• کدهای مراکز آموزش نظامی  (21862 پاسخ)
  • تنها فرزند ذکور جد و جده  (763 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری  (12411 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری_جدید  (1364 پاسخ)
  • مشاعره  (405 پاسخ)
  • نامه های ارسالی  (1491 پاسخ)
  • مشمولان غایب  (4035 پاسخ)
  • بخشودگي اضافه خدمت  (785 پاسخ)
  • معافیت پزشکی  (16008 پاسخ)
  • ماده ۴۴ مکرر  (1618 پاسخ)
  • اعزام به خدمت  (30303 پاسخ)
  • معافیت تحصیلی  (4211 پاسخ)
  • معافیت موارد خاص  (2159 پاسخ)
  • مجوز خروج از کشور  (1990 پاسخ)
  • معافیت کفالت  (9370 پاسخ)
  • معافیت های جدید  (2019 پاسخ)
  • ‌معافیت ‌های سال 88  (162 پاسخ)
  • مقالات  (38 پاسخ)
  • خاطرات سربازی  (2326 پاسخ)
  • ۰۳/۱۱  ۰۹:۳۰     سپهر پورنظری
  • ۰۳/۱۱  ۰۹:۳۰     سپهر پورنظری
  • ۰۳/۱۱  ۰۹:۳۰     سپهر پورنظری
  • ۰۲/۳۱  ۰۸:۳۳     رضا میرزائی
  • ۰۲/۳۱  ۰۸:۳۲     رضا میرزائی
  • ۰۲/۳۱  ۰۸:۳۲     رضا میرزائی
  • ۰۲/۲۳  ۱۸:۲۹     ناصر جعفرپورگنجاری
  • ۱۲/۱۳  ۰۱:۰۰     سعید فتی
  • ۱۱/۲۸  ۰۸:۳۹     اله یار قره پور قره پور امیرسالاری

  • telegram_channel

    آموزش‌های نظامی و انتظامی برای کلیه مشمولان و معافین الزامی شد

    نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه ۲۱/۵/۸۸ به ادامه بررسی و تصویب مواد دیگری از طرح اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۱۳۶۳ پرداختند.

    طبق یکی از مصوبه‌های امروز کلیه مشمولینی که برای انجام خدمت وظیفه عمومی اعزام می‌شوند همچنین (در صورت لزوم) کسانی که از انجام خدمت معاف می‌گردند، باید آموزش‌های نظامی و انتظامی اعم از عمومی و تخصصی را مطابق دستورالعملی که توسط ستاد کل با همکاری سازمان‌های نیروهای مسلح تهیه و به تصویب فرماندهی کل می‌رسد، بگذرانند.

    براین اساس آموزش مشمولین معاف از خدمت برابر آیین‌نامه‌ای خواهد بود که از سوی ستاد کل تهیه و به تصویب فرماندهی کل قوا می‌رسد و در زمان صلح آموزش‌های فوق باید به نحوی طراحی گردد که به عنوان واجد درسی یا پودمان قابل محاسبه باشد.

    همچنین با رای مجلس، نیروهای مسلح باید در حین خدمت در زمان صلح زمینه استمرار آموزش‌های فوق را برای سربازان فراهم نمایند.

    براساس این مصوبه از همه کارکنان وظیفه در طول مدت دوره آموزش آزمون‌های ارزیابی شخصیت و رفتار گرفته شده و متناسب با نتایج حاصله تقسیم و پرونده افراد نیازمند به خدمات مشاوره‌ای به مراکز ذی ربط در نیروهای مسلح برای راهنمایی و حمایت ارسال می‌شود.

    همچنین نمایندگان مقرر کردند، کارکنان وظیفه براساس مدرک تحصیلی و وجود محل سازمانی پس از طی دوره آموزشی لازم به یکی از درجات زیر نایل می‌گردند:

    ۱- کارکنان وظیفه فاقد مدرک پایان دوره متوسطه به یکی از درجات سربازی تا سرجوخگی

    ۲- کارکنان وظیفه دارای مدرک پایان دوره متوسطه به یکی از درجات گروهبانی

    ۳- کارکنان وظیفه دارای مدرک کاردانی به یکی از درجات استواری یا ستوان سومی

    ۴- کارکنان وظیفه دارای مدرک کارشناسی به درجه ستوان دومی

    ۴- کارکنان وظیفه دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر به درجه ستوان یکمی

    براین اساس نیل به درجات گروهبان سومی و بالاتر مستلزم طی دوره آموزش تخصصی مورد نیاز و دارا بودن صلاحیت‌های لازم می‌باشد.

    طبق این مصوبه برای کارکنان وظیفه در صورت نداشتن صلاحیت‌های لازم جهت نیل به درجات مصرحه فوق براساس دستورالعملی که از سوی ستاد کل تهیه و ابلاغ می‌گردد، درجات مناسب پایین‌تر تا درجه سربازی نایل خواهد شد.


    نسخه چاپی خبر نسخه چاپی خبر    ارسال به دوستان ارسال به دوستان

    تعداد بازدید : 8,434 | مرداد ۲۱ام, ۱۳۸۸

    شما هم به جمع مشترک سایت نظام وظیفه و خدمت سربازی بپیوندید !

    بوسيله اس ام اس SMS : برای عضویت اینجا کلیک کنید

    بوسيله ايميل :
     

    ايميل شما نزد ما محفوظ و اشتراک تان هر لحظه با يک کليک قابل انصراف است.

    بوسيله RSS: فيد (خوراک)

    1. alikhani.vahid
       
      #1 | ۱۴:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      نمایندگان با اصلاح ماده‌ای از این قانون مصوب کردند که کلیه مشمولینی که برای انجام خدمت وظیفه عمومی اعزام می‌شوند، همچنین (و در صورت لزوم) کسانی که از انجام خدمت معاف می‌گردند، باید آموزش‌های نظامی و انتظامی اعم از عمومی و تخصصی را مطابق دستور‌العملی که توسط ستاد کل با همکاری سازمان‌های نیروهای مسلح تهیه و به تصویب فرماندهی کل می‌رسد طی نمایند.
      آقا به واژه (در صورت لزوم )دقت کنید.به نظر من لازم نیست معاف های دو برادری برن آموزشی
      http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8805210353

      alikhani.vahid IP Address is : hidden
    2. Amir.Mcim
       
      #2 | ۱۴:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      kaywan :

      Amir.Mcim :

      m :بچه‌ها آموزشی چی میشه اخه بابا یکیم به ما جواب بده به خدا دارم گریه میکنم

      دوست عزیز ۱۰۰% باید بری آموزشی چون امروز کلمه در صورت لزوم رو امروز حذف کردن بنابراین اینجوری شد :آموزش‌های نظامی و انتظامی برای کلیه مشمولان و معافین الزامی شد

      در خبر گزاری فارس گفته در صورت لزوم این هم لینکش:http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8805210353

      ببین دوست عزیز یک نماینده پیشنهاد حذف ((در صورت لزوم)) رو داد بعد یک مخالف صحبت کرد و می خواستن رای بگیرن که خود کمیسیون قبول کرد که این کلمه زیادیه بنابراین گفت اصلاحیه میزنیم و در صورت لزوم رو حذف می کنیم بنابراین نماینده هم پیشنهاد خودشو پس گرفت و رای گیری نشد.حالا دو هفته بعد که اصلاحیه اومد رو سایت trah.majlis خودت میبینی.از دوستانی که امروز رادیو مجلس روگوش دادن هم میتونن شهادت بدن

      Amir.Mcim IP Address is : hidden
    3. MOHAMMADMAX
       
      #3 | ۱۴:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      mehdi :اگر اموزشی هست پس چرا؟؟؟؟؟؟؟بعدش گفتن وو در زمان صلح آموزش‌های فوق باید به نحوی طراحی گردد که به عنوان واجد درسی یا پودمان قابل محاسبه باشد.

      اینها همش کشکه

      یه چیزیرو به همه بگم ، بین قانونی که نوشته میشه و قانونی که اجرا میشه از زمین تا آسمون فرق هست مخصوصا جاهایی که بحث مالی توش مطرح باشه.

      تمام این معافیت هایی که دارن میدن بخاطر کم کردن بار هزینه ای دولته
      حالا کدوم عقل سالمی قبول میکنه یه عده ای رو ببرن آموزشی غدا و لباس و حقوق و آموزش بدن بعد بگن برو خدا به همرات

      نه عزیزان از آموزشی خبری نیست .

      MOHAMMADMAX IP Address is : hidden
    4. mnc
       
      #4 | ۱۴:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      نریمان کیامهر :
      تعیین مجازات‌های غیبت مشمولان وظیفه عمومی
      خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس در ادامه بررسی طرح اصلاح قانون سربازان جرائم و مجازات‌های غیبت مشمولان وظیفه عمومی را تعیین کردند.
      به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی، موادی از آن را بررسی و تصویب نهایی کردند.
      نمایندگان در فصل مربوط به غیبت مشمولان وظیفه عمومی و جرائم و مجازات‌های این قانون نیروی انتظامی را موظف کردند که در خصوص شناسایی تعقیب و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضعیت آنان اقدام نماید و کلیه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و شرکت‌های دولتی و مؤسسات غیردولتی و خصوصی و بانک‌ها و نیروهای مسلح باید همکاری لازم را در این خصوص بعمل آورند.
      همچنین مجلس مصوب کرد که آئین‌نامه اجرایی ماده مذکور به وسیله سازمان با همکاری وزارتین کشور و دفاع تهیه و پس از تأیید ستاد کل به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.
      چنین نمایندگان مقرر کردند مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا ۳ ماه، در زمان جنگ تا ۱۵ روز باشد به سه ماه اضافه خدمت تنبیه خواهند شد.
      بر این اساس چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از ۳ ماه و در زمان جنگ بیشتر از ۱۵ روز باشد به ۶ ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شود.
      مجلس مصوب کرد که مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یک سال و در زمان جنگ از ۲ ماه بیشتر باشد، علاوه بر اعمال اضافه خدمت، فراری محسوب شده و به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی می‌شوند. البته نمایندگان فرصتی هم برای غائبین فعلی در نظر گرفتند.
      مجلس همچنین مصوب کرد مشمولینی که تا زمان تصویب این قانون غایب شناخته شده‌اند، چنانچه داخل کشور باشند حداکثر ظرف ۶ ماه و اگر خارج از کشور باشند حداکثر یک سال، خود را معرفی کنند، مشمول تنبیهات این قانون نخواهند بود.
      براساس مصوبه امروز نمایندگان مقرر شد چنانچه کسی در مدت آموزش اولیه و یا در حین خدمت غیبت یا فرار کند ضمن تحمل تنبیه مربوطه باید مجدداً به دوره آموزش اعزام شود و مدت آموزش قبلی این افراد جزء خدمت آنان محسوب نمی شود.
      مجلس در ادامه برای کسانی که مشمولین غایب را در مؤسسات دولتی یا غیردولتی به کار گیرند، جریمه در نظر گرفتند.
      بر این اساس مجازات اینگونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه ۳ سرباز است.

      آقا این چچچچچچچچچچچچقدر صحت داره :((

      mnc IP Address is : hidden
    5. MOHAMMADMAX
       
      #5 | ۱۴:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      kaywan :

      mehrdad :MOHAMMADMAX جون من برم سه برادری اقدام کنم یعنی به همه شهرها اعلام شده این اصلاحیه ای که سردار گفته در مورد معافیت کسانی که از دوبرادری استفاده کرده اند

      اقا این چیزی که شنیدی درسته برو اقدام کن

      آهان منظورت ۴ برادریه!!!!
      آره عزیز برو دنبال کارات

      MOHAMMADMAX IP Address is : hidden
    6. alikhani.vahid
       
      #6 | ۱۵:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      دوستان یک سوال؟؟؟
      پس اگه آموزشی اجباری باشه هیچکس نمیتونه بره معافی ۲ برادری بگیره و همه اول حتما باید برن آموزشی دیگه؟؟؟؟ درست میگم؟؟؟؟

      alikhani.vahid IP Address is : hidden
    7. alikhani.vahid
       
      #7 | ۱۵:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      دوستان یک سوال؟؟؟
      پس اگه آموزشی اجباری باشه هیچکس نمیتونه بره معافی ۲ برادری بگیره و همه اول حتما باید برن آموزشی دیگه؟؟؟؟ درست میگم؟؟؟؟

      alikhani.vahid IP Address is : hidden
    8. ata
       
      #8 | ۱۵:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      سلام دوستان من یه سوالی داشتم

      من مدارکمو ۲ ماه پیش فرستادم برای معافیت پزشکی پلیس +۱۰ گفت یه هفته ی بعد برو نظام وظیفه مدارک پزشکی تو تحویل بده که خورد به این شلوغی ها
      منم نرفتم تا الان می خوام بدونم الانی که این دو برادی اوکی شده من غیبت خوردمو نمی تونم استفاده کنم ؟

      ata IP Address is : hidden
    9. a5272
       
      #9 | ۱۵:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      mehdi :گفت هفته اینده مجلس تعطیل ولی در ۲ هفته اینده حتما تصویب واحتمال زیاد ۱ مهر اجرا میشود .گفتم من اول ابان اگهی استخدامی شرکت کنم این قضیه اموزشی چیه؟گفت اموز شی در صورت نیاز و لزوم است.

      سلام.همین که تصئیب شد که اجرا نمیشه بعد باید بره شورای نگهبان بعد ابلاغ به رییس جمهور و …..
      این نماینده کمیسیون رو از کجا گیر اوردی؟
      در ضمن در صورت لزومش حذف شد و کجا نوشته در صورت نیاز.

      a5272 IP Address is : hidden
    10. mnc
       
      #10 | ۱۵:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      mnc :

      نریمان کیامهر :
      تعیین مجازات‌های غیبت مشمولان وظیفه عمومی
      خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس در ادامه بررسی طرح اصلاح قانون سربازان جرائم و مجازات‌های غیبت مشمولان وظیفه عمومی را تعیین کردند.
      به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی، موادی از آن را بررسی و تصویب نهایی کردند.
      نمایندگان در فصل مربوط به غیبت مشمولان وظیفه عمومی و جرائم و مجازات‌های این قانون نیروی انتظامی را موظف کردند که در خصوص شناسایی تعقیب و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضعیت آنان اقدام نماید و کلیه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و شرکت‌های دولتی و مؤسسات غیردولتی و خصوصی و بانک‌ها و نیروهای مسلح باید همکاری لازم را در این خصوص بعمل آورند.
      همچنین مجلس مصوب کرد که آئین‌نامه اجرایی ماده مذکور به وسیله سازمان با همکاری وزارتین کشور و دفاع تهیه و پس از تأیید ستاد کل به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.
      چنین نمایندگان مقرر کردند مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا ۳ ماه، در زمان جنگ تا ۱۵ روز باشد به سه ماه اضافه خدمت تنبیه خواهند شد.
      بر این اساس چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از ۳ ماه و در زمان جنگ بیشتر از ۱۵ روز باشد به ۶ ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شود.
      مجلس مصوب کرد که مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یک سال و در زمان جنگ از ۲ ماه بیشتر باشد، علاوه بر اعمال اضافه خدمت، فراری محسوب شده و به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی می‌شوند. البته نمایندگان فرصتی هم برای غائبین فعلی در نظر گرفتند.
      مجلس همچنین مصوب کرد مشمولینی که تا زمان تصویب این قانون غایب شناخته شده‌اند، چنانچه داخل کشور باشند حداکثر ظرف ۶ ماه و اگر خارج از کشور باشند حداکثر یک سال، خود را معرفی کنند، مشمول تنبیهات این قانون نخواهند بود.
      براساس مصوبه امروز نمایندگان مقرر شد چنانچه کسی در مدت آموزش اولیه و یا در حین خدمت غیبت یا فرار کند ضمن تحمل تنبیه مربوطه باید مجدداً به دوره آموزش اعزام شود و مدت آموزش قبلی این افراد جزء خدمت آنان محسوب نمی شود.
      مجلس در ادامه برای کسانی که مشمولین غایب را در مؤسسات دولتی یا غیردولتی به کار گیرند، جریمه در نظر گرفتند.
      بر این اساس مجازات اینگونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه ۳ سرباز است.

      آقا این چچچچچچچچچچچچقدر صحت داره (

      بچه ها کسی نمیخواد بگه این چقدر صحت داره؟ 🙁 منبع از کجاس لینکی چیزی دارید توروخدا یکی یه چیزی بگه

      mnc IP Address is : hidden
    11. kaywan
       
      #11 | ۱۵:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      alikhani.vahid :دوستان یک سوال؟؟؟پس اگه آموزشی اجباری باشه هیچکس نمیتونه بره معافی ۲ برادری بگیره و همه اول حتما باید برن آموزشی دیگه؟؟؟؟ درست میگم؟؟؟؟

      آقا همچین میگن آموزشی انگار ۵ساله!خوب همش دو ماهه من که روزی ۱۰۰۰بار خدارو شکر میکنم آخه دو ماه کجا دو سال کجا

      kaywan IP Address is : hidden
    12. بهروز
       
      #12 | ۱۵:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      بابا جون مادرتون هرکی یه چی میگه ، نریمان ،عماد ، ای مدیری که اسمتو نمی دونیم ، بیا ما رو ملتفت کن دیگه ، اینجا هرکی یه چی مال خودش می گه ، دیگه مسخره بازی شده، یکی که درست اطلاع داره بیاد حرف بزنه دیگه ، بالاخره قضیه اموزشی چی میشه، حرف کیو باور کنیم ، اگه اینطوری هر کی بخواد هرچی دلش می خواد بگه که ماهم می تونیم تصوراتو اوهام خودمونو بگیم، اینجا باید همیشه اطلاعات درست داده بشه اینقدر حرص و جوش اعصاب خوردی آخه تاکی

      بهروز IP Address is : hidden
    13. بهروز
       
      #13 | ۱۵:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      :d

      بهروز IP Address is : hidden
    14. ata
       
      #14 | ۱۵:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      سلام دوستان من یه سوالی داشتم

      من مدارکمو ۲ ماه پیش فرستادم برای معافیت پزشکی پلیس +۱۰ گفت یه هفته ی بعد برو نظام وظیفه مدارک پزشکی تو تحویل بده که خورد به این شلوغی ها
      منم نرفتم تا الان می خوام بدونم الانی که این دو برادی اوکی شده من غیبت خوردمو نمی تونم استفاده کنم ؟

      ata IP Address is : hidden
    15. MOHAMMADMAX
       
      #15 | ۱۵:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      ata :سلام دوستان من یه سوالی داشتم
      من مدارکمو ۲ ماه پیش فرستادم برای معافیت پزشکی پلیس +۱۰ گفت یه هفته ی بعد برو نظام وظیفه مدارک پزشکی تو تحویل بده که خورد به این شلوغی هامنم نرفتم تا الان می خوام بدونم الانی که این دو برادی اوکی شده من غیبت خوردمو نمی تونم استفاده کنم ؟

      “این نقد بگیر و دست از آن نسیه بدار”

      برو سراغ همون پزشکی

      MOHAMMADMAX IP Address is : hidden
      • ata
         
        #16 | ۱۵:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

        من الکی گفتم مشکل دارم گفتم شاید یه فرجی بشه حالا چیه جریان غیبت خوردم ؟

        ata IP Address is : hidden
    16. a5272
       
      #17 | ۱۵:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      تبصره یک میگه اموزش نظامی معافین بر اساس این نامه ایه که ستاد کل تهیه میکنهویهنی چه یعنی ستاد میتونه بگه که فعلا تا این سال افراد نیاز به رفتن اموزشی ندارند و اموزشی حذف.مثل همین تعهد سه ساله.
      در ضمن این مصوبه تهعد سه ساله و حذف اموزشی که پارسال نظام وظیفه ابلغ کرد تا سه سال معتبره.یک سالش گذشته دو ساله دیگه.

      a5272 IP Address is : hidden
    17. mehdi20
       
      #18 | ۱۵:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      آقا من اینجا یه چیزی خوندم شوکه شدم! یعنی من از ۴ ماه پیش معاف بودم؟!!
      ما ۵ تا برادریم. ۲ تا کارت پایان خدمت دارن. یکی معافیت پزشکی. و یکی با قانون ۲ برادری ۱۰ سال پیش معاف شد.
      من معافم؟
      طبق کدوم قانون؟ ۳ برادری یا ۴ برادری؟؟؟
      ۴ برادری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      لطفا زودتر جواب بدین. جواب قطعی و درست.
      مرسی

      mehdi20 IP Address is : hidden
    18. mnc
       
      #19 | ۱۵:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      بابا تورو قرآن یکی

      mnc :

      mnc :

      نریمان کیامهر :
      تعیین مجازات‌های غیبت مشمولان وظیفه عمومی
      خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس در ادامه بررسی طرح اصلاح قانون سربازان جرائم و مجازات‌های غیبت مشمولان وظیفه عمومی را تعیین کردند.
      به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی، موادی از آن را بررسی و تصویب نهایی کردند.
      نمایندگان در فصل مربوط به غیبت مشمولان وظیفه عمومی و جرائم و مجازات‌های این قانون نیروی انتظامی را موظف کردند که در خصوص شناسایی تعقیب و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضعیت آنان اقدام نماید و کلیه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و شرکت‌های دولتی و مؤسسات غیردولتی و خصوصی و بانک‌ها و نیروهای مسلح باید همکاری لازم را در این خصوص بعمل آورند.
      همچنین مجلس مصوب کرد که آئین‌نامه اجرایی ماده مذکور به وسیله سازمان با همکاری وزارتین کشور و دفاع تهیه و پس از تأیید ستاد کل به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.
      چنین نمایندگان مقرر کردند مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا ۳ ماه، در زمان جنگ تا ۱۵ روز باشد به سه ماه اضافه خدمت تنبیه خواهند شد.
      بر این اساس چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از ۳ ماه و در زمان جنگ بیشتر از ۱۵ روز باشد به ۶ ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شود.
      مجلس مصوب کرد که مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یک سال و در زمان جنگ از ۲ ماه بیشتر باشد، علاوه بر اعمال اضافه خدمت، فراری محسوب شده و به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی می‌شوند. البته نمایندگان فرصتی هم برای غائبین فعلی در نظر گرفتند.
      مجلس همچنین مصوب کرد مشمولینی که تا زمان تصویب این قانون غایب شناخته شده‌اند، چنانچه داخل کشور باشند حداکثر ظرف ۶ ماه و اگر خارج از کشور باشند حداکثر یک سال، خود را معرفی کنند، مشمول تنبیهات این قانون نخواهند بود.
      براساس مصوبه امروز نمایندگان مقرر شد چنانچه کسی در مدت آموزش اولیه و یا در حین خدمت غیبت یا فرار کند ضمن تحمل تنبیه مربوطه باید مجدداً به دوره آموزش اعزام شود و مدت آموزش قبلی این افراد جزء خدمت آنان محسوب نمی شود.
      مجلس در ادامه برای کسانی که مشمولین غایب را در مؤسسات دولتی یا غیردولتی به کار گیرند، جریمه در نظر گرفتند.
      بر این اساس مجازات اینگونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه ۳ سرباز است.

      آقا این چچچچچچچچچچچچقدر صحت داره (

      بچه ها کسی نمیخواد بگه این چقدر صحت داره؟ منبع از کجاس لینکی چیزی دارید توروخدا یکی یه چیزی بگه

      بابا تورو قرآن یکی جواب منو بده تا نرفتم خودکشی نکردم 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁

      mnc IP Address is : hidden
    19. MOHAMMADMAX
       
      #20 | ۱۵:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      بهروز :بابا جون مادرتون هرکی یه چی میگه ، نریمان ،عماد ، ای مدیری که اسمتو نمی دونیم ، بیا ما رو ملتفت کن دیگه ، اینجا هرکی یه چی مال خودش می گه ، دیگه مسخره بازی شده، یکی که درست اطلاع داره بیاد حرف بزنه دیگه ، بالاخره قضیه اموزشی چی میشه، حرف کیو باور کنیم ، اگه اینطوری هر کی بخواد هرچی دلش می خواد بگه که ماهم می تونیم تصوراتو اوهام خودمونو بگیم، اینجا باید همیشه اطلاعات درست داده بشه اینقدر حرص و جوش اعصاب خوردی آخه تاکی

      پسر خوب الان اگه از خود سردار زاد کمند هم بپرسی نمیدونه ، چه رسد به نریمان و مدیر و ….
      جواب درست و واقعی میخوای باید صبر کنی تا قانون کامل تصویب بشه بعد شوای نگهبان بره بعد که آئین نامه هاش تنظیم شد میتونی دقیق بفهمی

      MOHAMMADMAX IP Address is : hidden
    20. ata
       
      #21 | ۱۵:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      من الکی گفتم مشکل دارم و فرستادم برا معافیت پزشکی گفتم شاید یه فرجی بشه حالا چیه جریان غیبت خوردم ؟

      ata IP Address is : hidden
    21. MOHAMMADMAX
       
      #22 | ۱۵:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      mnc :بابا تورو قرآن یکی

      mnc :

      mnc :

      نریمان کیامهر :تعیین مجازات‌های غیبت مشمولان وظیفه عمومیخبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس در ادامه بررسی طرح اصلاح قانون سربازان جرائم و مجازات‌های غیبت مشمولان وظیفه عمومی را تعیین کردند.به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی، موادی از آن را بررسی و تصویب نهایی کردند.نمایندگان در فصل مربوط به غیبت مشمولان وظیفه عمومی و جرائم و مجازات‌های این قانون نیروی انتظامی را موظف کردند که در خصوص شناسایی تعقیب و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضعیت آنان اقدام نماید و کلیه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و شرکت‌های دولتی و مؤسسات غیردولتی و خصوصی و بانک‌ها و نیروهای مسلح باید همکاری لازم را در این خصوص بعمل آورند.همچنین مجلس مصوب کرد که آئین‌نامه اجرایی ماده مذکور به وسیله سازمان با همکاری وزارتین کشور و دفاع تهیه و پس از تأیید ستاد کل به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.چنین نمایندگان مقرر کردند مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا ۳ ماه، در زمان جنگ تا ۱۵ روز باشد به سه ماه اضافه خدمت تنبیه خواهند شد.بر این اساس چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از ۳ ماه و در زمان جنگ بیشتر از ۱۵ روز باشد به ۶ ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شود.مجلس مصوب کرد که مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یک سال و در زمان جنگ از ۲ ماه بیشتر باشد، علاوه بر اعمال اضافه خدمت، فراری محسوب شده و به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی می‌شوند. البته نمایندگان فرصتی هم برای غائبین فعلی در نظر گرفتند.مجلس همچنین مصوب کرد مشمولینی که تا زمان تصویب این قانون غایب شناخته شده‌اند، چنانچه داخل کشور باشند حداکثر ظرف ۶ ماه و اگر خارج از کشور باشند حداکثر یک سال، خود را معرفی کنند، مشمول تنبیهات این قانون نخواهند بود.براساس مصوبه امروز نمایندگان مقرر شد چنانچه کسی در مدت آموزش اولیه و یا در حین خدمت غیبت یا فرار کند ضمن تحمل تنبیه مربوطه باید مجدداً به دوره آموزش اعزام شود و مدت آموزش قبلی این افراد جزء خدمت آنان محسوب نمی شود.مجلس در ادامه برای کسانی که مشمولین غایب را در مؤسسات دولتی یا غیردولتی به کار گیرند، جریمه در نظر گرفتند.بر این اساس مجازات اینگونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه ۳ سرباز است.

      آقا این چچچچچچچچچچچچقدر صحت داره (

      بچه ها کسی نمیخواد بگه این چقدر صحت داره؟ منبع از کجاس لینکی چیزی دارید توروخدا یکی یه چیزی بگه

      بابا تورو قرآن یکی جواب منو بده تا نرفتم خودکشی نکردم

      این قانونی هست که امروز تصویب شد

      MOHAMMADMAX IP Address is : hidden
    22. بهروز
       
      #23 | ۱۵:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      MOHAMMADMAX :

      بهروز :بابا جون مادرتون هرکی یه چی میگه ، نریمان ،عماد ، ای مدیری که اسمتو نمی دونیم ، بیا ما رو ملتفت کن دیگه ، اینجا هرکی یه چی مال خودش می گه ، دیگه مسخره بازی شده، یکی که درست اطلاع داره بیاد حرف بزنه دیگه ، بالاخره قضیه اموزشی چی میشه، حرف کیو باور کنیم ، اگه اینطوری هر کی بخواد هرچی دلش می خواد بگه که ماهم می تونیم تصوراتو اوهام خودمونو بگیم، اینجا باید همیشه اطلاعات درست داده بشه اینقدر حرص و جوش اعصاب خوردی آخه تاکی

      پسر خوب الان اگه از خود سردار زاد کمند هم بپرسی نمیدونه ، چه رسد به نریمان و مدیر و ….جواب درست و واقعی میخوای باید صبر کنی تا قانون کامل تصویب بشه بعد شوای نگهبان بره بعد که آئین نامه هاش تنظیم شد میتونی دقیق بفهمی

      خوب این شد یه چیزی

      بهروز IP Address is : hidden
    23. alikhani.vahid
       
      #24 | ۱۵:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      Amir.Mcim :

      mehdi :شما متن بالا به دقت بخان.گفته در صورت صلح به صورت واجد درسی یا پودمانی

      اسمش هست آموزش نظامی اگه قرار بود واحد درسی ارائه بدن تو دبیرستان و دانشگاه میدادن اینقد مردم رو الاف آموزش خدمت نمیکردن دوست خوب شما باید کار با اسلحه و غیره رو یاد بگیرید موقع جنگ دشمن از شما درس نمی پرسه

      اون گفته واجد درسی شما میگی پادگان؟بابا واجد درسی یعمی توری یه چیز تو مایه های آیین نامه رانندگیه

      alikhani.vahid IP Address is : hidden
    24. kaywan
       
      #25 | ۱۵:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      MOHAMMADMAX :

      ata :سلام دوستان من یه سوالی داشتممن مدارکمو ۲ ماه پیش فرستادم برای معافیت پزشکی پلیس +۱۰ گفت یه هفته ی بعد برو نظام وظیفه مدارک پزشکی تو تحویل بده که خورد به این شلوغی هامنم نرفتم تا الان می خوام بدونم الانی که این دو برادی اوکی شده من غیبت خوردمو نمی تونم استفاده کنم ؟

      “این نقد بگیر و دست از آن نسیه بدار”
      برو سراغ همون پزشکی

      اقا از من میشنوی هیچ وقت نرو سراغ معافیت پزشکی چون کارت پزشکی رنگیه (سبز و قرمز)هرجای هم بری واسه استخدام اینو بهانه میکنن استخدامت نمیکنن”(تجربه ی یکی از دوستان خودمه)صبر کن با همین دوبرادری معاف شو.

      kaywan IP Address is : hidden
    25. mnc
       
      #26 | ۱۵:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁

      mnc IP Address is : hidden
    26. MOHAMMADMAX
       
      #27 | ۱۵:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      mehdi20 :آقا من اینجا یه چیزی خوندم شوکه شدم! یعنی من از ۴ ماه پیش معاف بودم؟!!ما ۵ تا برادریم. ۲ تا کارت پایان خدمت دارن. یکی معافیت پزشکی. و یکی با قانون ۲ برادری ۱۰ سال پیش معاف شد.من معافم؟طبق کدوم قانون؟ ۳ برادری یا ۴ برادری؟؟؟۴ برادری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا زودتر جواب بدین. جواب قطعی و درست.مرسی

      طبق قانون ۴ برادری شما معاف هستید بورو دنبال کار معافیت

      MOHAMMADMAX IP Address is : hidden
    27. alizambi
       
      #28 | ۱۵:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      سلام دوستان نمی دونید امروز تا ماده چند پیش رفتند؟

      alizambi IP Address is : hidden
    28. mehdi20
       
      #29 | ۱۵:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      واقعا؟!!!!! ۱۰۰% مطمئنین؟؟؟
      حالا آموزشی چی؟ آموزشی هم باید برم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      بگو که نمیرم…

      mehdi20 IP Address is : hidden
    29. MOHAMMADMAX
       
      #30 | ۱۵:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      kaywan :

      MOHAMMADMAX :

      ata :سلام دوستان من یه سوالی داشتممن مدارکمو ۲ ماه پیش فرستادم برای معافیت پزشکی پلیس +۱۰ گفت یه هفته ی بعد برو نظام وظیفه مدارک پزشکی تو تحویل بده که خورد به این شلوغی هامنم نرفتم تا الان می خوام بدونم الانی که این دو برادی اوکی شده من غیبت خوردمو نمی تونم استفاده کنم ؟

      “این نقد بگیر و دست از آن نسیه بدار”برو سراغ همون پزشکی

      اقا از من میشنوی هیچ وقت نرو سراغ معافیت پزشکی چون کارت پزشکی رنگیه (سبز و قرمز)هرجای هم بری واسه استخدام اینو بهانه میکنن استخدامت نمیکنن”(تجربه ی یکی از دوستان خودمه)صبر کن با همین دوبرادری معاف شو.

      تو کار معافیت چزشکیتو ادامه بده تا غیبت نخوری شاید تا اون موقعی که معلوم بشه مشکلی نداری و تا اومدن برگه سفید این قانون ۲ برادری اجرایی بشه
      در هر صورت اگه از این به بعد بهت غیبت بخوره نمیتونی از این قانون ۲ برادری استفاده کنی

      MOHAMMADMAX IP Address is : hidden
    30. mehdi20
       
      #31 | ۱۵:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱

      MOHAMMADMAX :

      mehdi20 :آقا من اینجا یه چیزی خوندم شوکه شدم! یعنی من از ۴ ماه پیش معاف بودم؟!!ما ۵ تا برادریم. ۲ تا کارت پایان خدمت دارن. یکی معافیت پزشکی. و یکی با قانون ۲ برادری ۱۰ سال پیش معاف شد.من معافم؟طبق کدوم قانون؟ ۳ برادری یا ۴ برادری؟؟؟۴ برادری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا زودتر جواب بدین. جواب قطعی و درست.مرسی

      طبق قانون ۴ برادری شما معاف هستید بورو دنبال کار معافیت

      اقعا؟!!!!! ۱۰۰% مطمئنین؟؟؟
      حالا آموزشی چی؟ آموزشی هم باید برم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      بگو که نمیرم…

      mehdi20 IP Address is : hidden
    صفحه نظرات
    کاربران محترم :

    لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید.

    1- در نظم سایت کوشا بوده و از قرار دادن مطالبی که مرتبط با خبر فوق نمی باشد خودداری فرمایید.

    2- برای ساماندهی نظرات و مطالب ارسالی از بخش پرسش و پاسخ نیز می توانید استفاده نمایید.
    نظرات بسته شده است.