• کدهای مراکز آموزش نظامی  (21426 پاسخ)
  • تنها فرزند ذکور جد و جده  (748 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری  (12411 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری_جدید  (1364 پاسخ)
  • مشاعره  (402 پاسخ)
  • نامه های ارسالی  (1462 پاسخ)
  • مشمولان غایب  (3934 پاسخ)
  • بخشودگي اضافه خدمت  (759 پاسخ)
  • معافیت پزشکی  (15431 پاسخ)
  • ماده ۴۴ مکرر  (1605 پاسخ)
  • اعزام به خدمت  (29665 پاسخ)
  • معافیت تحصیلی  (4097 پاسخ)
  • معافیت موارد خاص  (2129 پاسخ)
  • مجوز خروج از کشور  (1874 پاسخ)
  • معافیت کفالت  (9237 پاسخ)
  • معافیت های جدید  (1987 پاسخ)
  • ‌معافیت ‌های سال 88  (160 پاسخ)
  • مقالات  (38 پاسخ)
  • خاطرات سربازی  (2149 پاسخ)
  • ۰۱/۱۰  ۱۴:۳۰     mmm mmm
  • ۰۱/۱۰  ۱۴:۳۰     mmm mmm
  • ۰۱/۰۱  ۰۱:۰۰     محمد اکبری
  • ۱۲/۲۵  ۱۳:۵۴  احمد   معافیت تحصیلی
  • ۱۲/۲۴  ۲۳:۳۷  ناشناس   معافیت پزشکی
  • ۱۲/۲۴  ۱۵:۱۱  من   معافیت پزشکی
  • ۱۲/۲۴  ۱۵:۰۳  پوریا   مجوز خروج از کشور
  • ۱۲/۲۴  ۱۴:۱۳  امیر فهمانی   معافیت پزشکی
  • ۱۲/۲۴  ۱۳:۱۲  ابراهیم   معافیت های جدید

  • telegram_channel

    آموزش‌های نظامی و انتظامی برای کلیه مشمولان و معافین الزامی شد

    نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه ۲۱/۵/۸۸ به ادامه بررسی و تصویب مواد دیگری از طرح اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۱۳۶۳ پرداختند.

    طبق یکی از مصوبه‌های امروز کلیه مشمولینی که برای انجام خدمت وظیفه عمومی اعزام می‌شوند همچنین (در صورت لزوم) کسانی که از انجام خدمت معاف می‌گردند، باید آموزش‌های نظامی و انتظامی اعم از عمومی و تخصصی را مطابق دستورالعملی که توسط ستاد کل با همکاری سازمان‌های نیروهای مسلح تهیه و به تصویب فرماندهی کل می‌رسد، بگذرانند.

    براین اساس آموزش مشمولین معاف از خدمت برابر آیین‌نامه‌ای خواهد بود که از سوی ستاد کل تهیه و به تصویب فرماندهی کل قوا می‌رسد و در زمان صلح آموزش‌های فوق باید به نحوی طراحی گردد که به عنوان واجد درسی یا پودمان قابل محاسبه باشد.

    همچنین با رای مجلس، نیروهای مسلح باید در حین خدمت در زمان صلح زمینه استمرار آموزش‌های فوق را برای سربازان فراهم نمایند.

    براساس این مصوبه از همه کارکنان وظیفه در طول مدت دوره آموزش آزمون‌های ارزیابی شخصیت و رفتار گرفته شده و متناسب با نتایج حاصله تقسیم و پرونده افراد نیازمند به خدمات مشاوره‌ای به مراکز ذی ربط در نیروهای مسلح برای راهنمایی و حمایت ارسال می‌شود.

    همچنین نمایندگان مقرر کردند، کارکنان وظیفه براساس مدرک تحصیلی و وجود محل سازمانی پس از طی دوره آموزشی لازم به یکی از درجات زیر نایل می‌گردند:

    ۱- کارکنان وظیفه فاقد مدرک پایان دوره متوسطه به یکی از درجات سربازی تا سرجوخگی

    ۲- کارکنان وظیفه دارای مدرک پایان دوره متوسطه به یکی از درجات گروهبانی

    ۳- کارکنان وظیفه دارای مدرک کاردانی به یکی از درجات استواری یا ستوان سومی

    ۴- کارکنان وظیفه دارای مدرک کارشناسی به درجه ستوان دومی

    ۴- کارکنان وظیفه دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر به درجه ستوان یکمی

    براین اساس نیل به درجات گروهبان سومی و بالاتر مستلزم طی دوره آموزش تخصصی مورد نیاز و دارا بودن صلاحیت‌های لازم می‌باشد.

    طبق این مصوبه برای کارکنان وظیفه در صورت نداشتن صلاحیت‌های لازم جهت نیل به درجات مصرحه فوق براساس دستورالعملی که از سوی ستاد کل تهیه و ابلاغ می‌گردد، درجات مناسب پایین‌تر تا درجه سربازی نایل خواهد شد.


    نسخه چاپی خبر نسخه چاپی خبر    ارسال به دوستان ارسال به دوستان

    تعداد بازدید : 6,162 | مرداد ۲۱ام, ۱۳۸۸

    شما هم به جمع مشترک سایت نظام وظیفه و خدمت سربازی بپیوندید !

    بوسيله اس ام اس SMS : برای عضویت اینجا کلیک کنید

    بوسيله ايميل :
     

    ايميل شما نزد ما محفوظ و اشتراک تان هر لحظه با يک کليک قابل انصراف است.

    بوسيله RSS: فيد (خوراک)

    1. kaywan
       
      #1 | ۱۵:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      MOHAMMADMAX :

      mehdi20 :آقا من اینجا یه چیزی خوندم شوکه شدم! یعنی من از ۴ ماه پیش معاف بودم؟!!ما ۵ تا برادریم. ۲ تا کارت پایان خدمت دارن. یکی معافیت پزشکی. و یکی با قانون ۲ برادری ۱۰ سال پیش معاف شد.من معافم؟طبق کدوم قانون؟ ۳ برادری یا ۴ برادری؟؟؟۴ برادری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا زودتر جواب بدین. جواب قطعی و درست.مرسی

      طبق قانون ۴ برادری شما معاف هستید بورو دنبال کار معافیت

      اقای MOHAMMADMAXاین کجاش با ۴برادری معاف میشه شما که نمیدونی چرا بنده خدارو میزاری سره کاره!مهدی جان شما قانون دو برادر خدمت کرده شاملت میشه چون در واقع دوتا برادرت کارت زیره پرچم دارند اونیکه با دو برادری معاف شده جز خدمت کرده ها محسوب نمیشه.

      kaywan IP Address is : hidden
    2. a5272
       
      #2 | ۱۵:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      a5272 :تبصره یک میگه اموزش نظامی معافین بر اساس این نامه ایه که ستاد کل تهیه میکنهویهنی چه یعنی ستاد میتونه بگه که فعلا تا این سال افراد نیاز به رفتن اموزشی ندارند و اموزشی حذف.مثل همین تعهد سه ساله.در ضمن این مصوبه تهعد سه ساله و حذف اموزشی که پارسال نظام وظیفه ابلغ کرد تا سه سال معتبره.یک سالش گذشته دو ساله دیگه.

      در ضمن تو قانون قبلی هم نوشته کلیه مشمولان موظف به گذراندن اموزشی هستند.بعد سازمان امد یه مصوبه گذاشت که فعلا اموزشی حذف میشه و تعهد.

      a5272 IP Address is : hidden
    3. MOHAMMADMAX
       
      #3 | ۱۵:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      mehdi20 :واقعا؟!!!!! ۱۰۰% مطمئنین؟؟؟حالا آموزشی چی؟ آموزشی هم باید برم؟؟؟؟؟؟؟؟؟بگو که نمیرم…

      ۱۰۰ % معافید به شرطی که اگر غیبت نداشته باشید یا زمان شروع غیبتت قبل از خرداد ماه امسال بوده باشه

      در مورد آموزشی من نظر شخصی خودمو قبلا گفتم ولی باید صبر کرد تا ائین نامه هاش بیاد، فعلا شما برو کارت معافی رو بگیر تا بعد

      MOHAMMADMAX IP Address is : hidden
    4. alizambi
       
      #4 | ۱۵:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      اقا یکی جواب منم بده امروز تا ماده چند پیش رفتند؟کلا چند تاست؟؟

      alizambi IP Address is : hidden
    5. mehdi20
       
      #5 | ۱۵:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      kaywan :

      MOHAMMADMAX :

      mehdi20 :آقا من اینجا یه چیزی خوندم شوکه شدم! یعنی من از ۴ ماه پیش معاف بودم؟!!ما ۵ تا برادریم. ۲ تا کارت پایان خدمت دارن. یکی معافیت پزشکی. و یکی با قانون ۲ برادری ۱۰ سال پیش معاف شد.من معافم؟طبق کدوم قانون؟ ۳ برادری یا ۴ برادری؟؟؟۴ برادری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا زودتر جواب بدین. جواب قطعی و درست.مرسی

      طبق قانون ۴ برادری شما معاف هستید بورو دنبال کار معافیت

      اقای MOHAMMADMAXاین کجاش با ۴برادری معاف میشه شما که نمیدونی چرا بنده خدارو میزاری سره کاره!مهدی جان شما قانون دو برادر خدمت کرده شاملت میشه چون در واقع دوتا برادرت کارت زیره پرچم دارند اونیکه با دو برادری معاف شده جز خدمت کرده ها محسوب نمیشه.

      ۲ تا کارت پایان خدمت دارن + یکی معاف زیر پرچم.
      تو یکی از نظرها خوندم سردار فلانی گفته معاف زیر پرچم با قانون ۲ برادری قدیمی هم یکی از ۳ برادر خدمت کرده حساب میشه.
      i am very confused 🙁

      mehdi20 IP Address is : hidden
    6. kaywan
       
      #6 | ۱۵:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      مهدی جان شما با ۴ برادری معاف نمیشی MOHAMMADMAX داره اشتباه میکنه.

      kaywan IP Address is : hidden
    7. alikhani.vahid
       
      #7 | ۱۵:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      kaywan :

      alikhani.vahid :دوستان یک سوال؟؟؟پس اگه آموزشی اجباری باشه هیچکس نمیتونه بره معافی ۲ برادری بگیره و همه اول حتما باید برن آموزشی دیگه؟؟؟؟ درست میگم؟؟؟؟

      آقا همچین میگن آموزشی انگار ۵ساله!خوب همش دو ماهه من که روزی ۱۰۰۰بار خدارو شکر میکنم آخه دو ماه کجا دو سال کجا

      آخه مشکل دو ماه نیست.مشکل اینه که نمیشه قبلش درخواست معفیت کرد.من تا یکی دوسال دیگه درسم تو دانشگاه طول میکشه.و بعد از اون می تونم برم آموزشی و تا اموزشی هم نرم از معافیت خبری نیست دیگه؟؟؟ درست میگم؟؟؟؟

      alikhani.vahid IP Address is : hidden
    8. kaywan
       
      #8 | ۱۵:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      mehdi20 :

      kaywan :

      MOHAMMADMAX :

      mehdi20 :آقا من اینجا یه چیزی خوندم شوکه شدم! یعنی من از ۴ ماه پیش معاف بودم؟!!ما ۵ تا برادریم. ۲ تا کارت پایان خدمت دارن. یکی معافیت پزشکی. و یکی با قانون ۲ برادری ۱۰ سال پیش معاف شد.من معافم؟طبق کدوم قانون؟ ۳ برادری یا ۴ برادری؟؟؟۴ برادری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا زودتر جواب بدین. جواب قطعی و درست.مرسی

      طبق قانون ۴ برادری شما معاف هستید بورو دنبال کار معافیت

      اقای MOHAMMADMAXاین کجاش با ۴برادری معاف میشه شما که نمیدونی چرا بنده خدارو میزاری سره کاره!مهدی جان شما قانون دو برادر خدمت کرده شاملت میشه چون در واقع دوتا برادرت کارت زیره پرچم دارند اونیکه با دو برادری معاف شده جز خدمت کرده ها محسوب نمیشه.

      ۲ تا کارت پایان خدمت دارن + یکی معاف زیر پرچم.تو یکی از نظرها خوندم سردار فلانی گفته معاف زیر پرچم با قانون ۲ برادری قدیمی هم یکی از ۳ برادر خدمت کرده حساب میشه.i am very confused

      مهدی جان شما یه خورده جریان رو اشتباه فهمیدی من مطمئنم که شما با ۴ برادری معاف نمیشی اما با ۲ برادری میشی.

      kaywan IP Address is : hidden
    9. mehdi20
       
      #9 | ۱۵:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      kaywan :
      مهدی جان شما با ۴ برادری معاف نمیشی MOHAMMADMAX داره اشتباه میکنه.

      با قانون ۳ برادری که معاف میشم؟
      در هر صورت فردا میرم نظام وظیفه بپرسم
      :-s
      kaywan و MOHAMMADMAX از جوابتون ممنونم.

      mehdi20 IP Address is : hidden
    10. ata
       
      #10 | ۱۵:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      دمتون گرم ایشاله همه معاف بشید و شیرنیشو بدید ما بخوریم

      درضمن دماه آموزشی که چیزی نیست بعضی موقع ها لازمه برای مرد که تو شرایط سخت زندگی کنه
      البته خود من هم نمی خوام آموزشی باشه ولی هرچی هست بهتر از ۲ سال خدمته

      ata IP Address is : hidden
    11. MOHAMMADMAX
       
      #11 | ۱۵:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      kaywan جان خودتو آپدیت کن

      MOHAMMADMAX IP Address is : hidden
    12. kaywan
       
      #12 | ۱۵:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      alikhani.vahid :

      kaywan :

      alikhani.vahid :دوستان یک سوال؟؟؟پس اگه آموزشی اجباری باشه هیچکس نمیتونه بره معافی ۲ برادری بگیره و همه اول حتما باید برن آموزشی دیگه؟؟؟؟ درست میگم؟؟؟؟

      آقا همچین میگن آموزشی انگار ۵ساله!خوب همش دو ماهه من که روزی ۱۰۰۰بار خدارو شکر میکنم آخه دو ماه کجا دو سال کجا

      آخه مشکل دو ماه نیست.مشکل اینه که نمیشه قبلش درخواست معفیت کرد.من تا یکی دوسال دیگه درسم تو دانشگاه طول میکشه.و بعد از اون می تونم برم آموزشی و تا اموزشی هم نرم از معافیت خبری نیست دیگه؟؟؟ درست میگم؟؟؟؟

      اما من حدود یک ماه و نیمه که مدارکم رو تحویل دادم فکر میکنم تا این قوانیین جدید اجرای بشه کارت معافیتم بیاد اما خوب اگر لازم باشه برم اموزشی هرچی زودتر برم بهتره.چون قال قضیه رو میکنم و از این حواشی راحت میشم.

      kaywan IP Address is : hidden
    13. arash
       
      #13 | ۱۵:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      کسی میدونه جلسه بعدی مجلس که ادامه طرحو رسیدگی کنه و ماده ۳۴ که مربوط به داماداس کی تشکیل میشه؟(با توجه به اینکه مجلس هفته دیگه تعطیله و بعدشم وزیرا میان برا رای اعتماد)

      arash IP Address is : hidden
    14. بهروز
       
      #14 | ۱۵:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      عجب گیری کردیما
      خوب من به نوبه خودم که فقط از آموزشی بدم میومد ، خدمت که برای من که متاهلم و کارشناسی دارم چیزی نیست ، تازه بهتر از بیکاریه ،
      این همه دیروز اومدم این مجلسیا رو تحسین کردم
      ۱ بار نشد درست و حسابی به دردمون بخورن خاک عالم توسر …استغفرا… 😀

      بهروز IP Address is : hidden
    15. MOHAMMADMAX
       
      #15 | ۱۵:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      arash :کسی میدونه جلسه بعدی مجلس که ادامه طرحو رسیدگی کنه و ماده ۳۴ که مربوط به داماداس کی تشکیل میشه؟(با توجه به اینکه مجلس هفته دیگه تعطیله و بعدشم وزیرا میان برا رای اعتماد)

      جلسه بعدی ۱ شهریور هستش ، اما معلوم نیست طرح بررسی میشه یا نه

      MOHAMMADMAX IP Address is : hidden
    16. mehdipers
       
      #16 | ۱۵:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      salam
      dostan tebgh gofte sardar kamli aya kesie ke ghablan az ghanoon 2bardri estefde karadn(sal80)aya mitonan az ghanoon 3 bardryam estefde konana?
      khaheshan pasokh dahid

      mehdipers IP Address is : hidden
    17. kaywan
       
      #17 | ۱۵:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      MOHAMMADMAX :kaywan جان خودتو آپدیت کن

      دوست گرامی شما دارید بدون آگاهی اقای مهدی رو گمرا میکنید.اون بنده ی خدا دوتا برادرش سربازی کرده بودند دو تای دیگه معاف بودن آخه با این شرایط چطور میتونه درخواست معافیت ۳برادر خدمت کرده بده.خوشحال میشم دلیل این حرفی که زدی بگی!

      kaywan IP Address is : hidden
    18. بهروز
       
      #18 | ۱۵:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      LOL

      بهروز IP Address is : hidden
    19. a5272
       
      #19 | ۱۵:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      این تعهد سه ساله و حذف اموزشی تا سه سال دیگه معتبره.بعد از اون این قانون جدید اجرا میشه.
      مثل همین خدمت ۲۴ ماهه که تا سال ۹۰ اجرایی نمیشه.

      a5272 IP Address is : hidden
    20. Amir.Mcim
       
      #20 | ۱۵:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      اینم یک خبر خوب واسه غایبین برین حال کنید :
      البته نمایندگان فرصتی هم برای غایبین فعلی در نظر گرفتند. براین اساس مشمولینی که تا زمان تصویب این قانون غایب شناخته شده اند،‌ چنانچه داخل کشور باشند حداکثر ظرف ۶ ماه و اگر خارج از کشور باشند حداکثر یک سال، خود را معرفی کنند، مشمول تنبیهات این قانون خواهند بود

      Amir.Mcim IP Address is : hidden
    21. بهروز
       
      #21 | ۱۵:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      a5272 :این تعهد سه ساله و حذف اموزشی تا سه سال دیگه معتبره.بعد از اون این قانون جدید اجرا میشه.مثل همین خدمت ۲۴ ماهه که تا سال ۹۰ اجرایی نمیشه.

      یعنی چی ف ما اموزشی نمی ریم؟

      بهروز IP Address is : hidden
    22. بهروز
       
      #22 | ۱۶:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      a5272 :این تعهد سه ساله و حذف اموزشی تا سه سال دیگه معتبره.بعد از اون این قانون جدید اجرا میشه.مثل همین خدمت ۲۴ ماهه که تا سال ۹۰ اجرایی نمیشه.

      یعنی چی ،ما اموزشی نمی ریم؟

      بهروز IP Address is : hidden
    23. Amir.Mcim
       
      #23 | ۱۶:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      رای اعتماد به وزرا در دستور کار روز یکشنبه ۸ شهریور افتاد پس هفته اول شهریور به بررسی طرح سربازی می پردازند و چون ۲۲ ماده بیشتر نمونده احتمالا تصویب نهایی میشه میره شورای نگهبان اینم منبع :
      http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1385193&Lang=P

      Amir.Mcim IP Address is : hidden
    24. بهروز
       
      #24 | ۱۶:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      a5272 :این تعهد سه ساله و حذف اموزشی تا سه سال دیگه معتبره.بعد از اون این قانون جدید اجرا میشه.مثل همین خدمت ۲۴ ماهه که تا سال ۹۰ اجرایی نمیشه.

      نگفتی بالاخره یعنی چی؟ آموزشی پر؟

      بهروز IP Address is : hidden
    25. MOHAMMADMAX
       
      #25 | ۱۶:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      kaywan :

      MOHAMMADMAX :kaywan جان خودتو آپدیت کن

      دوست گرامی شما دارید بدون آگاهی اقای مهدی رو گمرا میکنید.اون بنده ی خدا دوتا برادرش سربازی کرده بودند دو تای دیگه معاف بودن آخه با این شرایط چطور میتونه درخواست معافیت ۳برادر خدمت کرده بده.خوشحال میشم دلیل این حرفی که زدی بگی!

      دقیقا یادم نیست فقط اینو یادم میاد تو یه سایت رسمی به نقل از سردار کمالی گفته که بعد از بررسی این دستورر العمل رو گذاشتن و یه بحث دیگشم این بود که کسانی که کسی خدمت بهشون تعلق میگره از این به بعد میتونند قبل از اعزام شدن پیگیری کنند

      MOHAMMADMAX IP Address is : hidden
    26. بهروز
       
      #26 | ۱۶:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      🙂

      بهروز IP Address is : hidden
    27. بهروز
       
      #27 | ۱۶:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      -:)

      بهروز IP Address is : hidden
    28. MOHAMMADMAX
       
      #28 | ۱۶:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      MOHAMMADMAX :

      kaywan :

      MOHAMMADMAX :kaywan جان خودتو آپدیت کن

      دوست گرامی شما دارید بدون آگاهی اقای مهدی رو گمرا میکنید.اون بنده ی خدا دوتا برادرش سربازی کرده بودند دو تای دیگه معاف بودن آخه با این شرایط چطور میتونه درخواست معافیت ۳برادر خدمت کرده بده.خوشحال میشم دلیل این حرفی که زدی بگی!

      دقیقا یادم نیست فقط اینو یادم میاد تو یه سایت رسمی به نقل از سردار کمالی گفته که بعد از بررسی این دستورر العمل رو گذاشتن و یه بحث دیگشم این بود که کسانی که کسی خدمت بهشون تعلق میگره از این به بعد میتونند قبل از اعزام شدن پیگیری کنند

      پیدا کردم تو همین سایت بود!!!!!!!

      ای خدا چقدر کم حواس شدم!!!!!!!
      اینم متن ای گفته: معافیت ‌۲ برادری سال ۸۰ و معافیت ۳ برادری

      سردار زاده‌کمند در ادامه افزود: در نحوه تأثیر معافیت دو برادری در استفاده از معافیت یک فرزند در خانواده‌ای که سه فرزند آنان خدمت کرده است در معافیت یک فرزند از خانواده‌ای که ۳ فرزند آن‌ها خدمت کرده بود ابهامی وجود داشت که آیا فردی که به ازای انجام خدمت سربازی وی برادر دیگری در قالب معافیت ۲ برادری که در سال ۱۳۸۰ اجرا شد معاف شده بود جزء ۳ برادر خدمت کرده محسوب می‌شود یا خیر.

      وی اعلام کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده این ابهام برطرف شد و افرادی که از این قانون استفاده کرده‌اند شامل قانون ۳ برادری می‌شوند و می‌توانند از معافیت فرزند چهارم استفاده کنند و هیچ محدودیتی برای استفاده از معافیت یک فرزند که ۳ فرزند آنان خدمت کرده وجود ندارد.

      حالا آپدیت شدی؟؟؟؟!

      MOHAMMADMAX IP Address is : hidden
    29. a5272
       
      #29 | ۱۶:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      بهروز :

      a5272 :این تعهد سه ساله و حذف اموزشی تا سه سال دیگه معتبره.بعد از اون این قانون جدید اجرا میشه.مثل همین خدمت ۲۴ ماهه که تا سال ۹۰ اجرایی نمیشه.

      نگفتی بالاخره یعنی چی؟ آموزشی پر؟

      معلومه دیگه این مصوبه یعنی تعهد تا سه سال قابلیت اجرایی داره.مثل همین خدمت ۲۴ ماه که گفتند تا سال ۹۰ همین کاهش ها اعمال میشه.

      a5272 IP Address is : hidden
    30. MOHAMMADMAX
       
      #30 | ۱۶:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      اینم لینکش:http://www.sarbazi.us/?p=349

      MOHAMMADMAX IP Address is : hidden
    صفحه نظرات
    کاربران محترم :

    لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید.

    1- در نظم سایت کوشا بوده و از قرار دادن مطالبی که مرتبط با خبر فوق نمی باشد خودداری فرمایید.

    2- برای ساماندهی نظرات و مطالب ارسالی از بخش پرسش و پاسخ نیز می توانید استفاده نمایید.
    نظرات بسته شده است.