• کدهای مراکز آموزش نظامی  (21862 پاسخ)
  • تنها فرزند ذکور جد و جده  (763 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری  (12411 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری_جدید  (1364 پاسخ)
  • مشاعره  (405 پاسخ)
  • نامه های ارسالی  (1491 پاسخ)
  • مشمولان غایب  (4035 پاسخ)
  • بخشودگي اضافه خدمت  (785 پاسخ)
  • معافیت پزشکی  (16008 پاسخ)
  • ماده ۴۴ مکرر  (1618 پاسخ)
  • اعزام به خدمت  (30303 پاسخ)
  • معافیت تحصیلی  (4211 پاسخ)
  • معافیت موارد خاص  (2159 پاسخ)
  • مجوز خروج از کشور  (1990 پاسخ)
  • معافیت کفالت  (9370 پاسخ)
  • معافیت های جدید  (2019 پاسخ)
  • ‌معافیت ‌های سال 88  (162 پاسخ)
  • مقالات  (38 پاسخ)
  • خاطرات سربازی  (2326 پاسخ)
  • ۰۳/۱۱  ۰۹:۳۰     سپهر پورنظری
  • ۰۳/۱۱  ۰۹:۳۰     سپهر پورنظری
  • ۰۳/۱۱  ۰۹:۳۰     سپهر پورنظری
  • ۰۲/۳۱  ۰۸:۳۳     رضا میرزائی
  • ۰۲/۳۱  ۰۸:۳۲     رضا میرزائی
  • ۰۲/۳۱  ۰۸:۳۲     رضا میرزائی
  • ۰۲/۲۳  ۱۸:۲۹     ناصر جعفرپورگنجاری
  • ۱۲/۱۳  ۰۱:۰۰     سعید فتی
  • ۱۱/۲۸  ۰۸:۳۹     اله یار قره پور قره پور امیرسالاری

  • telegram_channel

    افزایش حقوق سربازان متاهل و بخشودگی سربازان فراری

    سردار کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در مورد افزایش حقوق سربازان متاهل گفت:برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح حق عائله مندی و اولاد سربازان متاهل با حق عائلمندی و اولاد کارکنان رسمی نیروهای مسلح یکسان شد.لذا از اول تیرماه سال ۹۲سربازان متاهل که تا به حال حق عائلمندی انها ۲۸هزار تومان بوده تغییر و حدود هشتاد و پنج هزارتومان دریافت خواهند کرد.
    سردار کمالی در ادامه گفت:حق اولاد سربازان متاهل قبلا در حدود ۵۶۰۰تومان بود که به حدود ۲۱هزار تومان افزایش پیدا کرده است و از تاریخ مذکور به نیروهای مسلح ابلاغ و قابل پرداخت می باشد.

    این مقام مسئول در ادامه گفت: اخیرا شایعاتی مبنی برکاهش خدمت سربازی به ۱۸ماه و بعضا افزایش آن به ۲۴ماه وجود دارد.

    سردار کمالی در خصوص خدمت سربازی خاطر نشان کرد:مدت خدمت سربازی فعلا تغییری پیدا نمی کند و همچنان خدمت سربازی ۲۱ماه می باشدوبدین صورت که در مناطق عملیاتی ۱۸ماه و مناطق محروم و بد آب وهوا ۱۹ماه و برای دستگاه های دولتی و یگانهای حفاظت فیزیکی ۲۱ماه و سایر کارکنان مامور به دستگاه های دولتی ۲۴ماه می باشد.

    جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه شایعات بوجود آمده در ارتباط باخدمت سربازی را تکذیب کرد.

    وی در ادامه به خانواده ها تاکید کرد:تنها مرجع اعلام رسمی قوانین و مقررات و اخبار خدمت وظیفه عمومی،ستادکل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا می باشد. لذا خانواده هابه شایعات موجود توجه نداشته باشند.
    سردار کمالی در خصوص بخشودگی سربازان فراری اظهار داشت:کلیه سربازان فراری که تا پایان سال ۸۶ فراری محسوب می شوند مورد عفو قرار گرفتند.
    وی در تشریح این بخشودگی عنوان کرد:این عفو وبخشودگی مشروط است به اینکه این افراد تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۲ خود را به سازمانی که درآن مشغول به خدمت بوده اند معرفی نمایند.بدون اینکه به مراجع قضایی معرفی و به جرم آنها رسیدگی شود به یگان خدمتی خود مراجعه و مابقی خدمت سربازی را سپری می کنند.
    سردار کمالی همچنین عنوان کرد که مدت خدمت سربازان فراری بخشوده شده بر اساس مدت زمان خدمت سربازی در موقع فرار آنها می باشد یعنی اگر در آن زمان فرار آنها مدت خدمت آناه ۱۸ماه بوده،همان مدت خدمت را سپری می کنند.

    سردار کمالی در ادامه تاکید کرد: کسانی که سرباز فراری سال ۸۶ به ماقبل هستند اگر از مهر ماه خود را معرفی نمایند شامل این عفو و بخشودگی نمی شوند و مطابق قانون با آنها به عنوان سربازان فراری رفتار می شود و برای رسیدگی به جرم آنها ابتدا بایستی  مراجع قضایی معرفی می شوندو بعد از رسیدگی به جرم آنها به یگان خدمتی معرفی و مابقی خدمت سربازی خود را سپری می نمایند.


    نسخه چاپی خبر نسخه چاپی خبر    ارسال به دوستان ارسال به دوستان

    تعداد بازدید : 51,749 | تیر ۳۱ام, ۱۳۹۲

    شما هم به جمع مشترک سایت نظام وظیفه و خدمت سربازی بپیوندید !

    بوسيله اس ام اس SMS : برای عضویت اینجا کلیک کنید

    بوسيله ايميل :
     

    ايميل شما نزد ما محفوظ و اشتراک تان هر لحظه با يک کليک قابل انصراف است.

    بوسيله RSS: فيد (خوراک)

    1. مهمان - بی هدف !
      #1 | ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶

      سلام
      بنده حقیر با ۲۸ سال سن , متاهل با یه دختر بچه ۲ ساله با اجاره خونه + اجاره مغازه (اونم با جواز کسبی که به نام برادرم هست ) + هزینه زندگی و قسط ۲ تا وام که اونم بخاطر نداشتن کارت پایان خدمت به نام خانومم گرفتم تا بتونم باهاش زندگیم رو بچرخونم چطوری بیام خدمت ؟ آقا خودمو میگم یه اشتباهی کردم و بعد از ترک تحصیل به خاطر مشکلات شروع کردم به کار ( حمالی ) و خدمت نرفتم یعنی شرایط جوری بود که نتونستم ( نیازی به گفتن هم نداره چون میگید گوش ما از این حرفا پره ) بعد از ۳-۴ سال هم ازدواج کردم ( خانومم بی سرپرسته و یه مادر پیری داره که تحت پوشش هست ) خواستم ثواب کرده باشم و دینمو کامل کنم یا از گناه دوری کرده باشم یا هر چی که شما اسمشو میزارید !!! الان ۱۰ ساله از خدمات اجتماعی محرومم گواهینامه – دریافت وام یا دسته چک -بیمه و… اگه راه برگشتی به عقب بود بخدا خدمت میرفتم و هیچ وقت ازدواج نمیکردم چراشم همتون میدونید. با اوضاع فعلی , با کلی هزینه که دارم نه حقوق بیشتر نه سبد کالا و نه مزایای جدیدی که به متاهلین دادین نمیتونه گوشه ای از مشکلاتم رو حل کنه اونی که تازه عقد کرده و هنوز سر زندگیش نرفته شاید براش مقدور باشه بیاد خدمت ولی امثال من چی ! زن و بچم چی کار کنم ؟ تو رو خدا شما رو قسم به هر چیزی که قبول دارین گذشت کنید و یه فکری واسه معافیت ما بکنید تو این ماه مبارک دل خیلی از خانواده ها شاد میشه سردار کمالی عزیز شما که فرمودید واسه معافیت متاهلین اما و اگر هایی هست آخه منی که ۴-۵ سال از ازدواجم میگذره و بچه دارم و سرم به زندگیم گرمه چطور میتونم ازدواج رو به سخره بگیرم ؟ فکر کن یکی از نزدیکان خودت شرایط منو داره خدا رو خوش میاد زندگیش از هم بپاشه ؟ من و امثال من گناهکار – پشیمون خوبه ؟! ولی الان دیگه چاره چیه چه کار کنیم که شما مارو درک کنید ؟ کاش این نوشته من به دست رهبر عزیزمون و سردار کمالی میرسید که حداقل فکر میکردم درد و دلم رو یکی میخونه و تو فکر من و امثال من هست کاش ….

      بی هدف ! IP Address is : hidden
      • مهمان - کامران
        #2 | ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸

        بگو اگر چه نمی رسد فریاد ….

        کامران IP Address is : hidden
      • مهمان - امید
        #3 | ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱

        داداش شما که اینجا گفتی مادرت تحت پوشش کمیته امداده درست ؟ خب مگه کمیته امداد چقد بهش میده ، تو میتونی بری از طریق کمیته امداد سرپرستی مادرتو بعهده بگیری در ازاش اونم میتونه یکی از بچه هاشو به اختیار معاف کنه حتی اگه تو غیبت باشه فقط آموزشی رو باید بری
        این قانون از اردیبهشت پارسال تصویب شده ، خوده من اینجوری معاف شدم میتونی بری تو سایت نظام وظیفه ببینی ، حتی خوده کمیته هم میتونی بری تحقیق کنی
        برو دنبالش حتما جواب میگیری

        امید IP Address is : hidden
    2. مهمان - حامد
      #4 | ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶

      سلام
      آیا برای سربازان پایه خدمتی سال ۹۱ که بومی می باشند و در محل سکونت خود خدمت می کنند نیز مدت زمان خدمت ۱۹ ماه می باشد؟اینجانب بومی استان خوزستان بوده و در شهرستان بندر ماهشهر خدمت می کنم

      حامد IP Address is : hidden
    3. مهمان - زینب
      #5 | ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷

      سلام
      تبریک عید فطر به همه شما عزیزان ،من همسر یکی از متولدین سال ۵۷ هستم که در سن ۲۱سالگی ازدواج کردم و حاصل زندگیم یک بچه شش ساله که از زمان بدو تولد تا الان بیمار می باشد و هزینه دارواین بچه ماهیانه ۴۰۰هزار تومان می باشد قراربود بعد از ازدواج به خدمت برم متاسفانه با وجود مشکل فرزندم نتونستم مستاجر هم می باشم بارها اقدام کردم ولی ایا ما که با وجود قسط وام برای معالجه فرزندم با وجود کرایه خانه و هزینه دارو کسی نیست کمک کند چطور باید خدمت برود ،چه کسی باید خرج مارو بدهد ایا اگه اشتباهی مرتکب شدیم تا کی باید تاوان پس بدهیم سر کار درست حسابی هم نمی تونیم برویم ،از سردار کمالی خواهش دارم این مطالب بخواند خودش را به جای ما بگذارد چه باید بکنیم با ۳۶سال سن چه باید کرد ،ترا به خدا فکری به حال دهه ۵۰بکنید حقوق سربازی کفاف فقط اجاره خانه مارو نمی دهد ،هزینه بچه ام کی باید بدهد ،از شما عاجزانه تقاضا دارم متولدین ۵۷تا ۶۰را معاف نماید تا بتوانند به زندگی وخانواده شان برسند بخدا شما از درد دل ما که شبها گرسنه می خوابیم خبر ندارید ما بخاطر تامین دارو بچه فقط پولی دستمان میاد برای دارو کنار می گذاریم از شما خواهش می کنم از رهبر تقاضا نمایید معافیت اعلام نماید تا دل ما رو شاد کرده باشد با سپاس

      زینب IP Address is : hidden
      • مهمان - نیما
        #6 | ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷

        مهمان – زینب :

        سلام
        تبریک عید فطر به همه شما عزیزان ،من همسر یکی از متولدین سال ۵۷ هستم که در سن ۲۱سالگی ازدواج کردم و حاصل زندگیم یک بچه شش ساله که از زمان بدو تولد تا الان بیمار می باشد و هزینه دارواین بچه ماهیانه ۴۰۰هزار تومان می باشد قراربود بعد از ازدواج به خدمت برم متاسفانه با وجود مشکل فرزندم نتونستم مستاجر هم می باشم بارها اقدام کردم ولی ایا ما که با وجود قسط وام برای معالجه فرزندم با وجود کرایه خانه و هزینه دارو کسی نیست کمک کند چطور باید خدمت برود ،چه کسی باید خرج مارو بدهد ایا اگه اشتباهی مرتکب شدیم تا کی باید تاوان پس بدهیم سر کار درست حسابی هم نمی تونیم برویم ،از سردار کمالی خواهش دارم این مطالب بخواند خودش را به جای ما بگذارد چه باید بکنیم با ۳۶سال سن چه باید کرد ،ترا به خدا فکری به حال دهه ۵۰بکنید حقوق سربازی کفاف فقط اجاره خانه مارو نمی دهد ،هزینه بچه ام کی باید بدهد ،از شما عاجزانه تقاضا دارم متولدین ۵۷تا ۶۰را معاف نماید تا بتوانند به زندگی وخانواده شان برسند بخدا شما از درد دل ما که شبها گرسنه می خوابیم خبر ندارید ما بخاطر تامین دارو بچه فقط پولی دستمان میاد برای دارو کنار می گذاریم از شما خواهش می کنم از رهبر تقاضا نمایید معافیت اعلام نماید تا دل ما رو شاد کرده باشد با سپاس

        داداش کی حرف من و تورو گوش می کند منم متاهلم هممون داریم داغون می شویم من الان سربازم سر خانه و زندگی با این همه خرج و گرفتاری همش شرمنده زن و بچه ایم بعد می گن بروید ازدواج کنید آقا له شدیم چرا کسی بداد ما نمی رسه به خدا سردار کمالی یا مسئول دیگه زندگی ما متاهل ها داره می پاشه بابا چرا بداد ما نمی رسید…

        نیما IP Address is : hidden
    4. مهمان - محمد
      #7 | ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷

      سلام
      آیا برای سربازان پایه خدمتی سال ۹۱ که بومی می باشند و در محل سکونت خود خدمت می کنند نیز مدت زمان خدمت ۱۹ ماه می باشد؟اینجانب بومی استان خوزستان بوده و در شهرستان بندر ماهشهر خدمت می کنم

      محمد IP Address is : hidden
    5. مهمان - حسین
      #8 | ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰

      سلام .میخواستم یه سوالی بپرسم به نظرتون یک سرباز متاهل با این پول ها میتونه زندگی کنه .حالا که افزایش پیدا کرده سرجمع حساب کنیم میشه ۱۴۰ تومن هرماه .بااین پول میشه اجاره خونه داد؟ خرج زندگی رو داد ؟پول اب و داد؟
      یه سوال دیگه هم دارم مگه سرباز متاهل و خانوادش غذا نمی خورن که بهشون سبد کالا نمدین ؟
      اگه بنده رو راهنمایی کنید ممنون میشم . با تشکر

      حسین IP Address is : hidden
    6. مهمان - حسین
      #9 | ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰

      سایت واقعا خوبی هستش از زحماتتون سپسگذارم که یه جایی هست که میشه ادم به سوالاتش در مورد سربازی جوابی پیدا کنه .

      حسین IP Address is : hidden
    7. #10 | ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲

      یکم هم به فکر سربازای داخلی باشید . چرا من باید با فوق لیسانس ۲۱ ماه خدمت کنم و یکی که پدرش رفته جبهه معاف بشه . حداقل کسری تحصیلات رو بذارید سر جاش . انصاف نیست . ما سنمون بالاست فکر آینده داریم ولی اونایی که متولد ۷۲-۷۳ هستن وقت زیاد دارن

      روزبه IP Address is : hidden
    8. مهمان - OM!D
      #11 | ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳

      حقوق تیر ماه رو هم که واریز کردن و ما باز همون ۲۸ تومن رو حق عائله مندی دریافت کردیم !!!
      مگه قرار نشد از اول تیر افزایش پیدا کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      من ۶/۹۱ رفتم خدمت و الان که ۵/۹۲ هستیم هنوز حقوق ۷ ماه ابتدایی خدمتم که مربوط به سال ۹۱ رو میشه دریافت نکردم !!!
      گناه کردم افتادم ارتش آخه ؟! 😥

      کسی نمیدونه این معوقه ها رو واریز می کنند یا نه بیخیال اون ۷ ماه حقوق بشم ؟؟؟

      OM!D IP Address is : hidden
    9. مهمان - بهزاد
      #12 | ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶

      سلام من سال ۸۵ تو آموزشی بودم که فرار کردم بخاطر رفیق بازی و این جور حرفا اما بعد از ۲ سال فهمیدم اشباه کردم چون شروع کردم به کار کردن و دیدم بخاطر نداشتن کارت پایان خدمت نمی تونم درامد داشته باشم الان خوانوادم داران میرن خارج از کشور اما من نمیتونم ماشینم به نامم نیست موتورم به نامم نیست خونم به نامم نیست پاس ندارم گواهی نامه ندارم ……. اما تصمیم خودم و گرفتم ۱۸ شهریور میرم سر خدمتم و تا تمامش نکنم بیخیال نمیشم هر کسی که فرار کرده یا نمی خواد بره با من تماس بگیره تا چندتا موضوع کوچیک و بهش بگم. ممنون از همتون. موفق باشید.

      بهزاد IP Address is : hidden
      • مهمان - راسا
        #13 | ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶

        سلام.خب چیکا باید کرد؟iهمسر من سال ۸۵ رف سربازی مهاباد ۹ماه خدمت کرده.متولد۵۷٫چیکار باید کنه؟

        راسا IP Address is : hidden
    10. مهمان - جواد
      #14 | ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷

      سلام
      من حقوق تیر ماهم بدون حق تاهل جدید واریز شده و حقوق مرداد هم گفتن به همون روش قبلی محاسبه میشه. گفتن ابلاغیه اش نیومده و چون بودجه ندارن نخواهد هم آمد.
      خوب شما که بودجه ندارید چرا با این همه خرج هایی که ی متاهل داره (من حدودا ۱۰۰۰۰۰۰ تومن در ماه : اجاره، اقساط بانک، کرایه رفت و امد، خورد و خوراک و …) دلش رو خوش می کنید که چندرغاز قراره اضافه کنید.
      واقعا دنیا خدایی داره که با این کاراتون بهش مدیون میشید.
      من پروندم تو پادگان شهید رجبی پور تهرانه.
      امیدوارم مسئولین سایت نظام وظیفه به مسئولین ما فوق اطلاع رسانی کنن و با تکریم ارباب و رجوع گامی جهت حمایت از وی بردارن.
      هر چند چشمم آب نمی خوره بودجه ای در کار باشه.
      یا علی مدد

      جواد IP Address is : hidden
    11. مهمان - فردین
      #15 | ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷

      ۸
      ۱ سال پیش
      در مقالات
      سربازی

      این اشتباه بزرگیست که برخی فکر کنند افزایش تعداد سرباز و مدت سربازی ،به هر شکل، به نفع امنیت کشور است. واقعیت آن است که سربازی به این شکل که امروز وجود دارد ضربه هایی به کشور زده است که منافع آن را کاملا تحت الشعاع خود قرار می دهد. ما در این نوشته به برخی از نتایج منفی سربازی اجباری خواهیم پرداخت.

      ۱-بالا بردن سن ازدواج: بی شک ۲۱ ماه خدمت سربازی موجب افزایش سن ازدواج به میزان ۲۱ ماه می گردد. چه کسی می تواند در دوران سربازی خرج زندگی خود را در تأمین کند که بتواند ازدواج کند؟ حتی بعد از اتمام سربازی نیز باید مدت ها دنبال یافتن کار گشت. در اینجا یک جوان فوق لیسانس را در نظر بگیرید که سربازی خود را به پایان رسانده است. این جوان احتمالا ۲۸-۲۹ سال دارد. بعد از اتمام سربازی باید یک سال دنبال یافتن کار باشد و سپس یک سالی کار کند تا بتواند حداقل هزینه یک ازدواج کاملا کم خرج و ساده را تأمین کند. در این حال او احتمالا سی سال دارد. بنا بر این برای یک تحصیل کرده سن ازدواج به سی سال می رسد.

      ۲-ناعدالتی بین دختران و پسران: از آنجا که سربازی فقط برای پسران می باشد یک نابرابری آشکار در کسب فرصت های کاری و تحصیلی بین دختران و پسران به وجود می آید. بسیاری از پسرها بعد از رفتن به سربازی و دور شدن از محیط علمی دیگر توان ادامه تحصیل را ندارند اما در این مدت دختران می توانند مدارج بالای علمی را طی کنند و صندلی های لیسانس، فوق لیسانس و دکتری را پر نمایند. این موجب می گردد نسلی از پسران به وجود آیند که مدرک آنها پائین تر از دختران است و به این علت دختران تحصیل کرده که توقع بالایی نیز خواهند داشت فرصت ازدواج را از دست می دهند. همچنین از نظر علمی نیز به علت ناعدالتی در سنجش میزان دانش و استعداد داوطلبان کنکورها بین دختران و پسران دچار مشکل خواهیم شد.

      ۳-بسیاری از سربازها نه در ارتش و سپاه که در نیروی انتظامی مشغول خدمت هستند. اصولا نیروی انتظامی ارتباط چندانی با امنیت نظامی کشور ندارد. به خصوص پلیس راهنمایی و رانندگی. اما اکثر تحصیل کرده ها در پلیس راهنمایی و رانندگی به کار گرفته می شوند. یعنی عملا دو سال از زندگی یک جوان تحصیل کرده در جایی صرف می شود که ارتباطی با امنیت کشور نیز ندارد. بر این اساس بر خلاف قانون سربازی که آن را محدود به امنیت کشور می کند خدمت سربازی در راهنمایی و رانندگی غیر قانونی است. اما حتی در ارتش و سپاه نیز اکثر سربازها صرفاً به کارهایی مانند آبدارچی، نظافت چی، مستخدمی، و کارهای بیهوده مشغولند. این یعنی وقت و انرژی جوان ها به جای صرف شدن در آبادانی کشور به هدر می رود.

      ۴-از آنجا که سربازها مانند یک نیروی کار مفت برای کادرها به حساب می آیند این موجب تنبلی نیروهای کادر در نیروهای مسلح شده است. افسران و کادرها در نیروهای مسلح با به کار گرفتن سربازها بدون هیچ محدودیتی تمام کارهای خود را به گردن آنها می اندازند و خود استراحت می کنند. این تنبلی نیروهای متخصص و کادر ضربه ای برای امنیت کشور است.

      ۵-اصولا به این علت که سربازها از آموزش، تخصص، توانایی و روحیه کافی برخوردار نیستند در مسائل امنیتی و نظامی نمی توانند نقش چندانی داشته باشند. اما یک نگاه غلط به مقوله سربازی موجب یک سوء برداشت برای نیروهای مسلح می گردد که توان نظامی آن را کاهش می دهد.این سوء برداشت موجب می شود فرماندهان نظامی افزایش تعداد سرباز یا افزایش طول مدت سربازی را به عنوان یک عامل قدرتتد در توان نظامی کشور تلقی نمایند که یک انتظار و تلقی اشتباهیست.

      ۶-به این علت که سرباز ها از ترس فرماندهان و اضافه خدمت جرأت اعتراض ندارند در بسیاری از موارد مشاهده می شود که افسران و کادرهای نیروهای مسلح و به خصوص نیروی انتظامی از سرباز ها بیگاری می کشند و مانند برده از آنها استفاده می کنند. متأسفانه قوانین و نظارت های مناسبی برای پیش گیری از این مسئله وجود ندارد و بسیاری از سربازها از کار بیش از حد در مراکز انتظامی گلایه دارند. برخی از فرماندهان و افسران کادر در نیروی انتظامی به سرباز به عنوان یک کارگر و مستخدم و نوکر نگاه می کنند و تمام کارها را به گردن آنها می اندازند و با ترساندن آنها با مسائلی مانند این که شما را به فلان شهر مرزی خواهم فرستاد جرأت اعتراض را از آنها می گیرند. حتی در مواقعی که نیازی به کار سرباز نمی باشد آنها با واداشتن سربازان وظیفه به کارهای بیهوده و حتی گاهاً کارهای شخصی خود کادرها موجب اذیت روحی و جسمی سربازان می گردند.

      ۷-خدمت سربازی موجب تلف شدن انرژی و وقت جوانان در یکی از طلایی ترین دوران زندگیشان می گردد. این وقت و انرژی می توانست به جای صرف شدن در کارهایی مانند جریمه نویسی، نظافت، تایپ، بی کاری، نگهبانی از کولر، بیل زدن باخچه و امثال آن برای آبادانی کشور استفاده گردد.

      اما با توجه به این مشکلات پیشنهاد من این است از سربازان در نیروی انتظامی استفاده نگردد. طول مدت سربازی نیز کاهش یابد. در حد امکان اکثر سربازان به خصوص سربازان تحصیل کرده فقط دوره آموزش را طی کنند تا در صورت نیاز و در شرایط جنگ بتوانند از کشور خود دفاع کنند. دوره آموزش نیز باید بیشتر از این که به مسائل بیهوده مانند نظافت و واکس زدن و مرتب نمودن تخت و رژه صرف گردد صرفاً به آموزش های نظامی محدود گردد. همچنین به سربازان حقوق نیز پرداخت گردد. این حقوق حد اقل باید در حد حقوق کارگر ساده باشد. نه این که ۴۰ هزار تومان در ماه. همچنین تعیین قوانین مربوط به طول مدت سربازی و کسرخدمت ها و امثال آن نه بر عهده ستاد مشترک که بر عهده یک شواری متشکل از مسئولان نظامی و دولتی و نمایندگان مجلس باشد و به تصویب مجلس نیز برسد. زیرا ستاد مشترک صرفاً فقط دید نظامی به مسئله سربازی دارد در حالی که سربازی با سرنوشت تک تک جوانان کشور گره خورده است و نیاز است در مورد قوانین مربوط به آن نه فقط شرایط نظامی که تمامی مسائل در نظر گرفته شوند.

      منبع: خط انقلاب

      فردین IP Address is : hidden
    12. مهمان - سعید
      #16 | ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷

      ما که ۱۳ بی مدرک بودیم بعد هم خدا را شکر معافیت سه برادری که اومد سر وسامون گرفتیم بله خیلی زجر اوره بی مدرکی .ولی خوشبحال شما که حداقل میتونید حرف دلتون بزنید .معترض وموافق بشید نه مثل زمان ما .

      سعید IP Address is : hidden
    13. مهمان - علی
      #17 | ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸

      سلام
      من دانشجوی فوق لیسانسم، متاهلم. ۲۶ سالمه و ۷ ساله دارم تو دانشگاهها درس میخونم. تا حالا که به دلیل نداشتن کارت پایان خدمت نتونستم وارد بازار کار بشم. خرج زندگیم رو دارم با بد بختی میگذرونم. ۲ سال باید برم خدمت میشه ۲۹ سالم. بعدم تا برگردم با این تورمی که وجود داره ۲ سال کاملا از زندگیم عقب می افتم. سردار کمالی، خودتونو یک لحظه به جای من بذارید. آیا واقعا این شرایط برای من و امثال من که زیادم هستن انصافه، عدالته؟ من قبول دارم اونی که نرفت دانشگاه، تو سن ۱۸ سالگی، باید بره سربازی، نهایتا میشه ۲۰ سالش. قبلا می گفتن سربازی محل انسان سازی هست و پسرا اگه برن سربازی مرد میشن، مگه این گفته ی حضرت امام نیست که دانشگاه محل انسان سازیه، به خدا ما تو این ۷ سال تو دانشگاه به اندازه کافی مرد شدیم. میگن سربازی و خدمت برای نظام مقدسه ولی آیا مقدس تر از تلاش برای کسب روزی حلال برای خانوادس (که در روایات داریم با جهاد در راه خدا برابری میکنه). من حداقل مشکل زندگیم رو میگم خدمتتون، قسط وام ازدواج من ماهانه ۱۸۰ هزار تومنه آیا با حقوق سربازی شما میشه نصف این مقدار رو هم داد. من نمی دونم مخاطب این نوشته های من تو این سایت کیه ولی اینو میدونم که صداش حتما بیشتر از من به مسئولین می رسه این دو بیت رو براتون میذارم امیدوارم این مشکل جوونا رو حل کنید (به خدا ثواب داره، به خدا خیلی دلها شاد میشه، هیچ ثوابی بالاتر از شاد کردن دل مومن هست؟):
      بس بگردید و بگردد روزگار/ دل به دنیا در نبندد هوشیار
      ای که دستت میرسد کاری بکن/ قبل از آن کز تو نیاید هیچ کار

      علی IP Address is : hidden
    14. مهمان - احد
      #18 | ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹

      سلام-اولا” حقوق تیر ماه ۹۲ هم واریز شد ولی عائله مندی همون ۲۱ هزار واریز شده(یعنی از اول هم همون قدر بود و من تا حالا ۲۸هزار دریافت نکردم)حالا فرض کنیم اضافه کنن مگه چقدر می خواد بشه؟؟؟دوما”واقعا”مسئولینی که این قوانین رو تصویب میکنن خودشون میتونن با این حقوق تو این گرونی زندگیشونو اداره کنن؟سوما” اگه معافیت سربازان متأهل حرف و حدیث داره حداقل ی کسری که میتونید براشون در نظر بگیرید.جناب سردار کمالی آیا فکر نمیکنی با این مدت سربازی که برای تحصیل کرده ها در نظر گرفتید علنا” سن ازدواج رو بالا میبرید و این موضوع با سیاست افزایش جمعیت منافات داره.زمان قدیم از نظر جسمی سربازی سخت بود الان فشار روحی هم بهش اظافه شده.خدا انصاف بده بهتون با این گرونی سربازی سخته بخدا سخته به قرآن سخته برای متأهلا فاجعست

      احد IP Address is : hidden
    15. مهمان - جعفر
      #19 | ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹

      سلام روز ۳۱ تیر سردار مصاحبه کرد و گفت سربازان فراری ماقبل سال ۸۶ مدت خدمت سربازان فراری بخشوده شده بر اساس مدت زمان خدمت سربازی در موقع فرار آنها می باشد یعنی اگر در آن زمان فرار آنها مدت خدمت آناه ۱۸ماه بوده،همان مدت خدمت را سپری می کنند.
      والان من ۱۹ ماه خدمت کردم وقتی به یگان مربوطه مرا جعه می کنم می گویند هنوز ابلاغ نشده
      تورو خدا یکی به من بگه چکار کنم ۲بچه هم دارم
      مدیر سایت تو جوابم را بده

      جعفر IP Address is : hidden
    16. مهمان - علی
      #20 | ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹

      سلام من سرباز امریه جهاد کشاورزی هستم پس چرا این افزایش حقوق سربازان متاهل این ماه (مرداد) افزایش نیافته از کجا پیگیری کنم
      ممنون

      علی IP Address is : hidden
    17. مهمان - محمد
      #21 | ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱

      سلام من سزباز متاهل با یک بچه ۹ ماهه هستم دلمون رو خوش کردیم ۵۰ .۶۰ تومن به حقوق سربازیمون اضافه میش ه ولی الان از این ابلاغ ۲ ماهه می گذره ولی اضافه نکردن که هیچ کمن کردن . اخه این انصافه ۲۱ ماه از زندگی عقب بیفتی . تو رو خدا یه کسزی برا متاهلا بذارید . حداقل .این حقوقشون ر اضافه کنید به خدا ماهم بنده خداییم

      محمد IP Address is : hidden
    18. مهمان - hosein
      #22 | ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱

      باعرض سلام و خسته نباشید
      اینجانب در سال ۱۳۸۶ موفق به قبولی در دانشگاه شدم و لیکن همان زمان بنا به عدم آگاهی کافی و مناسب از مسئولیین ذیربط نظام وظیفه استان و مشورت ضعیف پرسنل آن مرکز بنده مشمول سنوات ( سه ماهه ) گردیدم.
      بنده در تاریخ ۱/۱۰/۱۳۹۱ به خدمت مقدس سربازی اعزام گردیدم . حال سوال اینجانب این است که سنوات اینجانب جزء بخشودگی سنواتی محسوب می گردد یا خیر؟
      با تشکر

      hosein IP Address is : hidden
    19. مهمان - saeid
      #23 | ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱

      سلام
      حقوق این ماه هم بدون هیچ اضافه شدنی دریافت کردیم(مرداد ۱۳۹۲)رفتم پیگیری کردم گفتند اعلام کردن ولی چون بودجه نیست نمیتونن پرداخت کنن. مگه وقتی خواستین تصمیم بگیرین نمیدونستین که یه همچین بودجه ای لازمه .اگه فقط ملاک جلسه گذاشتنه که حاصل جلسه این ابلاغه های به درد نخور و الکی باشه که اجرا نشه پس
      همون جلسه نگیرین بهتره

      saeid IP Address is : hidden
    20. مهمان - عبدالله
      #24 | ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲

      بابا کسی که متاهل هست سربازی رفتنش واسه چیه. دانشجو هستم قست میدم پول شهریه دانشگاه میدم کار میکانیکی می کنم.. بهدشم کرایه کشی… با این وجود رفتن سر بازی من چه فایده داره …. از همه بدترم قستتتتت…بابا کسایی که متاهلن معاف کنین .

      عبدالله IP Address is : hidden
    21. مهمان - جعفر
      #25 | ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲

      سلام روز ۳۱ تیر سردار مصاحبه کرد و گفت سربازان فراری ماقبل سال ۸۶ مدت خدمت سربازان فراری بخشوده شده بر اساس مدت زمان خدمت سربازی در موقع فرار آنها می باشد یعنی اگر در آن زمان فرار آنها مدت خدمت آناه ۱۸ماه بوده،همان مدت خدمت را سپری می کنند.
      والان من ۱۹ ماه خدمت کردم وقتی به یگان مربوطه مرا جعه می کنم می گویند هنوز ابلاغ نشده
      تورو خدا یکی به من بگه چکار کنم ۲بچه هم دارم احتمال اینکه این خبر دروغ باشه زیاده

      جعفر IP Address is : hidden
    22. مهمان - باب
      #26 | ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲

      سلام به همه دوستان
      ما تا کی میخواهیم اینجا ناله کنیم و منت بکشیم
      چرا ما اصلاً با هم اتحاد نداریم؟ همینه که یه مشت … میزنن توسرمون! من قبلاً گفتم الان هم میگم بیایید واسه آقای روحانی نامه بنویسیم. شاید تونست کاری کنه.
      اگر کسی موافقه بگه و نظر بده تا راه عملیشو پیدا کنیم.
      منتظرم

      باب IP Address is : hidden
      • مهمان - مجید
        #27 | ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳

        سلام
        آقا همه موافقن ک ی نامه ای جور کنیم و بفرسیم
        فقط راه حلشو بگو..همه پشتت هستن
        راسی باید اطلاع رسانی زیادی بشه

        مجید IP Address is : hidden
        • مهمان - شهاب
          #28 | ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳

          شما راهشو بگو مطمئن باش همه اتحاد میکنن

          شهاب IP Address is : hidden
      • مهمان - حمید
        #29 | ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹

        منم موافقم
        من بدبخت اگه همون سال نود ارشد قبول نمی شدم و سربازیمو ادامه میدادم الان دیگه به این قانون ۲۱ ماه نمی خوردم!

        حمید IP Address is : hidden
    23. مهمان - فائزه
      #30 | ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳

      بیچاره متاهلااااااااااااا
      هم خودشون درگیرن، هم خانوماشون
      توروخدا کسری خدمت بدین ما زودتر بریم سر زندگیمون…..
      به خدا خسته شدم انقدر دوری عشقمو تحمل کردم
      من شوهرمو میخوااااااااااااااااااااااااااااااام

      فائزه IP Address is : hidden
    24. مهمان - مجبور
      #31 | ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳

      باسلام سالهاست ما متأهلا داریم فریاد میزنیم که نمیشود اگر میشد انجام میدادیم اون دوست عزیز گفته ۱۸۰ قسط میده خوش بحالش من ۳۰۰ کرایه مغازه، یه وام دارم ۳۵۰ یه وام دارم ۸۵تومن یه قسط داشتم ۱٫۱۰۰ تازه تموم شد من تا ۱ سال پیش ماهی ۳ میلیون قسط میدادم حتما میگید وضعم خوبه نه اصلا هم خوب نیز همه چیزمو از صفر شروع کردم بله خرج عروسی خرج خونه و تمام وسایل فکر نکنید تازه ازدواج کردم که میخواستم نکنم نخیر عزیزان ن دختری دارم ۹ ساله باور کنید با کلی مشقت یه زندگی رو رسوندم به معمولیترین زندگی که خدا رو شکر تحریم ها هم زد همه چیزو خراب کرد شاید بپرسید کارم چیه کار خصی نیست تابلوساز هستم اقای کمالی عزیز جان مادرت عینک نظامی رو از روی چشمات بردار و با عینک اجتماعی و مردمی نگاه کن به قضه سربازی متأهلین بابا اشتباه کردن گناه کردن تنبیه کنید اونها رو (مالی) تا بچه های جدید با ۱۰ سال تأخیر به سراغ زندگی نروند و جریمه مالی هم بشن خدا بدادمان برسد باور کنید اگر خدمت واجبتر و لازمتر از خانواده بود میرفتم ولی نیست به امید تحقق تمام آرزوهای ایرانیان عزیز. بچه خـــــــــرمشهـــــــــر همیـــــــشه قهرمان.

      مجبور IP Address is : hidden
    25. مهمان - علی
      #32 | ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴

      سلام من لیسانس وظیفه ام متاهلم هستم فرزندی ندارم حقوق من چقدر میشه؟؟

      علی IP Address is : hidden
    26. مهمان - علی
      #33 | ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵

      سلام من متاهلم حقوق من چقدر میشه؟

      علی IP Address is : hidden
    27. مهمان - باب
      #34 | ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵

      سلام عزیزان
      مرسی از مجید و شهاب
      دیگه بقیه موافق نیستند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      الان فتح اله زاده واسه مشکلات استقلال برای آقای روحانی نامه نوشته، ما واسه ۲ سال زندگیمون میخواهیم چکار کنیم.
      ……………………………………………..

      باب IP Address is : hidden
      • مهمان - متاهل دارای فرزند
        #35 | ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵

        مهمان – باب :

        سلام عزیزان
        مرسی از مجید و شهاب
        دیگه بقیه موافق نیستند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        الان فتح اله زاده واسه مشکلات استقلال برای آقای روحانی نامه نوشته، ما واسه ۲ سال زندگیمون میخواهیم چکار کنیم.
        ……………………………………………..

        آقا مطمئن باش که موافقا زیادن ولی این خمودگی که مملکت رو ما ها سوار کرده ما رو اینجوری کرده.
        من هم پایه ام. فقط راه و چاه رو نمی دونیم چی هست

        متاهل دارای فرزند IP Address is : hidden
      • مهمان - رضا
        #36 | ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵

        اقا همه موافقن …فقط چطوری نامه بفرسیم؟؟؟

        رضا IP Address is : hidden
    28. مهمان - مهدی
      #37 | ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵

      دوستای عزیز راهی که به نظر من میاد اینه که همه با هم متحد شیم ۱ نامه بنویسیم امضا جمع کنیم تا آخرشم پاش وایستیم.
      مگه چی مون از بقیه کمتره
      حداقل همه به ۱ تفاهم برسیم بدونیم چی می خوایم.
      برای مثال مدت سربازی اگه ۳ یا ۶ ماه بشه دیگه هر مشکلیم که داشته باشیم باز میریم ولی به خدا ۲۱ ماه زوره.
      فکر کنم اگه همه با این نظر موافق باشن شروع کنیم امضا جمع کنیم.
      نمیدونم مثلا تو google+ یه اکانت درست کنیم.
      اگه کسی پیشنهاد بهتری داره بگه.
      متعصفانه مسئولین ما بجای حل مشکلات دنبال منافع و باند بازیای خودشونن.
      به کسی بر نخوره ها.
      ادمین عزیز لطفا و خواهشا نظارات رو سلیقه ای حذف نکن از چی می ترسی خوب؟
      اگه اینجا هم نتونیم دردمونو بگیم کجا بگیم خوب؟
      با تشکر

      مهدی IP Address is : hidden
    29. مهمان - هه
      #38 | ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷

      مهمان – بهزاد :

      سلام من سال ۸۵ تو آموزشی بودم که فرار کردم بخاطر رفیق بازی و این جور حرفا اما بعد از ۲ سال فهمیدم اشباه کردم چون شروع کردم به کار کردن و دیدم بخاطر نداشتن کارت پایان خدمت نمی تونم درامد داشته باشم الان خوانوادم داران میرن خارج از کشور اما من نمیتونم ماشینم به نامم نیست موتورم به نامم نیست خونم به نامم نیست پاس ندارم گواهی نامه ندارم ……. اما تصمیم خودم و گرفتم ۱۸ شهریور میرم سر خدمتم و تا تمامش نکنم بیخیال نمیشم هر کسی که فرار کرده یا نمی خواد بره با من تماس بگیره تا چندتا موضوع کوچیک و بهش بگم. ممنون از همتون. موفق باشید.

      بیا برو عمو تو دلت خیلی خوشه تو بخاطر چی فرار کردی من بخاطر چی من بخاطر ۱ سال دنبال معافیم بودم اخرش با دیپا اینداختنم بیرون فرار کردم. تو بخاطر دوست بازی بیا برو بابا همون بهتر که بری خدمت ما فرار کردیم دلیل قانع کننده داریم

      هه IP Address is : hidden
    30. مهمان - سعید
      #39 | ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷

      با سلام
      شورای عالی انقلاب فرهنگی اومد تصویب کرد که به متاهلین معافیت و کسر خدمت شامل می شود موندم چرا ستاد کل قبول نمیکنه؟آقای کمالی به خدا همه بچه های متاهل که در سربازی هستند در مضیغه اند و به سختی امورات زندگی رو می چرخونند خواهشا در مورد کاهش خدمت سربازان متاهل اقدامی بکنید و یا در مورد حقوق این افراد که از ابلاغیه آن ۲ ماهه که میگذرد و همچنان از آن خبری نیست و ریالی هم افزایش نیافته اقدامی بکنید .
      با تشکر

      سعید IP Address is : hidden
    صفحه نظرات
    کاربران محترم :

    لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید.

    1- در نظم سایت کوشا بوده و از قرار دادن مطالبی که مرتبط با خبر فوق نمی باشد خودداری فرمایید.

    2- برای ساماندهی نظرات و مطالب ارسالی از بخش پرسش و پاسخ نیز می توانید استفاده نمایید.

    نظر شما چیست ؟

    XHTML: شما می توانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>