• کدهای مراکز آموزش نظامی  (21862 پاسخ)
  • تنها فرزند ذکور جد و جده  (763 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری  (12411 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری_جدید  (1364 پاسخ)
  • مشاعره  (405 پاسخ)
  • نامه های ارسالی  (1491 پاسخ)
  • مشمولان غایب  (4035 پاسخ)
  • بخشودگي اضافه خدمت  (785 پاسخ)
  • معافیت پزشکی  (16008 پاسخ)
  • ماده ۴۴ مکرر  (1618 پاسخ)
  • اعزام به خدمت  (30303 پاسخ)
  • معافیت تحصیلی  (4211 پاسخ)
  • معافیت موارد خاص  (2159 پاسخ)
  • مجوز خروج از کشور  (1990 پاسخ)
  • معافیت کفالت  (9370 پاسخ)
  • معافیت های جدید  (2019 پاسخ)
  • ‌معافیت ‌های سال 88  (162 پاسخ)
  • مقالات  (38 پاسخ)
  • خاطرات سربازی  (2326 پاسخ)
  • ۰۷/۰۱  ۰۱:۰۱     ببس سب
  • ۰۷/۰۱  ۰۱:۰۱     نیما بیلب
  • ۰۳/۱۱  ۰۹:۳۰     سپهر پورنظری
  • ۰۳/۱۱  ۰۹:۳۰     سپهر پورنظری
  • ۰۳/۱۱  ۰۹:۳۰     سپهر پورنظری
  • ۰۲/۳۱  ۰۸:۳۳     رضا میرزائی
  • ۰۲/۳۱  ۰۸:۳۲     رضا میرزائی
  • ۰۲/۳۱  ۰۸:۳۲     رضا میرزائی
  • ۰۲/۲۳  ۱۸:۲۹     ناصر جعفرپورگنجاری

  • telegram_channel

    جزئیات مربوط به معافیت کفالت پدر نیازمند مراقبت در خدمت سربازی

    سرهنگ دلدار در تشریح خبر فوق بیان داشت: یکی از موارد اصلاح شده در قانون خدمت وظیفه عمومی ، تغییر شرط سنی در معافیت کفالت پدر، از ۵۹ سال تمام به ۶۵ سال تمام بوده است که در این بین از مشمولانی که تا چهارم فروردین ماه سال جاری واجد شرایط معافیت کفالت پدر۵۹ سال تمام بوده اند ممکن است به دلیل عدم آگاهی و یا برخی مشکلات نتوانسته باشند تا تاریخ مذکور درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی( پلیس +۱۰) به ثبت برسانند.

    سرهنگ حیدر دلدار اعلام کرد:مشمولانی که همچنان واجد شرایط معافیت کفالت پدر بالای ۵۹ سال تمام می باشند با مساعدت سازمان وظیفه عمومی فقط تا سی ویکم شهریور ماه سال جاری مهلت دارند تا درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به ثبت برسانند و در این صورت برابرمقررات سال ۹۰ به وضعیت آنان رسیدگی می شود.

    وی خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه تاریخ در نظر گرفته شده برای مشمولان واجد شرایط معافیت کفالت پدر ۵۹ سال تمام در برخی از رسانه ها به اشتباه تاریخ دیگری عنوان گردیده لذا لازم است به این نکته توجه شود که مهلت در نظر گرفته شده تا پایان شهریور ماه سال ۹۱ صرفا به مشمولانی تعلق می گیرد که تا تاریخ چهارم فروردین ماه سال جاری واجد شرایط معافیت فوق می باشند.


    نسخه چاپی خبر نسخه چاپی خبر    ارسال به دوستان ارسال به دوستان

    تعداد بازدید : 20,059 | خرداد ۱۳ام, ۱۳۹۱

    شما هم به جمع مشترک سایت نظام وظیفه و خدمت سربازی بپیوندید !

    بوسيله اس ام اس SMS : برای عضویت اینجا کلیک کنید

    بوسيله ايميل :
     

    ايميل شما نزد ما محفوظ و اشتراک تان هر لحظه با يک کليک قابل انصراف است.

    بوسيله RSS: فيد (خوراک)

    1. مهمان - شهاب
      #1 | ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳

      سلام
      حالا چی میشد مثلا واسه همه تا آخر شهریور وقت بود ؟

      مگه خودتون قبول ندارین که این قانون کفالت ۵۹ سال تمام یکی از بزرگترین تغییرات قانون سربازی بوده !

      خوب این درسته که یهو قطش کنید ؟

      وجدانا اگه از سال مثلا ۸۸-۸۹ میگفتین که این از سال ۹۱ این قانون حذف میشه اینقد نمی سوختیم !

      بابا سردار های مملکت یه سری پسر چند سال واسه این قانون برنامه ریختن . اونوقت یهو کشک !!

      بابا خواهش میکنم یکم بیشتر فک کنید ۴ فروردین معاف . چند روز بعدش ۲۱ ماه سربازی !

      آخه این انصافه ؟

      بابا مگه چند نفر تو این ۶ ماه پدرشون میرسه به ۵۹ ؟؟؟؟

      گیرم تو کل کشور ۱۰۰۰ نفر . آیا ارزش داره ؟

      بابا شیر رو میخان گرون کنن . کم کم گرون میکنن به مردم فشار نیارن

      حالا یه تک پسرو که پدره سن بالا داره شما یهو میخایین ۲۱ ماه از خانوادش جدا کنید ؟

      سردار های مملکت خدا رو صد هزار مرتبه که سن سلامتی رفته بالا . اما اینو بدونید یهو نباید این تغییرات کلی رو انجام میدادید !

      بعضی ها به امید این قانون ازدواج کردن !
      بعصی ها به امید این قانون میخاستن تابستون ازدواج کنن !

      انصاف نیس والله !

      حالا شما که واسه قبل ۱۳۹۱ ها تا آخر شهریور یه شرایط گذاشتین . حداقل به بزرگی امام علی قسمتون میدم که واسه بقیه ام این ۶ ماه رو فرست بدبن

      میدونم بچه هایی که از مهر به بعد معاف میشدن میگن من خودخواه ام

      اما قبول کنید که مثلا منی که تو خرداد میتونستم معاف بشم خیلی کمتر اعصابم خورده تا کسی که تو فروردین ۹۱ میتونس معاف بشه !

      من از خدامه که قانون برگرده به اول . آخه من خودم یه پدر سن بالا دارم و همتونو درک میکنم اما …….

      ببینید من حقیر یه پیشنهاد دارم که ما ها که تو این ۶ ماه تو نقطه عطف تغییرات این قانون قرار داریم رو یکم ویژه تر ببینین . مثلا واسه ماها تو تابستون یه دوره آموزشی بزارن از بعد امتحانا ترم واسه ۲ ماه . اما دوره یگان شو بزارن معاف شیم

      اینجوری هم جز آموزش دیده ها هستیم واسه امنیت کشور همم مابقیشو کنار پدر ۶۰ سالمونیم و خدا رو هزار مرتبه شکر میکنیم که سایش بالا سرمونه .

      من از بچه هایی که تهران هستن خواهش میکنم این پیشنهاد رو با یه بنر و در کمال احترام به گوشه مسولا نظام وظیفه برسونن .

      اینجوری فک میکنم که نه سیخ بسوزه نه کباب !

      فرماندهان محترم نظام وظیفه ازتون خواهش میکنم یهو ما رو از معافیت به ۲۱ ماه سربازی فرا نخونید !
      مطمئن ام که ما میدونیم شمام حق دارین . مطمئن ام که شمام میدونید مام حق داریم

      با تشکر از هر شخصی که حوصله به خرج داد و حرفای این حقیر رو خوند

      با تشکر از مدریت سایت که این امکانو واسه ما قرار داد

      با آرزوی موفقیت واسه همه و کشور همیشه پر افتخارمان ایران

      شهاب IP Address is : hidden
      • مهمان - احسان
        #2 | ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳

        با سلام.
        منم بخاطر همین قانون ، به شرکتی تعهد داده ام و حالا توش موندم چیکار کنم، کاشکی حداقل یک سال پس از تصویب قانون هایشان، آنرا اجرا می کردد تا حداقل برنامه هایی که برای زندگی میبندیم، بازه ی یکساله داشته باشد.

        عاجزانه از نظام وضیفه تقاضا دارم، این شرط چهارم فروردین را بردارند، بخدا ما هم بچه های همین کشوریم.

        احسان IP Address is : hidden
      • مهمان - ارش
        #3 | ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴

        فدات شم پسر.
        من هم به حال تو میسوزم، هم به حال خودم و هم به حال … !

        ارش IP Address is : hidden
    2. مهمان - محمد
      #4 | ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳

      خب اینو که قبلنم گفته بودید ، گمونم دیگه قانونی واسه داغون کردن کفالتی آ پیدا نکردید گفتید یه بار دیگه خبرو تمدید کنیم حالشون گرفته شه

      محمد IP Address is : hidden
    3. مهمان - محمد
      #5 | ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳

      مثلا اگه قانون رو واسه اونایی که بعد ۴ فروردین و قبل ۳۱ شهریور ۹۱ بنا به رسیدن سن پدر به ۵۹ تمام مشمول این قانون می شدن تمدید می کردین گناه کبیره می شد یا از درجتون چیزی کم میشد !

      محمد IP Address is : hidden
    4. مهمان - naser
      #6 | ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳

      مهمان – شهاب :

      سلام
      حالا چی میشد مثلا واسه همه تا آخر شهریور وقت بود ؟
      مگه خودتون قبول ندارین که این قانون کفالت ۵۹ سال تمام یکی از بزرگترین تغییرات قانون سربازی بوده !
      خوب این درسته که یهو قطش کنید ؟
      وجدانا اگه از سال مثلا ۸۸-۸۹ میگفتین که این از سال ۹۱ این قانون حذف میشه اینقد نمی سوختیم !
      بابا سردار های مملکت یه سری پسر چند سال واسه این قانون برنامه ریختن . اونوقت یهو کشک !!
      بابا خواهش میکنم یکم بیشتر فک کنید ۴ فروردین معاف . چند روز بعدش ۲۱ ماه سربازی !
      آخه این انصافه ؟
      بابا مگه چند نفر تو این ۶ ماه پدرشون میرسه به ۵۹ ؟؟؟؟
      گیرم تو کل کشور ۱۰۰۰ نفر . آیا ارزش داره ؟
      بابا شیر رو میخان گرون کنن . کم کم گرون میکنن به مردم فشار نیارن
      حالا یه تک پسرو که پدره سن بالا داره شما یهو میخایین ۲۱ ماه از خانوادش جدا کنید ؟
      سردار های مملکت خدا رو صد هزار مرتبه که سن سلامتی رفته بالا . اما اینو بدونید یهو نباید این تغییرات کلی رو انجام میدادید !
      بعضی ها به امید این قانون ازدواج کردن !
      بعصی ها به امید این قانون میخاستن تابستون ازدواج کنن !
      انصاف نیس والله !
      حالا شما که واسه قبل ۱۳۹۱ ها تا آخر شهریور یه شرایط گذاشتین . حداقل به بزرگی امام علی قسمتون میدم که واسه بقیه ام این ۶ ماه رو فرست بدبن
      میدونم بچه هایی که از مهر به بعد معاف میشدن میگن من خودخواه ام
      اما قبول کنید که مثلا منی که تو خرداد میتونستم معاف بشم خیلی کمتر اعصابم خورده تا کسی که تو فروردین ۹۱ میتونس معاف بشه !
      من از خدامه که قانون برگرده به اول . آخه من خودم یه پدر سن بالا دارم و همتونو درک میکنم اما …….
      ببینید من حقیر یه پیشنهاد دارم که ما ها که تو این ۶ ماه تو نقطه عطف تغییرات این قانون قرار داریم رو یکم ویژه تر ببینین . مثلا واسه ماها تو تابستون یه دوره آموزشی بزارن از بعد امتحانا ترم واسه ۲ ماه . اما دوره یگان شو بزارن معاف شیم
      اینجوری هم جز آموزش دیده ها هستیم واسه امنیت کشور همم مابقیشو کنار پدر ۶۰ سالمونیم و خدا رو هزار مرتبه شکر میکنیم که سایش بالا سرمونه .
      من از بچه هایی که تهران هستن خواهش میکنم این پیشنهاد رو با یه بنر و در کمال احترام به گوشه مسولا نظام وظیفه برسونن .
      اینجوری فک میکنم که نه سیخ بسوزه نه کباب !
      فرماندهان محترم نظام وظیفه ازتون خواهش میکنم یهو ما رو از معافیت به ۲۱ ماه سربازی فرا نخونید !
      مطمئن ام که ما میدونیم شمام حق دارین . مطمئن ام که شمام میدونید مام حق داریم
      با تشکر از هر شخصی که حوصله به خرج داد و حرفای این حقیر رو خوند
      با تشکر از مدریت سایت که این امکانو واسه ما قرار داد
      با آرزوی موفقیت واسه همه و کشور همیشه پر افتخارمان ایران

      دوست من حرفات همه از ته دلت بود ولی دلت خوشه. کی به حرف من و شما اهمیت میده . اینهمه بچه های دوبرادری به در و دیوار کوبیدن ، سه ساله علافن. تو این کشور کسی به فکر من و شما نیست.

      naser IP Address is : hidden
      • مهمان - سی تی زن در ایران
        #7 | ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴

        چی میگی ناصر خان!
        دو برادری چه کشکیه! مگه اصلا قرار بوده قانون دو برادری اجرا بشه!
        اصلا سه برادری هم فقط دو سه سال اجرا شد که اون هم با یه تمدید برداشتنش!
        ولی قانون کفالت سن پدر شصت سی سال اجرا شده و حتی در زمان جنگ هم این قانون بوده!!!!!!!!؟؟؟؟؟

        سی تی زن در ایران IP Address is : hidden
    5. مهمان - احسان
      #8 | ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳

      خدا رو شکر همه چیزمون به هم میاد!!!
      من نمیدونم شما به چی اعتراض دارین؟؟
      آدمایی که یه شبه قانونو عوض میکنن یه شبه هم اونو اجرایی میکنن!!!
      حداقل امیدوارم از روند جالبشون بر نگردند و یه شبه هم تمدیدش کنن!!!! ❗ ❗ ❗ ❗
      به خدا از اینا بعید نیست ❗
      شهاب جان ممنون حرف دل هممونو زدی 😐

      احسان IP Address is : hidden
    6. مهمان - محمدرضا
      #9 | ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳

      تورو خدا به جان عزیزتون قسمتون میدم قانونو تا ۳۱ شهریور اجرا کنین. چندین سال برنامه ریزی من واسه درس خوندن ، کار ، ازدواج ، و کلا همه چی به هم میخوره . من الان ۲۶ سالمه فوق لیسانسمو دارم تموم می کنم. الان باید همه چیمو ول کنم ۲۱ ما برم سربازی موقعیت شغلیم همه چیم از دست میره . تازه وقتی از سربازی برگشتم ۲۹ سالگی باید برم دنبال کار بگردم و یه پسر ۲۹ ساله که نه شغل داره نه پول .
      ای کاش درس نمی خوندم ۱۹ سالگی میرفتم سریازی . الان تو این وضعیت واقعا بی انصافیه. من سالهاست که برنامه ریزی کردم . امروز تولد پدرمه و امروز من با قانون ۵۹ سال باید معاف می شدم.

      محمدرضا IP Address is : hidden
    7. مهمان - farshad
      #10 | ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳

      با سلام.خواهش میکنم سرار عزیز اگه این نوشته منو میخونی کسری های جبهه رو هم چند ماه دیگه تمدید کنید که حداقل کسایی که این ترم دانشگاه رو تموم میکنن بتونن استفاده کنن! آخه چرا همه دوستام که دانشگاه نرفتن باید از کسری جبهه استفاده کنن و من که پدرم ۲۴ ماه داوطلبانه توی فاو،زیر آتش دشمن بودن باید ۲۱ ماه برم خدمت؟تو رو خدا تمدید کنید،بخدا برنامه ریزی کردم!! با تشکر

      farshad IP Address is : hidden
    8. مهمان - امیر
      #11 | ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳

      به خدا کلی برنامه ریزی کرده بودم . الانم که سربازی شده ۲۱ ماه واقعا این ظلمه که بدون اینکه از قبل مردم را مطلع کنن قانون را عوض میکنن . به قول شهاب ما که باید معاف میشدیم الان نه تنها معاف نمیشیم بلکه باید ۳ یا ۴ ماه هم بیشتر خدمت کنیم. ولی سردار این جوری درست نیست این عین بی عدالتیه.
      امید وارم که این سرداران مملکت نوشته های شهاب رو ببینن یا حداقل یکی به گوششون برسونه تا یکم روش فکر کنن.
      من امیدم به خداست و از خدا می خوام که مشکل همه جوان هایی که شرایطی مثل من و شهاب دارن حل کنه.

      امیر IP Address is : hidden
    9. مهمان - اطلسی
      #12 | ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳

      خنده داری این قانونای جدید اینجاس که یه عده به این هوا ازدواج کردن که امسال معاف میشن!حالا باید برن سربازی اونم ۲۱ ماه!زنشون تو خونه بمونه!!!
      بعد میان یه قانون میزارن کسی که خواهر مجرد داره تو خونه معافه!سرپرسته خواهره میشه!!
      یعنی به زنه یکی که حالا قانون عوض شده رواس که حیرون و ویرون بشه دوسال!بخاطر یه بیفکری!ولی خواهرش نه!خوب اون مگه مادر نداره؟مگه کس و کار نداره؟بابا شوهر که مهمتره تا برادر!اینو به چه زبونی بگن که یه دفعه نیاین اب پاکیو بریزین رو دست همه.خودتون بگین این خانواده که دوسال از هم میپاشه نون خوردنشو از کجا بیاره!؟!؟!!؟باقیه مسائل به کنار!یه لحظه خودتونو بزارین جای این ادما.اصن انصافه/./؟؟؟

      اطلسی IP Address is : hidden
      • مهمان - سجاد
        #13 | ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴

        نه داداش بی عدالتی یعنی اینکه یه عده برن خدمت و دوسال از زندگی عقب بموننو خیلی از فرصتارو اونایی صاحب بش که معاف شدن!

        سجاد IP Address is : hidden
    10. مهمان - نیما
      #14 | ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳

      انگار یه بچه داره واسه این قانونها تصمیم میگیره………………….

      اصلا معلوم نیست با کدوم حساب و کتاب قانون میزارن.

      بخدا در اولین فرصتی که بتونم از این مملکت میرم.

      نیما IP Address is : hidden
    11. مهمان - مهمان
      #15 | ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳

      اگه تا شهریور هم تمدید کنن بازم شامل من نمیشه. ۱ مهر پدر ۶۰ سال میشه 😥 ای خدااااااااااااااااااااااااااا

      مهمان IP Address is : hidden
    12. مهمان - حمید
      #16 | ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳

      سلام بچه ها من پدرم فروردین ۹۱ شصت سالش تموم شد . فقط به خاطر چند روز . . . !!! خداییش این انصاف نیست فروردین فروردینه دیگه چه فرقی بین ۴ فروردین با ۱۶ فروردین هست !!! کسی که برنامه داشته نباید به خاطر چند روز بی چاره شه !!! حداقل می گفتین تا آخر ۹۰ اینجوری میشد به خودمون بقبولونیم که اگر بابامون متولد ۳۱ بود معاف میشدیم حالا که ۳۲ معاف نشدیم ولی وقتی تا یه تاریخی از فروردین رو معاف میکنید دیگه منطقی نیست به خدا . . . ! حداقل بیاید بگین با چه معیاری با چه محکی گفتین از ۴ فروردین به بعد !!! چرا نگفتین ۳ ؟ چرا ۵ نه ؟ اصلن چرا فروردین ؟ چرا اردیبهشت نه ؟ آخه خیلی سخته و یک سری چیزای دیگه مثل حذف کسری مدرک تحصیلی و حذف جبهه پدر و حذف سه برادری و اضافه شدن ۹۰ روز به خدمت و … سخت ترش هم کرده . چرا ۱ قضیه به این مهمی نباید ۶ ماه فرصت داشته باشه ؟ برج ۹ سال ۹۰ اعلام کردین قانون سی و چند ساله معافیت می خواهد تغییر کنه بشه ۶۵ . خوب همون موقع اعلام میکردین با ۱ فرصت ۶ ماهه از تیر ۹۱ دیگه معافیت نمیدین !!! در ضمن تمام معافیت ها که در زمان صلح است هر موقع اعلام کنید باید خودمون رو معرفی کنیم پس جرا …!!! دوست من خودش و پدرش هر دو از این قانون استفاد کردن و معاف شدن حالا که به ما رسید بخاطر ۱ سری مسائل استراتژیکی همه چیرو فورس ماژور حذف کردین . حرف آخرمم اینه حالا که ۱ فرصت دادین به ۹۰ ها بیاین تمدیدش کنید اونهایی که تا ۹۱/۰۶/۳۱ شامل قانون قدیم می شدن بتونن از معافیت که اعتبارش فقط در زمان صلح استفاده کنند.

      حمید IP Address is : hidden
    13. مهمان - ali
      #17 | ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳

      با سلام باور کنید من که اینقدر در مورد معافیت کفالت و قانونهای مختلفش فکر کردم و اینور اونور پرس و جو کردم خسته شدم دیگه اصلا برام مهم نیست این معافیت فقط سوالم اینه که چرا برای مقطع کارشناسی اونم تو دانشگاه پیام نور به این سختی به من ۳ سال فرصت دادن برای تحصیل/؟؟/؟آخه من چطور ۳ ساله درسمو تموم کنم؟؟؟آخه من برنامه ریزی کرده بودم که تا ۱/۱/۹۱ معاف می شم راحت درسمو می خونم حالا تکلیف من چیهههههههههه؟؟؟

      ali IP Address is : hidden
    14. مهمان - یک موجود!
      #18 | ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳

      اگر این آقایون این چیزی که باید داشته باشند را داشته باشند، خیلی راحت می توانند در آیین نامه این قانون جدید کفالت مشخص کنند که لغو کفالت (تغییر از ۵۹ به ۶۵) تنها شامل مشمولان جدید (مثلا متولد ۷۴ به بعد) که یکسال پس از ابلاغ قانون جدید سربازی وارد سن مشمولیت خواهند شد اعمال گردد.و متولدین سالهای گذشته که برای زندگی برنامه ریزی و هزینه کرده اند دچار مشکل نشوند. به همین شکل در مورد لغو معافیت های تحصیلی.
      اگر هم قصد آزار و اذیت دارند که خوب دیگه بحثی نخواهد بود..
      جواب های، هوی است! و ایشان به هیچ وجه نباید انتظار دوستی که هیچ! انتظار جواب و عکس العمل منطقی و درست از طرف کسانی که باهاشون اینطور غیر منطقی، غیر شرعی و غیر انسانی برخورد میشه را داشته باشند.
      به قول آن شخص عزیز، هر آنچه برای خود میپسندی برای دیگران نیز بپسند و هر آنچه برای خود نمیپسندی برای دیگران نیز نخواه.
      این اتمام حجت من (و هزاران جوان دچار مشکل و سختی) بود با این آقایان.
      دیگر خود دانند…. که خود کرده را …..

      یک موجود! IP Address is : hidden
    15. مهمان - محسن
      #19 | ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳

      باسلام.خواستم بپرسم معافیت کفالت پدر بالای ۵۹سال شامل کسی که ۱۰سال دارای غیبت می باشد می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      محسن IP Address is : hidden
      • مهمان - سی تی زن در ایران
        #20 | ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴

        آره داداش
        شما که حتما معافی!!!!
        بنده خدا ما که غیبت نداشتیم معاف نیستیم حالا تو از راه رسیدی میخوای معاف شی!!!
        وایستا ته صف تا نوبتت بشه….

        سی تی زن در ایران IP Address is : hidden
    16. مهمان - میلاد
      #21 | ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳

      بابا واقعا بی انصافی که حرف میزنی تا شهریور تمدید کنن . داداش گل تو یک شب هم تا حالا تو پادگان نخوابیدی که بفهمی مزه اش چیه ؟!؟!

      من رو که میبینی ۱۲ ماه واسه این نظام رفتم تو نیروی زمینی ارتش تربت جام خدمت کردم که اون زمان ۱۷ ماه خدمت بود و با کلی حساب و کتاب نشستم تو پادگان درس خوندم که لیسانس قبول شم و بعد از فارغ شدن معاف میشم . داداش گل تو ای که دلت واسه خودت میسوزه به من گوش بده . بعد از ۲ ترم درس خوندن رفتم یه مغازه باز کردم تو احمد اباد مشهد که ماهی یک میلیون و هفصد هزار تومان دارم اجاره مغازه میدم و تو این بین که خودم رو معاف میدونستم ( این قانون از زمان شاه تغییر نداشت کف دستمو بو نکرده بودم که حذف میشه میره پی کارش ) عاشق یه دختری شدم که خدایی هیچی کم ندئاشت و مقدمات ازدواجم فراهم شد و امروزی که من واسه شما دارم مینویسم یک سال از عقدم میگذره . اینا خیالی نیست من همه فکر و عذاب و بد بختیم اینه که تو مراسم خواستگاری و کل فک و فامیل زنم گفتم مشکل سربازی ندارم و سربازیم رو گذروندم –

      حالا تو بذار خودتو جای من که با اون ۱۲ ماه سنوات میشه ۹ ماه دیگه خدمت که معلوم نیست اون ۹ ماه چی به سر من بیاد که با قضیه کسر کردن درجه ها دیگه افسر وظیفه ای داره میماله پس یعنی شب تو پادگان باس بمونی . من بگم این ۹ ماه کدوم گوری رفتم .

      میلاد IP Address is : hidden
    17. مهمان - محمد
      #22 | ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳

      سلام دوستان
      امروز ۱۳/۳/۹۱ و روز جمعه ۱۹/۳/۹۱ من اعزام به خدمت
      بچه ایلامم و از این همه جا افتادم اهواز اخه خدا تو تابستون کی اموزشی میره اهواز
      حداقل این اموزشی رو بومی کنید تلف نشم شانس اوردم خدا لعنتتون کنه با این کاراتون
      سربازی ما نمیرفتم همه ۱۸ ماه خدمت میکردن ما اومدیم بریم شد ۲۱ ماه
      تک پسرم یک ماهم کسری نگرفتم خدا بگم چی کارتون کنم این زجری که من میخوام بکشم از تو چشمایه خودتون نه از چشمایه بچتون ۲ برابرش سرش بیاد
      همین بای

      محمد IP Address is : hidden
      • #23 | ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶

        اول تقسیم دست کامپیوتر هستش اگه کسی رو داشته باشی میتونه مجوز بگیره تا جابه جات کنه.
        اگه سنوات نداری که وضعیتت خوبه جای امیدی‌بهت هستش اگه تازه دیپلم یا فوق دیپلم تو گرفتی که میتونی درخواست بدی تا اعزامت رو بزنن نیمه دوم سال

        – بهترین موقیعت واسه سربازی “نیمه دوم سال” هستش.

        Alt+C IP Address is : hidden
    18. مهمان - بهزاد
      #24 | ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴

      سردار عزیز خواهش میکنم فقط یه لحظه تصور کن و خودتو جای ما بذار. تو یه لحظه همه برنامه های زندگیت حداقل برای سه سال به هم میخوره. بعدش هم تا اون موقع کلی فرصت رو از دست دادی. قانونا دست شماست. باشه. فقط هر تغییری که اینقدر رو سرنوشت ما تاثیر داره حداقل دو سال قبلش اعلام کنید ما بدونیم داریم چیکار میکنیم. کلی درسو معطل کردیم به این کفالت برسیم الان یهو همش رفت هوا.
      بخدا یه قیامتی هم هست

      بهزاد IP Address is : hidden
    19. مهمان - AP
      #25 | ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴

      من که معاف شدم حالا باید چیکار کنم؟ 😆 😆 😆 😆

      AP IP Address is : hidden
      • مهمان - سی تی زن در ایران
        #26 | ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴

        برو برا ما هم دعا کن معاف شیم….

        سی تی زن در ایران IP Address is : hidden
        • مهمان - AP
          #27 | ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴

          رو چشمم جیگر…ایشالا که معافی 😉

          AP IP Address is : hidden
      • مهمان - AP
        #28 | ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵

        عجب آدمای حسودی هستن اونا که منفی دادن!!! امیدوارم هیچکدومشون معاف نشن ایشالا… 😡 😡 :mrgreen: :mrgreen: 👿 👿

        AP IP Address is : hidden
        • #29 | ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶

          دلیل اینکه ایرانی جماعت پیشرفت نمیتونه بکنه حسادت اش هست، اگه شما ها حسادتون رو کنار بذارید و دست برادری به هم بدید و کار هاتون رو جلو ببرید مطمئن باش که همین چیزی رو که فکر میکنی و عملیش میکنی.
          شما اگه بسته فکر کنی فکر میکنی من دارم راجع به این موضوع صحبت میکنم، دیدتون رو باز کنید متوجه اتفاقات نزدیکتون هم میشید.
          میدونی چرا انگشت های کف دستت به هم نزدیکه ؟ تا کنار هم نباشه نمیتونی وزنه سنگینه رو بلند کنی.

          Alt+C IP Address is : hidden
      • #30 | ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶

        از اونجایی که کارت معافیت و خدمت به کار هیچی نمیاد یه جا بذارش کسی نبینه اگه کسی رو خارج داری که میتونی بری اونجا همین الان واسه پاست اقدام کن.

        اگه بیکاری و از آینده ات خبر نداری برید سربازی حداقلش بعد از خدمت میتونی اونجا حقوق بگیر شید…. اگر هم نه که بیخیالش شید.
        خدایش وقتی به زور کسی رو یه جا میبرن طرف میخواد از صد جا در بره.

        Alt+C IP Address is : hidden
    20. مهمان - صابر
      #31 | ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴

      من یه سوالی دارم
      اگه این قانون اشتباه بود پس چرا سی سال اجرا کردن؟؟
      اگه درست بود پس چرا الان حذف کردن؟؟
      آیا اونایی که اجرا و تائید کردن مشکل سلامتی داشتن؟؟؟ واقعا جز این هست که میخواستن یه عده آقازاده رو معاف کنن؟؟؟
      از این کشور و مسئولانش حالم بهم میخوره . نسلمون رو سوزندن. خدایا کاش این اسلام نبود که در لباس اسلام به ما ظلم کنن.

      صابر IP Address is : hidden
    21. مهمان - ali
      #32 | ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴

      با سلام من با نظر دویتمون که گفته بود( لغو کفالت (تغییر از ۵۹ به ۶۵) تنها شامل مشمولان جدید (مثلا متولد ۷۴ به بعد) که یکسال پس از ابلاغ قانون جدید سربازی وارد سن مشمولیت خواهند شد اعمال گردد.و متولدین سالهای گذشته که برای زندگی برنامه ریزی و هزینه کرده اند دچار مشکل نشوند. به همین شکل در مورد لغو معافیت های تحصیلی.)کاملا موافقم و این نظری واقعا منطقی است …

      ali IP Address is : hidden
    22. مهمان - علی
      #33 | ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵

      سلام دوستان. من پدرم دچار بیماری افسردگی و ناراحتیه اسکیزوفرنیه. و تقریبا ۹ساله که بیکاره. مشکل پدرم قدیمیه و حدودا ۲۷ ساله که تحت درمانه. ولی هیچ پرونده و مدرکی جز ۲تا دفترچه بیمه که اونم مربوط به ساله ۸۵میشه نداره. علتشم این بوده که نمیخواستیم مردم این موضوع رو بفهمن و اینکه مشکلی برای فرصت شغلیش پیش نیاد.(حتی چند بار تزریق آرامبخش اعصابم داشته ولی مدرکی نیس).من دی سال۹۲ معاف کفالت میشدم که الان نمیشم. حالا میخام ببینم میتونم از طریق ناتوانی پدر معاف شم؟؟ کسی میتونه راهنماییم کنه که این بیماریهای مربوط به پدر نیازمند مراقبت رو از کجا میتونم بگیرم؟؟ متاسفانه پدرم فقط با من رفتار ملایم داره و مطمئنم اگر من نباشم قرص هاشو نمیخوره و قطعا مشکل درس میکنه برای خودش و خونواده.. دکترشم(که ۲۰ ساله دکترشه) اینو تایید میکنه ومیگه که حاضره نامه کتبی بده البته ولی نمیدونم کمیسیون نظام وظیفه قبول میکنه یا نه (با توجه به این که پرونده نداره).. لطفا راجع به لیست بیماریهای پدر نیازمند مراقبت راهنماییم کنین و بگین با این شرایط میتونم اقدام کنم برای پدرم؟؟

      علی IP Address is : hidden
      • #34 | ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶

        سلام بر علی جان
        پسر خوب یه موردی هست که بچه های ما بهش میگن ، میگن این فرمانده مونه گور بابای بقیه حالا شما هرچی تو پرونده بیاری اونها آزمایش ها و نظر خودشون رو میگن.

        لیستی وجود نداره فقط موضوع اون سین ۴ هستش که در نظام وظیفه نمیگن این مورد بیماری ها معافیت کفالت میدن (کلی صحبت شده چون نیاز نبوده)

        -دقت کن نباید غیبت داشته باشی وگرنه مجبوری بری سربازی‌ و همون هفته اول از یگان خودت درخواست کفالت بدی

        – پزشک نظام وظیفه پدر شما رو معاینه میکنه علائم بالینیشون رو چک میکنند و از نظر کلینیکال هم مشکلشون رو زیر نظر میگیرند احتمالا ۳ ۴ ماه وقتت رو میگیره (دقیق نمیتونم بهت بگم بسته به نظر پزکش فوق تخصصش) ولی چون سابقه داره ولی مدرک نیست کارت سخته . دکترتون هم میتونه نامه ای رو پیوست پرونده بده.
        همچین موارد در بیمارستان ممکنه بستری کنند

        Alt+C IP Address is : hidden
      • مهمان - یک دوست
        #35 | ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷

        داش علی شما می تونید از طریق بهزیستی برید جلو .
        اول شما نامه ای که دکتر پدرتون بهتون میده (که باید تاریخ شروع بیماری و دارو های مصرفی ونوع بیمار پدرتون و … تو نامه نوشته شده باشه) می بری بهزیستی منطقه خودتون که اونجا وقت میدن برای معاینه پدرتون وبعد از اون اگه بهزیستی تایید کنه یه نامه میدن برای نظام وظیفه که اونا اگه تایید کنن ایشاال.. معاف میشی .
        البته این کارها یه مقدار زمان می بره ولی ارزششو داره وانشال.. صد در صد معاف میشی.

        یک دوست IP Address is : hidden
    23. مهمان - حسن
      #36 | ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵

      یه کاری کردین که همه خانواده هایی که یک فرزند پسر دارند و واقعا پسر در خانواده به دردشون میخوره و اگر نباشه شاید خانواده هم لنگ بشه ، میرند سربازی و با قاون های سه برادری و دو برادری و .. همه فرزندان پسر سایر خانواده ها دارند یکی یکی معاف میشند ..

      چه کنیم ما که اگه یه شب پدرمون خونه نباشه ( که خیلی وقتا نیست ) و مادرمون شب حالش بده شه چیکار باید بکنه ؟

      حسن IP Address is : hidden
    24. مهمان - mohammad
      #37 | ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶

      با سلام من با نظر دویتمون که گفته بود( لغو کفالت (تغییر از ۵۹ به ۶۵) تنها شامل مشمولان جدید (مثلا متولد ۷۴ به بعد) که یکسال پس از ابلاغ قانون جدید سربازی وارد سن مشمولیت خواهند شد اعمال گردد.و متولدین سالهای گذشته که برای زندگی برنامه ریزی و هزینه کرده اند دچار مشکل نشوند. به همین شکل در مورد لغو معافیت های تحصیلی.)کاملا موافقم و این نظری واقعا منطقی است

      mohammad IP Address is : hidden
    25. مهمان - mohammad
      #38 | ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶

      سلام
      حالا چی میشد مثلا واسه همه تا آخر شهریور وقت بود ؟

      مگه خودتون قبول ندارین که این قانون کفالت ۵۹ سال تمام یکی از بزرگترین تغییرات قانون سربازی بوده !

      خوب این درسته که یهو قطش کنید ؟

      وجدانا اگه از سال مثلا ۸۸-۸۹ میگفتین که این از سال ۹۱ این قانون حذف میشه اینقد نمی سوختیم !

      بابا سردار های مملکت یه سری پسر چند سال واسه این قانون برنامه ریختن . اونوقت یهو کشک !!

      بابا خواهش میکنم یکم بیشتر فک کنید ۴ فروردین معاف . چند روز بعدش ۲۱ ماه سربازی !

      آخه این انصافه ؟

      بابا مگه چند نفر تو این ۶ ماه پدرشون میرسه به ۵۹ ؟؟؟؟

      گیرم تو کل کشور ۱۰۰۰ نفر . آیا ارزش داره ؟

      بابا شیر رو میخان گرون کنن . کم کم گرون میکنن به مردم فشار نیارن

      حالا یه تک پسرو که پدره سن بالا داره شما یهو میخایین ۲۱ ماه از خانوادش جدا کنید ؟

      سردار های مملکت خدا رو صد هزار مرتبه که سن سلامتی رفته بالا . اما اینو بدونید یهو نباید این تغییرات کلی رو انجام میدادید !

      بعضی ها به امید این قانون ازدواج کردن !
      بعصی ها به امید این قانون میخاستن تابستون ازدواج کنن !

      انصاف نیس والله !

      حالا شما که واسه قبل ۱۳۹۱ ها تا آخر شهریور یه شرایط گذاشتین . حداقل به بزرگی امام علی قسمتون میدم که واسه بقیه ام این ۶ ماه رو فرست بدبن

      میدونم بچه هایی که از مهر به بعد معاف میشدن میگن من خودخواه ام

      اما قبول کنید که مثلا منی که تو خرداد میتونستم معاف بشم خیلی کمتر اعصابم خورده تا کسی که تو فروردین ۹۱ میتونس معاف بشه !

      من از خدامه که قانون برگرده به اول . آخه من خودم یه پدر سن بالا دارم و همتونو درک میکنم اما …….

      ببینید من حقیر یه پیشنهاد دارم که ما ها که تو این ۶ ماه تو نقطه عطف تغییرات این قانون قرار داریم رو یکم ویژه تر ببینین . مثلا واسه ماها تو تابستون یه دوره آموزشی بزارن از بعد امتحانا ترم واسه ۲ ماه . اما دوره یگان شو بزارن معاف شیم

      اینجوری هم جز آموزش دیده ها هستیم واسه امنیت کشور همم مابقیشو کنار پدر ۶۰ سالمونیم و خدا رو هزار مرتبه شکر میکنیم که سایش بالا سرمونه .

      من از بچه هایی که تهران هستن خواهش میکنم این پیشنهاد رو با یه بنر و در کمال احترام به گوشه مسولا نظام وظیفه برسونن .

      اینجوری فک میکنم که نه سیخ بسوزه نه کباب !

      فرماندهان محترم نظام وظیفه ازتون خواهش میکنم یهو ما رو از معافیت به ۲۱ ماه سربازی فرا نخونید !

      mohammad IP Address is : hidden
    26. مهمان - نیما
      #39 | ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶

      آخه تو کجای دنیا قانون سی چهال ساله رو یه شبه بر میدارن ؟!!!!!!! حداقل انصاف ندارید به عقلتون رجوع کنید !! آخه ما تا کی باید به پای تصمیمات یه عده بسوزیم !!

      نیما IP Address is : hidden
    27. مهمان - امین
      #40 | ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶

      با سلام
      لطفا در مورد مراحل و شرایط تغییر رشته و دانشگاه دانشجویان مشمول اطلاع رسانی نمایید.
      آیا در صورت گذشتن بیش از ۴ نیمسال این امکان وجود دارد؟
      در صورت مثبت بودن پاسخ آیا مدت زمان معافیت جدید از اول محاسبه می شود؟

      امین IP Address is : hidden
    28. مهمان - کارت
      #41 | ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶

      سلام
      یادش بخیر یک زمانی چقدر به این سایت سر میزدم و الاف معافیت دو برادری بودیم؛ این معافیتم اجرا نشد ماهم رفتیم خدمتو خدمتم تمام کردیم بسلامتی یک ماهه تموم کردم از من به شما نصیحت برید خدمت کلکشو بکنین شتریه که رو همه میخابه 😀
      ولی الانم که برگشتم بیبکارم این وضعیت ماست 😆

      کارت IP Address is : hidden
    29. مهمان - محمد
      #42 | ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷

      مسئولین اگه این قانون کفالت رو حداقل تا آخر شهریور تمدید کنید خیلی از این اعتراض ها کم میشه و یکمم از بار گناهتون ! خودتون انتخاب کنید دعای خیر یا نفرین مادرامون !

      محمد IP Address is : hidden
    30. مهمان - ali
      #43 | ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷

      با سلام اگه الان بیکاری پس چرا خدمت کردی؟؟؟؟؟

      ali IP Address is : hidden
    صفحه نظرات
    کاربران محترم :

    لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید.

    1- در نظم سایت کوشا بوده و از قرار دادن مطالبی که مرتبط با خبر فوق نمی باشد خودداری فرمایید.

    2- برای ساماندهی نظرات و مطالب ارسالی از بخش پرسش و پاسخ نیز می توانید استفاده نمایید.

    نظر شما چیست ؟

    XHTML: شما می توانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>