• کدهای مراکز آموزش نظامی  (21862 پاسخ)
  • تنها فرزند ذکور جد و جده  (763 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری  (12411 پاسخ)
  • معافیت 2 برادری_جدید  (1364 پاسخ)
  • مشاعره  (405 پاسخ)
  • نامه های ارسالی  (1491 پاسخ)
  • مشمولان غایب  (4035 پاسخ)
  • بخشودگي اضافه خدمت  (785 پاسخ)
  • معافیت پزشکی  (16008 پاسخ)
  • ماده ۴۴ مکرر  (1618 پاسخ)
  • اعزام به خدمت  (30303 پاسخ)
  • معافیت تحصیلی  (4211 پاسخ)
  • معافیت موارد خاص  (2159 پاسخ)
  • مجوز خروج از کشور  (1990 پاسخ)
  • معافیت کفالت  (9370 پاسخ)
  • معافیت های جدید  (2019 پاسخ)
  • ‌معافیت ‌های سال 88  (162 پاسخ)
  • مقالات  (38 پاسخ)
  • خاطرات سربازی  (2326 پاسخ)
  • ۰۷/۲۹  ۰۱:۰۰     محمدحسین محمدی پور
  • ۰۷/۲۹  ۰۱:۰۰     محمدحسین محمدی پور
  • ۰۷/۰۸  ۰۱:۰۱     Arya Zanganeh
  • ۰۷/۰۱  ۰۱:۰۱     ببس سب
  • ۰۷/۰۱  ۰۱:۰۱     نیما بیلب
  • ۰۳/۱۱  ۰۹:۳۰     سپهر پورنظری
  • ۰۳/۱۱  ۰۹:۳۰     سپهر پورنظری
  • ۰۳/۱۱  ۰۹:۳۰     سپهر پورنظری
  • ۰۲/۳۱  ۰۸:۳۳     رضا میرزائی

  • telegram_channel

    معاف‌شدگان پزشکی بیکار می‌مانند

    ظاهرا پشیمانی سودی ندارد خصوصا برای کسانی که به هر ترتیب معافیت پزشکی گرفته‌اند و حالا وقت استخدام که شده به خاطر همین معافیت با استخدامشان مخالفت می‌شود.

    ماجرا از این قرار است که اگر مشمولی بتواند معافیت پزشکی بگیرد، کارت متفاوتی دریافت می‌کند که گویای این مساله است، حالا این وسط، برخی، معافیت‌های پزشکی به خاطر چاقی و لاغری دارند که برای استخدام لزوما مشکلی برایشان پیش نمی‌آید، اما برخی از این معافیت ها مانند انواع مشکلات تنفسی، بیماری‌های قلبی و مانند آن هم هستند که فرد معاف شده هنگام استخدام در برخی از مراکز به دلیل بیماری با ممانعت استخدام رو‌به‌رو می‌شود. محمد سروپور، از این دسته است. او در گفتگو با «جام‌جم» توضیح می‌دهد که به دلیل مشکل صرع چند سال پیش معافیت پزشکی گرفته اما حالا که بیماری‌اش وضعیت بهتری پیدا کرده و حتی دکترش معتقد است بهبودی او کامل شده است، نمی‌تواند شغل مناسبی پیدا کند.

    در این میان گروه دیگری هم وجود دارند که اتفاقا در زمان گرفتن کارت معافیت تلاش زیادی می‌کنند و حتی شده مثلا با رژیم‌های سخت غذایی و لاغری بیش از حد یا مواردی از این دست هر‌جور شده کارت معافیت پزشکی به دست می‌آورند اما وقت پیدا کردن کار از این کرده خود پشیمان می‌شوند. چون به خاطر معافیت پزشکی کسی آنان را استخدام نمی‌کند. برای این دست افراد یا کسانی که بهبودی پیدا می‌کنند و قصد خدمت رفتن دارند، سازمان وظیفه عمومی راه‌حل‌هایی دارد.

    سردار محمدجواد زاده‌کمند در این باره می‌گوید: تعدادی از مشمولان وظیفه عمومی که در گذشته در چارچوب قانون خدمت وظیفه عمومی و در سن مشمولیت به دلیل بیماری‌‌هایی که داشته‌اند، درخواست معافیت پزشکی کرده و کارت معافیت پزشکی دارند، هم‌اکنون به دلیل مشکلاتی که در زمینه استخدام آنان وجود دارد، تقاضای ابطال کارت معافیت پزشکی و اعزام به خدمت دارند.

    به گفته او این موضوع پس از بررسی‌های لازم به تصویب ستاد کل نیروهای مسلح رسیده و با رعایت چند شرط با تقاضای ابطال کارت معافیت این افراد موافقت شده است. رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه می‌دهد: این افراد باید سلامت کامل جسمی، روحی و روانی‌شان از سوی شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی تایید شود و صلاحیت امنیتی آنان مورد تایید حفاظت اطلاعات ناجا قرار گیرد.

    بر این اساس اگر سن مشمولان زیردیپلم،‌ دیپلم و فوق‌دیپلم از ۳۰ سال، کارشناسی ۳۳ سال، کارشناسی ارشد ۳۶ سال و دکتری از۴۰ سال تجاوز نکند، ابطال کارت معافیت پزشکی تنها به شرط انجام خدمت سربازی امکانپذیر است و این افراد نمی‌توانند سایر معافیت‌ها را درخواست کنند. همچنین هزینه معاینات تخصصی این مشمولان به عهده خودشان است.

    ● چه باید کرد

    اما دسته‌ای از افراد هستند که به هرحال معافیت پزشکی دارند و دنبال کار می‌گردند و متاسفانه نمی‌توانند دقیقا به همین دلیل کار مناسبی پیدا کنند.امیرحسین خوشنام از این دسته از مشمولان است که از سربازی معاف شده و به گفته خودش هنوز شغل ثابتی پیدا نکرده است. او می‌گوید: برای استخدام و حتی قرار داد ساعتی با هر مجموعه‌ای به کارت پایان خدمت نیاز است، از آنجایی که من کارت معافیت پزشکی دارم و این کارت را ارائه می‌کنم، به دلیل بیماری قلبی با شروع به کارم موافقت نمی‌کنند و در این مدت یا بیکار بوده‌ام یا شغل‌های نیمه وقت و بدون مزایای بیمه داشته‌ام. محمد کوثری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که اتفاقا بررسی طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی چندی پیش در همین کمیسیون انجام شده، در این خصوص و با تایید مشکلاتی برای برخی از معاف‌شدگان پزشکی، می‌گوید: این قوانین و مقررات به شکل کلی تصویب می‌شود و کسانی که برای معافیت پزشکی اقدام می‌کنند کاملا آگاهانه دست به این کار می‌زنند.

    او با اشاره به این موضوع که مسلما خیلی از جوانانی که به هر حال بیماری‌هایی هم دارند از معافیت پزشکی استقبال می‌کنند و این معافیت برای آنان ضروری است، ادامه می‌دهد: نمی‌توانیم برای موارد استثناء کاری انجام دهیم و اگر قرار باشد اصلاحات و تغییراتی انجام شود باید در سازمان وظیفه عمومی انجام شود وگرنه در مجلس مسائل کلان مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد.

    به اعتقاد وی وزارت کار و امور اجتماعی برای مشکلات جوانانی که معافیت پزشکی دارند و جویای کار هستند باید فکری بیندیشد.

    ● بررسی آیین‌نامه جدید معافیت‌های پزشکی

    رئیس سازمان وظیفه عمومی از بررسی آیین‌نامه جدید معافیت‌های پزشکی مربوط به برخی بیماری‌ها در هیات دولت خبر می‌دهد و می‌گوید: آیین‌نامه یادشده مربوط به برخی بیماری‌هایی است که در گذشته درمان‌ناپذیر بودند و اکنون از این حالت خارج شده‌اند.

    زاده‌کمند ادامه می‌دهد: این آیین‌نامه همچنین دربرگیرنده بیماری‌هایی است که طی سالیان اخیر شیوع پیدا کرده‌اند. رئیس سازمان وظیفه عمومی با اشاره به بیماری‌های چشمی که منجر به معافیت پزشکی از خدمت سربازی می‌شوند نیز اعلام می‌کند: در حال حاضر برای دارندگان مدارک زیردپیلم و دیپلم شرط معافی نمره ۸ و فوق‌دیپلم و بالاتر نمره ۱۰ لحاظ می‌شود که در آیین‌نامه جدید برای تمامی افراد یکسان خواهد بود. زاده‌کمند تاکید می‌کند: در آیین‌نامه جدید معافیت‌های پزشکی به دنبال تغییراتی در ملغی کردن بیماری‌هایی هستیم که در سالیان اخیر شیوع پیدا کرده‌اند و یا قبلا وجود داشته که قابل علاج نبودند و در حال حاضر درمان‌پذیرند.

    او در مورد امکان سوءاستفاده از بیماری‌های صوری برای کارت معافیت می‌گوید: با توجه به شورای پزشکی فعال در سازمان وظیفه عمومی، افراد متقاضی برای دریافت کارت معافیت پزشکی، لازم است از مراحل مختلف پزشکی عبور کنند که با توجه به این فرآیند، امکان سوءاستفاده بسیار مشکل است.

    رئیس سازمان وظیفه عمومی در عین حال منکر دریافت کارت معافیت تقلبی نمی‌شود و تاکید می‌کند: این سازمان در هر زمانی که از دریافت این‌گونه کارت‌ها مطلع شود، با دارنده و صادرکنندگان آن برخورد خواهد کرد.

    ● راه حمایتی، قانون

    هر چند که نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید می‌کند بررسی مشکلات بیکاری کسانی که معافیت پزشکی دارند باید از سوی وزارت کار بررسی شود و وظیفه مجلس بررسی کلیات قانون وظیفه عمومی است اما به هر حال باید برای این دسته از جوانان جامعه فکری شود حتی اگر فراگیری این مشکل در جامعه محدود باشد.

    مثلا درخصوص استخدام معلولان کشور براساس قانون، ۳ درصد از استخدامی‌های کشور باید به این هموطنان اختصاص یابد.

    هر چند که این قانون تعدادی از همین جوانان معلول و صاحب معافیت پزشکی را تحت‌پوشش قرار خواهد داد اما به نظر می‌رسد قوانینی مشابه می‌تواند برای سایر جوانانی که به دلیل بیماری امکان کار و امرار معاش را ندارند، راهگشا باشد.

    مستوره برادران‌نصیری


    نسخه چاپی خبر نسخه چاپی خبر    ارسال به دوستان ارسال به دوستان

    تعداد بازدید : 95,208 | مهر ۲۹ام, ۱۳۸۸

    شما هم به جمع مشترک سایت نظام وظیفه و خدمت سربازی بپیوندید !

    بوسيله اس ام اس SMS : برای عضویت اینجا کلیک کنید

    بوسيله ايميل :
     

    ايميل شما نزد ما محفوظ و اشتراک تان هر لحظه با يک کليک قابل انصراف است.

    بوسيله RSS: فيد (خوراک)

    1. Amir Mcim
       
      #1 | ۱۵:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۲

      لایحه حمایت از حقوق مصرف کنندگان و طرح استخدام معلمین حق التدریس تایید شد اما طرح سربازی احتمالا استمهال بشه چون تعداد موادش زیاد یود.فردا هم چیز معلوم میشه.

      Amir Mcim IP Address is : hidden
    2. rozbehs
       
      #2 | ۱۵:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۲

      خوش خبر باشی K1 جان.. خدا از دهنت بشنوه.. ایشالا که مشکلات همه حل بشه.

      rozbehs IP Address is : hidden
    3. ada987
       
      #3 | ۱۶:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۲

      سلام
      ممنون از اقا k1 به خاطر این خبری که دادن. نمی خوام بگم این طرح تصویب شده یا نشده فقط برام سؤاله که حرف “مسئول بخش کفالت حوزه” تا چه اندازه می تونه قابل اطمینان باشه. من که خودم صبح زنگ زدم مجلس گفتن اصلا این طرح ارسال نشده به شورای نگهبان با اینکه میدونیم این طرح الان تو شوراست. حالا حرف من اینه که اون روابط عمومی مجلس بود و یه همچین چیزی تحویلم داد: شما فکرشو بکنین حالا چه جوری میشه به حرف “مسئول بخش کفالت حوزه” اطمینان کرد.

      ada987 IP Address is : hidden
    4. mehrdadolips
       
      #4 | ۱۶:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۲

      ممنون امیر جان
      حتما اگه خبری شد سریعا تو سایت اعلام کن
      مرسی

      mehrdadolips IP Address is : hidden
    5. didar
       
      #5 | ۱۷:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۲

      😆 😥 😆 😥 ❓ ❓

      didar IP Address is : hidden
    6. saeed sarbaz
       
      #6 | ۱۷:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۲

      k1.bkc :

      rozbehs :تشکر از mehrdadoli و k1 عزیز.من با نظر mehrdad موافقم… هنوز خبر موثق نیومده.. علتش هم ملوم نیست!! این قانون عجیبه! همه میدونیم که چند ماهه همه ما علاف این قانونیم هیچ قانونی اینقدر حرف و سخن نداشته!!! شورای نگهبان هم سایتش آپدیت نیست.امتیاز : ۰  0

      دوست گرامی معمولا وقتی قانونی تصویب میشه دو بار تویه اخبار دربارش مینویسن یک بار وقتیکه مجلس تصویب میکنه و یک بار وقتی که اجرایی میشه من که تا به حال نشنیدم که تویه اخبار بگن که فلان قانون رو شورای نگهبان تصویب کرد یا نکرد از طرفی شورای نگهبان وظیفه ش اینه که قوانینی که با دین و فقه جور نیست رد کنه این قانون که اصلا ربطی به دین نداره تویه کشور ما خیلی کم پیش اومده که شورای نگهبان یک قانون رو که مجلس تصویب میکنه کلا رد کنه چون قدرت مجلس بیشتره.از طرفی من این خبر رو از مسئول بخش کفالت حوزه شنیدم و فکر نمیکنم با من شوخی داشته باشه.
      امتیاز : ۰  0

      ایشالا که فردا اعلام کنن از این بلا تکلیفی خلاص شیم. ولی این جوریم نیست سخن گوی شورا “کدخدایی” معمولا سه شنبه ها تو نشت خبری میگه کدوم قانون مفایر بوده و کدوم نبوده، پس حتما باید تلویزیون اعلام کنه

      saeed sarbaz IP Address is : hidden
    7. rabinhood
       
      #7 | ۱۸:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۲

      k1.bkc :

      rozbehs :تشکر از mehrdadoli و k1 عزیز.من با نظر mehrdad موافقم… هنوز خبر موثق نیومده.. علتش هم ملوم نیست!! این قانون عجیبه! همه میدونیم که چند ماهه همه ما علاف این قانونیم هیچ قانونی اینقدر حرف و سخن نداشته!!! شورای نگهبان هم سایتش آپدیت نیست.امتیاز : ۰  0

      دوست گرامی معمولا وقتی قانونی تصویب میشه دو بار تویه اخبار دربارش مینویسن یک بار وقتیکه مجلس تصویب میکنه و یک بار وقتی که اجرایی میشه من که تا به حال نشنیدم که تویه اخبار بگن که فلان قانون رو شورای نگهبان تصویب کرد یا نکرد از طرفی شورای نگهبان وظیفه ش اینه که قوانینی که با دین و فقه جور نیست رد کنه این قانون که اصلا ربطی به دین نداره تویه کشور ما خیلی کم پیش اومده که شورای نگهبان یک قانون رو که مجلس تصویب میکنه کلا رد کنه چون قدرت مجلس بیشتره.از طرفی من این خبر رو از مسئول بخش کفالت حوزه شنیدم و فکر نمیکنم با من شوخی داشته باشه.
      امتیاز : ۰  0

      من هم موافقم.برا همین هم پرسیدم که از هخبار شبکه ها منتظر این خبر باشیم یا نه؟

      rabinhood IP Address is : hidden
    8. k1.bkc
       
      #8 | ۱۸:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۲

      ada987 :سلامممنون از اقا k1 به خاطر این خبری که دادن. نمی خوام بگم این طرح تصویب شده یا نشده فقط برام سؤاله که حرف “مسئول بخش کفالت حوزه” تا چه اندازه می تونه قابل اطمینان باشه. من که خودم صبح زنگ زدم مجلس گفتن اصلا این طرح ارسال نشده به شورای نگهبان با اینکه میدونیم این طرح الان تو شوراست. حالا حرف من اینه که اون روابط عمومی مجلس بود و یه همچین چیزی تحویلم داد: شما فکرشو بکنین حالا چه جوری میشه به حرف “مسئول بخش کفالت حوزه” اطمینان کرد.

      دوست گرامی من هم نگفتم که همه باید به حرفه من اطمینان کنند منم این حرف رو از مسئول بخش کفالت معاونت وظیفه ی عمومی که خودم در اونجا خدمت میکنم شنیدم و هرچند که هیچ سود یا ضرری به حال من نداره اما با این وجود چون میدونستم برای بعضی ها ممکنه جالب باشه اومدم اینجا نوشتمش حالا اگر شما از این کار ناراحتید من دیگه از این کارها نمیکنم

      k1.bkc IP Address is : hidden
      • ada987
         
        #9 | ۱۹:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۲

        اقا k1 من که همون اول تشکر کردم قربونت چرا ناراحت می شی؟ فقط می خواستم بگم سور باشه واسه بعده اینکه انشالله اخبار موثق دستون رسید.

        ada987 IP Address is : hidden
    9. rabinhood
       
      #10 | ۱۸:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۲

      به هر حال من فکر می کنم باید از آقای k1.bkcتشکر کنیم که تو این بازار بی خبری این خبر رو رسونده به ما

      rabinhood IP Address is : hidden
    10. didar
       
      #11 | ۲۰:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۲

      🙄 🙄 🙄
      خدایا به فریاد رسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس

      didar IP Address is : hidden
    11. نریمان کیامهر
       
      #12 | ۲۰:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۲

      برخورداری دانشجویان پودمانی از معافیت سربازی

      رییس فراکسیون تخصصی علمی کاربردی گفت : برخورداری دانشجویان پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی از معافیت سربازی توسط ستاد مشترک نیروهای مسلح بررسی می شود .

      مهران حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانشگاه برنا، گفت : فراکسیون تخصصی علمی کاربردی مجلس با عضویت ۱۵۲ نماینده ازکمیسیون های مختلف یکی از اولویت های کاری خود را در سال جاری پی گیری معافیت دانشجویان پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار داده است .

      وی ادامه داد : در همین راستا جلسه ای در رابطه با معافیت دانشجویان پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی با نماینده نیروهای مسلح برگزار شد .

      رییس فراکسیون تخصصی علمی کاربردی افزود : نتایج رایزنی های مذکورپس ازبررسی ستاد نیروهای مسلح اعلام می شود .

      وی تصریح کرد : دوره های پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی آزمون ورودی ندارد بر همین اساس این دانشجویان از معافیت سربازی برخوردار نیستند درصورتی که مکانیزم پذیرش دانشجویان پودمانی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور صورت می گیرد .

      حسین زاده تصریح کرد : دانشجویان پودمانی در حین فارغ التحصیلی با گذراندن آزمون جامع فارغ التحصیل می شوند و تنها تفاوت آن با دانشجویان دیگر در نوع پذیرش است .

      انتهای خبر // شبکه خبری برنا//۲۰۹ – ۲۰۹ – ۷۲//www.BornaNews.ir

      تاریخ خبر : ۱۹/۷/۱۳۸۸

      نریمان کیامهر IP Address is : hidden
    12. yahoo
       
      #13 | ۲۲:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۲

      سلام به همه دوستان

      میدونم همه منتظر هستید

      به امید خدا

      yahoo IP Address is : hidden
    13. yahoo
       
      #14 | ۲۳:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۲

      آقا این خبر یعنی چی؟؟

      شورای نگهبان کاهش خدمت سربازی را تایید کرد

      جامعه > آموزش – با تصویب شورای نگهبان، خدمت سربازی مشمولان به ازای هر مدرک تحصیلی دو ماه کسر خواهد شد.

      به گزارش عصرایران، رئیس سازمان وظیفه عمومی در حاشیه دیدار مسئولان نظام وظیفه با مردم گفت : براساس طرح جدید خدمت سربازی ۲۴ ماه خواهد بود و خدمت مشمولان دیپلم ۲ ماه، فوق دیپلم ۴ ماه، کارشناسی ۶ ماه، کارشناسی ارشد ۸ ماه، دکترا ۱۰ ماه، و دکترای تخصصی ۱۲ ماه کسر خواهد شد.

      سردار سرتیپ‌زاده‌کمند همچنین گفت: مشمولان پژوهشگر دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و دکترا که قبل از ورود به خدمت سربازی یا بعد از آن، طرح‌های تخصصی را در نیروهای مسلح اجرا کنند مدت سربازی آنان ۲ تا ۱۲ ماه کسر می شود.

      http://www.khabaronline.ir/news-20114.aspx

      این کاهش مدت زمان خدمت تو قانون جدید بود یعنی شورا این بخش قانون جدید رو تایید کرده؟

      yahoo IP Address is : hidden
    14. rabinhood
       
      #15 | ۲۳:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۲

      yahoo :آقا این خبر یعنی چی؟؟
      شورای نگهبان کاهش خدمت سربازی را تایید کرد
      جامعه > آموزش – با تصویب شورای نگهبان، خدمت سربازی مشمولان به ازای هر مدرک تحصیلی دو ماه کسر خواهد شد.
      به گزارش عصرایران، رئیس سازمان وظیفه عمومی در حاشیه دیدار مسئولان نظام وظیفه با مردم گفت : براساس طرح جدید خدمت سربازی ۲۴ ماه خواهد بود و خدمت مشمولان دیپلم ۲ ماه، فوق دیپلم ۴ ماه، کارشناسی ۶ ماه، کارشناسی ارشد ۸ ماه، دکترا ۱۰ ماه، و دکترای تخصصی ۱۲ ماه کسر خواهد شد.
      سردار سرتیپ‌زاده‌کمند همچنین گفت: مشمولان پژوهشگر دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و دکترا که قبل از ورود به خدمت سربازی یا بعد از آن، طرح‌های تخصصی را در نیروهای مسلح اجرا کنند مدت سربازی آنان ۲ تا ۱۲ ماه کسر می شود.
      http://www.khabaronline.ir/news-20114.aspx
      این کاهش مدت زمان خدمت تو قانون جدید بود یعنی شورا این بخش قانون جدید رو تایید کرده؟
      امتیاز : ۰  0

      شما باید به فعل خواهد شد توجه کنید(آینده) در واقع تیتر خبر فریبنده هستش

      rabinhood IP Address is : hidden
    15. yahoo
       
      #16 | ۲۳:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۲

      rabinhood :

      yahoo :آقا این خبر یعنی چی؟؟شورای نگهبان کاهش خدمت سربازی را تایید کردجامعه > آموزش – با تصویب شورای نگهبان، خدمت سربازی مشمولان به ازای هر مدرک تحصیلی دو ماه کسر خواهد شد.به گزارش عصرایران، رئیس سازمان وظیفه عمومی در حاشیه دیدار مسئولان نظام وظیفه با مردم گفت : براساس طرح جدید خدمت سربازی ۲۴ ماه خواهد بود و خدمت مشمولان دیپلم ۲ ماه، فوق دیپلم ۴ ماه، کارشناسی ۶ ماه، کارشناسی ارشد ۸ ماه، دکترا ۱۰ ماه، و دکترای تخصصی ۱۲ ماه کسر خواهد شد.سردار سرتیپ‌زاده‌کمند همچنین گفت: مشمولان پژوهشگر دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و دکترا که قبل از ورود به خدمت سربازی یا بعد از آن، طرح‌های تخصصی را در نیروهای مسلح اجرا کنند مدت سربازی آنان ۲ تا ۱۲ ماه کسر می شود.http://www.khabaronline.ir/news-20114.aspxاین کاهش مدت زمان خدمت تو قانون جدید بود یعنی شورا این بخش قانون جدید رو تایید کرده؟امتیاز : ۰  0

      شما باید به فعل خواهد شد توجه کنید(آینده) در واقع تیتر خبر فریبنده هستش
      امتیاز : ۰  0

      بله حق با شماست

      yahoo IP Address is : hidden
    16. masihkhan
       
      #17 | ۰۱:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

      دوستان دست همتون درد نکنه ..

      من هرروز نظراتون رو میخونم … شرمنده وقت نمیشه مثل سابق نظر بدم …

      فقط فعلا داریم روز شماری میکنیم برا اجرای این قانون ..

      اگر شورا زمان ۱۰روز اضافه رو درخواست کنه حتما خبرش میرسه که درخواست کرده بازم ..نه ؟؟

      وگر نه قاعدتا یا شنبه یا امروز که یکشنبس باید خبرشو اعلام کنن ….

      توکل به خدا ایشالا که گیر ندادن …

      masihkhan IP Address is : hidden
    17.  
      #18 | ۰۳:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

      شیطونه میگه نخوابما 👿

      میثم IP Address is : hidden
    18.  
      #19 | ۰۴:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

      ای دوست بیا تا غم فردا نخوریم ❗
      وین یکدم عمر را غنیمت شمریم ❗
      فردا که از این دیر فنا در گذریم ❗
      با هفت هزار سالگان سر به سریم ❗
      میدونم اینجا مشاعره نسیت ولی میخواستم اینجا باشه 💡

      میثم IP Address is : hidden
    19. hamedd
       
      #20 | ۰۹:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

      سلام به همه ی بچه ها. من اولین نظری که تو این سایت میدم ولی یه خبر خوش به همه به خصوص به دو برادری ها که خودم شامل حالم میشه. امروز صبح که ۳ ابانه سردار زاده کمند تو برنامه صبح امد اومده بود می گفت تمام قوانین ۲۱ مهر رفته تو شورا تا ۱۱ ابان میاد بیرون و به مواردی که شورا گیر نداده در اولین زمان ممکن اجرایی میشه خیلی زود وگفت ما در حال نوشتن ایین نامه ها هستیم تا قبل از زمستان اجرایی بشه. ان شاالله که زود اجرا بشه 😉

      hamedd IP Address is : hidden
      • mehrdadolips
         
        #21 | ۰۹:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

        خوش اومدی حامد جان
        واسه سایت همیشه خوش خبر باشی
        اگه گفته تا ۱۱ آبن میاد بیرون یعنی استمهال شده
        یعنی به جای مهلت ۱۰ روزه شورای نگهبان ۱۰ روز دیگه هم وقت خواسته
        اگه خودت شنیدی پس احتمال زیاد استمهال شده و باید تا ۱۱ آبان صبر کنیم

        mehrdadolips IP Address is : hidden
    20. mahdi124
       
      #22 | ۰۹:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

      hamedd :
      سلام به همه ی بچه ها. من اولین نظری که تو این سایت میدم ولی یه خبر خوش به همه به خصوص به دو برادری ها که خودم شامل حالم میشه. امروز صبح که ۳ ابانه سردار زاده کمند تو برنامه صبح امد اومده بود می گفت تمام قوانین ۲۱ مهر رفته تو شورا تا ۱۱ ابان میاد بیرون و به مواردی که شورا گیر نداده در اولین زمان ممکن اجرایی میشه خیلی زود وگفت ما در حال نوشتن ایین نامه ها هستیم تا قبل از زمستان اجرایی بشه. ان شاالله که زود اجرا بشه
      امتیاز : ۰  0

      سلام
      آقا حامد عزیز بنظر شما این شدنیه آخه؟
      هشتاد و خورده ای ماده است بعد فقط اونایی که به تایید شورای نگهبان رسیده بیاد اجرایی بشه؟ آخه داداش من یه کم حرف منطقی بزنیم توی این آشفته بازار مملکت.

      mahdi124 IP Address is : hidden
    21. mehrdadolips
       
      #23 | ۰۹:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

      mahdi124 جان
      شورای نگهبان اصلا نمیتونه آیتم به آیتم تایید کنه
      فقط میتونه یا تایید کلی کنه و یا به ماده های خاصی گیر بده و همه اصلاحیه رو برگشت بزنه
      قانون اینطوریه که یا تایید کلی میشه و یا اینقدر میره شورا و برمیگرده مجلس و تغییرات پیدا میکنه که تایید بشه

      mehrdadolips IP Address is : hidden
    22. mohsen413
       
      #24 | ۰۹:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

      سلام به همه دوستان

      لطفا به این جملات دقت کنبد:
      ———————————————————————————————————————-
      از خانواده ای که دو برادر خدمت سربازی را انجام داده باشند صرفا یک نفر از فرزندان از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می باشد.
      ———————————————————————————————————————–

      در این بند از لایحه که ما منتظر تصویب اون هستیم اشاره به معافیت از دوره ضرورت هستش که آموزشی هم شامل دوره ضرورت میشه
      در ضمن در این بند گفته نشده این قانون شامل حال غایبین نمیشه یک قانون کلی است برای تمام کسانی که دو برادر ار آنها خدمت سربازی را انجام داده اند.

      یعنی نظام وظیفه نباید و نمیتواند آیین نامه خلاف قانون تنظیم کنه پس در صورت تصویب(که حتما تصویب میشه) این قانون شامل حال غایبین و بدون آموزشی خواهد بود.

      mohsen413 IP Address is : hidden
    23. shahab shahidi
       
      #25 | ۱۰:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

      سلام بچه ها امیدوارم خوب و خوش و سلامت باشید یک سوال دارم بچه ها ما ۳ تا برادریم برادر اول خدمتش سالها تمام شده برادر دوم یکسال خدمت و من هم منتظر این قانون دو برادری هستم اما سوال من اینجاست من دفترچه ام رو اواسط مرداد پست کردم ۲۵ مرداد جواب دفترچه من اومد تاریخ اول ابان بود به نظام وظیفه رفتم و ازماده ۱۲۷ استفاده کردم
      ماده۱۲۷- از دو یاسه برادر واجد شرایط اعزام به خدمت یکی از آنان که سن او از دیگران کمتر است به شرطی که خود و برادری که به خدمت رفته است فاقد غیبت باشد با ارائه گواهی اشتغال به خدمت برادر یا برادران دیگر می تواند به تاریخ خاتمه خدمت برادر یا یکی از برادران دفترچه آماده به خدمت در یافت نماید
      و با بردن کارت پایان خدمت برادر اول و گواهی اشتغال به خدمت برادر دوم و برگه سبز خودم که تاریخ خدمت من در اون بود که اول ابان بود تاریخ خدمت من رو به اول اردیبهشت موکول کرد یعنی پایان خدمت برادرم که اخر امسال البته دید من و برادرم که در حال خدمت غیبت نداشته باشیم و چون من لیسانس هستم فارغ التحصیلها ماههای زوج اعزام میشن بنابراین شد اول اردیبهشت میخواستم ببینم کار من برای معافیتم مشکلی ایجاد نمیکنه برای معافیت دوبرادری میگم

      shahab shahidi IP Address is : hidden
    24. mehrdadolips
       
      #26 | ۱۰:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

      mohsen جان
      اینجوری نیست
      تو ماده ۳۵ که اصلاحیه ماده ۴۷ هست رو بخون
      کلیه کسانی که حتی از خدمت معاف می شوند نیاز است که دوره آموزشی رو بگذرانند
      که البته تو تبصره یکش این اجازه رو به ستاد داده که خودش در مورد آموزش معافین تصمیم بگیره که من مطمئنم اگه قانون دو برادری تصویب بشه آموزشی هم نداره

      mehrdadolips IP Address is : hidden
    25. mehrdadolips
       
      #27 | ۱۰:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

      نه shahab جان
      اتفاقا دقیقا کار درستی کردی و مطمئن باش به هیچ مشکلی نمی خوری و اگه این قانون تصویب نهایی بشه حتما معاف میشی

      mehrdadolips IP Address is : hidden
    26. mohsen413
       
      #28 | ۱۰:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

      mehrdadolips :
      mohsen جان
      اینجوری نیست
      تو ماده ۳۵ که اصلاحیه ماده ۴۷ هست رو بخون
      کلیه کسانی که حتی از خدمت معاف می شوند نیاز است که دوره آموزشی رو بگذرانند
      که البته تو تبصره یکش این اجازه رو به ستاد داده که خودش در مورد آموزش معافین تصمیم بگیره که من مطمئنم اگه قانون دو برادری تصویب بشه آموزشی هم نداره
      امتیاز : ۰  0

      درسته حق با شماست اما در مورد غائبین چی تبصره ای است؟

      mohsen413 IP Address is : hidden
      • mehrdadolips
         
        #29 | ۱۰:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

        من چیز خاصی ندیدم
        فقط یه ماده رو میگم که خودت نگاه کنی و پیشنهاد نمیکنم کسی به خاطر این تبصره غیبت کنه
        واسه همین میگم فقط خودت ببینیش
        ماده ۴۲
        اصلاح ماده ۵۸
        تبصره ۲

        من نمیتونم نظر خاصی بدم
        نظر تو چیه محسن؟

        mehrdadolips IP Address is : hidden
    27. mohsen413
       
      #30 | ۱۰:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

      mehrdadolips :
      mohsen جان
      اینجوری نیست
      تو ماده ۳۵ که اصلاحیه ماده ۴۷ هست رو بخون
      کلیه کسانی که حتی از خدمت معاف می شوند نیاز است که دوره آموزشی رو بگذرانند
      که البته تو تبصره یکش این اجازه رو به ستاد داده که خودش در مورد آموزش معافین تصمیم بگیره که من مطمئنم اگه قانون دو برادری تصویب بشه آموزشی هم نداره
      امتیاز : ۰  0

      بهترین کار رو کردی و هیچ منع قانونی برای شما پیش نمیاد

      mohsen413 IP Address is : hidden
    28. mohsen413
       
      #31 | ۱۰:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

      shahab shahidi :
      سلام بچه ها امیدوارم خوب و خوش و سلامت باشید یک سوال دارم بچه ها ما ۳ تا برادریم برادر اول خدمتش سالها تمام شده برادر دوم یکسال خدمت و من هم منتظر این قانون دو برادری هستم اما سوال من اینجاست من دفترچه ام رو اواسط مرداد پست کردم ۲۵ مرداد جواب دفترچه من اومد تاریخ اول ابان بود به نظام وظیفه رفتم و ازماده ۱۲۷ استفاده کردم
      ماده۱۲۷- از دو یاسه برادر واجد شرایط اعزام به خدمت یکی از آنان که سن او از دیگران کمتر است به شرطی که خود و برادری که به خدمت رفته است فاقد غیبت باشد با ارائه گواهی اشتغال به خدمت برادر یا برادران دیگر می تواند به تاریخ خاتمه خدمت برادر یا یکی از برادران دفترچه آماده به خدمت در یافت نماید
      و با بردن کارت پایان خدمت برادر اول و گواهی اشتغال به خدمت برادر دوم و برگه سبز خودم که تاریخ خدمت من در اون بود که اول ابان بود تاریخ خدمت من رو به اول اردیبهشت موکول کرد یعنی پایان خدمت برادرم که اخر امسال البته دید من و برادرم که در حال خدمت غیبت نداشته باشیم و چون من لیسانس هستم فارغ التحصیلها ماههای زوج اعزام میشن بنابراین شد اول اردیبهشت میخواستم ببینم کار من برای معافیتم مشکلی ایجاد نمیکنه برای معافیت دوبرادری میگم
      امتیاز : ۰  0

      بهترین کار رو کردی و هیچ منع قانونی برای شما پیش نمیاد

      mohsen413 IP Address is : hidden
    29. kasber
       
      #32 | ۱۱:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

      با سلام به همه برو بچ

      این سوالی که من الان میخوام بپرسم ربطی به معافیت پزشکی نداره،فقط هر کسی که جواب این سوالمو می دونه خواهش می کنم پاسخ بده،،من دانشجوی ترم اخر هستم و وقتی فارغ التحصیل بشم باید خودمو واسه سربازی آماده کنم 😥 میخواستم بدونم وضعیت کسایی که مثل من تک پسرن چی میشه با توجه به اینکه پدرمم ۵۶ سالشه،،منتظر جوابتونم 😐

      kasber IP Address is : hidden
      • mehrdadolips
         
        #33 | ۱۲:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

        یه قانون واسه تک پسر و پدر بالای ۶۰ سال هست که پسر معاف میشه
        و یه قانون هم هست که تک پسر ، پدر زیر ۶۰ سال ولی ثابت بشه که از کار افتاده است هم پسر معاف میشه
        یا اینکه تک پسر مراقب و نگهدارنده مادر فاقد شوهر هم معاف میشه
        این قانونا رو داریم
        به دردت نمیخوره؟

        mehrdadolips IP Address is : hidden
      • mehrdadolips
         
        #34 | ۱۲:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

        دانشجوی چه مقطعی هستی؟
        اگه ترم آخر کارشناسی هستی میتونی کارشناسی ارشد شرکت کنی و در صورت قبولی از مهر دانشجو باشی و ۳ سال دانشجوی کارشناسی ارشد باشی و بعد از ۳ سال و فارغ التحصیلی میتونی ۶ ماه دفترچه پست نکنی و اون موقع حتما پدرت به ۶۰ سال میرسه و میتونی معافی بگیری
        ؟

        mehrdadolips IP Address is : hidden
      • younesmiar
         
        #35 | ۱۲:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

        اگر پدرتون مثلا عمل قلب انجام داده باشه میتونی معاف شی. باید مدارکشو آماده کنی. اگه درسم نگه داری که به ۵۹ سال تمام برسند خوبه اما نمیدونم میشه یا نه. خدت باید سن پدرت رو حساب کنی و با استادا هم صحبت کنی 😉

        younesmiar IP Address is : hidden
    30. mehrdad
       
      #36 | ۱۳:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳

      سلام خوبید بچه ها

      بنیاد ملی نخبگان دانشجویان برگزیده جشنواره فارابی را از سربازی معاف می‌کند

      معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان برگزیدگان جشنواره را مورد حمایت قرار می دهد افزود: اعتبار پژوهش و نوآوری به این برگزیدگان برای تسهیل مسیر تحقیقشان از طرف بنیاد ملی نخبگان ارائه می شود .همچنین برگزیدگان جوان اگر دانشجو باشند از دیگر امتیازات بنیاد ملی نخبگان مثل مقرری ماهانه ، کمک برای شرکت در کنگره های داخلی ، استفاده از معافیت سربازی می توانند استفاده کنند .

      به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه برنا، نسرین سلطان خواه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز شنبه در سومین جشنواره بین المللی فارابی که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به ضرورت های پرداختن به علوم انسانی در چهار دهه انقلاب اسلامی گفت: ما باید پیش از این به علوم انسانی می پرداختیم در حال حاضر در آستانه تحقق سند چشم انداز ایران اسلامی قرار داریم. سند چشم اندازی که پیش روی ما است افقی را ترسیم می کند که مطلقا مقابل نگاه غربی نسبت به جمهوری اسلامی است .
      وی ادامه داد: ما باید در علوم انسانی جامعه و هدفی راتعریف کنیم که متناسب با اقتصاد، سیاست ، اجتماع وفرهنگ ما باشد و انسانی با این تراز را در جامعه تعریف کنیم و وقتی صحبت از پیشرفت و تعالی می شود نقطه هدف و مسیر رسیدن باید معلوم باشد.
      سلطان خواه اظهار داشت: برای این کار نیازمند علوم انسانی برگرفته از مبانی اعتقادی خود هستیم که نیاز به پرداختن علوم انسانی بومی در حوزه نظر و عمل اهمیت خود را نشان می دهد. اگر این گونه به آن نپردازیم تعریف واحدی از پیشرفت نخواهیم داشت.
      وی بابیان اینکه ضرورت دارد جایگاه علوم انسانی احیا شود تصریح کرد:جشنواره فارابی شاید برای اهتمام به این موضوع ایجاد شده یا اینکه این جشنواره ایجاد بستری برای سرمایه های انسانی درتحقیق حوزه علوم انسانی را فراهم کرده که با انگیزه در این زمینه فعالیت کنند.
      معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان سرمایه انسانی را شناسایی کرده و برگزیدگان این جشنواره قله های آن هستند این جشنواره بستری فراهم کرده تا برگزیدگان را شناسایی کند و بنیاد ملی نخبگان نیز این افراد را حمایت می کند و مسیر تحقیق را برای آنان هموار تر می کند.
      سلطانخواه با بیان اینکه بیناد ملی نخبگان برگزیدگان جشنواره را مورد حمایت قرار می دهند اعلام کرد: اعتبار پژوهش و نوآوری به این برگزیدگان برای تسهیل مسیر تحقیقشان از طرف بنیاد ملی نخبگان ارائه می شود .
      وی ادامه داد: همچنین دربخش برگزیدگان جوان هم اگر دانشجو باشند از دیگر امتیازات بنیاد ملی نخبگان مثل مقرری ماهانه ، کمک برای شرکت در کنگره های داخلی ، استفاده از معافیت سربازی می توانند استفاده کنند .
      وی در پایان گفت: بنیاد ملی نخبگان در بحث جوان جشنواره خوارزمی بنیاد ملی نخبگان برای تقویت این حوزه حمایت های خود را در این بخش گسترش می دهد و همچنین آماده است از مسابقاتی که در دانشگاه ها در خصوص علوم انسانی به اسم مفاخر معاصر انجام می شود از برگزیدگان حمایت کند.

      http://www.bornanews.com/Nsite/FullStory/?Id=312685

      mehrdad IP Address is : hidden
    صفحه نظرات
    کاربران محترم :

    لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید.

    1- در نظم سایت کوشا بوده و از قرار دادن مطالبی که مرتبط با خبر فوق نمی باشد خودداری فرمایید.

    2- برای ساماندهی نظرات و مطالب ارسالی از بخش پرسش و پاسخ نیز می توانید استفاده نمایید.
    نظرات بسته شده است.