• کدهای مراکز آموزش نظامی  (21862 پاسخ)
  • تنها فرزند ذکور جد و جده  (763 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری  (12411 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری_جدید  (1364 پاسخ)
  • مشاعره  (405 پاسخ)
  • نامه های ارسالی  (1491 پاسخ)
  • مشمولان غایب  (4035 پاسخ)
  • بخشودگي اضافه خدمت  (785 پاسخ)
  • معافیت پزشکی  (16008 پاسخ)
  • ماده ۴۴ مکرر  (1618 پاسخ)
  • اعزام به خدمت  (30303 پاسخ)
  • معافیت تحصیلی  (4211 پاسخ)
  • معافیت موارد خاص  (2159 پاسخ)
  • مجوز خروج از کشور  (1990 پاسخ)
  • معافیت کفالت  (9370 پاسخ)
  • معافیت های جدید  (2019 پاسخ)
  • ‌معافیت ‌های سال 88  (162 پاسخ)
  • مقالات  (38 پاسخ)
  • خاطرات سربازی  (2326 پاسخ)
  • ۰۳/۱۱  ۰۹:۳۰     سپهر پورنظری
  • ۰۳/۱۱  ۰۹:۳۰     سپهر پورنظری
  • ۰۳/۱۱  ۰۹:۳۰     سپهر پورنظری
  • ۰۲/۳۱  ۰۸:۳۳     رضا میرزائی
  • ۰۲/۳۱  ۰۸:۳۲     رضا میرزائی
  • ۰۲/۳۱  ۰۸:۳۲     رضا میرزائی
  • ۰۲/۲۳  ۱۸:۲۹     ناصر جعفرپورگنجاری
  • ۱۲/۱۳  ۰۱:۰۰     سعید فتی
  • ۱۱/۲۸  ۰۸:۳۹     اله یار قره پور قره پور امیرسالاری

  • telegram_channel

    تعیین مجازات‌های غیبت مشمولان وظیفه عمومی

    نمایندگان در جلسه علنی امروز چهارشنبه ۲۱/۵/۸۸ مجلس در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی، موادی از آن را بررسی و تصویب نهایی کردند.

     نمایندگان در فصل مربوط به غیبت مشمولان وظیفه عمومی و جرائم و مجازات‌های این قانون نیروی انتظامی را موظف کردند که در خصوص شناسایی تعقیب و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضعیت آنان اقدام نماید و کلیه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و شرکت‌های دولتی و مؤسسات غیردولتی و خصوصی و بانک‌ها و نیروهای مسلح باید همکاری لازم را در این خصوص بعمل آورند.
    همچنین مجلس مصوب کرد که آئین‌نامه اجرایی ماده مذکور به وسیله سازمان با همکاری وزارتین کشور و دفاع تهیه و پس از تأیید ستاد کل به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.
    چنین نمایندگان مقرر کردند مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا ۳ ماه، در زمان جنگ تا ۱۵ روز باشد به سه ماه اضافه خدمت تنبیه خواهند شد.
    بر این اساس چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از ۳ ماه و در زمان جنگ بیشتر از ۱۵ روز باشد به ۶ ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شود.
    مجلس مصوب کرد که مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یک سال و در زمان جنگ از ۲ ماه بیشتر باشد، علاوه بر اعمال اضافه خدمت، فراری محسوب شده و به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی می‌شوند. البته نمایندگان فرصتی هم برای غائبین فعلی در نظر گرفتند.
    مجلس همچنین مصوب کرد مشمولینی که تا زمان تصویب این قانون غایب شناخته شده‌اند، چنانچه داخل کشور باشند حداکثر ظرف ۶ ماه و اگر خارج از کشور باشند حداکثر یک سال، خود را معرفی کنند، مشمول تنبیهات این قانون نخواهند بود.
    براساس مصوبه امروز نمایندگان مقرر شد چنانچه کسی در مدت آموزش اولیه و یا در حین خدمت غیبت یا فرار کند ضمن تحمل تنبیه مربوطه باید مجدداً به دوره آموزش اعزام شود و مدت آموزش قبلی این افراد جزء خدمت آنان محسوب نمی شود.
    مجلس در ادامه برای کسانی که مشمولین غایب را در مؤسسات دولتی یا غیردولتی به کار گیرند، جریمه در نظر گرفتند.
    بر این اساس مجازات اینگونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه ۳ سرباز است.


    نسخه چاپی خبر نسخه چاپی خبر    ارسال به دوستان ارسال به دوستان

    تعداد بازدید : 25,493 | مرداد ۲۱ام, ۱۳۸۸

    شما هم به جمع مشترک سایت نظام وظیفه و خدمت سربازی بپیوندید !

    بوسيله اس ام اس SMS : برای عضویت اینجا کلیک کنید

    بوسيله ايميل :
     

    ايميل شما نزد ما محفوظ و اشتراک تان هر لحظه با يک کليک قابل انصراف است.

    بوسيله RSS: فيد (خوراک)

    1. mehrdad
       
      #1 | ۰۰:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      mehrdad :سلام مدیر جون این قسمت از توضیحات سردار رو توضیح بده
      سردار زاده‌کمند در ادامه افزود: در نحوه تأثیر معافیت دو برادری در استفاده از معافیت یک فرزند در خانواده‌ای که سه فرزند آنان خدمت کرده است در معافیت یک فرزند از خانواده‌ای که ۳ فرزند آن‌ها خدمت کرده بود ابهامی وجود داشت که آیا فردی که به ازای انجام خدمت سربازی وی برادر دیگری در قالب معافیت ۲ برادری که در سال ۱۳۸۰ اجرا شد معاف شده بود جزء ۳ برادر خدمت کرده محسوب می‌شود یا خیر.
      وی اعلام کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده این ابهام برطرف شد و افرادی که از این قانون استفاده کرده‌اند شامل قانون ۳ برادری می‌شوند و می‌توانند از معافیت فرزند چهارم استفاده کنند و هیچ محدودیتی برای استفاده از معافیت یک فرزند که ۳ فرزند آنان خدمت کرده وجود ندارد.
      من یکی از برادر هام از این معافیت برادر در حین خدمت اسفاده کردهما چهار برادریم اولی رفته خدمت ــــــــــــ دومی معافیت دوبرادری گرفته ـــــــــــسومی رفته خدمت ــــــــــــــ چهارمی هم من هستم من می تونم اقدام کنم برای ۴ برادری؟
      بابا اینجا الان ۲۳ نفر آنلاینند هیچکی نیست جواب بده کجایییییییییییییییییییییییید؟

      mehrdad IP Address is : hidden
    2. mohandes
       
      #2 | ۰۷:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      سلام دوستان

      هیچ کدوم از دوستان اعزامی ۱/۶/۱۳۸۸ تونستن برای معافیت دو برادری خدمت خود را تمدید کنند

      عاجزانه خواهش می کنم در صورت اطلاع به ما که از تهران خیلی دوریم کمک کنید و راه و روش را به ما بگید.

      با تشکر

      mohandes IP Address is : hidden
    3. masoud
       
      #3 | ۰۸:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      سلام به همگی
      من امریه جهاد دارم و الان ۸ ماه از خدمتم می گذره و مشمول قانون ۲ برادری هستم.میتونم از این قانون استفاده کنم؟

      masoud IP Address is : hidden
    4. hamedpoor
       
      #4 | ۰۸:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      سلام

      من مشمول قانون ۲ برادری شدم می خواستم ببینم باید آمزشی برم

      hamedpoor IP Address is : hidden
    5. majid
       
      #5 | ۰۸:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      saeid bahrami :سلام به مدیریت سایت خواستم ببینم من آلان تو دوره آموزشیم قانونه برادر سومیم شامل حالم شده آیا میتونم ترخیص بشم یا نه؟خواهشن جواب بدین

      سعید جون
      این قانون تازه تو مجلس تصویب شده، بعد از اینکه ایین نامه هاش اومد و اجرایی شد(مثل ۴ برادری) شما میتونی مرخصی بگیری و مدارکتو کامل کنی. به مراحل آخر تکمیل پرونده که رسیدی و معافیتت حتمی شد، اونوقت به شما یه برگه برای ترخیص میدن که میبری یگان و تموم. البته این موارد برای ۴برادری برقرار بود که احتمالا ۳برادری هم همینجوره دیگه!!

      majid IP Address is : hidden
    6. ali2009
       
      #6 | ۰۸:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      باسلام

      رفقا من شنیدم قانون الزام آموزشی برای همه از سال ۹۰ اجرایی میشه.منطقی هم به نظر می رسه چون الان نظام وظیفه هیچگونه آمادگی برای سازماندهی این همه معاف شده رو نداره.

      ali2009 IP Address is : hidden
      • ali2009
         
        #7 | ۱۴:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

        در این خبر من عرض کردم که شنیده ام “قانون الزام آموزشی برای همه از سال ۹۰ اجرایی میشه.منطقی هم به نظر می رسه چون الان نظام وظیفه هیچگونه آمادگی برای سازماندهی این همه معاف شده رو نداره” . منبع بنده بصورت رسمی نیست و از یکی از دوستان که پدرش نماینده مجلسه شنیدم که اون هم بر اساس تکثر تعداد معافین در شرایط فعلی این رو بیان کردهو از جزئیات فعلا خبری نیست

        ali2009 IP Address is : hidden
    7. ali2009
       
      #8 | ۰۸:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      باسلام

      .رفقا من شنیدم قانون الزام آموزشی برای همه از سال ۹۰ اجرایی میشه.منطقی هم به نظر می رسه چون الان نظام وظیفه هیچگونه آمادگی برای سازماندهی این همه معاف شده رو نداره.

      ali2009 IP Address is : hidden
    8. مدیر سایت
       
      #9 | ۰۸:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      توجه توجه خبره جدید.

      مدیر سایت IP Address is : hidden
    9. مدیر سایت
       
      #10 | ۰۸:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      آموزشی وجود ندارد برای معافیتها

      مدیر سایت IP Address is : hidden
    10. b00seyebaran
       
      #11 | ۰۹:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      مدیر سایت یعنی چی که میگین آموزشی نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      اخبار خودش اعلام کرد که باید بریم آموزشی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      b00seyebaran IP Address is : hidden
    11. بهروز
       
      #12 | ۰۹:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      این که مدیر نیست ، مدیر زرده

      بهروز IP Address is : hidden
    12. mr1528
       
      #13 | ۰۹:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      سلام و خسته نباشید

      نکته 😉 صفحه تماس با ما کار نمیکنه و بعد از زدن ارسال Down میشه

      در مورد سوال زیر که در سایت پلیس جواب داده شده به مشکل برخورد کردم ، پلیس + ۱۰ مراجعه کردم گفتند باید مستقیم برید بخش نظام وظیفه نیروی انتظامی ، رفتم جوابی واسش نداشتند ممنون میشم راهنمایی کنید دقیقا کجا باید برم

      تشکر

      سوال/جواب

      ۸ـ متعهد خدمت در دستگاه های دولتی و غیر دولتی که به جای کارت معافیت متعهدین ، کارت عفو رهبری دریافت کرده آیا برادرش می تواند از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده استفاده کند( دو فرزند دیگر خانواده کارت پایان خدمت دارند)؟

      جواب: ملاک و مبنا برای استفاده از این نوع معافیت ، صرفاً دارا بودن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت خدمت متعهدین (جایگزین خدمت دوره ضرورت) توسط سه فرزند خانواده می باشد . این افراد باید با مراجعه به رده های وظیفه عمومی نسبت به تعویض و تبدیل کارت خود اقدام تا مجاز به استفاده از این معافیت شوند.

      mr1528 IP Address is : hidden
    13. kaywan
       
      #14 | ۱۰:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      MOHAMMADMAX :

      majid :سلام بچه هاخوبی عماد جون؟ این قضیه آموزشی چیه؟!!*************************محمد جون، منم هستم (واسه شیرینی..!) نمیدونم چه خبره ولی اگه شیرینی ندی داد میزنم همه بشنون!!بچه هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا محمد میخواد شیرینی بده!!

      دوستان اطفا شایعه نکنید و به آن دامن نزنید
      ۱ – شخصی به نام مهدی باید شیرینی بدهد، و نقش بنده این بوده که ایشان را با شیوه ای به سمت گرفتن معافی هدایت کردم ، اما آقا کیوان میخواست جلوی منو بگیره ولی نتونست و الان متواری شده.
      ۲- تکلیف معافیت بنده در قانون ۳۴ مشخص میشود که فعلا فرت.

      دوست گرامی قرار نیست که من بشینم و هر وقت شما چیزی گفتی من جواب بدم پس دیر جواب دادن من به معنی متواری شدنم نیست!در ضمن شما نه تنها جناب مهدی رو به سمت معافیت هدایت نکردی بلکه گمراهش کردی و این حرفی هم که شما زدی نشون داد که هیچ اطلاعی در مورد معافیت ۳ برادر خدمت کرده نداری.بهت پیشنهاد میکنم که اون خبری که لینکش رو به عنوان دلیل حرفت داده بودی با دقت بخونی چون اون خبر حرف من رو تایید میکنه نه شما!”اصلا همین جا خیلی ساده برات توضیح میدم منظور اون خبر اینه که کارت پایان خدمت اون برادری که به ازای خدمت رفتن اون برادر دیگر معاف شده جزء سه تا کارت محاسبه میشه نه کارت اون برادری که معاف شده(اوایل اینطور نبود) یا اصلا بزار ساده تر بگم آقا مهدی ۴تا برادر داشت که دو تا از اونا معاف شده بودند و دو تا دیگه پایان خدمت داشتند.حالا شما با چه دلیلی این بنده ی خدارو میزاری سره کارو بهش میگی قانون ۴ برادری شاملت میشه بعدشم رو ادعای غلطت پا فشاری میکنی!!!آخه کجای قانون سه برادری اومده که کارت معافیت(هر نوعش) میتونه جزء سه تا کارت باشه؟!!!دوست عزیز من ۱۰۰% مطمئنم شما اشتباه میکنی و خواهش میکنم در موردی که اطلاعات نداری با جوابات دوستان رو گمراه نکن.

      kaywan IP Address is : hidden
    14. mnc
       
      #15 | ۱۰:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      سلام صبح همگی به خیر من باز اومدم ، خبر جدید چی داریم ما خب از دو روز پیش تا حالا خواب و خوراک نداریم همش تو این سایت هستم ببینم چی میشه ولی انصافا دمتون گرم که همچین سایتی رو راه انداختین، با تشکر از مدیریت سایت

      mnc IP Address is : hidden
    15. abbas
       
      #16 | ۱۰:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      آقا مهرداد شما از قانون ۴برادری نمیتونی استفاده کنی چون ۳ تا کارت پایان خدمت نداری احتمال زیاد ۳برادری شامل حالت میشه که اونم باید صبر کنی تا جزییاتش بیاد.توضیحات کیوان در مورد آقا مهدی هم کاملا درسته چون اونم دو تا کارت بیشتر نداره شرایطش مشابه شماست.
      منم یک برادرم از “دوبرادری” سال ۷۵ معاف شده اما سه تا برادر دیگم کارت پایان خدمت دارن اینجوری ۴ برادری شامل حالم میشه.با پوزش از دوستان قدیمی سایت من چون در جریان این موضوع بودم جواب دادم

      abbas IP Address is : hidden
      • mehrdad
         
        #17 | ۱۲:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

        abbas :آقا مهرداد شما از قانون ۴برادری نمیتونی استفاده کنی چون ۳ تا کارت پایان خدمت نداری احتمال زیاد ۳برادری شامل حالت میشه که اونم باید صبر کنی تا جزییاتش بیاد.توضیحات کیوان در مورد آقا مهدی هم کاملا درسته چون اونم دو تا کارت بیشتر نداره شرایطش مشابه شماست.منم یک برادرم از “دوبرادری” سال ۷۵ معاف شده اما سه تا برادر دیگم کارت پایان خدمت دارن اینجوری ۴ برادری شامل حالم میشه.با پوزش از دوستان قدیمی سایت من چون در جریان این موضوع بودم جواب دادم

        سلام دوست من , من سه تا برادر بزرگتر از خودم دارم دوتا رفتن به خدمت سربازی و یکی معاف برادر در حین خدمت گرفته حالا این متن رو هم بخون از سردار کمند زاده :سردار زاده‌کمند در ادامه افزود: در نحوه تأثیر معافیت دو برادری در استفاده از معافیت یک فرزند در خانواده‌ای که سه فرزند آنان خدمت کرده است در معافیت یک فرزند از خانواده‌ای که ۳ فرزند آن‌ها خدمت کرده بود ابهامی وجود داشت که آیا فردی که به ازای انجام خدمت سربازی وی برادر دیگری در قالب معافیت ۲ برادری که در سال ۱۳۸۰ اجرا شد معاف شده بود جزء ۳ برادر خدمت کرده محسوب می‌شود یا خیر.
        وی اعلام کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده این ابهام برطرف شد و افرادی که از این قانون استفاده کرده‌اند شامل قانون ۳ برادری می‌شوند و می‌توانند از معافیت فرزند چهارم استفاده کنند و هیچ محدودیتی برای استفاده از معافیت یک فرزند که ۳ فرزند آنان خدمت کرده وجود ندارد.

        mehrdad IP Address is : hidden
    16.  
      #18 | ۱۰:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      مدیر سایت :

      آموزشی وجود ندارد برای معافیتها

      دوست عزیز از طرف مدیر سایت نظر دادن کار جالبی نیست.

      با تشکر
      مدیریت سایت سربازی

      مدیر سایت IP Address is : hidden
    17. mehdi
       
      #19 | ۱۰:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      بچه ها اگر اموزشی داشته باشه عین رفتنه می دونید چرا؟
      چون با وجود ازدحام زیاد باید ۶-۷ ماه صبر کنیم تا نوبتمون بشه بعد ۲ ماه ا موزشی وبعد ۳-۴ ماه صبر کنیم کار تمون بیاد می شه همون ۲ سال سربازی.

      mehdi IP Address is : hidden
    18. mehdi
       
      #20 | ۱۰:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      ali 2009:
      شما از چه منبعی خبر دار شدید که آموزشی از سال ۹۰ اجرا می شه؟

      mehdi IP Address is : hidden
    19. mehdi
       
      #21 | ۱۰:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      من اگه آ موزشی داشته باشه همون سنگین تریم که بریم چون حداقلش سرگرمیم ولی اون جوری باید ۲ سال الاف باشیم

      mehdi IP Address is : hidden
    20. نریمان کیامهر
       
      #22 | ۱۱:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      سلام به همه دوستان جدید و قدیمی . و خسته نباشید میگم به مدیر سایت سربازی .

      عماد تو بیا ارومیه من در خدمت تو هستم هر کاری هم بگی می کنم تو دوست عزیز منی رفیق ۳ ماهه .

      مجید جان دوست عزیزم تو هر سوالی داشتی از من و عماد بپرس باشه . اگه جواب ندادیم اونوقت یک چیزه دیگه ای . ولی من و عماد در خدمت تو هستیم . منظورمو که فهمیدی .

      بهروز جان شیرینی زیاد مریض می شی . آقا هر کی می خواد شیرینی بده . به مدیریت سایت شیرینی بده . که این سایت را در اختیار ما گذاشته . و هر کسی هم شیرینی بده ۱۰۰ % این سایت روز به روز خوب تر می شه .

      در مورد آموزش هم باید بگم من هم از دیروز با فامیلمون تماس گرفتم و با عموم حرف زدم عموم گفت احتمالش خیلی کم است که آموزش داشته باشه معافیت ها . چون سرباز آنقدر زیاد بوده که ۳ برادری ها معاف شدن . پس دوتانم نگران نباشند . آموزشی نداره دوستانی که معافیت گرفتند .

      در ضمن ۱۰۰% غیبت ها هم مثل ۴ برادری ها که ما استفاده کردیم بخشیده خواهند شد . خدا بزرگه فقط دعا کنیم بهتره .

      کیوان جونم نیستی داداش چیزی شده . انشاالله که چیزی نشده باشه . اومدی یه چیزی بگو .

      از همه هم تشکر می کنم که دوستانو راهنماییی کردند و جواب سوال ها را دادن . من همیشه در خدمت دوستان چه جدید چه قدیم هستم .

      دوستان اینم بگم رنگ اسم مدیر سایت زرد هست نه آبی کم رنگ پس سوء استفاده کردن و از خود یه چیزی گفتن دوست عزیز که با اسم مدیر سایت اومده بودی کاره خوبی نیست . آدم مثبت هیچ وقت این کار را نمی کنه . ۱۰۰% آدم منفی هستی .

      پیام جان کجایی خبری نیست ازت .

      تشکر می کنم از مدیریت سایت سربازی که دیروز جواب سوال منو دادن . مرسی عزیز . انشاالله خدا ازت راضی باشه .

      با تشکر

      نریمان کیامهر IP Address is : hidden
      • mj
         
        #23 | ۱۱:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

        یه سئوال
        بنده داماد خانواده ای هستم که فرزنده ذکور ندارند و پدر خانم بنده ۱۱۰ ماه سابقه خدمت در منطقه عملیاتی دارند طرح اصلاح خدمت وظیفه اگر قسمت داماد رزمندگان به تصویب نرسید آیا باز هم امکانش هست که معاف شویم؟

        mj IP Address is : hidden
    21.  
      #24 | ۱۱:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      با تشکر از توضیحات مفید نریمان عزیز

      مدیر سایت IP Address is : hidden
      • mj
         
        #25 | ۱۱:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

        ه سئوال
        بنده داماد خانواده ای هستم که فرزنده ذکور ندارند و پدر خانم بنده ۱۱۰ ماه سابقه خدمت در منطقه عملیاتی دارند طرح اصلاح خدمت وظیفه اگر قسمت داماد رزمندگان به تصویب نرسید آیا باز هم امکانش هست که معاف شویم؟

        mj IP Address is : hidden
    22. kaywan
       
      #26 | ۱۱:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      mehdi :بچه ها اگر اموزشی داشته باشه عین رفتنه می دونید چرا؟چون با وجود ازدحام زیاد باید ۶-۷ ماه صبر کنیم تا نوبتمون بشه بعد ۲ ماه ا موزشی وبعد ۳-۴ ماه صبر کنیم کار تمون بیاد می شه همون ۲ سال سربازی.

      من به شخصه فکر نمیکنم که آموزشی شامل ۴ برادری ها بشه چون اگر اینطور بشه که باز هم همون جریان قبلی نبود ظرفیت در فضاهای آموزشی که قبلا بود تکرار میشه این در حالی است که سرذار زاده کمند جدیدا گفتند که به دلیل معافیت های جدید( ۴برادری) ظرفیت های جدید در نیروهای مسلح ایجاد شده و مشکل عقب افتادن تاریخ خدمت حل شده.نکته دیگری هم که به ذهنم میرسه اینه که من به دو دلیل فکر میکنم این آموزشی الزامی برای همه ی معافی ها برای کسانی هست که بعد از اجرایی شدن این قوانین جدید معاف میشن دلایلم اینه:۱_اگر قرار باشه برای افرادی هم که قبلا معاف شدن آموزشی بزارن حتما افراد معاف شده در سالهای اخیر هم باید آموزش ببینند و این در حالی است که برای افرادی که تاریخ اعزامشون مشخصه و افراد تازه مشمول هم فضای آموزش وجود نداره و اضافه شدن اونها هم میشه قوزه بالا قوز.دلیل دیگر هم اینه که معافیت ۴برادری یه خورده جریانش با ۲برادری فرق داره شما عنایت داشته باشید که ۴برادری در مجلس تصویب نشده و بنا به درخواست ستاد کل نیروهای مصلح و تایید رهبری اجرای شد و دلیلش هم برای کاستن سریع حجم زیاد سرباز بود و فرق دیگرش هم اینه که این یک قانون دائمی نیست که همیشه بمونه (برعکس ۲ براذری)و به گفته ی خودشون تا سال ۸۹ادامه داره وبا توجه به اینکه درخواست کننده گان این معافیت قراره براشون کارت معافیت بیاد و با توجه به گفته ی چندی قبل سردار زاده کمنده که احتمال آموزشی رفتن معافیت موارد خاص بسیار کمه (ایشون اون موقع هم از این طرح خبر داشتند).پس بنده فکر نمیکنم برای ۴ برادری در شرایط فعلی آموزشی وجود داشته باشه.

      kaywan IP Address is : hidden
    23. kaywan
       
      #27 | ۱۱:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      تشکر از نریمان عزیز دوست و هم معافیه قدیمی!

      kaywan IP Address is : hidden
    24. بهروز
       
      #28 | ۱۱:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      عموت چیکارست نریمان ؟ نظامیه؟

      بهروز IP Address is : hidden
    25. MOHAMMADMAX
       
      #29 | ۱۱:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      kaywan :

      MOHAMMADMAX :

      majid :سلام بچه هاخوبی عماد جون؟ این قضیه آموزشی چیه؟!!*************************محمد جون، منم هستم (واسه شیرینی..!) نمیدونم چه خبره ولی اگه شیرینی ندی داد میزنم همه بشنون!!بچه هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا محمد میخواد شیرینی بده!!

      دوستان اطفا شایعه نکنید و به آن دامن نزنید۱ – شخصی به نام مهدی باید شیرینی بدهد، و نقش بنده این بوده که ایشان را با شیوه ای به سمت گرفتن معافی هدایت کردم ، اما آقا کیوان میخواست جلوی منو بگیره ولی نتونست و الان متواری شده.۲- تکلیف معافیت بنده در قانون ۳۴ مشخص میشود که فعلا فرت.

      دوست گرامی قرار نیست که من بشینم و هر وقت شما چیزی گفتی من جواب بدم پس دیر جواب دادن من به معنی متواری شدنم نیست!در ضمن شما نه تنها جناب مهدی رو به سمت معافیت هدایت نکردی بلکه گمراهش کردی و این حرفی هم که شما زدی نشون داد که هیچ اطلاعی در مورد معافیت ۳ برادر خدمت کرده نداری.بهت پیشنهاد میکنم که اون خبری که لینکش رو به عنوان دلیل حرفت داده بودی با دقت بخونی چون اون خبر حرف من رو تایید میکنه نه شما!”اصلا همین جا خیلی ساده برات توضیح میدم منظور اون خبر اینه که کارت پایان خدمت اون برادری که به ازای خدمت رفتن اون برادر دیگر معاف شده جزء سه تا کارت محاسبه میشه نه کارت اون برادری که معاف شده(اوایل اینطور نبود) یا اصلا بزار ساده تر بگم آقا مهدی ۴تا برادر داشت که دو تا از اونا معاف شده بودند و دو تا دیگه پایان خدمت داشتند.حالا شما با چه دلیلی این بنده ی خدارو میزاری سره کارو بهش میگی قانون ۴ برادری شاملت میشه بعدشم رو ادعای غلطت پا فشاری میکنی!!!آخه کجای قانون سه برادری اومده که کارت معافیت(هر نوعش) میتونه جزء سه تا کارت باشه؟!!!دوست عزیز من ۱۰۰% مطمئنم شما اشتباه میکنی و خواهش میکنم در موردی که اطلاعات نداری با جوابات دوستان رو گمراه نکن.

      اولا که منظور من از متواری شدن فقط یه شوخی بود
      دوما حق با شماست
      سوما علت اشتباه ما به خاطر حرف آقا مهدی بود
      چهارما حالا ۳ برادری یا ۴ برادی فرق نمیکنه بلاخره معاف میشه

      MOHAMMADMAX IP Address is : hidden
    26. عماد
       
      #30 | ۱۱:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      ممنون نریمان

      به نظر من اگه آموزشی درکار باشه , قبل از تحویل کارت ها خواهد بود چون قبلا هم گفتم که کارت پایان خدمت برای خیلی ها = ازدواج و استخدام

      حالا اگر کسی در یک اداره دولتی استخدام بشه چطور می تونه بره آموزشی ؟
      پس صبر کنیم ببینیم اگه تا ماه دیگه کارتا آمد که آموزشی در کار نیست.

      وگرنه ۴۵ روز باید بریم آموزشی ………….

      ولی من مطمئن هستم که خبری از آموزشی نیست .

    27. mj
       
      #31 | ۱۱:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      نریمان کیامهر :
      سلام به همه دوستان جدید و قدیمی . و خسته نباشید میگم به مدیر سایت سربازی .
      عماد تو بیا ارومیه من در خدمت تو هستم هر کاری هم بگی می کنم تو دوست عزیز منی رفیق ۳ ماهه .
      مجید جان دوست عزیزم تو هر سوالی داشتی از من و عماد بپرس باشه . اگه جواب ندادیم اونوقت یک چیزه دیگه ای . ولی من و عماد در خدمت تو هستیم . منظورمو که فهمیدی .
      بهروز جان شیرینی زیاد مریض می شی . آقا هر کی می خواد شیرینی بده . به مدیریت سایت شیرینی بده . که این سایت را در اختیار ما گذاشته . و هر کسی هم شیرینی بده ۱۰۰ % این سایت روز به روز خوب تر می شه .
      در مورد آموزش هم باید بگم من هم از دیروز با فامیلمون تماس گرفتم و با عموم حرف زدم عموم گفت احتمالش خیلی کم است که آموزش داشته باشه معافیت ها . چون سرباز آنقدر زیاد بوده که ۳ برادری ها معاف شدن . پس دوتانم نگران نباشند . آموزشی نداره دوستانی که معافیت گرفتند .
      در ضمن ۱۰۰% غیبت ها هم مثل ۴ برادری ها که ما استفاده کردیم بخشیده خواهند شد . خدا بزرگه فقط دعا کنیم بهتره .
      کیوان جونم نیستی داداش چیزی شده . انشاالله که چیزی نشده باشه . اومدی یه چیزی بگو .
      از همه هم تشکر می کنم که دوستانو راهنماییی کردند و جواب سوال ها را دادن . من همیشه در خدمت دوستان چه جدید چه قدیم هستم .
      دوستان اینم بگم رنگ اسم مدیر سایت زرد هست نه آبی کم رنگ پس سوء استفاده کردن و از خود یه چیزی گفتن دوست عزیز که با اسم مدیر سایت اومده بودی کاره خوبی نیست . آدم مثبت هیچ وقت این کار را نمی کنه . ۱۰۰% آدم منفی هستی .
      پیام جان کجایی خبری نیست ازت .
      تشکر می کنم از مدیریت سایت سربازی که دیروز جواب سوال منو دادن . مرسی عزیز . انشاالله خدا ازت راضی باشه .
      با تشکر

      یه سئوال
      بنده داماد خانواده ای هستم که فرزنده ذکور ندارند و پدر خانم بنده ۱۱۰ ماه سابقه خدمت در منطقه عملیاتی دارند طرح اصلاح خدمت وظیفه اگر قسمت داماد رزمندگان به تصویب نرسید آیا باز هم امکانش هست که معاف شویم؟

      mj IP Address is : hidden
    28. kaywan
       
      #32 | ۱۱:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      MOHAMMADMAX :

      kaywan :

      MOHAMMADMAX :

      majid :سلام بچه هاخوبی عماد جون؟ این قضیه آموزشی چیه؟!!*************************محمد جون، منم هستم (واسه شیرینی..!) نمیدونم چه خبره ولی اگه شیرینی ندی داد میزنم همه بشنون!!بچه هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا محمد میخواد شیرینی بده!!

      دوستان اطفا شایعه نکنید و به آن دامن نزنید۱ – شخصی به نام مهدی باید شیرینی بدهد، و نقش بنده این بوده که ایشان را با شیوه ای به سمت گرفتن معافی هدایت کردم ، اما آقا کیوان میخواست جلوی منو بگیره ولی نتونست و الان متواری شده.۲- تکلیف معافیت بنده در قانون ۳۴ مشخص میشود که فعلا فرت.

      دوست گرامی قرار نیست که من بشینم و هر وقت شما چیزی گفتی من جواب بدم پس دیر جواب دادن من به معنی متواری شدنم نیست!در ضمن شما نه تنها جناب مهدی رو به سمت معافیت هدایت نکردی بلکه گمراهش کردی و این حرفی هم که شما زدی نشون داد که هیچ اطلاعی در مورد معافیت ۳ برادر خدمت کرده نداری.بهت پیشنهاد میکنم که اون خبری که لینکش رو به عنوان دلیل حرفت داده بودی با دقت بخونی چون اون خبر حرف من رو تایید میکنه نه شما!”اصلا همین جا خیلی ساده برات توضیح میدم منظور اون خبر اینه که کارت پایان خدمت اون برادری که به ازای خدمت رفتن اون برادر دیگر معاف شده جزء سه تا کارت محاسبه میشه نه کارت اون برادری که معاف شده(اوایل اینطور نبود) یا اصلا بزار ساده تر بگم آقا مهدی ۴تا برادر داشت که دو تا از اونا معاف شده بودند و دو تا دیگه پایان خدمت داشتند.حالا شما با چه دلیلی این بنده ی خدارو میزاری سره کارو بهش میگی قانون ۴ برادری شاملت میشه بعدشم رو ادعای غلطت پا فشاری میکنی!!!آخه کجای قانون سه برادری اومده که کارت معافیت(هر نوعش) میتونه جزء سه تا کارت باشه؟!!!دوست عزیز من ۱۰۰% مطمئنم شما اشتباه میکنی و خواهش میکنم در موردی که اطلاعات نداری با جوابات دوستان رو گمراه نکن.

      اولا که منظور من از متواری شدن فقط یه شوخی بوددوما حق با شماستسوما علت اشتباه ما به خاطر حرف آقا مهدی بودچهارما حالا ۳ برادری یا ۴ برادی فرق نمیکنه بلاخره معاف میشه

      اولا: متواری یعنی فراری اینجا هم شوخی و جدیش مشخص نبود دوما:خوشحالم به اشتباهت پی بردی سوما:مشکل از حرف مهدی نبود و شما اطلاعات کافی نداشتی چهارما:فرق داره

      kaywan IP Address is : hidden
    29. kaywan
       
      #33 | ۱۱:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      عماد :ممنون نریمان
      به نظر من اگه آموزشی درکار باشه , قبل از تحویل کارت ها خواهد بود چون قبلا هم گفتم که کارت پایان خدمت برای خیلی ها = ازدواج و استخدام
      حالا اگر کسی در یک اداره دولتی استخدام بشه چطور می تونه بره آموزشی ؟پس صبر کنیم ببینیم اگه تا ماه دیگه کارتا آمد که آموزشی در کار نیست.
      وگرنه ۴۵ روز باید بریم آموزشی ………….
      ولی من مطمئن هستم که خبری از آموزشی نیست .

      موافقم. کارت معافیت=ازدواج وکار و مسئولیت واجازه ی خروج از کشور جالب اینه که شخصی مثل من یا شما بیشتر از یک ماه و نیمه که کارهامون تموم شده و منتظر کارتیم و تصورم اینه که در زمان اجرایی شدن قوانین جدید کارت های ما تو دستمون باشه.به هر حال اگر آموزشی هم توی کار باشه بنده در اسرع وقت خواهم رفت هرچند بعید میدونم.

      kaywan IP Address is : hidden
    30. مدیر سایت
       
      #34 | ۱۱:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      سلام به همگی دوستان
      اولا عذر خواهی میکنم از همه دوستان واللخصوص مدیر سایت.
      دوما این ON LINE بودن مدیر سایت منا کشته.واقا کارت درسته
      بازم شرمنده بابت این شیظنت

      مدیر سایت IP Address is : hidden
    صفحه نظرات
    کاربران محترم :

    لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید.

    1- در نظم سایت کوشا بوده و از قرار دادن مطالبی که مرتبط با خبر فوق نمی باشد خودداری فرمایید.

    2- برای ساماندهی نظرات و مطالب ارسالی از بخش پرسش و پاسخ نیز می توانید استفاده نمایید.
    نظرات بسته شده است.