• کدهای مراکز آموزش نظامی  (21514 پاسخ)
  • تنها فرزند ذکور جد و جده  (751 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری  (12411 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری_جدید  (1364 پاسخ)
  • مشاعره  (403 پاسخ)
  • نامه های ارسالی  (1471 پاسخ)
  • مشمولان غایب  (3944 پاسخ)
  • بخشودگي اضافه خدمت  (775 پاسخ)
  • معافیت پزشکی  (15520 پاسخ)
  • ماده ۴۴ مکرر  (1609 پاسخ)
  • اعزام به خدمت  (29806 پاسخ)
  • معافیت تحصیلی  (4122 پاسخ)
  • معافیت موارد خاص  (2133 پاسخ)
  • مجوز خروج از کشور  (1900 پاسخ)
  • معافیت کفالت  (9264 پاسخ)
  • معافیت های جدید  (1994 پاسخ)
  • ‌معافیت ‌های سال 88  (161 پاسخ)
  • مقالات  (38 پاسخ)
  • خاطرات سربازی  (2190 پاسخ)
  • ۰۵/۰۳  ۰۲:۰۰     ssss زز
  • ۰۴/۲۷  ۰۲:۰۰     تتت ننننن
  • ۰۴/۲۷  ۰۲:۰۰     neerre.2@gmail.ir
  • ۰۴/۱۵  ۲۲:۵۲     بهنام حسین بهدانی
  • ۰۴/۱۵  ۲۲:۵۲     بهنام حسین بهدانی
  • ۰۴/۱۲  ۱۱:۱۳     مصطفی سمنانی
  • ۰۴/۱۲  ۱۱:۱۳     مصطفی سمنانی
  • ۰۴/۰۶  ۲۰:۳۹     hdhdhd@jdjd.com
  • ۰۴/۰۶  ۲۰:۳۹     hdhdhd@jdjd.com

  • telegram_channel

    تصویب ۸۶ قانون برای رفع مشکلات مشمولان نظام وظیفه

    عوض حیدرپور، گفت: شورای نگهبان در خصوص ۸۶ مصوب مجلس در زمینه قانون نظام وظیفه عمومی، ۵ تا ۶ ایراد گرفته بود.

    این نماینده مجلس، از رفع ایرادات مد نظر شورای نگهبان در خصوص مصوبات مجلس در این زمینه خبر داد و گفت: یکی از ایرادات شورای نگهبان، درباره لزوم کسب تائیدیه رهبر معظم انقلاب برای مصوبات خدمت نظام وظیفه بود که این تائیدیه، پیش تر با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، اخذ شده بود.

    عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: ایراد دیگر در خصوص موادی از جمله سرانه پوشاک، خوراک و حقوق مشمولان بود که برای دولت بار مالی داشت. در این زمینه بر اساس نظر شورای نگهبان، این موضوع با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایرت داشت که برای رفع این ایراد، به اخذ مجوز از دولت، نیاز است.

    عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در بیان مهم ترین مصوبات قانون خدمت وظیفه عمومی، به کاهش مدت خدمت سربازی مشمولان بر اساس افزایش سطح تحصیل آنان اشاره کرد و گفت: در مصوب جدید، با افزایش سطح تحصیل، طول مدت خدمت سربازی کاهش می یابد.

    حیدرپور افزود: همچنین پیش از این، کسانی که وارد خدمت سربازی می شدند، چنانچه به مقاطع تحصیلی بالاتر راه پیدا می کردند، یگان ها آمادگی آزادسازی مشمولان را نداشتند، ولی با مصوب جدید، این امکان فراهم شده است.

    عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، از دیگر مصوبات مهم اخیر را مصوبی در خصوص اوقات فراغت مشمولان و آموزش آنها از زمانی که در خدمت نظام وظیفه هستند، اعلام کرد و افزود: دوره های آموزشی نظام وظیفه، به صورت پودمانی و واحدی اجرا می شود که مشمولان می توانند پس از پایان دوره خدمت خود، از گواهینامه های اخذ شده در این دوره ها استفاده کنند.

    عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، به روان سازی تسهیلات در زمینه معافیت پزشکی و معافیت مربوط به ایثارگران و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز اشاره کرد.

    حیدرپور، از فراهم شدن امکان استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی برای خانواده مشمولانی که متاهل و نان آور خانواده هستند، خبر داد و آن را از مصوبات مهم قانون نظام وظیفه عمومی برشمرد.


    نسخه چاپی خبر نسخه چاپی خبر    ارسال به دوستان ارسال به دوستان

    تعداد بازدید : 10,184 | آبان ۲۶ام, ۱۳۸۸

    شما هم به جمع مشترک سایت نظام وظیفه و خدمت سربازی بپیوندید !

    بوسيله اس ام اس SMS : برای عضویت اینجا کلیک کنید

    بوسيله ايميل :
     

    ايميل شما نزد ما محفوظ و اشتراک تان هر لحظه با يک کليک قابل انصراف است.

    بوسيله RSS: فيد (خوراک)

    1. masood194
       
      #1 | ۱۴:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      من فکر کنم دلیلش ممکنه به خاطر این باشه که شاید سرباز زیاد دارن یا شایدم فکر میکنن که چون به مدت خدمت اکثر مشمولا اضافه میشه اونا اعتراض میکنن یا شاید هم هردوی ایناالبته اول باید مطمین شی که اجرا نمیشه چون رییس مجلس میگفت که این قانونا بعد از تایید شورا لازم الاجراست وسردارا هم نمیتونن بگن ما این قانون رو اجرا نمی کنیم مگه این که خود رهبر بگه بند مربوط به مدت زمان خدمت براساس مدرک رو تا سال ۹۰ اجرا نکنید

      masood194 IP Address is : hidden
    2. hossein1
       
      #2 | ۱۴:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      یعنی منظورتون اینه که تا قانون جدیدابلاغ نشه و زمان اجرا بندهای مختلفش مشخص نشه هر چیزی ممکنه!!!!! پس امیدوارم یه دو سه ماهی طول بکشه که خدمت ما بدون دردسر تموم شه و البته شما هم معاف شید به سلامتی(این قانون دو برادری شامل منم میشه ولی من که دیگه خدمتم اواخرشه) 😉

      hossein1 IP Address is : hidden
    3. mehdi6031
       
      #3 | ۱۴:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      اسکلمون کردی ؟
      من فکر کردم تو خدمت نرفتی خوب معلوم شماها که با قانون قبلی رفتین باید ۱۷ ماه خدمت کنیند

      mehdi6031 IP Address is : hidden
    4. كاوه
       
      #4 | ۱۴:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      میدونم دیر شده ولی…
      من به عنوان یک ایرانی اقدام علیه هموطنان آذری خودمون رو محکوم میکنم

      ایران ما زنده است از ایرانیها
      ترکها و کردها و بلوچها و لرها و شمالی ها و حتی تهرانیها و فارش زبانان

      ما برادریم و خواهر
      جدا از اسلام ایرانی هستیم و ایرانی میمانیم

      كاوه IP Address is : hidden
    5. بهروز
       
      #5 | ۱۴:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      didar :

      بهروز :به مناسبت تضییع (ضایع شدن) کیوان قدیمیه و روح پلیدش و امثالهم که می دونم الان در سوزش پایان ناپذیری به سر می برند ، یه جمله ی دعا گونه ی زیبا برای بچه های سایت می ذارم:خدایا! بمن رفیقی بده که با من گریه کند. دوستی که با من بخندد را خودم پیدا خواهم کرد!زین عمر دو روزه کس نبینی……….هرگز به مراد خویش پیروزدیروز همه امید فردا………… فردا همه آرزوی دیروزامتیاز : ۳  0

      بهروز جونبه مناسبت این خبر خوب بیا بیخیال این کیوان معصومی بشیم.راستی آقای مترجم شما غیبت نداری؟منظورم اینه که مشمول نشدی؟
      امتیاز : ۰  0

      سلام دیدار؛ من خوشبختانه غیبت ندارم ، از وقتی این جریان دو برادری رو شنیدم هی دارم درسمو کش می دم ، الان ۴ واحد مونده ، ماه دیگه امتحان بدم فارغ می شم، مثه اینکه فکر کنم ۶بعدش ماهم فرصت دارم، ان شا… که غیبت هاهم بخشیده بشه و همه باهم از این معافیت لذت ببریم ،

      بهروز IP Address is : hidden
    6. hossein1
       
      #6 | ۱۴:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      بابا من روزی که اومدم خدمت ۲۰ ماه بود بعد شد ۱۸ ماه و بعد یه ماه از لیسانس ها کم کردند.خوب اگه زیاد شه شامل افراد حین خدمتم میشه دیگه؟ البته من یه چیزی شنیدم که افزایش شامل افراد حین خدمت نمیشه ولی کاهش میشه ؟ ولی خوب میدونید که کار اینها حساب کتاب نداره

      hossein1 IP Address is : hidden
    7. k1.bkc
       
      #7 | ۱۴:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      برای دوستانیکه از معافیت سه برادر خدمت رفته استفاده کردند یک خبر خوب دارم .:::>امروز اولین پرونده های معافیت سه برادری به تایید نهایی رسید و به تایید نهایی رسیدن پرونده
      ها همیشه به این معنی بوده که کسیکه پروندش در سامانه ی جامع مکانیزه ی نظام وظیفه تایید میشود در چند روز آینده(کمتر از یک هفته)کارتش صادر خواهد شد.پس آن کسانیکه در اولین روزهای اجرا شدن معافیت ۳ برادری مدارکشان را در سامانه ثبت کردند در آینده بسیار نزدیک کارتها به دستشان خواهد رسید و کسان دیگر هم به تناسب زمان ثبت مدارکشان باید منتظر رسیدن کارتها باشند.

      k1.bkc IP Address is : hidden
    8. Mehdi
       
      #8 | ۱۴:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      k1.bkc :
      مهدی جان هر کس هندوانه میخوره پای لرزش هم باید بشینه این انقلاب را خوده شما کردید و خوده شما بودید که از این نظام حمایت کردید و به اینجا رساندید دیگر جای گله و حرفی برای شما باقی نمی ماند.
      امتیاز : ۰  0

      احسان جان یه نکته:این حکومت برای ما بهتر از حکومت پهلوی هست.ما با این حکومت یه پله ترقی کردیم.پهلوی ها نژاد پرست تر از اینا بودن.اونا علنن خون قومیت هارو تو شیشه میکردن.وقتی حکومتی حمله میکنه و تمام کتابخانه های به زبان مادریت رو آتیش می زنه،وقتی بخشنامه میده که هر کس در خیابان ترکی حرف زد بهش افسار بزنید(من متن اعلامیشو دارم)،وقتی فقط مرکز گرا میشه،وقتی اونقدر خر میشه که گول هیتلر رو میخوره و باعث میشه تا ایران بیشترین تلفات جنگ جهانی دوم رو داشته باشه(۱۱ میلیون نفر بر اثر قحطی غذا که دولت به نازی ها و انگلیسی ها فروخته بود،از گرسنگی مردند؛در حالی که کل تلفات جهانی جنگ جهانی دوم ۲۰ میلیون بود,به کتب مرجع رجوع کنید براتون ثابت میشه)و… طبیعی بود که اون حکومت باید می رفت.هرکس میگه زمان شاه ال بود و بل بود دروغ میگه.زمان شاه قومیت ها بیشترین تحقیر رو کشیدن.در ثانی ما به اشتباهمون پی بردیم،یعنی سال ۵۸ آذربایجان دوباره قیام کرد،چون فهمید که ایده آلها دروغ از آب در اومده(به نوشته بهنام رجوع کنید) اما دیگران منتظر پول نفت نشستند.همه باید قبول کنیم اکثریت ملت ایران به خاطر مفت خوری و با وعده پول و نفت و … قیام کردن نه چیز دیگه.الان هم که این حرفا رو میزنن الکی میگن.
      مسعود اینکه میگی بهتره به خاطر دانشجویان سال ۷۸ قیام کنیم، که همه ی شهرهای بزرگی مثل تهران و اصفهان و شیراز و … و البته تبریز اون زمان در تظاهرات بودن.اما مسئله دریاچه خزر،وقتی ملت اونقدر بی شعور هست که داره به انرژی هسته ای رای مثبت میده که نمی دونه اصلا اون چی هست،و به خاطرش راضی هست دولت هر کاری بکنه و از آن جمله مالکیت های دریاچه خزر عوض بشه یا گاز ایران طی قرارداد ۱۰ ساله با قیمت ثابت سال اول به چین فروخته بشه،می خوای یه عده چیکار کنن.وقتی شمالی ها نشستن اونجا و ارتزاقشون از اون آب هست اما واکنش نشون نمی دن می خوای ما پیشقدم بشیم.قیام سال ۵۸ که ما پیشقدم شدیم،کجا بود اون حمایتهای سبز،سال ۸۴ کجا موند اون وطن پرستهای مخالف بیرون و داخل کشور؟باور کنید یا نه اکثریت قومیت فارس با احترامی که به دوستانمون قائل هستم به دنبال افکار ناسیونالیستی خودشون هستن و به سایر اقوام اصلا توجهی ندارن.وقتی دائم توی تلویزیون اسامی ناسیونالیستی با عناوین پارس خودرو،پارسیان،پاسارگاد،پارسیلا،سامان،پرشیا،سرزمین پارسی،پارسه،فرزندان هخامنشی و هزاران عناوین دیگه تبلیغ میشن و برادران و دوستان فارسمون هم افتخار میکنن و کیفشو می برن،اما یه بار هم به فکرشون خطور نمیکنه که بابا مگه دیگران هم حقی در این تمدن و خاک ندارن؟پس چرا یه بار هم اسم یه بانک رو ترک یا کرد نمیذارن،چرا اسم یه کارخونه رو آذربایجان یا مثلا کلر ترک نمیذارن اما کلر پارس میذارن؟! اونوقت می خوای ما چه انگیزه ای راجع به این مملکت داشته باشیم؟وقتی عرب های جنوب بی هویت رها شدن و کسی به تمدن و هویت اونها ارزش قائل نیستن و سایر هموطنانمون هم در این قبال بی تفاوت هستن می خوای چشمشون به اونور خاک نباشه؟وقتی اسامی اسطوره ای فارس ها همه جا با افتخار استفاده میشه اما استفاده از عناوین و اسامی ترکی اینجا قدغنه(بخشنامه وزیر کشور در زمان محمدی)،می خوای ما در قبال اتفاقات میهنی واکنش نشون بدیم و نه قومیتی؟مگر شما تاریخ نخوندید که اجداد ما در این آذربایجان بعد از جنگ با ترکیه ایها،۲۷ سال اسیر اونا موندن اما بازم جنگیدن و آزاد شدن و به ایران پیوستن(زمان صفوی)؛مگر یادتون رفته وقتی ارامنه به آذربایجان حمله کردن و کسی از این میهن مادری به کمک ما نیومد و نهایتن هم اینکه با حمایت روسیه کشور ارمنستان بر روی بقایای خاک آذربایجان تاسیس شد و هموطنان ما نشستن تو خونه هاشون و ارتش عثمانی به کمک ما اومد؛اونم در حالی که خودش درگیر جنگ های صلیبی با اروپا بود؟
      مسعود و احسان جان اگه یه نگاهی به تاریخ بندازی میبینی که ترکها کمتر از هر قومیتی افکار ناسیونالیستی داشتن.نمونش شاعران بزرگ فارسی-ترکی سرای ترک زبان هستن مثل نظامی و خاقانی و صائب و قطران و شهریار و …نمونش آثار تاریخی هست که تو تهران و اصفهان و سایر جاها میبینی.مگر در زمان حکومت صفویها نبود که تمرکز حکومت بر همه ی کشور بود،و در آبادانی همه کشور تلاش میشد و شعر و ادب فارسی و ترکی و … ترویج میشد،مگر این غزنوی ها نبودن که فارسی رو زبان حکومتی و ترکی رو زبان درباری کردن؟پس این کارها چه هدفی داشتن؟مگر نه اینکه هدف از اونها توجه معنوی و مادی به همه کشور بود؟مگر شاهنامه فردوسی به تشویق و درخواست سلطان محمود غزنوی نوشته نشد؟شاهنامه ای که فردوسی توش هزاران بیت به ترکها اهانت کرده؟!
      دوستان من از شما دوتا خواهش دارم:
      یکی اینکه به اخبار محاوره ای اعتنا نکنین و به کتب رجوع کنین،مطالعتون رو زیاد کنین تا اسیر دست اخبار حکومت ها نشین
      دوم اینکه وقتی کتاب می خونین فقط افکار موافق و خوشایندت رو نخونین،بلکه به افکار ناخوشایندت هم توجه کنین.از تلفیق اونا می تونین به حقیقت برسین.
      اگر به نظر شما ما فقط مقصر این انقلاب هستیم و شما مقصر نیستید،عیبی نداره بشینید یه طرف و منتظر باشید تا ببینید که ما چطور این حکومت رو پله پله عوض میکنیم.ما ترکا یه مثل داریم میگیم:قاماس قاماس یعنی قدم به قدم؛آروم آروم
      اما از شما خواهشم اینه که فریب این عوام فریبی ها رو نخورید.آلت دست این حکومت بر علیه سایر اقوام نشید اگر دوست دارید ایران همیشه یکپارچه بمونه که اگه اینطوری نشه و شما سلاح اونا بر علیه ما بشید،ایران از اینی که هست بیشتر کوچیکتر خواهد شد.شما کی به خاطر حمایت از زبان مادری سایر اقوام و اینکه چرا حق ندارن به زبون مادریشون بنویسن قیام کردید که ما به خاطر دریاچه خزر قیام کنیم؟یعنی دریاچه خزر یه مسئله ملی هست اما زبان مادری ترک و کرد و بلوچ و عرب ملی نیست و فقط یه بحث قومیتی هست؟
      چرا شما می تونید اسم پسرتون رو بذارید کوروش اما ما اگه بخوایم بذاریم ایلهان میشیم پان ترک و نمیذارن؟چرا اسامی شهرها و خیابانها و مناطق ما رو از ترکی به فارسی عوض میکنن؟چرا شما یه فرهنگستان دارین که داره روز به روز براتون لغت معادل تولید میکنه اما ما این حق رو نداریم و باید از همون واژه های شما استفاده کنیم؟مگر شما زبان انگلیسی رو بیشتر از فارسی دوست دارید که ما زبان فارسی رو بیشتر از زبان ترکی دوست داشته باشیم؟
      میگین اتحاد اما به سایر اقوام توجه نمیکنین.پس چرا قبل از رضا شاه این همه کشمکش بین قومیت ها وجود نداشت؟ اما بعد از اون و تا به حال به همه قومیت ها حمله میشه و اول اسمشون یه پان آورده میشه؟
      نکنه این حرفای منم صهیونیستی هست؟مثل اون قضیه حمایت جمهوری اسلامی از PKK ؟
      امیدوارم توی نوشته هام به کسی توهین نشده باشه.

      Mehdi IP Address is : hidden
      • hadi
         
        #9 | ۱۸:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

        خدائیش قبل از رضا شاه که حکومت همش دست ترکها بود. اگه همین حالا هم حکومت دستشون بود جیک نمیزدند. در ضمن چرا وقتی از ابتدای صفویه تا آخر قاجار حکومت دست ترکهای آذری بود کسی نمیخواست اسم بچه اش ایلهان بگذاره؟ یا به زبون مادری بنویسه؟ حالا وارد جزئیات حکومت کردن قاجار ها نشیم بهتره. اما حرفم اینه که نباید یه طرفه به قاضی رفت در ضمن این که من سفاک و خونریز بودن این حکومت رو قبول دارم و معتقدم سر قضیه کاریکاتور روزنامه ایران خیلی به آذربایجانها ظلم شد.

        hadi IP Address is : hidden
    9. بهروز
       
      #10 | ۱۴:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      مهدی ماشا ا… تو چه مغزی داری ، اینا همش یه دفعه به ذهنت می رسه، ؟؟؟
      نوشته هات هرکدوم مال خودش یه رمانه ، بابا دست مریزاد :mrgreen:

      بهروز IP Address is : hidden
    10. rozbehs
       
      #11 | ۱۴:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      masood194 :من فکر کنم دلیلش ممکنه به خاطر این باشه که شاید سرباز زیاد دارن یا شایدم فکر میکنن که چون به مدت خدمت اکثر مشمولا اضافه میشه اونا اعتراض میکنن یا شاید هم هردوی ایناالبته اول باید مطمین شی که اجرا نمیشه چون رییس مجلس میگفت که این قانونا بعد از تایید شورا لازم الاجراست وسردارا هم نمیتونن بگن ما این قانون رو اجرا نمی کنیم مگه این که خود رهبر بگه بند مربوط به مدت زمان خدمت براساس مدرک رو تا سال ۹۰ اجرا نکنید
      امتیاز : ۰  0

      اجرا که میشه ولی تنها چیزی که میمونه اینه که شورای نگهبان دیگه گیر نده خلاص کنه بره

      rozbehs IP Address is : hidden
    11. mehran
       
      #12 | ۱۴:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      mehran :
      آقایون یه سوال
      این قانون از زمان ابلاغ اجرا می شه یا ۳ ماه بعد از ابلاغ ؟
      این خیلی تو سرنوشت من تاثیر می زاره اگه کسی دقیق می دونه جواب بده
      خداکنه هر چه زودتر اجرا بشه ما ترخیص بشیم
      امتیاز : ۰  0

      💡 ❓ ❓

      mehran IP Address is : hidden
      • Mehdi
         
        #13 | ۱۵:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

        ببین مهران جان
        مجلس به دولت تکلیف کرده که حداکثر تا سه ماه بعد از ابلاغ این قانون رو اجرائی کنه اما خدائیش دیگه کسی نمی دونه واقعا کی اجرا میشه.راستیتش هر چی رهبر بگه همون میشه و حرف مجلس و دولت کشکه.به هر حال توی این مملکت هیچکس نمی تونه زمان دقیق قانونی رو بگه.
        فعلا که دولت موظف شده حداکثر تا سه ماه بعد از ابلاغ اجرا بکنه.بقیش رو خدا می دونه.تا ابلاغ هم فکر کنم نزدیک ۱٫۵ ماه طول بکشه.

        Mehdi IP Address is : hidden
    12. Behnamax
       
      #14 | ۱۵:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      masood194 :
      درسته مهدی جان ولی مناسبت اون اعتراض زیاد جالب نبود خیلی بهتر بود مردم ایران مثلن وقتی وزیر خارجه اعلام کرد سهم ایران از در یاچه خزر ۲۰درصده (در صورتی که میدونیم سهم ایران ۵۰ درصده)یا وقتی که دانشجویای دانشگاه تهرانو سال ۷۸ دستگیر می کردن و بهشون حمله می کردن اعتراض کنن موج سبز هدفش حمایت از حقوق وازادی همه مردم ایران هست ومسایل کل ملت رو بیان می کنه نه فقط مسایل قومی رو
      امتیاز : ۰  0

      در مورد وقایع سال ۷۸: اگه تهران اولین بود، تبریز بی شک و شبهه دومین شهر ایران بود.
      در مورد نژادپرستی: اگه فرضاً قومی که حقوق برابر نداره و اعتراض میکنه که این حقوق رو داشته باشه، سیاهپوستها هم نژادپرست هستن چون برای حق رأی گرفتن در آمریکا هزاران کشته دادن و سلاخی شدن…

      Behnamax IP Address is : hidden
    13. k1.bkc
       
      #15 | ۱۵:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      مهدی تمام این حرفهای که تویه این نظره طولانیت دادی قبول دارم جز دو مطلب آن هم اینه که اولا من معتقد نیستم که یک پله پیشرفت کردیم چون وضع مملکت اینجور نشون نمیده البته این یک پله پیشرفت ممکنه برای خیلی از ایرانیها از جمله هموطنان آذری وجود داشته باشه ولی من فقط از طرفه کردها حرف میزنم و قاطعانه میگم که برای کردها هیچ پیشرفتی نبوده چون این نظام از همان اول انقلاب با به توپ و خمپاره بستن شهرهای کردستان و اعدامهای دسته جمعی و بدون محاکمه ی خودش که به وسیله ی افراده روانی و خونخواری همانند خلخالی(لعنت الله علیه)در کردستان ذات پلید خودش رو به ما نشان داد و هرچند که من در آن دوران اصلا وجود نداشتم اما این دشمنی و کینه سینه به سینه به نسل های بعدی در کردستان رسیده و خواهد رسید و دلیلش همین است که طبق آمارهای که سازمان های حقوق بشری گرفته اند استان کردستان و مناطق کرد نشین آذربایجان غربی بعد از تهران بیشترین زندانیان سیاسی را دارند حالا من کاری به تبعیض ها و ظلم های دیگر ندارم چون میدانم که خودت هم به واسطه ی اینکه جزء قومیتها هستی و در نظراتت هم گفتی آنها کاملا لمس کرده ی.نکته دوم در مورده حمایت جمهوری اسلامی ازpkk(پارت کارگران کردستان)که این اصلا عاقلانه نیست.چون اهداف pkk کاملا در تضاد با منافع جمهوری اسلامی است من نمیدانم که شما اسم پژاک(پارت زندگی آزاد کردستان)به گوشت خورده یا نه؟این گروه شاخه ی از pkkاست که در مورده ایران فعالیت میکنه و بارها شده که با ماموران جمهوری اسلامی در مرزها و یا در شهرها درگیر شدند و همدیگر را کشته اند و یا خیلی از آنها به وسیله ی ایران اعدام شده اند و خیلی رک به شما بگم که هدف pkkبه هم رساندن چهار تکه ی کردستان و درست کردن یک کشور به نام کردستان است که این اصلا به نفع ایران و سه کشور دیگر نیست چون اگر چنین اتفاقی رخ بده با توجه به رابطه بسیار خوبی که کردها با آمریکا و اسرایل خواهند داشت بسیار به ضرر ایران خواهد بود.حال با توجه به اینها شما تویه نظرات بعدی حتما برای من بنویسید که دلیل شما از اینکه میگویید که ایران از pkkحمایت میکند و این را هم بارها تکرار کرده اید چیست؟؟

      k1.bkc IP Address is : hidden
    14. Behnamax
       
      #16 | ۱۵:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      Mehdi :

      k1.bkc :
      مهدی جان هر کس هندوانه میخوره پای لرزش هم باید بشینه این انقلاب را خوده شما کردید و خوده شما بودید که از این نظام حمایت کردید و به اینجا رساندید دیگر جای گله و حرفی برای شما باقی نمی ماند.
      امتیاز : ۰  0

      احسان جان یه نکته:این حکومت برای ما بهتر از حکومت پهلوی هست.ما با این حکومت یه پله ترقی کردیم.پهلوی ها نژاد پرست تر از اینا بودن.اونا علنن خون قومیت هارو تو شیشه میکردن.وقتی حکومتی حمله میکنه و تمام کتابخانه های به زبان مادریت رو آتیش می زنه،وقتی بخشنامه میده که هر کس در خیابان ترکی حرف زد بهش افسار بزنید(من متن اعلامیشو دارم)،وقتی فقط مرکز گرا میشه،وقتی اونقدر خر میشه که گول هیتلر رو میخوره و باعث میشه تا ایران بیشترین تلفات جنگ جهانی دوم رو داشته باشه(۱۱ میلیون نفر بر اثر قحطی غذا که دولت به نازی ها و انگلیسی ها فروخته بود،از گرسنگی مردند؛در حالی که کل تلفات جهانی جنگ جهانی دوم ۲۰ میلیون بود,به کتب مرجع رجوع کنید براتون ثابت میشه)و… طبیعی بود که اون حکومت باید می رفت.هرکس میگه زمان شاه ال بود و بل بود دروغ میگه.زمان شاه قومیت ها بیشترین تحقیر رو کشیدن.در ثانی ما به اشتباهمون پی بردیم،یعنی سال ۵۸ آذربایجان دوباره قیام کرد،چون فهمید که ایده آلها دروغ از آب در اومده(به نوشته بهنام رجوع کنید) اما دیگران منتظر پول نفت نشستند.همه باید قبول کنیم اکثریت ملت ایران به خاطر مفت خوری و با وعده پول و نفت و … قیام کردن نه چیز دیگه.الان هم که این حرفا رو میزنن الکی میگن.
      مسعود اینکه میگی بهتره به خاطر دانشجویان سال ۷۸ قیام کنیم، که همه ی شهرهای بزرگی مثل تهران و اصفهان و شیراز و … و البته تبریز اون زمان در تظاهرات بودن.اما مسئله دریاچه خزر،وقتی ملت اونقدر بی شعور هست که داره به انرژی هسته ای رای مثبت میده که نمی دونه اصلا اون چی هست،و به خاطرش راضی هست دولت هر کاری بکنه و از آن جمله مالکیت های دریاچه خزر عوض بشه یا گاز ایران طی قرارداد ۱۰ ساله با قیمت ثابت سال اول به چین فروخته بشه،می خوای یه عده چیکار کنن.وقتی شمالی ها نشستن اونجا و ارتزاقشون از اون آب هست اما واکنش نشون نمی دن می خوای ما پیشقدم بشیم.قیام سال ۵۸ که ما پیشقدم شدیم،کجا بود اون حمایتهای سبز،سال ۸۴ کجا موند اون وطن پرستهای مخالف بیرون و داخل کشور؟باور کنید یا نه اکثریت قومیت فارس با احترامی که به دوستانمون قائل هستم به دنبال افکار ناسیونالیستی خودشون هستن و به سایر اقوام اصلا توجهی ندارن.وقتی دائم توی تلویزیون اسامی ناسیونالیستی با عناوین پارس خودرو،پارسیان،پاسارگاد،پارسیلا،سامان،پرشیا،سرزمین پارسی،پارسه،فرزندان هخامنشی و هزاران عناوین دیگه تبلیغ میشن و برادران و دوستان فارسمون هم افتخار میکنن و کیفشو می برن،اما یه بار هم به فکرشون خطور نمیکنه که بابا مگه دیگران هم حقی در این تمدن و خاک ندارن؟پس چرا یه بار هم اسم یه بانک رو ترک یا کرد نمیذارن،چرا اسم یه کارخونه رو آذربایجان یا مثلا کلر ترک نمیذارن اما کلر پارس میذارن؟! اونوقت می خوای ما چه انگیزه ای راجع به این مملکت داشته باشیم؟وقتی عرب های جنوب بی هویت رها شدن و کسی به تمدن و هویت اونها ارزش قائل نیستن و سایر هموطنانمون هم در این قبال بی تفاوت هستن می خوای چشمشون به اونور خاک نباشه؟وقتی اسامی اسطوره ای فارس ها همه جا با افتخار استفاده میشه اما استفاده از عناوین و اسامی ترکی اینجا قدغنه(بخشنامه وزیر کشور در زمان محمدی)،می خوای ما در قبال اتفاقات میهنی واکنش نشون بدیم و نه قومیتی؟مگر شما تاریخ نخوندید که اجداد ما در این آذربایجان بعد از جنگ با ترکیه ایها،۲۷ سال اسیر اونا موندن اما بازم جنگیدن و آزاد شدن و به ایران پیوستن(زمان صفوی)؛مگر یادتون رفته وقتی ارامنه به آذربایجان حمله کردن و کسی از این میهن مادری به کمک ما نیومد و نهایتن هم اینکه با حمایت روسیه کشور ارمنستان بر روی بقایای خاک آذربایجان تاسیس شد و هموطنان ما نشستن تو خونه هاشون و ارتش عثمانی به کمک ما اومد؛اونم در حالی که خودش درگیر جنگ های صلیبی با اروپا بود؟
      مسعود و احسان جان اگه یه نگاهی به تاریخ بندازی میبینی که ترکها کمتر از هر قومیتی افکار ناسیونالیستی داشتن.نمونش شاعران بزرگ فارسی-ترکی سرای ترک زبان هستن مثل نظامی و خاقانی و صائب و قطران و شهریار و …نمونش آثار تاریخی هست که تو تهران و اصفهان و سایر جاها میبینی.مگر در زمان حکومت صفویها نبود که تمرکز حکومت بر همه ی کشور بود،و در آبادانی همه کشور تلاش میشد و شعر و ادب فارسی و ترکی و … ترویج میشد،مگر این غزنوی ها نبودن که فارسی رو زبان حکومتی و ترکی رو زبان درباری کردن؟پس این کارها چه هدفی داشتن؟مگر نه اینکه هدف از اونها توجه معنوی و مادی به همه کشور بود؟مگر شاهنامه فردوسی به تشویق و درخواست سلطان محمود غزنوی نوشته نشد؟شاهنامه ای که فردوسی توش هزاران بیت به ترکها اهانت کرده؟!
      دوستان من از شما دوتا خواهش دارم:
      یکی اینکه به اخبار محاوره ای اعتنا نکنین و به کتب رجوع کنین،مطالعتون رو زیاد کنین تا اسیر دست اخبار حکومت ها نشین
      دوم اینکه وقتی کتاب می خونین فقط افکار موافق و خوشایندت رو نخونین،بلکه به افکار ناخوشایندت هم توجه کنین.از تلفیق اونا می تونین به حقیقت برسین.
      اگر به نظر شما ما فقط مقصر این انقلاب هستیم و شما مقصر نیستید،عیبی نداره بشینید یه طرف و منتظر باشید تا ببینید که ما چطور این حکومت رو پله پله عوض میکنیم.ما ترکا یه مثل داریم میگیم:قاماس قاماس یعنی قدم به قدم؛آروم آروم
      اما از شما خواهشم اینه که فریب این عوام فریبی ها رو نخورید.آلت دست این حکومت بر علیه سایر اقوام نشید اگر دوست دارید ایران همیشه یکپارچه بمونه که اگه اینطوری نشه و شما سلاح اونا بر علیه ما بشید،ایران از اینی که هست بیشتر کوچیکتر خواهد شد.شما کی به خاطر حمایت از زبان مادری سایر اقوام و اینکه چرا حق ندارن به زبون مادریشون بنویسن قیام کردید که ما به خاطر دریاچه خزر قیام کنیم؟یعنی دریاچه خزر یه مسئله ملی هست اما زبان مادری ترک و کرد و بلوچ و عرب ملی نیست و فقط یه بحث قومیتی هست؟
      چرا شما می تونید اسم پسرتون رو بذارید کوروش اما ما اگه بخوایم بذاریم ایلهان میشیم پان ترک و نمیذارن؟چرا اسامی شهرها و خیابانها و مناطق ما رو از ترکی به فارسی عوض میکنن؟چرا شما یه فرهنگستان دارین که داره روز به روز براتون لغت معادل تولید میکنه اما ما این حق رو نداریم و باید از همون واژه های شما استفاده کنیم؟مگر شما زبان انگلیسی رو بیشتر از فارسی دوست دارید که ما زبان فارسی رو بیشتر از زبان ترکی دوست داشته باشیم؟
      میگین اتحاد اما به سایر اقوام توجه نمیکنین.پس چرا قبل از رضا شاه این همه کشمکش بین قومیت ها وجود نداشت؟ اما بعد از اون و تا به حال به همه قومیت ها حمله میشه و اول اسمشون یه پان آورده میشه؟
      نکنه این حرفای منم صهیونیستی هست؟مثل اون قضیه حمایت جمهوری اسلامی از PKK ؟
      امیدوارم توی نوشته هام به کسی توهین نشده باشه.
      امتیاز : ۲  0

      راستشو گفته باشم که من انگلیسی رو بیشتر از فارسی دوست دارم و به انگلیسی بهتر میتونم حرف بزنم تا چه برسه به فارسی… خدائیش راست میگم… بعضی وقتها که توی دانشگاه کنفرانس درسی دارم، به خودم میگم اگه این استاد اجازه میداد، من کنفرانسم رو به انگلیسی میدادم که خیلی راحت میشدم… 😉

      Behnamax IP Address is : hidden
    15. Mehdi
       
      #17 | ۱۶:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      ببین احسان جان قبل از ادامه بحث می خوام هر دومون علیرغم تضاد عقاید از هم دلگیر نشیم.اینجوری بحث شیرین تری خواهیم داشت.پس یه قول بهم بده که دوستیمون سر جاش و بحثمون هم سر جاش.باشه؟
      خوب در باره حمایت جمهوری اسلامی از PKK الان توضیح میدم.ببین بعد از سیاست های نژاد پرستانه ای که جمهوری اسلامی در ادامه پهلوی به صورت خفیف ادامه داد،بیشتر قومیت ها داغ ایران رو به دلشون گذاشتن و به فکر خلاصی افتادن.هیچ کس نمی تونه منکر این باشه که الان قومیت های ایران غیر از فارس(که حکومت در دست اونهاست) به فکر جدائی هستن.خوب یا بد اما این حقیقت وجود داره.الان بیشترین ترس حکومت از ترکهای آذری هست؛به چند دلیل:
      ۱-آذربایجان ایران و ساکنین آذری پراکنده اون جمعیت کثیری از ایران رو تشکیل میدن.
      ۲-وجود کشور آذربایجان در همسایگی اون که در واقع جزئی از یک خاک بودن و در زمان قاجار و با خمله روسیه جداشدن به شدت به عنوام یک محرک خارجی عمل میکنه.
      ۳-ترکها دارای کشورها و جمهوریهای هم زبان و مشوق هستند از جمله:ترکیه،آذربایجان،ازبکستان،ترکمنستان،قرقیزستان،قزاقستان،جمهوری نخجوان،داغستان،قره چای،ترکستان شرقی(ایالت سین کیانگ چین)،۸ ایالت فدراسیون روسیه که مهمترینش جمهوری خودمختار تاتارستان هست که ۲۵ درصد صنعت و صنایع شوروی سابق رو در اختیار داره و مرکز نشر عقاید پان ترکیسم و اتحاد ترکها هست،و جمهوریهای کوچکی چون نخجوان و … همه اینها اگر نه اما مطمئنا ترکیه و آذربایجان مشوق اصلی آذربایجان داخلی هستند.
      خوب حالا به نظر شما چطور میشه از این تحریک خارجی جلوگیری کرد؟
      مهمترین راه بر هم زدن ترکیب جمعیتی منطقه هست.همه می دونن که آذربایجان غربی جزوی از آذربایجان هست و شهری مانند ارومیه ترک نشین بوده و هست؛اما اگر به ترکیب جمعیتی اون در قبل از رضا شاه و بعد از اون و در زمان جمهوری اسلامی توجه کنید متوجه میشید که چه اتفاقی داره اونجا میافته.کردها اعتقاد دارن که کل آذربایجان غربی و حتی بخشی از آذربایجان شرقی خاک کردستان بزرگ هست.خوب این حرف مثل اینه که ما به شما بگیم که شهرهای شمالی کردستان مال آذربایجان هست!
      هدف دوم برای حمایت از PKK جلوگیری از پیشرفت های ترکیه در جلب نظر کردهای ترکیه هست.ببینید ترکیه کانال سراسری کردی داره،زبونش داره توی مناطق کردی تدریس میشه،خوانندگان بزرگی مثل ابراهیم و آلیشان توی کاست هاشون ترک های کردی می خونن،و جدیدا هم ترکیه قرار هست اگه مجلسش تصویب کنه و کردهای ترکیه موافق کنار گذاشتن سلاحها باشن به اونا حزب مستقل و کرسی مستقل بده.یعنی اگه عملکرد حزب کردها بهتر باشه کابینه اونها توی ریاست جمهوری برنده میشه(حتی ممکنه ترکها هم اگر ببینند اونا موفق تر عمل کرده اند به کابینه اونا رای بدن)و دولت رو اینبار اونا هم می تونن تشکیل بدن.این موفقیت هائی هست که ترکیه در باره هموطنان کردش بدست آورده و تونسته اونها رو درباره جدائی به فکر بیندازه!اگر ترکیه به این وعده ها عمل کنه که گذشته ثابت کرده حتما میکنه(اگر کردها دست از حملات مسلحانه بردارن)،سر ایران این وسط بی کلاه می مونه.اونقت ترکیه تونسته مسئله کردهاش رو حل کنه و به رشد اقتصادی سریعش شتاب بیشتری بده اما ایران نه تنها در این عرصه ناکام مونده بلکه مشوق خارجی ترکهاش دیگه سرش خلوت تر هم شده.لذا ایران از PKK حمایت میکنه تا مانع از این اتحاد کردها و ترکها در ترکیه بشه و در کنار اون بتونه ترکیه ای ها رو از تمرکز بر ترکهای ایران دور بکنه.در رسیدن به این هدف به مرگ دادن چند تا سردار سپاهی و ارتشی که از خود ترکهای آذری هستن هیچ اشکالی نداره.چند تا سرباز به بهانه جنگ با PKK به اونجا منتقل میشن و بدست اونا کشته میشن تا ایران تظاهر کنه که با این گروه تروریستی مخالف هست.مثل آمریکا که هر از گاهی توی پاکستان بمب می ریزه و تظاهر میکنه که داره طالبان رو از بین میبره،یعنی آمریکا در برابر طالبان علیل هست یا نه،می خواد از اون برای تضعیف کشورهای منطقه و بهونه تراشی های خودش استفاده کنه؟!
      خوب احسان جان دلایل بسیار بیشتر از اینی هم هستن.یه دلیل دیگه خود شما هستین که به بهونه ی همین گروهک هر وقت می خواد به شما حمله میکنه و سرکوبتون میکنه.حکومت تونسته با استفاده از این گروه بین ترک و کرد تفرقه شدیدی بندازه.اما ترکیه موفق تر از ایران عمل کرده.چون حقوق کردهاش رو به رسمیت شناخته و به اونها هویت داده و به اونها قبولونده که ترکیه متعلق به ترک ها و کردهای ترکیه هست و نه فقط ترکهاش.به نظر تو چرا ایران هم مثل ترکیه عملا با این گروهک وارد جنگ نمیشه و به اونها حمله نظامی نمیکنه اما ترکیه رسما با ارتشش به جنگ با اونا میره و اونا رو سرکوب میکنه و در این راستا حتی به عراق هم حمله میکنه،در حالی که ایران هر چند وقت یکبار فقط چندتا سرباز بیگناه رو می فرسته جلوی اونا و چند تا گلوله میندازن و برمیگردن؟
      مسئله دیگه خود ترکیه هست.ایران از این طریق ترکیه رو بی ثبات میکنه و مانع از پیشرفت اقتصادی اون میشه تا بتونه به آرزوی خودش در قدرت منطقه شدن جامه ی عمل بپوشونه.
      نمی دونم بازم دلیل های دیگه ای بیارم یا نه.اما اینا افکار زاییده ی مغز من نیستن بلکه دلایل کارشناسا هستن که نمونش رو توی اون کتاب بهت معرفی کردم .کتابهای دیگه ای هم هستن که به این مسئله پرداختن که متاسفانه همشون انگلیسی هستن.

      Mehdi IP Address is : hidden
    16. بهروز
       
      #18 | ۱۶:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      🙄

      بهروز IP Address is : hidden
    17. Mehdi
       
      #19 | ۱۶:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      روزی نوکری بود که هر وقت شاه می خواست سوار اسبش بشه دستهاش رو زیر پای اون قلاب میکرد و شاه رو بلند میکردوشاه هم همیشه بعد از سوار شدن به اسب به نوکرش رو میکرد و میگفت:امیدوارم روزی برسه که یکی مثل خودت پای تو رو بگیره و سوار اسب بکنه.این حرف شاه همیشه به دل نوکر تلخ میومد؛چرا که فکر میکرد شاه با این حرفش اونو مسخره میکنه.یه روز وقتی شاه بعد از سوار اسب شدن این حرف رو به نوکرش گفت و این آرزو رو برای اون تکرار کرد،نوکر رو به شاه کرد و گفت که چرا با این حرفت منو می رنجونی؛مگر ممکنه که من روزی شاه بشوم؟
      شاه به نوکرش میگه:من هم می دونم تو اونقدر پیشرفت و ترقی نمیکنی که شاه بشی؛اما روزی مرسه که ارزشها اونقدر پائین میاد و انسانها اونقدر پست می شن که تو با همون رتبه و مرتبه خودت برای اونا حکم شاه رو پیدا میکنی.
      الان هم قضیه ایران همینه.ایران نمی خواد با پیشرفت خودش شاه بشه.بلکه می خواد ارزشها رو اونقدر پائین بیاره و منطقه رو اونقدر به ضعف بکشه که با همین موقعیت کنونیش شاه و ابر قدرت اونها بشه.

      Mehdi IP Address is : hidden
    18. Hatami.
       
      #20 | ۱۷:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      بیخیال مهدی ، احسان و بهنام عزیز. بیاید رویه نکات مشترکی که داریم ( مثل تنفر از بعضی ها) تمرکز کنیم. :mrgreen: راستی مهدی تو هم یه پا دانشمندی ها 😉 ما به درجات ارادتمون به شما اضافه می کنیم.

      Hatami. IP Address is : hidden
      • Mehdi
         
        #21 | ۱۸:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

        من نوکرتم داش حامد.بیکاریم داریم اختلاط میکنیم وگرنه من نوکر داداشای فارس و کرد و بلوچ و … هم هستم.به هر حال همین که دوستان نظراتشون رو با احترام می نویسن یعنی مملکتمون داره میره به سمت آزادی و شعور.یعنی تعصب های بیجا باعث توهین به همدیگه نمیشه و هرکس ظرفیت نقد عقاید رو داره.همین واسه ما خیلیه.
        البته من برای تنفر از بعضی ها که شما هم از اونا متنفرین اونقدر می تونم تمرکز کنم که بترکم!نگران نباش برا اونا انرژی به اندازه کافی هست. :mrgreen:
        در مورد سوال طبقه پائینت هم بگم که الان ارسال مدارک با پست نیست و با پلیس +۱۰ هست که اونم اینترنتی هست.اون رسیدی که بهت میدن تاریخ اون معیار هست که تاریخ اون هم همون روزی هست که میری برا تحویل مدارک.فقط از نظر من ۱ هفته مونده به پایان مهلت اقدام کن که باید دکتر و … هم بری.۲ روز مونده به پایان مهلت هم ارسال کن تا بهونه ای نمونه.نترس با یه هفته زود فرستادن اتفاقی نمی افته.

        Mehdi IP Address is : hidden
    19. Hatami.
       
      #22 | ۱۷:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      احسان عزیز.
      من یه سئوال یه بار پرسیدم ازتون ولی جواب ندادید بهم 😥
      من آخر دی فرصت ارسال دفترچه ام تموم میشه (فرصت شش ماهه) می خوام بذارم دو سه روز آخر دفترچه رو پست کنم ولی می ترسم با این وضعیت بی قانونی تا بیاد رسیدگی بشه غیبت بخورم. میخواستم شما که دستت تو کاره بگی. از وقتی دفترچه رو پست میکنی چند روز طول میکشه تا بررسی کنن؟؟

      Hatami. IP Address is : hidden
    20. milad6082
       
      #23 | ۱۸:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      یاشاسین تبریز یاشاسین قوم ترک
      من لر هستم ولی باور کنین اکثر اذری زبان ها انسان های با مرامی هستن
      من همین یه کلمه رو بلد بودم دیگه
      کرد ترک لر بلوچ فارس پارس همه ایرانی هستیم و ایرانی همیشه در طول تاریخ سربلند بود
      ایران اباد ایرانی سرفراز جانم فدای ایران

      milad6082 IP Address is : hidden
    21. hadi
       
      #24 | ۱۸:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      Mehdi :

      k1.bkc :مهدی جان هر کس هندوانه میخوره پای لرزش هم باید بشینه این انقلاب را خوده شما کردید و خوده شما بودید که از این نظام حمایت کردید و به اینجا رساندید دیگر جای گله و حرفی برای شما باقی نمی ماند.امتیاز : ۰  0

      احسان جان یه نکته:این حکومت برای ما بهتر از حکومت پهلوی هست.ما با این حکومت یه پله ترقی کردیم.پهلوی ها نژاد پرست تر از اینا بودن.اونا علنن خون قومیت هارو تو شیشه میکردن.وقتی حکومتی حمله میکنه و تمام کتابخانه های به زبان مادریت رو آتیش می زنه،وقتی بخشنامه میده که هر کس در خیابان ترکی حرف زد بهش افسار بزنید(من متن اعلامیشو دارم)،وقتی فقط مرکز گرا میشه،وقتی اونقدر خر میشه که گول هیتلر رو میخوره و باعث میشه تا ایران بیشترین تلفات جنگ جهانی دوم رو داشته باشه(۱۱ میلیون نفر بر اثر قحطی غذا که دولت به نازی ها و انگلیسی ها فروخته بود،از گرسنگی مردند؛در حالی که کل تلفات جهانی جنگ جهانی دوم ۲۰ میلیون بود,به کتب مرجع رجوع کنید براتون ثابت میشه)و… طبیعی بود که اون حکومت باید می رفت.هرکس میگه زمان شاه ال بود و بل بود دروغ میگه.زمان شاه قومیت ها بیشترین تحقیر رو کشیدن.در ثانی ما به اشتباهمون پی بردیم،یعنی سال ۵۸ آذربایجان دوباره قیام کرد،چون فهمید که ایده آلها دروغ از آب در اومده(به نوشته بهنام رجوع کنید) اما دیگران منتظر پول نفت نشستند.همه باید قبول کنیم اکثریت ملت ایران به خاطر مفت خوری و با وعده پول و نفت و … قیام کردن نه چیز دیگه.الان هم که این حرفا رو میزنن الکی میگن.مسعود اینکه میگی بهتره به خاطر دانشجویان سال ۷۸ قیام کنیم، که همه ی شهرهای بزرگی مثل تهران و اصفهان و شیراز و … و البته تبریز اون زمان در تظاهرات بودن.اما مسئله دریاچه خزر،وقتی ملت اونقدر بی شعور هست که داره به انرژی هسته ای رای مثبت میده که نمی دونه اصلا اون چی هست،و به خاطرش راضی هست دولت هر کاری بکنه و از آن جمله مالکیت های دریاچه خزر عوض بشه یا گاز ایران طی قرارداد ۱۰ ساله با قیمت ثابت سال اول به چین فروخته بشه،می خوای یه عده چیکار کنن.وقتی شمالی ها نشستن اونجا و ارتزاقشون از اون آب هست اما واکنش نشون نمی دن می خوای ما پیشقدم بشیم.قیام سال ۵۸ که ما پیشقدم شدیم،کجا بود اون حمایتهای سبز،سال ۸۴ کجا موند اون وطن پرستهای مخالف بیرون و داخل کشور؟باور کنید یا نه اکثریت قومیت فارس با احترامی که به دوستانمون قائل هستم به دنبال افکار ناسیونالیستی خودشون هستن و به سایر اقوام اصلا توجهی ندارن.وقتی دائم توی تلویزیون اسامی ناسیونالیستی با عناوین پارس خودرو،پارسیان،پاسارگاد،پارسیلا،سامان،پرشیا،سرزمین پارسی،پارسه،فرزندان هخامنشی و هزاران عناوین دیگه تبلیغ میشن و برادران و دوستان فارسمون هم افتخار میکنن و کیفشو می برن،اما یه بار هم به فکرشون خطور نمیکنه که بابا مگه دیگران هم حقی در این تمدن و خاک ندارن؟پس چرا یه بار هم اسم یه بانک رو ترک یا کرد نمیذارن،چرا اسم یه کارخونه رو آذربایجان یا مثلا کلر ترک نمیذارن اما کلر پارس میذارن؟! اونوقت می خوای ما چه انگیزه ای راجع به این مملکت داشته باشیم؟وقتی عرب های جنوب بی هویت رها شدن و کسی به تمدن و هویت اونها ارزش قائل نیستن و سایر هموطنانمون هم در این قبال بی تفاوت هستن می خوای چشمشون به اونور خاک نباشه؟وقتی اسامی اسطوره ای فارس ها همه جا با افتخار استفاده میشه اما استفاده از عناوین و اسامی ترکی اینجا قدغنه(بخشنامه وزیر کشور در زمان محمدی)،می خوای ما در قبال اتفاقات میهنی واکنش نشون بدیم و نه قومیتی؟مگر شما تاریخ نخوندید که اجداد ما در این آذربایجان بعد از جنگ با ترکیه ایها،۲۷ سال اسیر اونا موندن اما بازم جنگیدن و آزاد شدن و به ایران پیوستن(زمان صفوی)؛مگر یادتون رفته وقتی ارامنه به آذربایجان حمله کردن و کسی از این میهن مادری به کمک ما نیومد و نهایتن هم اینکه با حمایت روسیه کشور ارمنستان بر روی بقایای خاک آذربایجان تاسیس شد و هموطنان ما نشستن تو خونه هاشون و ارتش عثمانی به کمک ما اومد؛اونم در حالی که خودش درگیر جنگ های صلیبی با اروپا بود؟مسعود و احسان جان اگه یه نگاهی به تاریخ بندازی میبینی که ترکها کمتر از هر قومیتی افکار ناسیونالیستی داشتن.نمونش شاعران بزرگ فارسی-ترکی سرای ترک زبان هستن مثل نظامی و خاقانی و صائب و قطران و شهریار و …نمونش آثار تاریخی هست که تو تهران و اصفهان و سایر جاها میبینی.مگر در زمان حکومت صفویها نبود که تمرکز حکومت بر همه ی کشور بود،و در آبادانی همه کشور تلاش میشد و شعر و ادب فارسی و ترکی و … ترویج میشد،مگر این غزنوی ها نبودن که فارسی رو زبان حکومتی و ترکی رو زبان درباری کردن؟پس این کارها چه هدفی داشتن؟مگر نه اینکه هدف از اونها توجه معنوی و مادی به همه کشور بود؟مگر شاهنامه فردوسی به تشویق و درخواست سلطان محمود غزنوی نوشته نشد؟شاهنامه ای که فردوسی توش هزاران بیت به ترکها اهانت کرده؟!دوستان من از شما دوتا خواهش دارم:یکی اینکه به اخبار محاوره ای اعتنا نکنین و به کتب رجوع کنین،مطالعتون رو زیاد کنین تا اسیر دست اخبار حکومت ها نشیندوم اینکه وقتی کتاب می خونین فقط افکار موافق و خوشایندت رو نخونین،بلکه به افکار ناخوشایندت هم توجه کنین.از تلفیق اونا می تونین به حقیقت برسین.اگر به نظر شما ما فقط مقصر این انقلاب هستیم و شما مقصر نیستید،عیبی نداره بشینید یه طرف و منتظر باشید تا ببینید که ما چطور این حکومت رو پله پله عوض میکنیم.ما ترکا یه مثل داریم میگیم:قاماس قاماس یعنی قدم به قدم؛آروم آروماما از شما خواهشم اینه که فریب این عوام فریبی ها رو نخورید.آلت دست این حکومت بر علیه سایر اقوام نشید اگر دوست دارید ایران همیشه یکپارچه بمونه که اگه اینطوری نشه و شما سلاح اونا بر علیه ما بشید،ایران از اینی که هست بیشتر کوچیکتر خواهد شد.شما کی به خاطر حمایت از زبان مادری سایر اقوام و اینکه چرا حق ندارن به زبون مادریشون بنویسن قیام کردید که ما به خاطر دریاچه خزر قیام کنیم؟یعنی دریاچه خزر یه مسئله ملی هست اما زبان مادری ترک و کرد و بلوچ و عرب ملی نیست و فقط یه بحث قومیتی هست؟چرا شما می تونید اسم پسرتون رو بذارید کوروش اما ما اگه بخوایم بذاریم ایلهان میشیم پان ترک و نمیذارن؟چرا اسامی شهرها و خیابانها و مناطق ما رو از ترکی به فارسی عوض میکنن؟چرا شما یه فرهنگستان دارین که داره روز به روز براتون لغت معادل تولید میکنه اما ما این حق رو نداریم و باید از همون واژه های شما استفاده کنیم؟مگر شما زبان انگلیسی رو بیشتر از فارسی دوست دارید که ما زبان فارسی رو بیشتر از زبان ترکی دوست داشته باشیم؟میگین اتحاد اما به سایر اقوام توجه نمیکنین.پس چرا قبل از رضا شاه این همه کشمکش بین قومیت ها وجود نداشت؟ اما بعد از اون و تا به حال به همه قومیت ها حمله میشه و اول اسمشون یه پان آورده میشه؟نکنه این حرفای منم صهیونیستی هست؟مثل اون قضیه حمایت جمهوری اسلامی از PKK ؟امیدوارم توی نوشته هام به کسی توهین نشده باشه.
      امتیاز : ۳  3

      خدائیش قبل از رضا شاه که حکومت همش دست ترکها بود. اگه همین حالا هم حکومت دستشون بود جیک نمیزدند. در ضمن چرا وقتی از ابتدای صفویه تا آخر قاجار حکومت دست ترکهای آذری بود کسی نمیخواست اسم بچه اش ایلهان بگذاره؟ یا به زبون مادری بنویسه؟ حالا وارد جزئیات حکومت کردن قاجار ها نشیم بهتره. اما حرفم اینه که نباید یه طرفه به قاضی رفت در ضمن این که من سفاک و خونریز بودن این حکومت رو قبول دارم و معتقدم سر قضیه کاریکاتور روزنامه ایران خیلی به آذربایجانها ظلم شد.

      hadi IP Address is : hidden
      • Mehdi
         
        #25 | ۱۸:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

        آیا وقتی حکومت دست ترکها بود شما از فرهنگ و ادبتان مهجور شدید؟مگر نه اینکه همین حکومت های ترک موجب اعتلای فرهنگ فارسی هم شدند و شاعرانی بزرگ را تحویل مملکت دادند؟مگر نه اینکه مکتب هائی چون مکتب اصفهان و تبریز رو پایه گداری کردن و در اصفهان و تهران و شیراز و … اوج هنر معماری رو به نمایش گذاشتن؟مگر نه اینکه ایلخانان و سلجوقیان و غزنویان تا اروپا پیش رفتند و ایران رو وسعت دادن؟شما فقط قاجار رو میبینین،اما قاجار هم با همه ی بدیش وطن پرست بود،هرچند پادشاهانش بی لیاقت بودن.
        در ثانی اینکه اون زمان کسی دوست نداشت اسم ترکی بذاره دلیل داره.مگه اون زمان کسی اسم اصیل فارسی هم میذاشت؟دلیلش اینه که ایرانیان اون زمان توی اوج وابستگی دینی بودن؛اما حالا وابستگی های قومی از دینی جلو زدن.چراش رو کاری ندارم اما اسامی چون اتابک،بیوک،آیسان،الناز،سودا،سولماز،اصلان و … از اون زمونا باقی موندن که دلیل یر استفاده شدن این اسامی بود.به هر حال ممنون که نظرم رو خوندین.

        Mehdi IP Address is : hidden
    22. masood194
       
      #26 | ۱۸:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      مهدی جان همونطور که گفتی ما به خاطر تضاد در عقاید نباید از هم دلگیر بشین و این که ما نظرات هم رو میخونیم ونقدمیکنیم نشون دهنده ی اینه که ما برای نظرات وحرفای اون طرف ارزش واحترام قایل هستیم و وقتی من ازت انتقاد میکنم امیدوارم این موضوع رو مد نظر داشته باشی که برا نظرت ارزش واحترام قایلم
      متاسفانه اذریا فکر میکنن که فارسا دارن به اونا ظلم میکنن شاید دوره پهلوی (شمالی بودن)درست بود ولی الان شخص اول مملکت (خامنه ای) خودش اذریه وشما تو مقاماتی که الان تو مملکت ایران هست دقت کنی اکثرشون اذرین این نشون میده که تو ایران به خاطر اذری بودن کسی مانع پیشرفت اون نمی شن واین که بعضیا میگن که تو ایران فارسا مانع رسیدن اذریا به مقام عالی میشه در واقع اشتباه میکنه وداره کورکورانه از حرفای گروه های نژاد پرستی پیروی میکنه که همونطور که گفتی مورد پشتیبانی اون کشورهایی که نام بردی هستن(ترکیه واذربایجان و…)
      دوم گفتی اذریایجانیها با مردم ترکمنستان وقزاقستان وازبکستان و… (به جز مردم جمهوری اذربایجان)همنژادن این درست نیست مردم این کشورها از نزاد زردپوست وچشم بادومی هستن وبا مغولا همریشه هستن نه با مردم ازربایجان وعلم ژنتیک هم ثابت کرده که ازریا وفارساوکردا باهم همریشه هستن وهیچ شباهتی باترکهای ترکیه یا جاهای دیگه ندارن
      http://bizbloger.blogsky.com/1385/06/18/post-146/
      من قبول دارم که اذریا برای استفاده از زبان ازری تحت فشار قرار دارن اما شاید علتش اینه که دولت مرکزی از تحریک ازربایجانیها توسط همون کشورهایی که نام بردی می ترسه
      بنابراین سعی میکنه که استفاده از این زبان رو چون بین این اقوام مشترکه محدود کنه
      این سیاست قبلن توسط ترکیه برای از بین بردن زبان کردی استفاده شده ودولت ترکیه اجازه استفاده زبان کردی وبرگزاری جشن نوروز رو در ترکیه برای مدتها نمی داد وحتی منکر وجود قومی به نام کرد در ترکیه میشد و حتی اجازه استفاده از نام کرد رو در اون کشور نمی داد ودستور داده بود به جای کرد از اصطلاح ترکهای کوه نشین استفاده کنن
      حالا هم ترکیه عاشق چشم وابروی کردا نشده که به اونا ازادی بده علت این ازادی هایی رو هم که می خواد بده اینه که میخاد خودشو به معیار اتحادیه اروپایی نزدیک کنه تا اروپاییها ترکیه رو به این اتحادیه راه بدن
      اقوام اذری وفارس و کرد ولرو اذری وشمالیها اریایی هستن وایران هم یعنی سرزمین اریاییها ولی ترکیه یعنی فقط سرزمین ترکها نه (کردها)واقوام دیگه
      اگه شما از لحاظ تاریخی هم بررسی کنی هرموقع ترکیه یا هر کشور دیگه به ایران حمله کرده ترکای ایران فقط برا ایران فداکاری کردن چون ایران رو وطن خودشون میدونستن نه ترکیه یا حتی جمهوری اذربایجان رو

      masood194 IP Address is : hidden
    23. masood194
       
      #27 | ۱۸:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      علت اینکه مردم ایران به حکومت هخامنشی و کوروش افتخار میکنن به خاطر اینه که در اون دوره ایران به اوج شکوه وعظمت خودش رسید وکوروش نخستین بیانیه حقوق بشر رو داد نه به خاظر فارس بودن اونا ولی ایا میشه به حکومت قاجار افتخار کرد که ایران رو تکه تکه کرد و شما میگی که جمهوری اسلامی اجازه گذاشتن نامهایی چون ایلهان رو به مردم اذربایجان نمیده باور کن همین جمهوری اسلامی اجازه گذاشتن نام کوروش رو هم نمیده وتمام تلاشش رو برا نابود کردن تخت جمشید و قبر کوروش میکنه یادمون نره ایت الا خلخالی که ازقضا ترک هم بود با بلدوزر رفت که تخت جمشید رو نابود کنه و سپر انسانی که مردم دور اون ایجاد کردن مانع این کار شد حالا فارسا هم باید ….. پس حماقت یه فرد دلیل نمیشه که کل اذریا زیر سوال برن

      masood194 IP Address is : hidden
    24. shiva
       
      #28 | ۱۸:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت شاعر متعهد محمود شاهرخی (۱۳۸۸/۰۸/۲۷)

      □ عکس □نسخه چاپیحضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت شاعر متعهد مرحوم آقای محمود شاهرخی را تسلیت گفتند.
      متن پیام به این شرح است:

      بسم‌الله‌ الرحمن الرحیم
      درگذشت شاعر متعهد مرحوم آقای محمود شاهرخی رحمه‌الله‌علیه را به جامعه‌ی ادبی و هنری کشور و به همه‌ی دوستداران شعر صمیمی او و به خاندان گرامی‌اش تسلیت میگویم. ایشان از پیشکسوتان شعر انقلاب و در شمار نخستین هنرمندانی بودند که با سرمایه‌ی ارزنده‌ی سخن و بیان، به یاری انقلاب شتافتند و هنر خود را صریح و صادق، به خدمت هدفهای والای آن گماشتند. نسل جوان و بالنده ‌ی شعر انقلاب، به این شاعر روان‌سرا، و به دیگر استادان پیشکسوت این عرصه‌ی پرافتخار مدیون‌اند و همه باید قدرشناس این راهگشایان و خط‌شکنان این جبهه‌ی گسترده و خطیر باشیم. رحمت و رضوان الهی را برای آن شاعر و دوست عزیز مسألت میکنم.
      سیّدعلی‌ خامنه‌ای
      ۲۷/آبان/۱۳۸۸

      shiva IP Address is : hidden
    25. masood194
       
      #29 | ۱۸:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      در طول تاریخ اکثر دانشمندان ونویسندگان و جنگاورای ایران اذری بودن ولی اونا اول به ایرانی بودن خودشون افتخار می کردن بعد به اذری بودن ما باید تلاش کنیم اجازه ندیم که دشمنان بین مردم ما اختلاف بندازن و همون طور که مهدی از چندتا ازشاعران اذربایجانی نام برد (خاقانی صایب شهریار نظامی ) اونا رو از ایران بدزدن وبه اسم خودشون تموم کنن چون ترکیه و جمهوری اذربایجان دارن این کارو میکنن چون خودشون دانشمند وشاعر بزرگی ندارن (جمهوری اذربایجان تا ۲۰ سال پیش وجود خارجی نداشت) واگه قراره روزی اذریای ایران با جمهوری اذربایجانیا یکی بشن این جمعیت ۸ میلیونی اونجاس که باید به ایران بپیونده نه جمعیت سی میلیونی اذریای ایران

      masood194 IP Address is : hidden
    26. mehran
       
      #30 | ۱۸:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      دوستان ناراحت نشینا
      اما به جای بحث سیاسی درباره خدمت سربازی مطلب بزارید
      یا اینکه از مدیر بخواهید مثل مشاعره یه بخش هم در این مورد بزاره

      mehran IP Address is : hidden
    27. masood194
       
      #31 | ۱۸:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      من بازم تاکید می کنم که تو کشور ایران داره به همه قومیتها چه اذری وچه فارس وچه کرد ولروبلوچ با نبود ازادی وعدالت و وجود بیکاری وتورم ظلم میشه وتنها راه رهایی از این مسایل هم اینه که همه ما مسایل قومی وعقیدتی رو کنار بگذاریم وتنها مسایل ملی ومیهنی رو مطرح کنیم واز حقوق همه ایرانیها باید حمایت بشه نه فقط یه گروه
      ایران برای همه ی ایرانیان

      masood194 IP Address is : hidden
    28. masood194
       
      #32 | ۱۹:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      mehran :دوستان ناراحت نشینااما به جای بحث سیاسی درباره خدمت سربازی مطلب بزاریدیا اینکه از مدیر بخواهید مثل مشاعره یه بخش هم در این مورد بزاره
      امتیاز : ۱  0

      خبر جدیدی درمورد سربازی وجود نداره کسی هم درمورد سربازی سوالی مطرح نکرده تا بچه ها بهش جواب بدن

      masood194 IP Address is : hidden
    29. Mehdi
       
      #33 | ۱۹:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      مسئله می دونید چیه؟شما اصلا نمی دونید زبان مادری یعنی چی!چون عملا دارین ازش استفاده میکنین.مثل ما مثل بچه بی مادر با بچه مادر دار هست.بی خیال.من حرفای زیادی برا گفتن دارم که مطمئنا علاقه ای به خوندنشون ندارین.به هر حال در رابطه با اون نظریه نژادی مسعود بگم که ما سه دسته زبان داریم:۱-زبانهای چینی۲-التصاقی۳-تحلیلی
      زبانهای التصاقی عبارتند از ترکی(با تمام ۲۷ لهجه اش)،مغولی،کره ای،ژاپنی،منچوری
      سایر زبانها هم همه از نوع تحلیلی هستن مثل انگلیسی و فرانسه و عربی و فارسی …
      اینکه شما میگید اونا با مغول ها هم خانواده هستن درست میگید،اما اینکه میگید اونا ترک نیستن اشتباهه.و اینکه میگید ترکهای ایران با ترکهای خارج ایران(غیر از آذربایجان) ربطی به هم ندارن درست نیست،هرچند یه نفر بنابی اومده پایاننامش رو تو این موضوع کار کرده اما همه پایان نامه ها که صحت علمی و عملی ندارن.بعضی ها هم هستن که فقط ارزش نظریه ای دارن.چطور ممکنه فارسها به دنبال برادرانشون توی هند برن و اونا رو از خودشون بدونن،یا تاجیک ها و افغانها رو هم نژاد بدونن اما ما فقط با اینا هم خانواده باشیم؟مگر نه اینکه کلا زبانهای متفاوتی داریم که نشاندهنده جدائی خانواده ما هست؟!
      دوم درباره آریائی ها هست؛چون می دونم بحث به اونجا هم میکشه.ببینید همه دنیا پذیرفتن که آریائی و نژاد برتر دروغ بافته نازیها بود.شما که خداپرست هستید چطور می تونید قبول کنید که خدا قومی رو برتر از قومی دیگه خلق کنه؟آیا این با عدالت خدا سازگاری داره؟آیا با این گفته خدا که همه شما را یکسان آفریدیم و همه شما از یک آدم هستید تطابق داره؟
      پس چطور شما می تونید آریائی بوده و با آلمانی ها هم نژاد باشید اما ما با ترکمنستان که همیشه و بطور یک درمیان جزو ایران بوده و در ایران هزاران ترکمن داریم هم قوم نباشیم؟
      مگر شما نمی دونید که رنگ پوست و قیافه تحت تاثیر آب و هوا هست؟یعنی چون عرب ها سیاه هستن آفریقائی هستن؟چون ترک های شرقی زرد پوست هستن پس ترک نیستن یا ما ترک نیستیم و به قول نظریه پردازهای پهلوی آذری هستیم و آذری هم شاخه ای از زبان پارسی هست؟
      به هر حال من ایرادات زیادی به اون گفته شما دارم که اگه خواستین و علاقه مند بودین مفصل براتون می نویسم.
      مرسی

      Mehdi IP Address is : hidden
    30. یاس
       
      #34 | ۱۹:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷

      و قصه از انجا شروع شد که ما سرنوشت خود را به دست ملایانی دادیم که از ابتدا کمر به فریب مردم ساده لوح و کم سواد زمان اجدادمان بسته بودند
      وقصه تا انجا ادامه یافت که مردم بی گناه این مرز و بوم که همه در فقر دست و پا میزنند که حق خود را به اعرابی دادند که ازمشاعر درستی برخودار نیستند و دعوی زمینی را میکنند که فروخته اند و این حق دهی را کمک به برادر مسلملنی مدانستند که سالیان پیش مردم ما را قتل عام میکردند.و حال باید مالیات انرا بپردازند
      قصه ادامه پیدا کرد تا انجا که نسل آریا عرق شرم بر چهره نشاند بطوریکهعوام فریبی و خوردن حق مردم را عزیز کرده های این نظام به سنتی تبدیل کردند
      و قصه این شد که در دین پیامبر خدا نیز دست بردند تا با ان خوابمان کنند.حدیث:خواب مومن عبادت است.
      واقعا به کجا میرویم ❓
      آیا باید اینگونه باشد که تمام اندیشه جوان امروز ما یک معافی از خدمت باشد(مثلا خودم) نه اینکه پیشرفت و شغل و ازدواج و … که همه انها نیز کوهی از مشکلات در برابر راه بی انتهای دغدغه های فردای ما باشد.
      آیا باید تا به کی تاوان اشتباه بزرگ پدرانمان را پس بدهیم؟
      آیا تابه که باید حق خود را به جماعتی مفت خور بدهیم؟
      آیا باید تا به کی برای بچه های مظلومی بگرییم که ساخته دست ملایان اند؟
      آیا تا به کی باید تقاص حماقت عرب ها را باز دهیم؟
      آیا مظلوم واقی من و تو نیستیم؟
      و من نمی دانم که چه کس گفت که قصه ها همه شیرین اند.
      در آخر قصه باید بگویم که حق دادنی نیست بلکه گرفتنی است و ما باید هر کدام کاوه آهنگری باشیم تا ضحاک های جامعه را به بند کشیم و رسوایشان کنیم.
      هم وطن به امید آنروز که آزادی و دموکراسی فقط در حد شعار نباشد.

      تا فردایی دیگر و ایرانی سبز تر از گذشته. : 😥 😥 😥 😥

      یاس IP Address is : hidden
    صفحه نظرات
    1 4 5 6
    کاربران محترم :

    لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید.

    1- در نظم سایت کوشا بوده و از قرار دادن مطالبی که مرتبط با خبر فوق نمی باشد خودداری فرمایید.

    2- برای ساماندهی نظرات و مطالب ارسالی از بخش پرسش و پاسخ نیز می توانید استفاده نمایید.
    نظرات بسته شده است.