• کدهای مراکز آموزش نظامی  (21862 پاسخ)
  • تنها فرزند ذکور جد و جده  (763 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری  (12411 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری_جدید  (1364 پاسخ)
  • مشاعره  (405 پاسخ)
  • نامه های ارسالی  (1491 پاسخ)
  • مشمولان غایب  (4035 پاسخ)
  • بخشودگي اضافه خدمت  (785 پاسخ)
  • معافیت پزشکی  (16008 پاسخ)
  • ماده ۴۴ مکرر  (1618 پاسخ)
  • اعزام به خدمت  (30303 پاسخ)
  • معافیت تحصیلی  (4211 پاسخ)
  • معافیت موارد خاص  (2159 پاسخ)
  • مجوز خروج از کشور  (1990 پاسخ)
  • معافیت کفالت  (9370 پاسخ)
  • معافیت های جدید  (2019 پاسخ)
  • ‌معافیت ‌های سال 88  (162 پاسخ)
  • مقالات  (38 پاسخ)
  • خاطرات سربازی  (2326 پاسخ)
  • ۰۳/۱۱  ۰۹:۳۰     سپهر پورنظری
  • ۰۳/۱۱  ۰۹:۳۰     سپهر پورنظری
  • ۰۳/۱۱  ۰۹:۳۰     سپهر پورنظری
  • ۰۲/۳۱  ۰۸:۳۳     رضا میرزائی
  • ۰۲/۳۱  ۰۸:۳۲     رضا میرزائی
  • ۰۲/۳۱  ۰۸:۳۲     رضا میرزائی
  • ۰۲/۲۳  ۱۸:۲۹     ناصر جعفرپورگنجاری
  • ۱۲/۱۳  ۰۱:۰۰     سعید فتی
  • ۱۱/۲۸  ۰۸:۳۹     اله یار قره پور قره پور امیرسالاری

  • telegram_channel

    تعیین مجازات‌های غیبت مشمولان وظیفه عمومی

    نمایندگان در جلسه علنی امروز چهارشنبه ۲۱/۵/۸۸ مجلس در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی، موادی از آن را بررسی و تصویب نهایی کردند.

     نمایندگان در فصل مربوط به غیبت مشمولان وظیفه عمومی و جرائم و مجازات‌های این قانون نیروی انتظامی را موظف کردند که در خصوص شناسایی تعقیب و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضعیت آنان اقدام نماید و کلیه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و شرکت‌های دولتی و مؤسسات غیردولتی و خصوصی و بانک‌ها و نیروهای مسلح باید همکاری لازم را در این خصوص بعمل آورند.
    همچنین مجلس مصوب کرد که آئین‌نامه اجرایی ماده مذکور به وسیله سازمان با همکاری وزارتین کشور و دفاع تهیه و پس از تأیید ستاد کل به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.
    چنین نمایندگان مقرر کردند مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا ۳ ماه، در زمان جنگ تا ۱۵ روز باشد به سه ماه اضافه خدمت تنبیه خواهند شد.
    بر این اساس چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از ۳ ماه و در زمان جنگ بیشتر از ۱۵ روز باشد به ۶ ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شود.
    مجلس مصوب کرد که مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یک سال و در زمان جنگ از ۲ ماه بیشتر باشد، علاوه بر اعمال اضافه خدمت، فراری محسوب شده و به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی می‌شوند. البته نمایندگان فرصتی هم برای غائبین فعلی در نظر گرفتند.
    مجلس همچنین مصوب کرد مشمولینی که تا زمان تصویب این قانون غایب شناخته شده‌اند، چنانچه داخل کشور باشند حداکثر ظرف ۶ ماه و اگر خارج از کشور باشند حداکثر یک سال، خود را معرفی کنند، مشمول تنبیهات این قانون نخواهند بود.
    براساس مصوبه امروز نمایندگان مقرر شد چنانچه کسی در مدت آموزش اولیه و یا در حین خدمت غیبت یا فرار کند ضمن تحمل تنبیه مربوطه باید مجدداً به دوره آموزش اعزام شود و مدت آموزش قبلی این افراد جزء خدمت آنان محسوب نمی شود.
    مجلس در ادامه برای کسانی که مشمولین غایب را در مؤسسات دولتی یا غیردولتی به کار گیرند، جریمه در نظر گرفتند.
    بر این اساس مجازات اینگونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه ۳ سرباز است.


    نسخه چاپی خبر نسخه چاپی خبر    ارسال به دوستان ارسال به دوستان

    تعداد بازدید : 25,468 | مرداد ۲۱ام, ۱۳۸۸

    شما هم به جمع مشترک سایت نظام وظیفه و خدمت سربازی بپیوندید !

    بوسيله اس ام اس SMS : برای عضویت اینجا کلیک کنید

    بوسيله ايميل :
     

    ايميل شما نزد ما محفوظ و اشتراک تان هر لحظه با يک کليک قابل انصراف است.

    بوسيله RSS: فيد (خوراک)

    1. m
       
      #1 | ۱۱:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      سلام بچه‌ها من میخواهم یه سوال بپرسم آیا آموزشی وجود داره یا نه؟ تو رو خدا جواب بدید

      m IP Address is : hidden
    2. mj
       
      #2 | ۱۱:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      یه سئوال
      بنده داماد خانواده ای هستم که فرزنده ذکور ندارند و پدر خانم بنده ۱۱۰ ماه سابقه خدمت در منطقه عملیاتی دارند طرح اصلاح خدمت وظیفه اگر قسمت داماد رزمندگان به تصویب نرسید آیا باز هم امکانش هست که معاف شویم؟

      mj IP Address is : hidden
    3. مدیر سایت
       
      #3 | ۱۱:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      m :سلام بچه‌ها من میخواهم یه سوال بپرسم آیا آموزشی وجود داره یا نه؟ تو رو خدا جواب بدید

      فقط باید صبر کرد تا معلوم بشه تمام این حدس و گمان ها هم دلخوشی بیش نیست پس صبر لازمه کار است

      مدیر سایت IP Address is : hidden
    4. arash
       
      #4 | ۱۱:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      mj :یه سئوالبنده داماد خانواده ای هستم که فرزنده ذکور ندارند و پدر خانم بنده ۱۱۰ ماه سابقه خدمت در منطقه عملیاتی دارند طرح اصلاح خدمت وظیفه اگر قسمت داماد رزمندگان به تصویب نرسید آیا باز هم امکانش هست که معاف شویم؟

      وقتی به تصویب نرسه یعنی معاف نیستی دیگه حالا دعا کن ایشالا به تصویب برسه

      arash IP Address is : hidden
    5. mj
       
      #5 | ۱۱:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      یعنی کسی واقا جواب این سئوال نداره؟؟؟الان هیچی از این معافیت دامادها معلوم نیست؟

      mj IP Address is : hidden
    6. mj
       
      #6 | ۱۱:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      arash :

      mj :یه سئوالبنده داماد خانواده ای هستم که فرزنده ذکور ندارند و پدر خانم بنده ۱۱۰ ماه سابقه خدمت در منطقه عملیاتی دارند طرح اصلاح خدمت وظیفه اگر قسمت داماد رزمندگان به تصویب نرسید آیا باز هم امکانش هست که معاف شویم؟

      وقتی به تصویب نرسه یعنی معاف نیستی دیگه حالا دعا کن ایشالا به تصویب برسه

      آرش فکر کنم فقط منو تو دنبال این موضوع هستیم نه؟

      mj IP Address is : hidden
    7. farbodkain
       
      #7 | ۱۱:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      سلام دوستان من یک سوالی داشتم از تمام کسایی که تجربه دارن اگر یک راهنمایی من را بکنند خیلی ممنون میشم البته آقا Kaywan خیلی کمکم کرد اما ممنون میشم شما هم نظراتتون را به من بگید
      من دانشجو کاردانی بودم ورودی سال ۸۲ و سال ۸۵ دانشگاه را ول کردم طبق آماری که از نظام وظیفه گرفتم هیچ گونه غیبتی در موردم ثبت نشده اونجا ،حالا این معافیت ۲برادری شامل حالم میشه،می خوام بدون بهترین کاری که من می تونم توی این موقیعیت بکنم چیه؟!یعنی اگر احیانا غیبت ها را نبخشند امکان این که از طریق دانشگاه نامه اخراج یا انصراف را بندازم جلو هست؟!چون یکی از دوستان گفت که دیگه الان فرق نمی کنه چون مدت فرجه تحصیلی تو باطل شده و از طریق دانشگاه کاری نمیشه کرد،و باید برای از بین بردن غیبت هات از دانشگاه اقدام کنی.
      سوال دوم هم اینه که اگر من یکی از بند های معافیت پزشکی شامل حالم بشه غیبت دخالتی در این معافیت داره یا نه
      با تشکر از همه بچه های گلی که قرار معاف بشن

      farbodkain IP Address is : hidden
    8. rezampv
       
      #8 | ۱۱:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      موزشی رو نمیشه خرید ؟ D:D:D:D

      rezampv IP Address is : hidden
    9. arash
       
      #9 | ۱۱:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      mj :

      arash :

      mj :یه سئوالبنده داماد خانواده ای هستم که فرزنده ذکور ندارند و پدر خانم بنده ۱۱۰ ماه سابقه خدمت در منطقه عملیاتی دارند طرح اصلاح خدمت وظیفه اگر قسمت داماد رزمندگان به تصویب نرسید آیا باز هم امکانش هست که معاف شویم؟

      وقتی به تصویب نرسه یعنی معاف نیستی دیگه حالا دعا کن ایشالا به تصویب برسه

      آرش فکر کنم فقط منو تو دنبال این موضوع هستیم نه؟

      MOHAMMADMAX هم هست . ببین مجلس هفته دیگه جلسه نداره این ماده هم فرستادن بررسی بشه دوباره برگرده رای گیری کنن جلسه بعدی مجلس ۱ شهریوره احتمالآ اون موقه تکلیفمون مشخص میشه فقط دعا کن که تصویب بشه

      arash IP Address is : hidden
    10. یاس
       
      #10 | ۱۱:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      farbodkain :سلام دوستان من یک سوالی داشتم از تمام کسایی که تجربه دارن اگر یک راهنمایی من را بکنند خیلی ممنون میشم البته آقا Kaywan خیلی کمکم کرد اما ممنون میشم شما هم نظراتتون را به من بگیدمن دانشجو کاردانی بودم ورودی سال ۸۲ و سال ۸۵ دانشگاه را ول کردم طبق آماری که از نظام وظیفه گرفتم هیچ گونه غیبتی در موردم ثبت نشده اونجا ،حالا این معافیت ۲برادری شامل حالم میشه،می خوام بدون بهترین کاری که من می تونم توی این موقیعیت بکنم چیه؟!یعنی اگر احیانا غیبت ها را نبخشند امکان این که از طریق دانشگاه نامه اخراج یا انصراف را بندازم جلو هست؟!چون یکی از دوستان گفت که دیگه الان فرق نمی کنه چون مدت فرجه تحصیلی تو باطل شده و از طریق دانشگاه کاری نمیشه کرد،و باید برای از بین بردن غیبت هات از دانشگاه اقدام کنی.سوال دوم هم اینه که اگر من یکی از بند های معافیت پزشکی شامل حالم بشه غیبت دخالتی در این معافیت داره یا نهبا تشکر از همه بچه های گلی که قرار معاف بشن

      ببین شما مطمئنا غیبت داری طبق نوشته خودت اما هنو مشخص نیست که تاثیری تو دو برادری داره یا نه
      درباره مطلب دوم به نظر من مشکلی در گرفتن معافیت پزشکی نداری

      یاس IP Address is : hidden
    11. یاس
       
      #11 | ۱۲:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      مدیر سایت :سلام به همگی دوستاناولا عذر خواهی میکنم از همه دوستان واللخصوص مدیر سایت.دوما این ON LINE بودن مدیر سایت منا کشته.واقا کارت درستهبازم شرمنده بابت این شیظنت

      چی بگم آخه؟

      یاس IP Address is : hidden
    12. ناصر
       
      #12 | ۱۲:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      با سلام خدمت مدیریت محترم سایت

      در حین تحصیل میشه از معافیت برادر سوم استفاده کرد ؟؟؟؟

      با تشکر ……

      ناصر IP Address is : hidden
    13. MOHAMMADMAX
       
      #13 | ۱۲:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      عماد :ممنون نریمان
      به نظر من اگه آموزشی درکار باشه , قبل از تحویل کارت ها خواهد بود چون قبلا هم گفتم که کارت پایان خدمت برای خیلی ها = ازدواج و استخدام
      حالا اگر کسی در یک اداره دولتی استخدام بشه چطور می تونه بره آموزشی ؟پس صبر کنیم ببینیم اگه تا ماه دیگه کارتا آمد که آموزشی در کار نیست.
      وگرنه ۴۵ روز باید بریم آموزشی ………….
      ولی من مطمئن هستم که خبری از آموزشی نیست .

      گر جار زنند که مست گیرند ** در شهر هر آنکه هست گیرند.

      بین قانونی که تصویب میشه و قانونی که اجرا میشه خیلی فرق هست مخصوصا زمانی که بار مالی براشون داشته باشه

      MOHAMMADMAX IP Address is : hidden
    14. farbodkain
       
      #14 | ۱۲:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      یاس :

      farbodkain :سلام دوستان من یک سوالی داشتم از تمام کسایی که تجربه دارن اگر یک راهنمایی من را بکنند خیلی ممنون میشم البته آقا Kaywan خیلی کمکم کرد اما ممنون میشم شما هم نظراتتون را به من بگیدمن دانشجو کاردانی بودم ورودی سال ۸۲ و سال ۸۵ دانشگاه را ول کردم طبق آماری که از نظام وظیفه گرفتم هیچ گونه غیبتی در موردم ثبت نشده اونجا ،حالا این معافیت ۲برادری شامل حالم میشه،می خوام بدون بهترین کاری که من می تونم توی این موقیعیت بکنم چیه؟!یعنی اگر احیانا غیبت ها را نبخشند امکان این که از طریق دانشگاه نامه اخراج یا انصراف را بندازم جلو هست؟!چون یکی از دوستان گفت که دیگه الان فرق نمی کنه چون مدت فرجه تحصیلی تو باطل شده و از طریق دانشگاه کاری نمیشه کرد،و باید برای از بین بردن غیبت هات از دانشگاه اقدام کنی.سوال دوم هم اینه که اگر من یکی از بند های معافیت پزشکی شامل حالم بشه غیبت دخالتی در این معافیت داره یا نهبا تشکر از همه بچه های گلی که قرار معاف بشن

      ببین شما مطمئنا غیبت داری طبق نوشته خودت اما هنو مشخص نیست که تاثیری تو دو برادری داره یا نه
      درباره مطلب دوم به نظر من مشکلی در گرفتن معافیت پزشکی نداری

      پس به نظر شما دیگه الان دانشگاه یک مهره سوخته است برای من و من باید تمرکزم را روی سازمان وظیفه عمومی جمع کنم؟!درسته؟!

      farbodkain IP Address is : hidden
    15. یاس
       
      #15 | ۱۲:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      farbodkain :

      یاس :

      farbodkain :سلام دوستان من یک سوالی داشتم از تمام کسایی که تجربه دارن اگر یک راهنمایی من را بکنند خیلی ممنون میشم البته آقا Kaywan خیلی کمکم کرد اما ممنون میشم شما هم نظراتتون را به من بگیدمن دانشجو کاردانی بودم ورودی سال ۸۲ و سال ۸۵ دانشگاه را ول کردم طبق آماری که از نظام وظیفه گرفتم هیچ گونه غیبتی در موردم ثبت نشده اونجا ،حالا این معافیت ۲برادری شامل حالم میشه،می خوام بدون بهترین کاری که من می تونم توی این موقیعیت بکنم چیه؟!یعنی اگر احیانا غیبت ها را نبخشند امکان این که از طریق دانشگاه نامه اخراج یا انصراف را بندازم جلو هست؟!چون یکی از دوستان گفت که دیگه الان فرق نمی کنه چون مدت فرجه تحصیلی تو باطل شده و از طریق دانشگاه کاری نمیشه کرد،و باید برای از بین بردن غیبت هات از دانشگاه اقدام کنی.سوال دوم هم اینه که اگر من یکی از بند های معافیت پزشکی شامل حالم بشه غیبت دخالتی در این معافیت داره یا نهبا تشکر از همه بچه های گلی که قرار معاف بشن

      ببین شما مطمئنا غیبت داری طبق نوشته خودت اما هنو مشخص نیست که تاثیری تو دو برادری داره یا نهدرباره مطلب دوم به نظر من مشکلی در گرفتن معافیت پزشکی نداری

      پس به نظر شما دیگه الان دانشگاه یک مهره سوخته است برای من و من باید تمرکزم را روی سازمان وظیفه عمومی جمع کنم؟!درسته؟!

      به نظرمن برو دنبال معافیت پزشکی البته باید قید کار دولتی را بزنی و بری دنبال شغل آزاد

      یاس IP Address is : hidden
    16. MOHAMMADMAX
       
      #16 | ۱۲:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      arash :

      mj :

      arash :

      mj :یه سئوالبنده داماد خانواده ای هستم که فرزنده ذکور ندارند و پدر خانم بنده ۱۱۰ ماه سابقه خدمت در منطقه عملیاتی دارند طرح اصلاح خدمت وظیفه اگر قسمت داماد رزمندگان به تصویب نرسید آیا باز هم امکانش هست که معاف شویم؟

      وقتی به تصویب نرسه یعنی معاف نیستی دیگه حالا دعا کن ایشالا به تصویب برسه

      آرش فکر کنم فقط منو تو دنبال این موضوع هستیم نه؟

      MOHAMMADMAX هم هست . ببین مجلس هفته دیگه جلسه نداره این ماده هم فرستادن بررسی بشه دوباره برگرده رای گیری کنن جلسه بعدی مجلس ۱ شهریوره احتمالآ اون موقه تکلیفمون مشخص میشه فقط دعا کن که تصویب بشه

      ۱ شهریور جلسه دارند که به احتمال ۹/۹۹% کارش فقط در مورد رای اعتماد به وزراست

      MOHAMMADMAX IP Address is : hidden
    17. mj
       
      #17 | ۱۲:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      arash :

      mj :

      arash :

      mj :یه سئوالبنده داماد خانواده ای هستم که فرزنده ذکور ندارند و پدر خانم بنده ۱۱۰ ماه سابقه خدمت در منطقه عملیاتی دارند طرح اصلاح خدمت وظیفه اگر قسمت داماد رزمندگان به تصویب نرسید آیا باز هم امکانش هست که معاف شویم؟

      وقتی به تصویب نرسه یعنی معاف نیستی دیگه حالا دعا کن ایشالا به تصویب برسه

      آرش فکر کنم فقط منو تو دنبال این موضوع هستیم نه؟

      MOHAMMADMAX هم هست . ببین مجلس هفته دیگه جلسه نداره این ماده هم فرستادن بررسی بشه دوباره برگرده رای گیری کنن جلسه بعدی مجلس ۱ شهریوره احتمالآ اون موقه تکلیفمون مشخص میشه فقط دعا کن که تصویب بشه

      کاش یه بار دیگه میشد جلسه دیروز رو گوش کرد.اگه به دقت گوش کنیم طرح حذفش رای نیاورد .دولت با این لایحه مخالف بود ولی مجلس موافق .کاش یکی از قوانین سر در می اورد می فهمیدیم الان کل ماده ۳۴ برسی می شه یا فقط ۲ تا بند ۸ و ۹ من با نظر محمد موافق نیستم می گفت فقط بند ۸ و ۹ چون اگه بند ۷ تصویب قطعی شده بود خبر گذاریها اعلام می کردند

      mj IP Address is : hidden
    18. نریمان کیامهر
       
      #18 | ۱۲:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      kaywan :

      mehdi :بچه ها اگر اموزشی داشته باشه عین رفتنه می دونید چرا؟چون با وجود ازدحام زیاد باید ۶-۷ ماه صبر کنیم تا نوبتمون بشه بعد ۲ ماه ا موزشی وبعد ۳-۴ ماه صبر کنیم کار تمون بیاد می شه همون ۲ سال سربازی.

      من به شخصه فکر نمیکنم که آموزشی شامل ۴ برادری ها بشه چون اگر اینطور بشه که باز هم همون جریان قبلی نبود ظرفیت در فضاهای آموزشی که قبلا بود تکرار میشه این در حالی است که سرذار زاده کمند جدیدا گفتند که به دلیل معافیت های جدید( ۴برادری) ظرفیت های جدید در نیروهای مسلح ایجاد شده و مشکل عقب افتادن تاریخ خدمت حل شده.نکته دیگری هم که به ذهنم میرسه اینه که من به دو دلیل فکر میکنم این آموزشی الزامی برای همه ی معافی ها برای کسانی هست که بعد از اجرایی شدن این قوانین جدید معاف میشن دلایلم اینه:۱_اگر قرار باشه برای افرادی هم که قبلا معاف شدن آموزشی بزارن حتما افراد معاف شده در سالهای اخیر هم باید آموزش ببینند و این در حالی است که برای افرادی که تاریخ اعزامشون مشخصه و افراد تازه مشمول هم فضای آموزش وجود نداره و اضافه شدن اونها هم میشه قوزه بالا قوز.دلیل دیگر هم اینه که معافیت ۴برادری یه خورده جریانش با ۲برادری فرق داره شما عنایت داشته باشید که ۴برادری در مجلس تصویب نشده و بنا به درخواست ستاد کل نیروهای مصلح و تایید رهبری اجرای شد و دلیلش هم برای کاستن سریع حجم زیاد سرباز بود و فرق دیگرش هم اینه که این یک قانون دائمی نیست که همیشه بمونه (برعکس ۲ براذری)و به گفته ی خودشون تا سال ۸۹ادامه داره وبا توجه به اینکه درخواست کننده گان این معافیت قراره براشون کارت معافیت بیاد و با توجه به گفته ی چندی قبل سردار زاده کمنده که احتمال آموزشی رفتن معافیت موارد خاص بسیار کمه (ایشون اون موقع هم از این طرح خبر داشتند).پس بنده فکر نمیکنم برای ۴ برادری در شرایط فعلی آموزشی وجود داشته باشه.

      ممنون کیوان عزیزم از راهنمایی و خبرهای خوبت

      نریمان کیامهر IP Address is : hidden
    19. نریمان کیامهر
       
      #19 | ۱۲:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      kaywan :تشکر از نریمان عزیز دوست و هم معافیه قدیمی!

      قربونت بشم کیوان جان .

      نریمان کیامهر IP Address is : hidden
    20. farbodkain
       
      #20 | ۱۲:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      یاس :

      farbodkain :

      یاس :

      farbodkain :سلام دوستان من یک سوالی داشتم از تمام کسایی که تجربه دارن اگر یک راهنمایی من را بکنند خیلی ممنون میشم البته آقا Kaywan خیلی کمکم کرد اما ممنون میشم شما هم نظراتتون را به من بگیدمن دانشجو کاردانی بودم ورودی سال ۸۲ و سال ۸۵ دانشگاه را ول کردم طبق آماری که از نظام وظیفه گرفتم هیچ گونه غیبتی در موردم ثبت نشده اونجا ،حالا این معافیت ۲برادری شامل حالم میشه،می خوام بدون بهترین کاری که من می تونم توی این موقیعیت بکنم چیه؟!یعنی اگر احیانا غیبت ها را نبخشند امکان این که از طریق دانشگاه نامه اخراج یا انصراف را بندازم جلو هست؟!چون یکی از دوستان گفت که دیگه الان فرق نمی کنه چون مدت فرجه تحصیلی تو باطل شده و از طریق دانشگاه کاری نمیشه کرد،و باید برای از بین بردن غیبت هات از دانشگاه اقدام کنی.سوال دوم هم اینه که اگر من یکی از بند های معافیت پزشکی شامل حالم بشه غیبت دخالتی در این معافیت داره یا نهبا تشکر از همه بچه های گلی که قرار معاف بشن

      ببین شما مطمئنا غیبت داری طبق نوشته خودت اما هنو مشخص نیست که تاثیری تو دو برادری داره یا نهدرباره مطلب دوم به نظر من مشکلی در گرفتن معافیت پزشکی نداری

      پس به نظر شما دیگه الان دانشگاه یک مهره سوخته است برای من و من باید تمرکزم را روی سازمان وظیفه عمومی جمع کنم؟!درسته؟!

      به نظرمن برو دنبال معافیت پزشکی البته باید قید کار دولتی را بزنی و بری دنبال شغل آزاد

      من فقط کارت معافی را می خوام که بتونم پاسپورت بگیرم از اینجا برم چون تمام کارم و درسم مربوط به اونوره

      farbodkain IP Address is : hidden
    21. نریمان کیامهر
       
      #21 | ۱۲:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      بهروز :عموت چیکارست نریمان ؟ نظامیه؟

      بهروز جان سلام عزیزم . عموم سردار هستش . ۲ سال مونده که باز نشست بشه .

      نریمان کیامهر IP Address is : hidden
    22. یاس
       
      #22 | ۱۲:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      پس با این اوصف بچسب به پزشکی داداش

      یاس IP Address is : hidden
    23. farbodkain
       
      #23 | ۱۲:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      یاس :
      پس با این اوصف بچسب به پزشکی داداش

      باز هم ممنون از راهنمایت تا ببینم آخر این تا داستان معافی چی میشه

      farbodkain IP Address is : hidden
    24. نریمان کیامهر
       
      #24 | ۱۲:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      mj :

      نریمان کیامهر :سلام به همه دوستان جدید و قدیمی . و خسته نباشید میگم به مدیر سایت سربازی .عماد تو بیا ارومیه من در خدمت تو هستم هر کاری هم بگی می کنم تو دوست عزیز منی رفیق ۳ ماهه .مجید جان دوست عزیزم تو هر سوالی داشتی از من و عماد بپرس باشه . اگه جواب ندادیم اونوقت یک چیزه دیگه ای . ولی من و عماد در خدمت تو هستیم . منظورمو که فهمیدی .بهروز جان شیرینی زیاد مریض می شی . آقا هر کی می خواد شیرینی بده . به مدیریت سایت شیرینی بده . که این سایت را در اختیار ما گذاشته . و هر کسی هم شیرینی بده ۱۰۰ % این سایت روز به روز خوب تر می شه .در مورد آموزش هم باید بگم من هم از دیروز با فامیلمون تماس گرفتم و با عموم حرف زدم عموم گفت احتمالش خیلی کم است که آموزش داشته باشه معافیت ها . چون سرباز آنقدر زیاد بوده که ۳ برادری ها معاف شدن . پس دوتانم نگران نباشند . آموزشی نداره دوستانی که معافیت گرفتند .در ضمن ۱۰۰% غیبت ها هم مثل ۴ برادری ها که ما استفاده کردیم بخشیده خواهند شد . خدا بزرگه فقط دعا کنیم بهتره .کیوان جونم نیستی داداش چیزی شده . انشاالله که چیزی نشده باشه . اومدی یه چیزی بگو .از همه هم تشکر می کنم که دوستانو راهنماییی کردند و جواب سوال ها را دادن . من همیشه در خدمت دوستان چه جدید چه قدیم هستم .دوستان اینم بگم رنگ اسم مدیر سایت زرد هست نه آبی کم رنگ پس سوء استفاده کردن و از خود یه چیزی گفتن دوست عزیز که با اسم مدیر سایت اومده بودی کاره خوبی نیست . آدم مثبت هیچ وقت این کار را نمی کنه . ۱۰۰% آدم منفی هستی .پیام جان کجایی خبری نیست ازت .تشکر می کنم از مدیریت سایت سربازی که دیروز جواب سوال منو دادن . مرسی عزیز . انشاالله خدا ازت راضی باشه .با تشکر

      یه سئوالبنده داماد خانواده ای هستم که فرزنده ذکور ندارند و پدر خانم بنده ۱۱۰ ماه سابقه خدمت در منطقه عملیاتی دارند طرح اصلاح خدمت وظیفه اگر قسمت داماد رزمندگان به تصویب نرسید آیا باز هم امکانش هست که معاف شویم؟

      دوست عزیز عرض کنم خدمت شما که پدر خانم شما اگر پسری نداشته باشند . فقط دختر داشته باشن می تواند پسر دامادش را معاف کند یعنی اگه ۳ تا پسر داشته باشی می تونه معافشون کنه و این که گفتم الان اجرایی هست . ولی نمی تواند دامادش را معاف کند . در ضمن این قانون در مجلس هنوز تصویب نشده است و درصدش خیلی کم می باشد که تصویب بشود .

      با تشکر .

      نریمان کیامهر IP Address is : hidden
    25. MOHAMMADMAX
       
      #25 | ۱۲:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      mj :

      arash :

      mj :

      arash :

      mj :یه سئوالبنده داماد خانواده ای هستم که فرزنده ذکور ندارند و پدر خانم بنده ۱۱۰ ماه سابقه خدمت در منطقه عملیاتی دارند طرح اصلاح خدمت وظیفه اگر قسمت داماد رزمندگان به تصویب نرسید آیا باز هم امکانش هست که معاف شویم؟

      وقتی به تصویب نرسه یعنی معاف نیستی دیگه حالا دعا کن ایشالا به تصویب برسه

      آرش فکر کنم فقط منو تو دنبال این موضوع هستیم نه؟

      MOHAMMADMAX هم هست . ببین مجلس هفته دیگه جلسه نداره این ماده هم فرستادن بررسی بشه دوباره برگرده رای گیری کنن جلسه بعدی مجلس ۱ شهریوره احتمالآ اون موقه تکلیفمون مشخص میشه فقط دعا کن که تصویب بشه

      کاش یه بار دیگه میشد جلسه دیروز رو گوش کرد.اگه به دقت گوش کنیم طرح حذفش رای نیاورد .دولت با این لایحه مخالف بود ولی مجلس موافق .کاش یکی از قوانین سر در می اورد می فهمیدیم الان کل ماده ۳۴ برسی می شه یا فقط ۲ تا بند ۸ و ۹ من با نظر محمد موافق نیستم می گفت فقط بند ۸ و ۹ چون اگه بند ۷ تصویب قطعی شده بود خبر گذاریها اعلام می کردند

      من همچین حرفی نزدم!!!!!
      گفتم ابهام ایجاد شده مربوط به تناقظ بین بند ۸ و ۹ با بند ۳ هست و به همین دلیل این ماده رفت به کمسیون و فکر کنم کمیسیون باید یا بند ۸ و ۹ رو حذف کنه یا مدت تعین امتیاز برای گرفتم معافی رو

      MOHAMMADMAX IP Address is : hidden
    26. نریمان کیامهر
       
      #26 | ۱۲:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      ناصر :با سلام خدمت مدیریت محترم سایت
      در حین تحصیل میشه از معافیت برادر سوم استفاده کرد ؟؟؟؟
      با تشکر ……

      به نظر شخصی من آره می شه معافیت گرفت .
      با تشکر

      نریمان کیامهر IP Address is : hidden
    27. نریمان کیامهر
       
      #27 | ۱۲:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      امروز دوستان تولید من هست . متولد ۱۳۶۶ / ۵ / ۲۲ هستم .

      تولدم مبارک 😀

      نریمان کیامهر IP Address is : hidden
    28. نریمان کیامهر
       
      #28 | ۱۲:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      تولیدم نه تولدم اشتباه شد :)):D

      نریمان کیامهر IP Address is : hidden
    29. MOHAMMADMAX
       
      #29 | ۱۲:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      نریمان کیامهر :

      ناصر :با سلام خدمت مدیریت محترم سایتدر حین تحصیل میشه از معافیت برادر سوم استفاده کرد ؟؟؟؟با تشکر ……

      به نظر شخصی من آره می شه معافیت گرفت .با تشکر

      قبلا که دانشجو بودن مشکلی برای گفتن معافیت کفالت نبود

      MOHAMMADMAX IP Address is : hidden
    30. arash
       
      #30 | ۱۲:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۲

      نریمان کیامهر :

      mj :

      نریمان کیامهر :سلام به همه دوستان جدید و قدیمی . و خسته نباشید میگم به مدیر سایت سربازی .عماد تو بیا ارومیه من در خدمت تو هستم هر کاری هم بگی می کنم تو دوست عزیز منی رفیق ۳ ماهه .مجید جان دوست عزیزم تو هر سوالی داشتی از من و عماد بپرس باشه . اگه جواب ندادیم اونوقت یک چیزه دیگه ای . ولی من و عماد در خدمت تو هستیم . منظورمو که فهمیدی .بهروز جان شیرینی زیاد مریض می شی . آقا هر کی می خواد شیرینی بده . به مدیریت سایت شیرینی بده . که این سایت را در اختیار ما گذاشته . و هر کسی هم شیرینی بده ۱۰۰ % این سایت روز به روز خوب تر می شه .در مورد آموزش هم باید بگم من هم از دیروز با فامیلمون تماس گرفتم و با عموم حرف زدم عموم گفت احتمالش خیلی کم است که آموزش داشته باشه معافیت ها . چون سرباز آنقدر زیاد بوده که ۳ برادری ها معاف شدن . پس دوتانم نگران نباشند . آموزشی نداره دوستانی که معافیت گرفتند .در ضمن ۱۰۰% غیبت ها هم مثل ۴ برادری ها که ما استفاده کردیم بخشیده خواهند شد . خدا بزرگه فقط دعا کنیم بهتره .کیوان جونم نیستی داداش چیزی شده . انشاالله که چیزی نشده باشه . اومدی یه چیزی بگو .از همه هم تشکر می کنم که دوستانو راهنماییی کردند و جواب سوال ها را دادن . من همیشه در خدمت دوستان چه جدید چه قدیم هستم .دوستان اینم بگم رنگ اسم مدیر سایت زرد هست نه آبی کم رنگ پس سوء استفاده کردن و از خود یه چیزی گفتن دوست عزیز که با اسم مدیر سایت اومده بودی کاره خوبی نیست . آدم مثبت هیچ وقت این کار را نمی کنه . ۱۰۰% آدم منفی هستی .پیام جان کجایی خبری نیست ازت .تشکر می کنم از مدیریت سایت سربازی که دیروز جواب سوال منو دادن . مرسی عزیز . انشاالله خدا ازت راضی باشه .با تشکر

      یه سئوالبنده داماد خانواده ای هستم که فرزنده ذکور ندارند و پدر خانم بنده ۱۱۰ ماه سابقه خدمت در منطقه عملیاتی دارند طرح اصلاح خدمت وظیفه اگر قسمت داماد رزمندگان به تصویب نرسید آیا باز هم امکانش هست که معاف شویم؟

      دوست عزیز عرض کنم خدمت شما که پدر خانم شما اگر پسری نداشته باشند . فقط دختر داشته باشن می تواند پسر دامادش را معاف کند یعنی اگه ۳ تا پسر داشته باشی می تونه معافشون کنه و این که گفتم الان اجرایی هست . ولی نمی تواند دامادش را معاف کند . در ضمن این قانون در مجلس هنوز تصویب نشده است و درصدش خیلی کم می باشد که تصویب بشود .
      با تشکر .

      آقا این قانون جدید اگه تصویب بشه داماد معاف میشه

      arash IP Address is : hidden
    صفحه نظرات
    کاربران محترم :

    لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید.

    1- در نظم سایت کوشا بوده و از قرار دادن مطالبی که مرتبط با خبر فوق نمی باشد خودداری فرمایید.

    2- برای ساماندهی نظرات و مطالب ارسالی از بخش پرسش و پاسخ نیز می توانید استفاده نمایید.
    نظرات بسته شده است.