• کدهای مراکز آموزش نظامی  (21279 پاسخ)
  • تنها فرزند ذکور جد و جده  (740 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری  (12411 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری_جدید  (1364 پاسخ)
  • مشاعره  (401 پاسخ)
  • نامه های ارسالی  (1452 پاسخ)
  • مشمولان غایب  (3910 پاسخ)
  • بخشودگي اضافه خدمت  (707 پاسخ)
  • معافیت پزشکی  (15314 پاسخ)
  • ماده ۴۴ مکرر  (1603 پاسخ)
  • اعزام به خدمت  (29384 پاسخ)
  • معافیت تحصیلی  (4045 پاسخ)
  • معافیت موارد خاص  (2119 پاسخ)
  • مجوز خروج از کشور  (1859 پاسخ)
  • معافیت کفالت  (9205 پاسخ)
  • معافیت های جدید  (1982 پاسخ)
  • ‌معافیت ‌های سال 88  (159 پاسخ)
  • مقالات  (38 پاسخ)
  • خاطرات سربازی  (2112 پاسخ)
  • ۱۰/۲۸  ۰۱:۰۰     ehsan paghghe
  • ۱۰/۲۶  ۱۵:۳۳     ۵۶@dd.ir
  • ۱۰/۲۶  ۱۵:۳۳     ۵۶@dd.ir
  • ۱۰/۲۵  ۲۲:۱۸     Moein Zarei
  • ۱۰/۲۵  ۲۲:۱۸     Moein Zarei
  • ۱۰/۲۵  ۲۲:۱۵     Moein Zarei
  • ۱۰/۲۵  ۲۲:۱۵     Moein Zarei
  • ۱۰/۲۵  ۰۸:۰۵  امید   اعزام به خدمت
  • ۱۰/۲۴  ۱۷:۵۵  فرهاد   اعزام به خدمت

  • telegram_channel

    معافیت ۲ برادری_جدید

    کاربران گرامی , لطفا برای گفتگو در رابطه با معافیت ۲ برادری از این تاپیک استفاده نمایید.

    با تشکر


    تعداد بازدید : 491,319 | ۱,۳۶۴ نظر
    1. مهمان - بهنیا
      #1 | ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷

      ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄 ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓
      برخی از مسئولین معتقدند با توجه به کاهش موالید ذکور در ۱۰ سال آینده بهتر است معافیت دوبرادری اجرایی نگردد. ما معتقدیم که انبوه متقاضیان معافیت دوبرادری در حال حاضر وجود دارد و نه در ۱۰ سال آینده در واقع اجرا نشدن این قانون در حال حاضر کمکی به جبران کاهش موالید در آینده نخواهد کرد. چون به همان دلیلِ کاهش موالید اصولاً تعداد خانواده‏هایی که در آینده سه فرزند پسر داشته باشند که بخواهند یکی‏شان معاف شود در مقایسه با امروز ناچیز و قابل چشم‏پوشی خواهد بود.هم اکنون سن ازدواج بالا رفته است و با تمام تفاسیر احتمال افزایش جمعیت نزدیک به صفر میباشد.
      -برخی از مسئولین مدعی ‏اند در شرایط کنونی نمی ‏توان این قانون را اجرایی کرد ولی در آینده شاید بتوان. ما معتقدیم مسئولین بهتر است شرایطی فراهم آورند تا در همین سال جاری این قانون اجرایی گردد؛ چون به همان دلیل کاهش موالید اجرای آن در سال ‏های آتی دشوارتر می ‏شود
      جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح اضافه‌کرد: اگرچه ممکن است در این مدت در موارد جزئی معافیتی کم یا زیاد شود، اما در ابعاد کلان با توجه به سیر نزولی کاهش جمعیت ذکور، نمی‌توان تصمیم‌گیری خاصی اتخاذ کرد. منبع خبر خبرگزاری ایسنا سرویس: اجتماعی – حوادث، انتظامی
      کد خبر: ۹۲۰۴۱۵۰۸۵۱۰
      شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۲ – ۰۰:۳۰
      با توجه به صحبت های سردار کمالی مبنی بر کاهش موالید در ۱۰ سال آینده گفته های ایشان و مسئولین نظام وظیفه مبنی بر اجرای معافیت ۲ برادری که فعلا معافیت دو برادری قابل اجرا نیست و پیش‌بینی می‌شود حداقل تا۱۰ سال آینده نیز قابل اجرا باشد. نقض میگردد ..
      در صورت اجرای این قانون شوق به زندگی در بین جوانان افزایش خواهد یافت.با وجود تمام مشکلات موجود در کشور که به عینه دیده میشود. توجه نظام وظیفه و ستاد کل نیرو های مسلح را موارد ذیل میرسانیم:

      ۱٫ برای ۱۰ سال آینده برچه استدلالی هر خانواده ای۳ فرزند پسر داشته باشند که ۲نفر از آنها سربازی رفته باشند ویکی از انها معاف شود ؟؟ (البته نیرو های مازادشان رامعاف کنند( اگر آماری از این موالید برای ۱۰ سال آینده دارند چرا منتشر نمیکنند که ما جوانان رو قانع کنند ؟

      ۲٫این قانون اکنون باید بدرد ما جوانها بخورد نه ۱۰ سال آینده. اگر میخواستند ۱۰ سال بعد اجرایی شود چرا اکنون تصویب شده است پس نمایندگان مجلس هشتم دلیلی برای تصویب این معافیت داشتند که بصورت قانون در آوردند؟؟؟؟ …

      ۳٫ و چرا ستاد کل معافیت ۲ برادری را همانند معافیت ۳ برادری که از طرف فرماندهای کل قوا رهبری معظم امام خامنه ای برای مدتی محدود موافقت شده بود برای اجرای معافیت ۲برادری اقدام نمیکند؟؟؟
      😎 😎 😎 😎 😎 😎 😎 😎 این در حالیست که مجلس تصمیم گیری در مورد این قانون رو به ستاد کل سپرده است …
      ۴ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❓ ❓ ❓ ❓ 💡 💡 💡 💡 💡 💡 .اگر قانون معافیت ۲ برادری رو باشرایطی از جمله سن پدر مشمول که بالای ۶۵ سال باشد و و نفر۲ از برادران هم ازدواج کرده باشند و در استان دیگری غیر از استان محل سکونت پدر و مادر مشمول ساکن باشند و مشمول ازدواج نکرده باشد و پیش پدر و مادر زندگی کند و دربازه محدود زمانی ۶ ماهه تا یکساله اجرایی گرددو یکی از برادران مشمول امریه سربازی ۴ ساله خدمت ( ۲ سال خدمت + ۲سال خدمت در ارگانی که امریه داده یا برادری که ۳۳ تا ۳۵ ماه سابقه خدمت دارد یا معافیت کفالت مشمول این قانون که پدر بالای ۶۵ سال دارند و شرایطی از این دست که خود ستاد بخوبی میداند ….. اجرایی کنندکه از تعداد مشمولین این قانون کاسته شده و مشکل کمبود نیرو هم مرتفع میگردد و در ضمن این معافیت فقط درزمان صلح هست و مشمولین هم باید دوره آموزشی بگذرانند پس جای نگرانی از بابت کمبود نیرو درزمان حمله نظامی وجود ندارد..

      .مگر ما جوانان مشمول معافیت ۲ برادری چه فرقی با مشمولین معافیت ۳ برادری داریم . که این معافیت نباید برای ما اجرایی گردد
      خواهش میکنیم تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیر باشید منتظر پاسخ شما هستیم

      بهنیا IP Address is : hidden
      • مهمان - علي
        #2 | ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰

        سلام آقایون معافیت دوبرادری سن پدر بالای ۶۵سالو اگه اجرا کنین خیلی منصفتره،اگه کفالت شاملشون نمیشه دوبرادری شامل حالشون بشه

        علي IP Address is : hidden
      • مهمان - مهران
        #3 | ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰

        ایشا… معافیت دوبرادری به شرط سن پدر۶۵سالو اجراکنن،چون بخاطر دوبرادرشون کفیل که نمیتونن بشن،پس اگرازاین راه معاف کنن عادلانه ترین کارو میکنن

        مهران IP Address is : hidden
      • مهمان - رضا
        #4 | ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹

        دمت گرم.هرچی شرایط خودت داری گذاشتی اینجا؟اتفاقا قراره قانونی بزارن که ۲ برادری های متاهل معاف بشن.

        رضا IP Address is : hidden
    2. مهمان - امیر
      #5 | ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸

      مسئولین محترم شما بهترازهرکسی میدونید که اسیب پذیرترین نسل جامعه جوونا هستن همانطورکه دوستان اشاره کردن ما جوونا خیلی ارزوها داریم چه بسا تو این۲سال به جای سربازی به اهداف بزرگ زندگیمون دست یابیم من تازه لیسانسمو تموم کردم الانم دارم واسه ارشد اماده میشم امافکر سربازی نمیذاره خوب رو درسام تمرکزکنم لطفا هرچه زودتربگید این طرح اجرا میشه یانه با تشکر
      {هرجه خدا بخواهد همان خواهد شد غم نخور}

      امیر IP Address is : hidden
    3. مهمان - بهزاد
      #6 | ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸

      سلام دوستان هم درد منم مثل شما هستم هنوز بدتر چون متاهل هم هستم ولی کو.گوش شنوا مسؤولی که نیست به درد دل ما گوشبکنه ییه فکری برامون بکنن باباماهم میخواییم به زندگیمون برسیم یکی جوابگو باشه ممنون

      بهزاد IP Address is : hidden
    4. مهمان - مرتضی
      #7 | ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸

      بیخیاله دوبرادری شدم.همش جنگ اعصابه
      منم که رفتم تو ماهه پنجم خدمت
      دل بزنید به دریااااااااااا
      ما اولین سربازا نیستیم آخرشم نخواهیم بود
      زندگیتونو جهنم نکنید
      نمیگم راحت میگذره…اما میگذره…
      یه طوقیه به گردن پسرا که باید بازش کنن..
      پس یو هووووووووووووووو

      مرتضی IP Address is : hidden
    5. مهمان - علی
      #8 | ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹

      برید جم کنید کاسه کوزتونو

      این طرح اجرا نمیشه

      علی IP Address is : hidden
    6. مهمان - کامبيز
      #9 | ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰

      مسئولین پس بیان شرط بزارین واسه این معافیت دوبرادری سن پدر بالای ۶۵سال،برادرها متاهل،واقعأحقمونه این نوع معافیت

      کامبيز IP Address is : hidden
    7. مهمان - مهران
      #10 | ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰

      اینایی که دوبرادرشون رفتن خدمتو ازدواج کردن چرا نمیتونن ازمعافیت کفالت استفاده کنن؟اونا که خدمت رفتن تازه قول داده بودین که معاف درهنگام صلح کنین خواهش میکنم اجراش کنین

      مهران IP Address is : hidden
    8. مهمان - محمد
      #11 | ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰

      امیدوارم اجرا بشه.اما الاف این قانون نباشین چون زندگیتونو به فنا میدین.من خودم شامل این قانون میشم .درسی که باید سال ۹۰ تموم میشد تا ۹۲ طولش دادم ۲ سال اینجا عقب افتادم ۲ سالم باید برم خدمت.۲۶ سال سنم شد اما خدمت نرفتم.خلاصه خودتونو الاف نکنین

      محمد IP Address is : hidden
    9. مهمان - مهران
      #12 | ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰

      ایشا… معافیت دوبرادری به شرط سن پدر۶۵سالو اجراکنن،چون بخاطر دوبرادرشون کفیل که نمیتونن بشن،پس اگرازاین راه معاف کنن عادلانه ترین کارو میکنن،ممنون از این که اینقدر پیگیر هستید

      مهران IP Address is : hidden
    10. مهمان - کامبيز
      #13 | ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰

      معافیت دوبرادری سن پدربالای٧٠سال چندتا لایک داره؟

      کامبيز IP Address is : hidden
    11. مهمان - محمد
      #14 | ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰

      معافیت فقط دوبرادری به شرط سن پدر رو مسئولین میتونن درحال حاظر اجراکنن

      محمد IP Address is : hidden
    12. مهمان - مهدی
      #15 | ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱

      سلام
      من کسی رو که میخوام باهاش ازدواج کنم دارم از دست میدم.بخاطر سربازی و اینکه خانوادش قبول نمیکنن که قبل سربازی عقد کنیم و معتقد هستن سن دخترشون داره میره بالا و کارت پایان خدمت واسه استخدام هم شده قوز بالا قوز. واسه همین یواش یواش دارن عذر منو میخوان که برم سراغ زندگیم.مشغول به تحصیل ارشدم.لای منگه ی اینکه درسمو ول کنم سربازی برم،شرایط کارم،همسر آیندم….دارم دیوونه میشم.امیدوارم این قانون که شامل من میشه اجرا شه که حداقل یکم بتونم بفهمم کجای زندگیم هستم.

      مهدی IP Address is : hidden
    13. مهمان - امير علي
      #16 | ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱

      آقایون دوبرادریو اگه بخوان اجرا کنن اول باید واسش شرط بزارن مثلأ شرطی که ٢٠درصدشون معاف شن بعد اگه جواب داد همه رومعاف میکنن

      امير علي IP Address is : hidden
    14. مهمان - امير علي
      #17 | ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱

      مسئولین همین دوبرادر خدمت رفته که قراربود واسشون مارو معاف کنین الآن بخاطرهمینا معافیت کفالت نمیدن،اگه دوبرادرخدمت کرده حسنه خب پس ازراه کفالت کاری کنین که معاف شیم

      امير علي IP Address is : hidden
    15. مهمان - کورش
      #18 | ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱

      حالا بخاطراینکه روحرفتون وایسین این معافیتو باشرایط خاصی اجرا کنین

      کورش IP Address is : hidden
    16. مهمان - متين
      #19 | ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱

      سلام مدیر سایت،آیامسئولین اصلأ به این سایت سرمیزنن؟اگه میخونن نظرارو یه پاسخی به هر چند نظرمیدادن خوب میشد

      متين IP Address is : hidden
    17. مهمان - امين
      #20 | ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱

      مسئولین جوونا دارن منحرف میشن،چرا پای حرفتون وای نمیستید برای یه ماهم که شده دوبرادریو اجراکنید،همه جاخدمت شده اختیاری حالا یه طرحیو میخواین توایران اجراکنید مگه چقدبایدزمان ببره؟اگه دقیق میگفتین ممنون میشدیم

      امين IP Address is : hidden
    18. مهمان - mosayeb
      #21 | ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱

      این دوستایی که میگن دو برادری باید با شرط پدر بالای ۶۵ اجرا بشه و اگه خودشونم پدر بالای ۶۵ نداشتن این حرفو میزدند
      معافیت دو برادری اگه بخواد اجرا بشه باید برای همه دوبرادری ها اجرا بشه، حقی نباید ضایع بشه
      از انسانهای خود خواه بدم میاد

      mosayeb IP Address is : hidden
      • مهمان - کامران
        #22 | ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲

        ببین دوست عزیز،نظام وظیفه که نمیتونه همه رو معاف کنه،اون دوستی که میگه با شرط خب شرطش خیلی واجبتره،اینو طرحو خیلی وقت پیش بایستی اجرامیکردن،واقعأ حقشونه

        کامران IP Address is : hidden
    19. مهمان - Wait for it
      #23 | ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲

      مهمان – بهنیا :

      برخی از مسئولین معتقدند با توجه به کاهش موالید ذکور در ۱۰ سال آینده بهتر است معافیت دوبرادری اجرایی نگردد. ما معتقدیم که انبوه متقاضیان معافیت دوبرادری در حال حاضر وجود دارد و نه در ۱۰ سال آینده در واقع اجرا نشدن این قانون در حال حاضر کمکی به جبران کاهش موالید در آینده نخواهد کرد. چون به همان دلیلِ کاهش موالید اصولاً تعداد خانواده‏هایی که در آینده سه فرزند پسر داشته باشند که بخواهند یکی‏شان معاف شود در مقایسه با امروز ناچیز و قابل چشم‏پوشی خواهد بود.هم اکنون سن ازدواج بالا رفته است و با تمام تفاسیر احتمال افزایش جمعیت نزدیک به صفر میباشد.
      -برخی از مسئولین مدعی ‏اند در شرایط کنونی نمی ‏توان این قانون را اجرایی کرد ولی در آینده شاید بتوان. ما معتقدیم مسئولین بهتر است شرایطی فراهم آورند تا در همین سال جاری این قانون اجرایی گردد؛ چون به همان دلیل کاهش موالید اجرای آن در سال ‏های آتی دشوارتر می ‏شود
      جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح اضافه‌کرد: اگرچه ممکن است در این مدت در موارد جزئی معافیتی کم یا زیاد شود، اما در ابعاد کلان با توجه به سیر نزولی کاهش جمعیت ذکور، نمی‌توان تصمیم‌گیری خاصی اتخاذ کرد. منبع خبر خبرگزاری ایسنا سرویس: اجتماعی – حوادث، انتظامی
      کد خبر: ۹۲۰۴۱۵۰۸۵۱۰
      شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۲ – ۰۰:۳۰
      با توجه به صحبت های سردار کمالی مبنی بر کاهش موالید در ۱۰ سال آینده گفته های ایشان و مسئولین نظام وظیفه مبنی بر اجرای معافیت ۲ برادری که فعلا معافیت دو برادری قابل اجرا نیست و پیش‌بینی می‌شود حداقل تا۱۰ سال آینده نیز قابل اجرا باشد. نقض میگردد ..
      در صورت اجرای این قانون شوق به زندگی در بین جوانان افزایش خواهد یافت.با وجود تمام مشکلات موجود در کشور که به عینه دیده میشود. توجه نظام وظیفه و ستاد کل نیرو های مسلح را موارد ذیل میرسانیم:
      ۱٫ برای ۱۰ سال آینده برچه استدلالی هر خانواده ای۳ فرزند پسر داشته باشند که ۲نفر از آنها سربازی رفته باشند ویکی از انها معاف شود ؟؟ (البته نیرو های مازادشان رامعاف کنند( اگر آماری از این موالید برای ۱۰ سال آینده دارند چرا منتشر نمیکنند که ما جوانان رو قانع کنند ؟
      ۲٫این قانون اکنون باید بدرد ما جوانها بخورد نه ۱۰ سال آینده. اگر میخواستند ۱۰ سال بعد اجرایی شود چرا اکنون تصویب شده است پس نمایندگان مجلس هشتم دلیلی برای تصویب این معافیت داشتند که بصورت قانون در آوردند؟؟؟؟ …
      ۳٫ و چرا ستاد کل معافیت ۲ برادری را همانند معافیت ۳ برادری که از طرف فرماندهای کل قوا رهبری معظم امام خامنه ای برای مدتی محدود موافقت شده بود برای اجرای معافیت ۲برادری اقدام نمیکند؟؟؟
      این در حالیست که مجلس تصمیم گیری در مورد این قانون رو به ستاد کل سپرده است …
      ۴ .اگر قانون معافیت ۲ برادری رو باشرایطی از جمله سن پدر مشمول که بالای ۶۵ سال باشد و و نفر۲ از برادران هم ازدواج کرده باشند و در استان دیگری غیر از استان محل سکونت پدر و مادر مشمول ساکن باشند و مشمول ازدواج نکرده باشد و پیش پدر و مادر زندگی کند و دربازه محدود زمانی ۶ ماهه تا یکساله اجرایی گرددو یکی از برادران مشمول امریه سربازی ۴ ساله خدمت ( ۲ سال خدمت + ۲سال خدمت در ارگانی که امریه داده یا برادری که ۳۳ تا ۳۵ ماه سابقه خدمت دارد یا معافیت کفالت مشمول این قانون که پدر بالای ۶۵ سال دارند و شرایطی از این دست که خود ستاد بخوبی میداند ….. اجرایی کنندکه از تعداد مشمولین این قانون کاسته شده و مشکل کمبود نیرو هم مرتفع میگردد و در ضمن این معافیت فقط درزمان صلح هست و مشمولین هم باید دوره آموزشی بگذرانند پس جای نگرانی از بابت کمبود نیرو درزمان حمله نظامی وجود ندارد..
      .مگر ما جوانان مشمول معافیت ۲ برادری چه فرقی با مشمولین معافیت ۳ برادری داریم . که این معافیت نباید برای ما اجرایی گردد
      خواهش میکنیم تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیر باشید منتظر پاسخ شما هستیم

      نگاه کن من یه پیشنهاد واسه شما دارم دوست عزیز .. شما برین دم ستاد کل بگین که شرایطی ایجاد بشه که شما فقط معاف بشین .. باشه ؟!! درست تمام شرایطی رو که دارین گفتین تا معاف بشین نه ؟!!!
      یعنی ایرانی جماعت خود خواه و خود بین و فقط خودش وخودش .. بقیه په په ..
      البته محض اطلاع بنده تمام این شرایطی رو که شما گفتین دارم بخدا …
      اما واقعا بی انصافیه اگه بخوان اینجوری اجراش کنن .. خودتو نبین دوست گرامی خیلی ها هستن از ۸۸ منتظر این قانونن .. حالا فکرشو بکن بیان یه دفعه بگن با این شرایط معافن !!! فکر کردین چقدشون معاف میشن ؟!!
      فکر نمیکنید اونایی که معاف نمیشن به چه روزی میفتن ؟!!!
      تفکر کنید لحظه ای

      Wait for it IP Address is : hidden
      • مهمان - بهنیا
        #24 | ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳

        دوست من. گفتم هر کی شرایطی داره بگه به سازمانهای مربوطه تا خود ستاد کل تصمیم گیر نهایی هست تصمیم لازم رو نهایی کنه و معافیت رو اجرایی کنه ❓ ❓ ❓ ❓ ❗ ❗ ❗ ❗

        در ضمن ستاد کل زیر بار اجرای بی قید و شرط این قانون نمیره و تنها با گذاشتن شرایط میتونه اون رو اجرایی کنه ➡ ➡ ➡ ➡

        ممکنه تا ۲۰ سال اینده هم اگه بی قید وشرط بخواد اجرایی شه باید صبر کنید پس حقی رو که ستاد کل و نمایندگان ایجاد کردن برای اون بچه هایی که در سال ۸۸ با مشکل مواجه کردن رو شما میدین

        بهنیا IP Address is : hidden
      • مهمان - علي
        #25 | ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴

        نه یک شرایطی رو گفت که تو معاف نشی.

        علي IP Address is : hidden
      • مهمان - mosayeb
        #26 | ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵

        منم با نظر شما موافقم هر کسی که دو برادر خدمت رفته داره باید معاف بشه دیگه شرط گذاشتن معنی نداره، اینایی هم گه هی میگن باشرط پدر بالای ۶۵ یا برادر متاهل یا پدر نیاز به مراقبت داشته باشه به این دلیله که شامل حال خودشون میشه و خودشون این شرایطو دارن مگه نه هیچ موقع این اراجیفو نمیگفتن
        قانون دوبرادری باید برای همه اجرا بشه

        mosayeb IP Address is : hidden
    20. مهمان - ذکــــــــــــریـــــــــــــــــــــــا
      #27 | ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲

      مهمان – mosayeb :این دوستایی که میگن دو برادری باید با شرط پدر بالای ۶۵ اجرا بشه و اگه خودشونم پدر بالای ۶۵ نداشتن این حرفو میزدندمعافیت دو برادری اگه بخواد اجرا بشه باید برای همه دوبرادری ها اجرا بشه، حقی نباید ضایع بشهاز انسانهای خود خواه بدم میاد

      سلام آقا منم موافقم…۹ماه دارم خدمت میکنم بابام در اومده!!!!خداکنه این قانون اجرایی بشه سری بریم دنبال معافیمون!!!
      راستی اگه این قانون اجرایی بشه و کسی سرباز باشه میتونه از این قانون استفاده کنه؟!؟؟ ❓ 😀 💡

      ذکــــــــــــریـــــــــــــــــــــــا IP Address is : hidden
      • مهمان - mosayeb
        #28 | ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵

        اجرابشه حتی یک ماه دیگه هم که خدمت داشته باشی معاف میشی فقط به اونایی که در حال خدمت هستند کارت پایان خدمت میدند با این شکل که داخل کارت میزنند معافیت دو برادری با ۱۴ ماه خدمت که جز سنت هم حساب بشه ضرر نکنی

        mosayeb IP Address is : hidden
    21. مهمان - کامران
      #29 | ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲

      بچه ها ایشا… رهبر دستورشو بده به همین زودی اجراش میکنن،فقط پیگیر باشید

      کامران IP Address is : hidden
      • مهمان - علي
        #30 | ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴

        صبر کن تا بده، ملتو میترسن بفرستنشون سوریه واسه جنگ، تو توی فکر رهبری!

        علي IP Address is : hidden
    22. مهمان - بهنیا
      #31 | ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳

      مدیر سایت چرا حرف های دیروز منو تایید نکردین از اون همه شماره تلفنی که گذاشتم هم اش رو حذف کردی که ❗ ❗ ❗ ❗

      علت چی بود ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓

      بهنیا IP Address is : hidden
    23. مهمان - lmostafa
      #32 | ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳

      سلام
      چند سالی است که بابت معافیت دو برادری سایتتان را دنبال می کنم اما مطمئنا تصمیم گیری در این زمینه به عهده ما نیست. لذا از مدیریت سایت خواهشمندم تا موضوع حذف سربازی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی که معدل بالا و کار علمی مناسبی دارند را اطلاع رسانی کند و جهت گیری کلی سایت نیز از معافیت دو برادری به این سمت معطوف شود. در این حالت شما بدون رفتن به سربازی و تنها از طریق انجام یک پروژه تحقیقاتی (که در منزل هم می توان انجام داد) کارت پایان خدمت خود را دریافت می کنید. بنده دارای شرایط معافیت دو برادری بودم اما بدلیل متاهل بودن منتظر آن نماندم و الحمدلله از این سیستم استفاده کرده و سربازی خود را با انجام پروژه در منزل انجام دادم.
      در این حالت شما با ثبت نام در سایت بنیاد نخبگان (نیازی به نخبه بودن نیست و فقط شما از امکانات سربازی آن استفاده می کنید) و کسب شرایط اولیه لازم، به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح معرفی شده و از آنجا هم به یک مرکز تحقیقاتی معرفی می شوید تا با گذراندن یک پروژه تحقیقاتی متعلق به آن مرکز تحقیقاتی، سربازی خود را (حتی در منزل) بگذرانید.
      در این حالت شما فقط بایستی معدل بالا داشته باشید. به عبارت دیگه فقط باید بچه درسخون باشید.
      برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت بنیاد ملی نخبگان-سامانه ثریا- و یا مراجعه حضوری به آدرس:
      تهران- خیابان نجات اللهی جنوبی – نرسیده به خیابان کریم خان- کوچه حقیقت طلب-پلاک ۱۷ (مترو ۷ تیر)
      شماره تماس: ۸۸۹۰۰۵۱۱
      و همچنین آدرس:
      تهران- ابتدای بلوار شهیاد صیاد شیرازی- پادگان شهید نظری ثابت- بنیاد نخبگان نیروهای مسلح (مترو سبلان)
      همچنین در این طرح حتی اگر نتوانستید از این حالت استفاده کنید و شرایطش را نداشتید ، دل نگران نبوده و توکلتان بر خدا باشد. چون:
      می توانید با مراجعه به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح واقع در بلوار شهید صیاد شیرازی-آدرس فوق- بعنوان همکار تحقیقاتی به یک مرکز تحقیقاتی معرفی شده و با انجام یک پروژه تحقیقاتی، حداقل ۶ تا ۱۲ ماه کسر خدمت بگیرید که بسیار مناسب حال فارغ التحصیلان و دانشجویان می باشد.
      خواهشمندم بنده را از دعای خیرتان محروم نکرده و این موضوع را تا می توانید نشر دهید.
      مجددا تاکید می کنم که برای استفاده از این شرایط عالی، اصلا نیازی به نخبه بودن و خاص بودن نیست.
      التماس دعای فراوان
      از مدیر سایت نیز خواهشمندم تا این موضوع را در تمامی قسمت ها نشر داده و یک بخش جداگانه و مخصوص آن در سایت در نظر بگیرد
      همیشه توکل و امیدتان به خدا باشد و بس.

      lmostafa IP Address is : hidden
    24. مهمان - lmostafa
      #33 | ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳

      سلام
      چند سالی است که بابت معافیت دو برادری سایتتان را دنبال می کنم اما مطمئنا تصمیم گیری در این زمینه به عهده ما نیست. لذا از مدیریت سایت خواهشمندم تا موضوع حذف سربازی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی که معدل بالا و کار علمی مناسبی دارند را اطلاع رسانی کند و جهت گیری کلی سایت نیز از معافیت دو برادری به این سمت معطوف شود. در این حالت شما بدون رفتن به سربازی و تنها از طریق انجام یک پروژه تحقیقاتی (که در منزل هم می توان انجام داد) کارت پایان خدمت خود را دریافت می کنید. بنده دارای شرایط معافیت دو برادری بودم اما بدلیل متاهل بودن منتظر آن نماندم و الحمدلله از این سیستم استفاده کرده و سربازی خود را با انجام پروژه در منزل انجام دادم.
      در این حالت شما با ثبت نام در سایت بنیاد نخبگان (نیازی به نخبه بودن نیست و فقط شما از امکانات سربازی آن استفاده می کنید) و کسب شرایط اولیه لازم، به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح معرفی شده و از آنجا هم به یک مرکز تحقیقاتی معرفی می شوید تا با گذراندن یک پروژه تحقیقاتی متعلق به آن مرکز تحقیقاتی، سربازی خود را (حتی در منزل) بگذرانید.
      در این حالت شما فقط بایستی معدل بالا داشته باشید. به عبارت دیگه فقط باید بچه درسخون باشید.
      برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت بنیاد ملی نخبگان-سامانه ثریا- و یا مراجعه حضوری به آدرس:
      تهران- خیابان نجات اللهی جنوبی – نرسیده به خیابان کریم خان- کوچه حقیقت طلب-پلاک ۱۷ (مترو ۷ تیر)
      شماره تماس: ۸۸۹۰۰۵۱۱
      و همچنین آدرس:
      تهران- ابتدای بلوار شهیاد صیاد شیرازی- پادگان شهید نظری ثابت- بنیاد نخبگان نیروهای مسلح (مترو سبلان)
      همچنین در این طرح حتی اگر نتوانستید از این حالت استفاده کنید و شرایطش را نداشتید ، دل نگران نبوده و توکلتان بر خدا باشد. چون:
      می توانید با مراجعه به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح واقع در بلوار شهید صیاد شیرازی-آدرس فوق- بعنوان همکار تحقیقاتی به یک مرکز تحقیقاتی معرفی شده و با انجام یک پروژه تحقیقاتی، حداقل ۶ تا ۱۲ ماه کسر خدمت بگیرید که بسیار مناسب حال فارغ التحصیلان و دانشجویان می باشد.
      خواهشمندم بنده را از دعای خیرتان محروم نکرده و این موضوع را تا می توانید نشر دهید.
      مجددا تاکید می کنم که برای استفاده از این شرایط عالی، اصلا نیازی به نخبه بودن و خاص بودن نیست.
      التماس دعای فراوان
      از مدیر سایت نیز خواهشمندم تا این موضوع را در تمامی قسمت ها نشر داده و یک بخش جداگانه و مخصوص آن در سایت در نظر بگیرد
      همیشه توکل و امیدتان به خدا باشد و بس.
      یا علی

      lmostafa IP Address is : hidden
    25. مهمان - حميد
      #34 | ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳

      کسی نیست با سایت رهبری مکاتبه کنه؟؟؟؟

      ضمنا معافیت با شرایط خاص اصلا منصفانه نیست و باید کلی اجرا بشه

      حميد IP Address is : hidden
    26. مهمان - امیرمتین
      #35 | ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳

      سلام اگه معافیت دو برادری یا سه یا چهار برادری با سن پدر بالای ۶۵سال اجرا بشه خیلی بهتره.

      امیرمتین IP Address is : hidden
    27. مهمان - امیرمتین
      #36 | ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳

      معافیت جهار برادری با سن پدر ۶۵سال اجرا کنید

      امیرمتین IP Address is : hidden
    28. مهمان - سجاد
      #37 | ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳

      اگه اجرا بشه سرباز فراری ها هم میتونن استفاده کنند

      سجاد IP Address is : hidden
    29. مهمان - فیروز
      #38 | ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳

      تتتتتتتتتتتتتتتتتتورا خدا واسه سه برادری تلاش کنین

      فیروز IP Address is : hidden
    30. مهمان - حلیل
      #39 | ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴

      منم ۴ سال پیش اینجا دنبال معافی بودم اما رفتم سربازی و اومدم الان هم سر کارمم راحت و بی دغدغه
      پیشنهاد میکنم خودتونو الاف نکنید بعد از مدت ها سر زدم اینجا فکر نمیکردم هنوزم کسی باشه این بحث و ادامه بده خوش باشید

      حلیل IP Address is : hidden
      • مهمان - علي
        #40 | ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷

        شما کجای ایرانی که بی دغدغه زندگی میکنی؟ واقعا برام جالب بود.

        علي IP Address is : hidden
    صفحه نظرات
    کاربران محترم :

    لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید.

    1- در نظم سایت کوشا بوده و از قرار دادن مطالبی که مرتبط با خبر فوق نمی باشد خودداری فرمایید.

    2- برای ساماندهی نظرات و مطالب ارسالی از بخش پرسش و پاسخ نیز می توانید استفاده نمایید.
    نظرات بسته شده است.