• کدهای مراکز آموزش نظامی  (21862 پاسخ)
  • تنها فرزند ذکور جد و جده  (763 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری  (12411 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری_جدید  (1364 پاسخ)
  • مشاعره  (405 پاسخ)
  • نامه های ارسالی  (1491 پاسخ)
  • مشمولان غایب  (4035 پاسخ)
  • بخشودگي اضافه خدمت  (785 پاسخ)
  • معافیت پزشکی  (16008 پاسخ)
  • ماده ۴۴ مکرر  (1618 پاسخ)
  • اعزام به خدمت  (30303 پاسخ)
  • معافیت تحصیلی  (4211 پاسخ)
  • معافیت موارد خاص  (2159 پاسخ)
  • مجوز خروج از کشور  (1990 پاسخ)
  • معافیت کفالت  (9370 پاسخ)
  • معافیت های جدید  (2019 پاسخ)
  • ‌معافیت ‌های سال 88  (162 پاسخ)
  • مقالات  (38 پاسخ)
  • خاطرات سربازی  (2326 پاسخ)
  • ۰۶/۰۴  ۱۴:۲۱     kdarabi@gmail.com
  • ۰۶/۰۴  ۱۴:۲۰     kdarabi@gmail.com
  • ۰۶/۰۴  ۱۴:۲۰     kdarabi@gmail.com
  • ۰۵/۲۹  ۰۲:۰۰     فرزاد رامجردی
  • ۰۵/۰۸  ۰۲:۰۱     سجاد قلیچی
  • ۰۵/۰۸  ۰۲:۰۱     سجاد قلیچی
  • ۰۵/۰۸  ۰۲:۰۱     سجاد قلیچی
  • ۰۴/۲۷  ۲۲:۵۶     سجاد قلیچی
  • ۰۴/۲۷  ۲۲:۵۶     سجاد قلیچی

  • telegram_channel

    ۲ برادری در مجلس حذف شد

     

    مصاحبه سرهنگ حلوایی با برنامه پیک بامدادی – ۲ برادری در مجلس حذف شد.

    دانلود مصاحبه با لینک غیر مستقیم ۲۲ دقیقه


    نسخه چاپی خبر نسخه چاپی خبر    ارسال به دوستان ارسال به دوستان

    تعداد بازدید : 47,927 | تیر ۲۱ام, ۱۳۹۰

    شما هم به جمع مشترک سایت نظام وظیفه و خدمت سربازی بپیوندید !

    بوسيله اس ام اس SMS : برای عضویت اینجا کلیک کنید

    بوسيله ايميل :
     

    ايميل شما نزد ما محفوظ و اشتراک تان هر لحظه با يک کليک قابل انصراف است.

    بوسيله RSS: فيد (خوراک)

    1. مهمان - شاکی
      #1 | ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱

      ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗
      بچه ها چون وقت داره سریع میگذره ، خودم هم با وجود اینکه دست به نوشتن خوبی ندارن > ننامه ای نوشتم . قاره دو تا دیگه از بچه ها هم نامه های پیشنهادیشون رو بذارن رو سایت. لصفا نظرات خود را رد مورداین نامه بگویید. خوبه ؟ بده ؟ ملایمه ؟ خیلی تنده؟
      ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗

      شاکی IP Address is : hidden
      • مهمان - شاکی
        #2 | ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱

        ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗
        بسم الله الرحمن الرحیم
        محضر مبارک حضرت ایت الله خامنه ای رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی (دام ظله العالی)
        با عرض سلام و تقدیر مراتب تشکر خویش از حضور حضرتعالی که همواره بیاناتتان مبین حق از باطل بوده است . بدین وسیله درد دل جمع کثیری از جوانان این مرز و بوم که جنابعالی به حق بارها آنان را پرچمدار، بدنه و عقبه ی نظام
        دانسته اید خدمتتان گفته میشود . مطمئنیم اینار هم مانند گذشته ، همچون پدری دلسوز ، مقابل این ظلم آشکار ایستاده و احقاق حق خواهید کرد.
        اطاله ی کلام نمیکنم . همان گونه که مستحضر هستید پیرو موافقت شما با معافیت برادر چهارم از خدمت مقدس سربازی در سال ۸۸ ، مجلس محترم نیز اقدام به تصویب قانونی کرد که در سطح جامعه به معافیت دو برادری مشهور شد و بر طبق آن ، در صورتی که دو برادر از یک خانواده خدمت خویش را به پایان برده باشند ، برادر سوم از خدمت سربازی معاف خواهد بود. اما بعد از گذشت چند ماه و بعد از تبلیغات گسترده و اعلام عمومی این قانون ، به یکباره در زمستان همان سال ورق برگشت و به دلائلی نامعلوم ، تصمیم بر حذف این قانون گرفته شد . مستندات این حرف هم موجود است. با مراجعات حضوری و غیر حضور ی سوالاتی را از نماینده ای خویش پرسیدم که بدین قرار است .
        اگر این قانون از ابتدا قابل اجرا نبود پس چرا از تصویب و نتیجتا اعلام عمومی گردید . مگر شما نماینده ها عالم به قانون نیستید پس چرا چیزی را که خلاف قانون است ، تصویب میکنید. دوم اینکه اگر هم خلاف قانون نیست پس چرا تا کنون ، و بعد از گذشت قریب به دوسال از تصویب ان هنوز اجرا نشده است. وسوم اینکه گناه ما چیست که به استناد تصویب این قانون ، برای زندگی خویش برنامه میرزیم ولی یکباره میبینیم همه چیز تغییر میکند ایا جواب اعتماد ما به شما به نماینده های مجلس این است؟
        ولی به استحضار میرساند متاسفانه علی رغم پیگری های انجام شده هنوز جواب قانع کننده ای در این مورد از هیچ کدام از مسئولین دریافت نشده است.درخواست ما از شما رهبری معظم این است که همچون گذشته جلوی این اجعاف ها ایستاده ودر صورت صلاحدید حق ما جوانان را که کمترین آن یک جواب قانع کننده در مورد علت این رخداد است رااز مسئولسن بستانید . انشاالله
        ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗

        شاکی IP Address is : hidden
        • مهمان - شاکی
          #3 | ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱

          اون عکسی که marloblando
          از روند تحولات گذاشته بود هم به صورت پیوست با نامه ، میتونه ارسال بشه.

          شاکی IP Address is : hidden
        • مهمان - sasa
          #4 | ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱

          اولا از نظر رهبر خدمت سربازی خدمتی است مقدس , نه ظلم آشکار !
          دوما شما هنوز نمیدونید تا شورای نگهبان تایید نکنه هیچ چیز قانون نیست ! هر ماه ۱۰۰ تا طرح رد میشه بدلیل عدم تایید شورای نگهبان که دو برادری توشون گمه ! چطور اونا رو تو بوق کرنا نمیکنید و نامه نمیدید به رهبر !

          sasa IP Address is : hidden
          • مهمان - شاکی
            #5 | ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱

            کجای کار ی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
            سیر تحولات رو یه نگاه بندازی بد نیست.

            شاکی IP Address is : hidden
        • مهمان - sasa
          #6 | ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲

          آره کلهم اجمعین سازمان ها و ارگان ها تصویبش کردن فقط حال نداشتن اجراش کنن 😀 😀

          sasa IP Address is : hidden
    2. k1
       
      #7 | ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱

      HADIII :

      دوستان یکی از دوستام مدیر پلیس + ۱۰ هستش . امروز به من میگفت که معافیت ۳ دوباره تمدید شده و قابل اجرا هستش و یک چیزی به این معافیت اضافه شده که .. اگه ۲ برادر کارت پایان خدمت داشته باشه و برادر سوم در حال عین خدمت ۱ سال تمام کرده باشد . برادر چهارم میتونه معاف بشه به همین راحتی .. و گفت که بخش نامه راجب اینکه ۲ برادری حذف شده باشد رو به ما ندادند . گفت که اصلاحیه های جدید هنوز کاملش نیومدند.

      هیچ چیز به سه برادری اضافه نشده اون چیزی که تو میگی از اول هم وجود داشت.

      k1 IP Address is : hidden
    3. مهمان - علي
      #8 | ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱

      درخواست ما از شما رهبری معظم این است که همچون گذشته جلوی این اجعاف ها ایستاده ودر صورت صلاحدید حق ما جوانان را که کمترین آن یک جواب قانع کننده در مورد علت این رخداد است رااز مسئولسن بستانید . انشاالله
      اجعاف نه….( اجحاف)

      علي IP Address is : hidden
      • مهمان - شاکی
        #9 | ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱

        دمت گرم . مچمو گرفتی 😀 😀 😀 😀 😀
        ممنون . نظرت کلا چیه؟؟؟؟؟؟؟؟

        شاکی IP Address is : hidden
    4. امید
       
      #10 | ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱

      مثل اینکه این هفته خبری نیست! البته باید منتظر موند دید سایت مجلس چی میگه!
      http://www.tabnak.ir/fa/news/178561/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%83%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%8A%D9%86-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%B5%D8%AD%D9%86-%D8%B9%D9%84%D9%86%D9%8A-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3

      امید IP Address is : hidden
    5. مهمان - قصاب
      #11 | ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱

      با سلام.این معافیت کفالت خیلی جالبه.برای مادر وبدر وخواهر وبرادر وبدربزرگ ومادر بزرگ وعمه وخاله وداییو….همه معافیت کفالت دادن ولی برای اونهایی که زن وبچه دارن هیچ تسهیلاتی به خاطر متاهل بودن وسربرستی خانوادشون هیچی .اونوقت این یارو ک۲ ک۳ چیه همین بسیجیه میاد میگه قانون مملکت رعایت نکردی وترسیدی و از ایچرندیات.اقای بسیجی بی کله خودت قضاوت کن این تبعیض نیست برا ننه بزرگت بهت کفالت بدن ولی برا کسایی که زن وبچه دارن هیچ تسهیلاتی قایل نشند بعد میان تو رسانه ها تو بوق کرنا میزنن که سن ازدواج بالا رفته و….

      قصاب IP Address is : hidden
      • مهمان - پدرام
        #12 | ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲

        شما کاملاً صحیح گفتی ولی این افرادی که مخالفن کلاً آدمایی هستند که هیچ کار مفیدی تو زندگی شون انجام ندادند و زن و بچه ندارند فقط از روی حسادت مخالف معافیت سنی و غیره هستند من به نوبه خودم با هر گونه معافیت که باعث می شود عده از خانواده ها از بحران در بیان موافق هستم حتی اگه اون معافیت ها شامل من نشود

        پدرام IP Address is : hidden
    6. مهمان - شاکی
      #13 | ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱

      نصف شبی یه چیز یادم اومد لازم دونستم بگم .
      بچه ها قبول کنید که ما کلا خیلی شلیم . بابا یه نامه که این همه زمان لازم نداره . متن نامه زیاد مهم نیست . به نظر من مهمتر از متن نامه ذکر عنوان دو برادری در اون و همچنین تعداد بسیار زیاد در پست کردن اونه.

      اگه حالا که اوضاع عادییه این قدر شل و وارفته باشیم پس تو ماه مبارک رمضان باید کلا فاتحه فرستادن نامه رو بخونیم.

      شما که سرباز نیستین لااقل زو به زود بیاد سسر بزنید نظر بذارید سربازایی مثل من که به زور میتونن از یه جا اینترنت پید کنن هم از این قضیه مستثنی نیستن
      باور کنید اگه بخواهیم میتونیم همه کار بکنیم این که یه معافیت ساده بیشتر نیست
      مسئله همون خواستنه ، چرا خیلی ها همکاری نمیکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗

      شاکی IP Address is : hidden
    7. k1
       
      #14 | ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱

      مهمان – علی :

      درخواست ما از شما رهبری معظم این است که همچون گذشته جلوی این اجعاف ها ایستاده ودر صورت صلاحدید حق ما جوانان را که کمترین آن یک جواب قانع کننده در مورد علت این رخداد است رااز مسئولسن بستانید . انشاالله
      اجعاف نه….( اجحاف)

      😛

      k1 IP Address is : hidden
    8. مهمان - امید
      #15 | ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱

      آقا مثل اینکه این هفته هیچ خبری از قانون جدید نظام وظیفه نیست 🙁
      http://rc.majlis.ir/fa/agenda/show/793345

      امید IP Address is : hidden
    9. مهمان - امید
      #16 | ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱

      اما مثل اینکه توی کمیسیون یه خبری هست! قرار هست که روز یکشنبه ساعت ۱۴:۳۰ جمع بندی طرح ها و لوایح ارجاعی به کمیسیون انجام بشه. توکل به خدا. توی این روزهای مقدس و در آستانه ی ورود به ماه مبارک رمضان دعا کنید. انشاالله 🙄

      امید IP Address is : hidden
    10. مهمان - امید
      #17 | ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱

      مدیر! میخوای افراد با سابقه خوب رو کاری کنی که نظراتشون بدون تایید درج بشه؟ 😉

      امید IP Address is : hidden
    11. k1
       
      #18 | ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱

      مهمان – قصاب :

      با سلام.این معافیت کفالت خیلی جالبه.برای مادر وبدر وخواهر وبرادر وبدربزرگ ومادر بزرگ وعمه وخاله وداییو….همه معافیت کفالت دادن ولی برای اونهایی که زن وبچه دارن هیچ تسهیلاتی به خاطر متاهل بودن وسربرستی خانوادشون هیچی .اونوقت این یارو ک۲ ک۳ چیه همین بسیجیه میاد میگه قانون مملکت رعایت نکردی وترسیدی و از ایچرندیات.اقای بسیجی بی کله خودت قضاوت کن این تبعیض نیست برا ننه بزرگت بهت کفالت بدن ولی برا کسایی که زن وبچه دارن هیچ تسهیلاتی قایل نشند بعد میان تو رسانه ها تو بوق کرنا میزنن که سن ازدواج بالا رفته و….

      میخواستی قبل اینکه بری زن بگیری مثل این همه آدم میرفتی سربازیتو میکردی که الان توش نمونی.تو اونموقع فکر کردی خیلی زرنگی که از زیر سربازی رفتن در رفتی ولی الان که گیر کردی داری ننه من غریبم بازی در میاری 😛
      بزار یک چیزی بهت بگم که خیالت راحت راحت بشه نه تنها هیچ تسهیلاتی برای افراد غائب و فراری مثل جنابعالی در نظر گرفته نشده بلکه در قانون جدید محدودیت های برای این جماعت افزایش پیدا کرده.تازه اون قانونی هم که افراد متاهل می افتند شهر خودشون شامل افراد غائب مثل جنابعالی نمیشه 😉

      k1 IP Address is : hidden
      • مهمان - پدرام
        #19 | ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴

        ببین کیوان آخه چی بگم بهت خجالت بکش فقط منفی هاتو نگاه کن برو یه جای دیگه عقده هاتو خالی کن پیش مادر و خواهر خودت
        اینجا جای کسایی که مشکل سربازی دارن می دونن اینجا مشکلشون حل نمی شه فقط می خواهند درد دل کنن .خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه

        پدرام IP Address is : hidden
    12. k1
       
      #20 | ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱

      HADIII :

      مطالعات مذهبی … اوهوک . چه غلطا . تو باید سربازی میرفتی تا آدم میشدی نه اینکه بیای اینجا چرت تحویل مابدی . کاش تو شامل معافیت این ۲ برادری میشدی اونوقت حال و هوای این جوونای مردم رو درک میکردی و بی خودی واسه خودت چرند نمیگفتی بچه جان . تو خودت عقب مونده ای نیازی به عقب انداختن تو نی ….

      تو انسان معلوم الحالی هستی و در شان من نیست که با آدم دروغگو و متوهمی مثل تو دهن به دهن بشم.

      k1 IP Address is : hidden
      • HADIII
         
        #21 | ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱

        آقا جان به شما هم .. من چقدر باید بدم تا رو حرف ای ما نظر ندین .. میشه یا نمیشه . شما اصلا خواهشا حرف های مارو نبین .. آفرین پسر خوب … 😆 :mrgreen: 😀

        HADIII IP Address is : hidden
    13. مهمان - علي
      #22 | ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱

      HADIII :

      دوستان یکی از دوستام مدیر پلیس + ۱۰ هستش . امروز به من میگفت که معافیت ۳ دوباره تمدید شده و قابل اجرا هستش و یک چیزی به این معافیت اضافه شده که .. اگه ۲ برادر کارت پایان خدمت داشته باشه و برادر سوم در حال عین خدمت ۱ سال تمام کرده باشد . برادر چهارم میتونه معاف بشه به همین راحتی .. و گفت که بخش نامه راجب اینکه ۲ برادری حذف شده باشد رو به ما ندادند . گفت که اصلاحیه های جدید هنوز کاملش نیومدند.

      خودت میفهمی چی میگی آخه مگه ۲ برادری قانون شده بوده و ابلاغ شده بوده و اجرایی شده بود که حالا بخوان واسه حذفش بخشنامه بدن…… متوهمی ها…

      علي IP Address is : hidden
      • HADIII
         
        #23 | ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱

        آقا جان ما چند بدیم شما واسه حرف ما نظر ندین … :mrgreen: 😆 😀

        HADIII IP Address is : hidden
    14. #24 | ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱

      اصلا میدونید چیه؟؟..ما ایرانی ها حقمونه بریم سربازی!..
      نگاه کنید به این صفحه..همه اش شده دعوا فحش توهین..
      بعد با این رفتارا میخوایین به یه نظر واحد هم برسین؟؟!..
      مارو باش به کی ها دلخوشیم!..واقعا که..

      سرباز IP Address is : hidden
    15. مهمان - ali
      #25 | ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱

      ❗ ❗ ❗ آخه یک مسئولی توی این مملکت پیدا نمیشه که بگه یک قانونی معافیتی که از اخبار سراسری به چند میلیون نفر پخش میشه رو اعلام می کنن رو در ارز چند ماه بدون هیچ سرصدایی چه طوری نیست و نابود میکنن که انگار حرفی زده نشده ❗ ❗ ❗

      ali IP Address is : hidden
    16. مهمان - nimapaulo
      #26 | ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲

      من خودم ۲ برادری ام ولی از حرفای hadi این جور برمیاد که ۱۶ ,۱۷ یا شایدم ۱۸ سالش بیشتر نیست و کلا اهل خیالبافی و رویاهای کودکانس شایدم اصلا یکی یدونه …….. باشه
      😆

      ولی ایمیل به مجلس و نماینده ها رو هم از یاد نبریم

      و در نهایت اینکه فضای سایبر به طور کامل کنترل میشه وقتی تو این سایت یه عده موج منفی به بقیه میدن همون جنگ تبلیغاتی که هفته قبل اینجا بهتون گفته بودم که عکس العمل ۲برادریا به این موج ها قطعا بازتابش به اطلاع مسئولین میرسه
      مگه ما چند تا سایته سربازی داریم که قابل کنترل نباشه پس تلاش کنیم تا دیده بشیم و تا احقاق حقوقمون کنار هم باشیم

      nimapaulo IP Address is : hidden
    17. مهمان - قصاب
      #27 | ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲

      به گفته بزرگان کسی که بر اعصاب خویش قادر نیست,شایسته نیست که حتی بر کوچکترین بله نردبان سیاست جای گیرد .مسولیین کشوری ما با خودشان هم دعوا دارند چطور ما باید انتظار داشته باشیم تا در مورد ما قضاوت درستی بکنند در نظر انها سربازی قانونی است که وحی شده و خاطیان که تن به این قانون نداده اند مجازاتشان حتی بیش از اعدام است.

      قصاب IP Address is : hidden
    18. مهمان - حرف حساب
      #28 | ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲

      پیرو صحبت های بعضی دوستان لازم به ذکر است در دوران خدمتم چندین نفر از هم خدمتی ها بالای ۲۹ سال سن داشتند و مشکلات فراوانی واسه ما ها که ۱۹ سال سن بیشتر نداشتیم ایجاد میشد این فاصله سنی باعث میشد کلا از زندگی سیر شیم چون اصلا با اونا تعامل نداشتیم و کلی مشکل بوجود می اومد حتی بعضی مسائل ناهنجار جنسی که منجر شد دوست خودم فرار کنه در آخر همون کسی که ۲۹ سال سن داشت در اخر یکی از دوستان رو موقع نگهبانی از بالای برجک انداخت پایین و خودش خودکشی کرد بعدم واقعا هم خدمت اجباری می کردیم هم موقع نگهبانی یاد این موضوع می افتادیم و شکنجه میشدیم پس نباید این موضوعات رو فقط با نظر کسانی که خدمت نرفته اند و نمی دونند چه خبره زیر سئوال می برنند
      و مسئولین اگه دنبال پیشگیری از بزه های موقع سربازی هستند باید فکری به حال این مسائل بکنند سرباز بالای ۳۰ سال به درد خدمت نمی خوره و باعث ناهنجاری واسه خودش و هم خدمتی اش و حتی خانواده آنها میشه چون نمیشه بعضی مسائلو گفت به همین مقدار اکتفا می کنم.

      —————————————————————————————————————
      یه خواهش از مدیر سایت :
      یکم سایت سبکتر کنید که ما با این سرعت اینترنت زغالی، سایت برامون زودتر لود بشه ممنون.

      حرف حساب IP Address is : hidden
    19. k1
       
      #29 | ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲

      :mrgreen:

      k1 IP Address is : hidden
    20. مهمان - حامد
      #30 | ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳

      *پرسش:
      با سلام خدمت جناب دکتر
      با توجه به اتمام تعطیلات مجلس و برگزاری جلسه کمیسیون امنیت در روز سه شنبه هفته گذشته و با توجه به اینکه درخصوص طرح اصلاح موادی از قانون نظام وظیفه با نماینده شورای نگاهبان جلسه ای برگزار گردید لطفا بفرمایید چه نتیجه ای حاصل شد؟
      با تشکر

      *پاسخ:
      با سلام و تحیت
      طبق وعده ای که داده بودیم سه شنبه هفته گذشته موضوع ایرادات شورای محترم نگهبان بر طرح اصلاح موادی از قانون نظام وظیفه عمومی مطرح شد. همه ایرادات در دو عنوان دسته بندی می شود. یکی این که با توجه به اصل ۱۱۰ قانون اساسی که نیروهای مسلح زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری هستند سوال شورای نگهبان این بود که آیا این مصوبات به استحضار معظم له رسیده است. دومین ایراد نیز بار مالی این قانون بود.
      در خصوص نکته اول، گردش کاری که ستاد کل نیروهای مسلح خدمت فرماندهی معظم کل قوا داشتند حضور نماینده محترم شورای نگهبان ارائه شد و مقرر شد مجدداً کمیسیون پی گیری نماید. در خصوص بار مالی با توجه به این که در بودجه نود گنجانده شده است مشکل برطرف شده است. لذا امیدواریم ظرف یکی دو هفته آینده این طرح در دستور کار مجلس قرار گیرد و پس از تصویب جهت اجرا ابلاغ گردد.

      ساعت درج ۰۹:۳۰ / دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ / شماره خبر ۱۹۲۸ /

      http://kazemjalali.com/index.aspx?siteid=1&pageid=177&newsview=1928

      حامد IP Address is : hidden
    21. k1
       
      #31 | ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳

      مهمان – پدرام :

      شما کاملاً صحیح گفتی ولی این افرادی که مخالفن کلاً آدمایی هستند که هیچ کار مفیدی تو زندگی شون انجام ندادند و زن و بچه ندارند فقط از روی حسادت مخالف معافیت سنی و غیره هستند من به نوبه خودم با هر گونه معافیت که باعث می شود عده از خانواده ها از بحران در بیان موافق هستم حتی اگه اون معافیت ها شامل من نشود

      لابد اون کار مثبتی که شما انجام دادی همون مدرک لیسانست هست که هر بچه یی یکیشو داره 😛 از قدیم گفتند به فکر نون باش هندونه آبه :mrgreen:

      k1 IP Address is : hidden
    22. k1
       
      #32 | ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳

      HADIII :

      آقا جان به شما هم .. من چقدر باید بدم تا رو حرف ای ما نظر ندین .. میشه یا نمیشه . شما اصلا خواهشا حرف های مارو نبین .. آفرین پسر خوب …

      شما هرچقدر دادی دادی ما قانعیم :mrgreen:

      k1 IP Address is : hidden
    23. danny
       
      #33 | ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴

      توی این قانون دوبرادری هست یا حذف شده؟؟؟

      danny IP Address is : hidden
    24. مهمان - amir
      #34 | ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴

      k1 :

      مهمان – پدرام :
      شما کاملاً صحیح گفتی ولی این افرادی که مخالفن کلاً آدمایی هستند که هیچ کار مفیدی تو زندگی شون انجام ندادند و زن و بچه ندارند فقط از روی حسادت مخالف معافیت سنی و غیره هستند من به نوبه خودم با هر گونه معافیت که باعث می شود عده از خانواده ها از بحران در بیان موافق هستم حتی اگه اون معافیت ها شامل من نشود

      لابد اون کار مثبتی که شما انجام دادی همون مدرک لیسانست هست که هر بچه یی یکیشو داره از قدیم گفتند به فکر نون باش هندونه آبه

      اگه هر کسی لیسانس داشت توی بی سواد الان یکیشو داشتی

      amir IP Address is : hidden
    25. k1
       
      #35 | ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴

      مهمان – amir :

      k1 :

      مهمان – پدرام :
      شما کاملاً صحیح گفتی ولی این افرادی که مخالفن کلاً آدمایی هستند که هیچ کار مفیدی تو زندگی شون انجام ندادند و زن و بچه ندارند فقط از روی حسادت مخالف معافیت سنی و غیره هستند من به نوبه خودم با هر گونه معافیت که باعث می شود عده از خانواده ها از بحران در بیان موافق هستم حتی اگه اون معافیت ها شامل من نشود

      لابد اون کار مثبتی که شما انجام دادی همون مدرک لیسانست هست که هر بچه یی یکیشو داره از قدیم گفتند به فکر نون باش هندونه آبه

      اگه هر کسی لیسانس داشت توی بی سواد الان یکیشو داشتی

      دارم میگیرم :mrgreen: نه به خاطر اینکه امثال تو بهم نگن بیسواد بلکه به این خاطر که وضعیت مادی و شغلیم جیگرتر میشه جیگر :mrgreen:

      k1 IP Address is : hidden
    26. k1
       
      #36 | ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴

      مهمان – پدرام :

      ببین کیوان آخه چی بگم بهت خجالت بکش فقط منفی هاتو نگاه کن برو یه جای دیگه عقده هاتو خالی کن پیش مادر و خواهر خودت
      اینجا جای کسایی که مشکل سربازی دارن می دونن اینجا مشکلشون حل نمی شه فقط می خواهند درد دل کنن .خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه

      مهمان – پدرام :

      ببین کیوان آخه چی بگم بهت خجالت بکش فقط منفی هاتو نگاه کن برو یه جای دیگه عقده هاتو خالی کن پیش مادر و خواهر خودت
      اینجا جای کسایی که مشکل سربازی دارن می دونن اینجا مشکلشون حل نمی شه فقط می خواهند درد دل کنن .خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه

      ای داد بیداد حالا که نرفتی اینجوری قاطی هستی بری وا ویلاست 😛

      k1 IP Address is : hidden
    27.  
      #37 | ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴

      ببین مدیر جون خودت قضاوت کن تو همین صفحه ببین این آقا کیوان که اصلا شما نیستید و با شما ارتباطی نداره ببین به چند نفر توهین کرده و باعث تحریک بچه ها شده این بابا را بلوکه ش کن شر رشا بکن بره انقد رو اعصابا یورتمه نره
      کیوان پیر شدی نمیخوای این سایتا ول کنی بری دنبال زندگیت کارو زندگی نداری ؟
      کارتتا که گرفتی برو بذار مردم راحت باشند 👿

      یاس IP Address is : hidden
    28. مهمان - ازماست كه برماست!
      #38 | ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵

      چه کسی پاسخگوی فلج شدن یک سرباز است
      http://www.mardomsalari.com/Template1/Article.aspx?AID=17263#110690
      گروه اجتماعی-محمد سیاح: همیشه از پسران جوان می خواهند برای مرد شدن و رسیدن به هدفی مشخص در زندگی به سربازی بروند، سربازی در ایران نماد بزرگی از مرد شدن و آماده شدن و شرط بسیاری از خانواده ها برای ازدواج است اما چیزی که خیلی ها نمی دانند رنج هایی است که پسران در این دوران تحمل می کنند.
      از خشونت های درجه داران مافوق تا رفتارهای پست و دور از انسانیت، همچنین تحقیر و توهین های فراوان که به نظر برخی ها همین رفتارهای غیر انسانی آدم ساز هستند در حالی که همین رفتارها باعث فرار خیلی ها از سربازی می شود و برای کسانی که در آن هستند خطرات فراوانی از جمله جنون آنی برای انتقام گیری از فرماندهان و در برخی موارد منجر به خودکشی می شود.
      این داستان سربازی است که به خاطر خالی شدن عقده های روانی یکی از فرماندهان انتظامی راه رفتنش را به رفتارهای فرمانده اش باخت و حالا نه تنها برای زندگی آینده ساخته نشده بلکه زندیگی اش را هم از دست داده است داستان از این قرار است که فرزاد فتاحی ناغانی سرباز وظیفه ای که بر اساس شواهد موجود در حین خدمت سربازی در زاهدان در تاریخ ۸۸/۹/۲۱ تحت تنبیه فیزیکی قرار گرفته و سپس به مدت ۹۶ ساعت در سلول انفرادی حبس و پس از آن موظف به انجام کارهای سنگین می گردد.
      بعد از خانه نشین شدن فرزاد، بیمه اش قطع شده و با گذشت بیش از ۱۹ ماه، نه کمک مالی، نه حق نگهداری از بیمار و نه دیه ای پرداخت شده است. مخارج به طور کل برعهده خودشان بوده است(بنا بر اظهارات پدر،این حادثه در طول مدت تنها ۷ ماه، بیش از ۱۵ میلیون تومان بدهکاری برای خانواده ایجاد کرده است). مشکل بیمه او به تازگی برطرف شده بود. اینک فرزاد که دوره آموزشی خود را در صحت کامل جسمانی در خوزستان پشت سرگذاشته بود، به لطف تدابیر فرماندهی … زاهدان از قسمت ناف به پایین دچار فلج کامل گردیده است.
      اما داستان از این قرار است که فرزاد فتاحی ناغانی سرباز وظیفه ای که بر اساس شواهد موجود در حین خدمت سربازی در زاهدان در تاریخ ۸۸/۹/۲۱ تحت تنبیه فیزیکی قرار گرفته و سپس به مدت ۹۶ ساعت در سلول انفرادی حبس و پس از آن موظف به انجام کارهای سنگین می شود. در این بین از درد کمر شکایت می کند که در تاریخ ۸۸/۹/۳۰ مورد معاینه توسط بهیار پادگان قرار گرفته که صرفا به تجویز پماد و مسکن منجر می شود.
      پس از این مدت، سرباز وظیفه دچار اختلال حرکت اندام تحتانی شده که به بیمارستان علی بن ابیطالب(ع)زاهدان اعزام و در تاریخ ۸۸/۱۰/۱ پذیرش می شود. در تاریخ ۸۸/۱۰/۲ با تشخیص احتمال آبسه اپیدورال(آبسه نخاعی) و با هماهنگی سرویس جراحی اعصاب به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان اعزام می شود. در همان تاریخ پس از اقدامات تشخیصی(MRI) و مشاوره تخصصی تحت عمل جراحی تخلیه آبسه ناحیه اپیدورال نخاع قرار گرفته و پس از آن نیز تحت اقدامات درمانی و آنتی بیوتیک قرار می گیرد. در تاریخ ۸۸/۱۰/۱۷ از بیمارستان مرخص شده، به تهران مراجعه نموده و در بیمارستان بعثت ناجا بستری می شود. نهایتا در تاریخ ۸۸/۱۱/۴ از بیمارستان مرخص و به منزل فرستاده می شود!!!
      پس از آن با ارجاع شکایت و با تشکیل جلسات کمیسیون پزشکی و پزشکی قانونی، درحالی که نامبرده براساس معاینات بالینی و گزارش پزشکی قانونی و مشاوره های تخصصی دچار فلج اندام تحتانی دوطرفه شده و از کار افتاده تلقی گردیده است; نتیجه کمیسیون بدین شکل اعلام می گردد:
      “نامبرده مبتلا به عارضه حاد آبسه نخاعی بوده که هر چه سریعتر لازم بوده تحت معاینه پزشکی و اقدامات درمانی و جراحی قرار می گرفته که در صورت اقدام پزشکی به موقع قابل درمان کامل بوده است. بر اساس مدارک و شواهد موجود و اظهارات طرفین، کوتاهی و سهل انگاری توسط مسوولین مربوط نسبت به شکایت و علائم بیمار صورت گرفته و از زمان اعلام مشکل کمر درد توسط بیمار تا اعزام به بیمارستان چندین روز فاصله افتاده و بر اساس پرونده بیمارستانی نیز از دو روز قبل از پذیرش بیمارستان اختلال حرکتی و علائم عصبی داشته که به جای معاینه توسط پزشک، توسط بهیار پادگان ویزیت و مسکن تجویز شده است! تاخیر در تشخیص و اقدامات درمانی و جراحی منجر به بروز عوارض و مشکلات فعلی بیمار شده و قصور مسئولین نظامی پادگان مربوطه در این زمینه بدلیل عدم معاینه پزشک در پادگان و تاخیر در اعزام و انجام اقدامات درمانی محرز است که قصور مزبور به طور کامل (صد در صد) منجر به بروز عوارض فعلی برای نامبرده شده است.” حال سوال اصلی این است که در این میان چه کسی پاسخگوی خانه نشین کردن و فلج نمودن یک نیروی جوان کشور است که تحت مسوولیت قوای نظامی قرار گرفته است و چه کسی پاسخگوی بر باد دادن عمری زحمت یک پدر و مادر است که اینک در سنینی که بایستی به ثمر نشستن تلاش شان را نظاره کنند صبح و شام به دنبال تهیه قرض و وام شوند تا با مرارتی دوچندان فرزند از کار افتاده را اداره کنند! چه کسی پاسخگوی آینده ویران شده اوست؟! واقعا چه کسی پاسخ گو است؟
      سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور در خصوص شرایط خدمت سربازی و بهبود آن گفته بود: طی ۵ سال گذشته شرایط خدمت سربازی به طور چشمگیری بهبود یافته است. به طوری که حقوق و بیمه سربازها افزایش چشمگیری داشته و حداقل حقوق یک سرباز ۴۰ هزار تومان است که امیدواریم با توافق های صورت گرفته این میزان به ۸۰ هزار تومان برسد.
      احمدی مقدم در مورد سایر امکانات در نظر گرفته شده برای سربازان اظهار داشت: در حال حاضر سعی شده حداقل هایی برای تامین خوراک و پوشاک و هزینه ایاب و ذهاب و بیمه درمان و بیمه عمر سربازان تامین شود تا نیازی نباشد مثل گذشته خانواده ها برای سربازی رفتن فرزندانشان هزینه ای کنند.
      وی گفت: ما باید نگاهمان به سرباز تغییر کند و این مرحله را برای سرباز باید تبدیل به یک دوره سازندگی و تربیتی و تخصص ها و مهارت های شغلی کنیم.
      این گفته سرتیپ جالب توجه است “ما باید نگاهمان به سرباز تغییر کند” و شاید مهر تاییدی است بر اینکه در کشور و در پادگان ها و مناطقی که دور از چشم ناظران است با سربازان مانند برده هایی بر خورد می شود که بی جیره و مواجب موظف به اطاعت کردن از هرآنچه دستورات خوانده می شود هستند و زندگی آنها در مدت سربازی با ۴۰ هزار تومان پر منت و روزهای سخت و طاقت فرسا خواهد گذشت.
      هیچ جوان سربازی نرفته ای را نمی توان در ایران پیدا که معتقد باشد، می تواند در سربازی راهی به سمت پیشرفت خود پیدا کند و یا اینکهیزهای جدیدی بیاموزد. بلکه جملگی به سربازی رفتن به عنوان یک مقوله رفع تکلیف نگاه کرده و هرکس به نوعی سعی در کم کردن آلام این وظیفه اجباری و البته شاید سخت برای خود دارد.
      هنوز هم می شود سربازان بدون درجه نحیفی را دید که با لباس های مندرس و کوله پشتی های سربازی در فراخنای شهرها به دنبال سایه سار می گردند و صورت های سیاه و نگاه های دردمند آنها هر رهگذری را به فکر وا می دارد و البته هنوز هم گه گاه خبرهایی از ضرب و شتم شدید سربازان وظیفه در یگان های خدمتی و بعضا آسیب هایی که آنها به واسطه این مساله متحمل شده اند، در رسانه ها منتشر می شود. برطبق اخبار موجود، چند سال قبل در یکی از یگان های مسلح در یکی از استان های کشور تمریناتی آنچنان سخت به سربازان وظیفه داده شد که برخی از آنان دچار آسیب های جسمی شده و در همان دوران آموزش از خدمت معاف شدند.
      البته شاید باور این اخبار هنوز هم برای عده ای سخت باشد اما حقیقت آن است که تا هنگامی که چتر عدالت و حمایت بر سر سربازان وظیفه کشور اعم از درس نخوانده و درس خوانده گسترده نشود و مسوولان امر برای این ۱۸ ماه عمر مفید جوانان برنامه ریزی های راهبردی نداشته باشند این ماجراهای تلخ ادامه خواهد داشت.
      این ادعای ما هم نیازی به اثبات ندارد و خاطرات خوش بسیاری از سربازان وظیفه از فرماندهان لایق و مذهبی خود گویای همین مسئله است.ضمن آنکه روح مذهبی حاکم بر کلیت نیروهای مسلح کشور نیز امری غیر قابل انکار است. اما آیا این تمام ماجراست…؟!

      ازماست كه برماست! IP Address is : hidden
    29. مهمان - ازماست كه برماست!
      #39 | ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵

      ازدواج کنید مقرری بگیرید
      (پاسخ ما:سد سربازی را بردارید ما به شما مقرری می دهیم!)
      محمد سیاح: جشنهای ازدواج دانشجویی ۹ سال است که در اغلب دانشگاه های دولتی و آزاد کشور به میزبانی نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ها و مسوولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار می شود. شرط شرکت در این جشن های سالیانه دانشجو بودن یکی از زوجین و نزدیک بودن زمان عقد رسمی طرفین به مراسم (یک سال) و پرداخت مبلغی در حدود ۱۰ هزار تومان است.
      در آغاز تعدادی از دانشگاه ها از جمله شهید بهشتی تهران و دانشگاه زاهدان و… پذیرای این طرح که ازطرف یکی از اساتید دانشگاه تهران پیشنهاد شده بود، شدند و پس از مدت کمی با توجه به استقبال گسترده خانواده ها و خصوصا دانشجویان دانشگاه ها از این مراسم، در اکثر دانشگاه ها به اجرا در آمد. یکی از نکات مثبت این جشنها، فضای سالم و ساده و درعین حال شاد و دانشجویی شان بود. حضور چند صد نفره زوجینی که همه از قشر دانشجو و تحصیلکرده جامعه اند، در کنار هم ویژگی خاص و جذابی به آن می بخشد که خود باعث استقبال دانشجویان در حال ازدواج است.
      کیفیت برگزاری این مراسم در هیچ شهر دانشگاهی، مشابه با دیگری نبوده و نیست و هر دانشگاهی با توجه به استقبال مسوولان خود دانشگاه و مسئولان شهر یا استان مربوطه از جهات مختلف قوی و ضعیف می شود.
      از لحاظ کیفیت جشنها نیز وضع به همین منوال است، به طور معمول جشنهایی که در دانشگاه های بزرگی مثل تهران، اصفهان و شیراز برگزار می شود، با جشن های دانشگاه هایی مثل همدان، اراک و سمنان از زمین تا آسمان تفاوت دارد و بودجه های نابرابری برای آنها خرج می شود. اما نکته اصلی که به نظر می رسد شاید به نوعی مهمترین نکته اساسی است که در این چند سال کم کم به فراموشی سپرده می شود و توجه و اهتمام به عملی ساختن آن، امری لازم و ضروری است بحث برسرانگیزه شروع این حرکت یعنی ساده برگزارکردن مراسم های ازدواج و کاهش دادن هزینه اینگونه مراسم های سنتی بود. قرار بر این بود که ازدواج تحت این شکل و ترتیب قرار بگیرند و خرج های هنگفت و کمرشکن که گاها باعث انجام نشدن وصلتها می شود، برچیده شوند.
      امادر حال حاضر ازدواج های دانشجویی بیشتر شکلی نمادین به خود گرفته اند و اغلب شرکت کنندگان دراین مراسم ها، مراسم ازدواج خود را مفصلا و با همان شکل و ترتیب سابق برگزار می کنند و در واقع هزینه مضاعفی را دراین راه خرج می کنند. طبق گفته طراحان این طرح دانشجویی قرار بر این بود که برای یک زوج دانشجویی فقط همین مراسم ازدواج باشد، نه اینکه این مراسم هم باشد!
      اما رئیس ستاد ازدواج های دانشجویی محمدعلی وکیلی، حاشیه ای بودن مراسم ازدواج دانشجویی و شرکت دانشجویان در این مراسم علاوه بر شرکت آنها در مراسم های سنتی را مساله ای بی اهمیت می داند و می گوید: ما به دنبال این نیستیم که جشن های دانشجویی جایگزین جشن های خانوادگی شود بلکه هدف اصلی ما چیز دیگری است.
      وکیلی در توضیح این هدف اصلی می گوید: می خواهیم آهنگ ازدواج از دانشگاهها به گوش برسد تا جوان ها به سمت ازدواج تحریک شوند. وی می افزاید: وقتی دختران حس می کنند درفضای دانشگاه در معرض انتخاب برای ازدواج اند خودشان را طور دیگری عرضه می کنند تا وقتی که بدانند برای دوستی و صرفا رفاقت انتخاب می شوند! ضمن اینکه بایسته های دیگری وجود دارد که بدون زمینه اجرا، شدنی نیستند و وجود این مراسم ها در انتقال مباحث آموزشی اثرگذاری خاصی دارد.
      جلیل دارا مدیر کل اداره امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه طرح “جامع ازدواج” دانشجویی پس از تدوین برای تصویب به مجلس ارائه می شود افزود: در این طرح تسهیلات بیشتری برای اختصاص خوابگاه متاهلان و وامهای متعدد ارائه می شود که در صورت تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بودجه ای نیز به این امر اختصاص می یابد. وی با بیان اینکه در حال حاضر ازدواج دانشجویی با حمایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار می شود، ادامه داد: برگزاری این مراسم خوب است، اما باید زیر ساخت های این امر تدوین شود.
      مدیر کل فرهنگی وزارت علوم با ارایه پیشنهاد اختصاص وام ویژه دانشجویان متاهل جهت تسهیل خرید مسکن عنوان کرد: همچنین می توان جهت واگذاری خوابگاه های متاهلین و نقل و انتقال راحت تر آنان به شهرهای محل سکونت خود. وی با اشاره به اهمیت بحث ازدواج و تامین امکانات و تسهیلات لازم، تصریح کرد: ازدواج دانشجویی بایدفراتر از تامین مسکن و برگزاری مراسم و مرسومات معمول باشد بلکه سعی شده نیازمندی های اساسی و ساختارهای اصلی دانشجویان مزدوج فراهم شود. به طور حتم کسی نمی تواند ادعا کند که ازدواج در بین دانشجویان از زمانی شکل گرفته که این ستاد شروع به کار کرده و در عین حال این نکته را هم نمی توان به راحتی پذیرفت که برگزاری یک جشن سالیانه که تنها تعداد محدودی می توانند در آن شرکت کنند و ضمنا هیچ گونه تسهیلاتی از قبیل کمک مسکن یا سایر موارد اولیه ای که جزو معضلات ابتدایی هر زوج جوانی است، به این افراد تعلق نمی گیرد، بتواند در رواج ازدواج در دانشگاه کمکی بکند.
      براساس آمار در حال حاضر بیش از ۳ میلیون دانشجو در سراسر کشور مشغول به تحصیل اند همچنین براساس آمار ستاد ازدواج دانشجویی از ابتدای برگزاری این برنامه تاکنون، یعنی مدت زمان ۹ سال، ۱۴۰ هزار زوج در این برنامه حضور یافته اند و از این تعداد در بهترین وضعیت آن تنها ۳۸ درصدشان دانشجو بودند و باقی افراد غیردانشجو بوده اند.
      براساس آمار موجود از کل شرکت کنندگان ازدواج دانشجویی در سال ۸۴، تنها ۲۶ درصد این ازدواج ها از داخل دانشگاه نشات گرفته و این یعنی ۷۴ درصد آنها به صورت سنتی و در داخل خانواده ها شکل گرفته اند که این درصد در برخی سال ها به ۹۷ درصد هم می رسد. این آمار نشان دهنده این است که در حال حاضر هم تمام مسائل به طور سنتی و خانوادگی شکل می گیرد و این مراسم ها نقش به سزایی در این فرهنگ سازی نداشته اند.
      غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم می گوید: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از ما درخواست کرد تا طرح تشکیل ازدواج پایدار دانشجویان را به مجلس ارائه دهیم. پیش نویس این طرح هم اکنون تهیه شده و سایر مراحل آن در حال انجام است. وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این طرح به بودجه سال ۱۳۹۱ برسد و از مجاری خود این طرح پیگیری و ارائه شود.
      معاون وزیر علوم به مهمترین تسهیلات این طرح که شامل دو مورد است اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین تسهیلاتی که لازمه ازدواج دانشجویی است، مقرری است که توسط آن زندگی دانشجویان اداره شود و دیگری تهیه مسکن دانشجویان است. وی افزود: در تهیه این طرح، تاکیداتی داشتیم که اجرای آن حتما اتفاق بیفتد و در مراجع مرتبط با بودجه و برنامه کشور شرایط این دو مولفه در دانشگاهها فراهم شود.
      معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: این طرح تا شهریور ماه به مجلس و دولت ارائه می شود.
      براساس آمار موجود از ۴۳ هزار متقاضی شرکت در مراسم های ازدواج دانشجویی سال جاری، به دلیل محدودیت های مالی موجود، ۳۰ هزار نفر موفق به حضور در این برنامه ها شدند و در برخی دانشگاه ها حضور در این مراسم ها پس از انجام قرعه کشی صورت می پذیرد. همین مساله در کنار این که توجه بیشتر مسوولان برای اختصاص بودجه مناسب را می طلبد، نشان دهنده استقبال روزافزون دانشجویان و جوانان برای شرکت در این مراسم هاست. به طور حتم اگر مسئولان برگزاری این طرح پرخیر و برکت قدری بیشتر تامل کنند و در علمی تر کردن آن بیندیشند، مسائل و کمبودهای موجود در این جشن های اسلامی کمتر و کمتر خواهد شد.

      ازماست كه برماست! IP Address is : hidden
      • مهمان - پدرام
        #40 | ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶

        دوست عزیز ۲ جمله اول شما کافی بود بقیه مطالب به این سایت مربوط نیست

        پدرام IP Address is : hidden
    30. مهمان - سردار
      #41 | ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵

      اخیش…. من از همون اولم به این مسئله اعتقادی نداشتم.الان ده ماه از خدمتم لب مرز رفته و بدونه هیچگونه کسری، مثل یه مرد خدمت می کنیم و الان خوشحالم چون دیگه جامعه داره بهم به یه چشمه دیگه نگاه می کنه.

      خیلی خوشحالم که رفتم خدمت، دیدم به همه چیز عوض شد.انشاا… دوستانی که تمایل به رفتن به خدمت ندارن معاف بشند.من جاشون رفتم…

      سردار IP Address is : hidden
      • مهمان - sasa
        #42 | ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷

        آره الان شما یه مرد واقعی هستین و دیگه جامعه روی انگشت شما می چرخه و میتونین کل اجتماع رو دست بگیرین 😯 😯 😯 😆 😆 😆

        sasa IP Address is : hidden
    صفحه نظرات
    کاربران محترم :

    لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید.

    1- در نظم سایت کوشا بوده و از قرار دادن مطالبی که مرتبط با خبر فوق نمی باشد خودداری فرمایید.

    2- برای ساماندهی نظرات و مطالب ارسالی از بخش پرسش و پاسخ نیز می توانید استفاده نمایید.

    نظر شما چیست ؟

    XHTML: شما می توانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>